זוית אחרת, שליט ועניינים נוספים

פוסט על ביצי זהב

חיילת, שפרי הופעתך

התפלאתי (רק קצת) לשמוע שסדנאת הנשים שאליה הגחתי מקברי לפני חודש בערך, השתרבבה איכשהו ל"עסקת שליט". הסדנא, שנערכה בבית גאללה, מפגש נשים פלשתינאיות וישראליות, אורגנה על ידי אותו גרשון בסקין שכיכב בכותרות לפני כמה ימים, כ"מתווך" בעסקה המפורסמת.

סדנאת צום במדבר

"היית מבסוט, למשל ?" –

שליט נשאל על ידי המראיינת המצרית אם הוא מרגיש שהכליאה שיפרה אותו, והפכה אותו לאדם טוב יותר, או משהו כזה. בזמן האחרון המוטיב הזה חוזר בכל מיני הקשרים, ישראל וארצות הברית אינן סתם כולאות ערבים, למשל, אלא "משדרגות מנהיגות צעירה" בבתי הכלא, ובסדרות עינויים מושכלות ומתוכננות בבתי היוצר של מיטב הפסיכיאטריה והניו אייג'.

זה מחזיר אותי לסיפור המקראי המקורי, על המנהיג הראשון שהוכשר בכלא, יוסף, והמדרש אכן מציין שהכליאה וההפללה של המעלילה, היו נחוצים לשדרוגו הרוחני של יוסף. אם זה הצליח עם יוסף, למה לא להעביר את זה לפס יצור המוני, ברוח הדמוקרטיה ?


סטטיסטיקות ומחאה חברתית

באחד הפרקים הנחמדים של סאותפארק, מתואר היחס לבריטני ספירס כטכס קורבנות אדם סודי שמתבצע באמריקה ובמרכזו סלבס מעורערות בנפשן, המועלות על המזבח כדי לשפר את הכלכלה. זה היה, כרגיל בתוכנית, רק חצי בצחוק. נזכרתי בזה כאשר צפיתי בדיון טלויזיוני על המחאה החברתית,  מכון סקרים הראה שבסך הכל יש רק כששה אחוזים בלתי מרוצים בישראל, אחוז מפתיע ונמוך, כך הכריז המנחה בגאווה על התגלית.  השאלה אינה, לפיכך רק , מה שיעור הבלתי המרוצים, אלא מה שיעור הניצול של אותו מיעוט בטל בשישים ואם לא מדובר בסוג כזה של "הישג" חברתי. כולם מרוצים, ורק איזה מיעוט צעקני מתנגד להסדר שיעלו אותו על המזבח. באמת חצופים…

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

תגובות

  • אבי  ביום 20/10/2011 בשעה 11:41

    למה קיצרת את הפוסט? הוא היה מעניין יותר בגירסה הארוכה יותר.

    • irity  ביום 20/10/2011 בשעה 11:45

      טוב אז ככה, אתמול נרדמתי פתאום בשעה חמש וחצי בערב והתעוררתי בחצות, תוהה איך להעביר את הלילה…במקרים כאלה אני נוטה לקשקש את עצמי לדעת, ויסלחו לי הקוראים 🙂

      לגבי הנקודות שראויות לדיון, בפוסט אחר, בע"ה…}

  • א.ב.  ביום 20/10/2011 בשעה 12:09

    מצטרף לאבי, היה פוסט טוב.
    אבל רצונו של אדם וגו'

כתיבת תגובה