יש לי אחות…ופרשת קו 300

יש לי אחות…וגם כל השאר…


לקוראים חדשים שהצטרפו בדרך ולאלה הותיקים ששכחו, אני עושה סיכום ביניים של "פרשת קו 300" שלי, האישית, בתקווה לקבל השראה לפתרון או משהו כזה.

קודם כל רענון של העובדות הידועות לציבור. בשנת 2004 כמדומני נחשפה "רשת ישראלית" בניו זילנד, שלכאורה נתפסה במעשה ריגול ובמרכזם ניסיון לגנוב דרכונים או להוציא כאלה במירמה, כאשר חלק מהחשודים השתמשו בה באותה עת בדרכונים של ממשלת קנדה, מזוייפים או משהו כזה. הפרשה הדהדה זמן מה, והסתיימה במשבר דיפלומטי, ורק לאחרונה שבו היחסים לתקנם.

לאור הידוע לנו מפרשת "אבו מבחוח", אין כל חדש בעניין זה, וישראל נוהגת באופן קבוע להוציא דרכונים מפוקפקים ממדינות ידידותיות, תוך כדי עימותים פה ושם עם הביורוקרטיה המקומית. מכל מקום, במימדים שלפני "מבחוח", היה זה כשלון צורב.

בו באותה שנה, ובעוד הפרשה בעיתונים, הוטחה נגדי האשמה חריפה, על ידי לא אחרת מאשר אחותי הצעירה (שהסתבר לי רק אז, לדבריה, שהיא מועסקת על ידי אחד מארגוני החושך הישראלים, הפתעה כלשעצמה), שפגיעה חמורה זו בבטחון ישראל (ודוק !) התרחשה …באשמתי !. התייחסתי לדבריה כחלק ממערכת יחסים עכורה וסכסוך משפחתי על ירושות, אך לימים גיליתי שהשמועה מבוססת דיה, ומידי כמה חודשים יש לי "תזכורת", במקומות בלתי צפויים. אם זה במסיבת גן, בה ניגשת אלי אשה ישראלית ומאשימה אותי שנאלצה לעזוב את ניו זילנד עקב הפרשה, ואם בהזדמנויות אחרות. בירור יותר מעמיק העלה, שהשמועה הופצה על יסוד חיטוט שביצעה אחותי במחשב שלי (תוך שימוש, אני מניחה, בטכנולוגיה הלאומית העומדת לרשותה), ומצאה שם טיוטא של מכתב ששלחתי בשנת 2002 לרשויות המשטרה של ניו זילנד, ובו התרעתי באופן כללי על ברנש אחד, נקרא לו א., שהוא בעיני סיכון לנשים וילדים, בשל אלימות מגדרית שהיתה ידועה לי מיד ראשונה, בהכירי אותו. הבחור היה מוכר לי עוד מהתיכון בערך, כקבלן שיפוצים, ולא כג'יימס בונד הישראלי. המכתב היה מבוסס על היכרות אישית ועל תחושה שלי שיש לפחות להתריע, על אנשים מסוג זה המצהירים על כוונתם לפגוע בנשים וילדים, ולא חשוב איפה. מכאן אני מסיקה, בדוחק, שהבחור היה מועסק על ידי "המוסד" או ארגון דומה, ונסע לניו זילנד לגנוב דרכונים ולא רק לאנוס נשים ולהתעלל בהן. עד פה, טוב ויפה. יתכן גם, שהמכתב שלי הגיע לתעודתו, אינני יודעת, ויתכן שהוביל למעקב אחריו וזה טוב מאד אפילו. ואם היה במהלך מבצע, זו בעיה שלו ושל מי ששוכר שירותים מאנשים כאלה. אני בספק רב, עם זאת, שכל זה אכן קרה. אינני משוכנעת שהוא "עובד מדינה" (מקווה שהרמה גבוהה יותר), ויותר מכך אני מאד מסופקת שהמכתב ששלחתי, אנונימי ולכתובת כללית של איזה משטרה, הגיע וקיבל התייחסות. ויותר מכך, אני בספק אם ממשלת ניו זילנד היתה זקוקה לזה כדי לדעת על מבצעי המוסד. סביר יותר, שמדובר במהלך מדיני, כפי שראינו לאחר מכן בצונאמי סביב אבו מבחוח. ממשלות המערב מודעות למנהג הישראלי, ומטעמים שלהן (מדיניים), בחרו להפסיק את סוג שיתוף הפעולה הזה. יתר על כן, אינני רואה איך אפשר לדעת מראש שאיזה עארס הוא איש מוסד בעורף ה"אויב" במדינה ידידותית. אני חושדת שמדובר בסיפורי עלי באבא שהמציאה אחותי מטעמים שלה, ו"העמיסה תיק" תוך ניצול מקום העבודה המאפשר זאת. מי שצפה בתחקיר על "קו 300" לפני מספר שבועות, הבין שכך עושים בשגרה, "מעמיסים" בעיות על אנשים רק משום שאפשר.

מאחר שהשבוע קיבלתי תזכורת נוספת לפארסה הזו, תהיתי אם יש כתובת פורמאלית במקרים האלה, אולי דורית בייניש תהפוך שולחן לא רק כאשר הקורבן הוא מחבל ערבי.

השימוש במשפחה

למה לא נגייס את שניהם


מאחר שעניין זה של התעסוקה של אחותי הפתיע אותי לא פחות מאשר ה"תיק" המופרך של פגיעה ברשת הריגול המהוללת במהלך מבצע נועז, תהיתי איך מנוצל המבנה המשפחתי בישראל לשרת את בעלי השררה ובעלי העבדים, ועד כמה נטולת גבולות המציאות בישראל, מעבר לכל דמיון.

הדראמה הטורקית המגולמת במתח שבין אחים, האחד מייצג את החוק-שמאל והשני את העארסוות של מערכת הבטחון השובבה, ניראה כמו תסריט של ארנון מילצ'ן. והשאלה באמת מי כותב את התסריטים, חשבתי על כך מאחר שנתקלתי במודל יותר צבעוני מן החיים בישראל, של שני אחים, האחד מגלם את "זכויות האזרח/משפט" והשני מתבוסס בביבי התסריטים של המוסד ובתי הזונות שלו.

אם מדובר במאבק אמיתי בין כוחות מיתיים וארכטיפאליים, אין ספק איזה אח צריך לגבור. אך אני חושדת שמדובר במשהו פחות אותנטי, אלא סוג של הפרד ומשול מוכר ולא חביב, כדי לגנוב כסף, מפה ומשם גם יחד.

בבטן החיה

בערב החג (שמיני עצרת) בחר ערוץ 10 לשדר סרט פעולה סוג ד, בכיכובו של סטיבן סיגל. צפיתי בסרט, ותהיתי על צירוף המקרים בקשר לפרשת שליט. העלילה בקצרה, סיגל כפנסיונר של ה CIA, מגלה שביתו הצעירה נחטפה בתאילנד. הוא יוצא למסע חילוץ, ומגלה, איך לא, שבעצם הילדה נחטפה על ידי פנסיונר אחר של ה CIA, למטרה כלכלית, וכולם הפילו בשמחה את החטיפה על איזה ארגון מוסלמי, שלא היה לו יד ורגל באירוע. כמובן, סיגל מנצח את כוחות השחור, בעזרת רוחו הנחושה וחבריו הטובים ממנזר בודהיסטי. בעוד "הרעים" נעזרים במכשף העוסק ב וודו, נעזר סיגל בנזיר חסר שיניים המתפלל עבורו ומנטרל את המכשף הרע.

כל אחת צריכה סטיבן סיגל כזה, במציאות חיינו.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • יוסי  On 22/10/2011 at 07:59

    סליחה, מצטער, וזה לא יחזור על עצמו. זחיחות, אולי, אבל אולי זה גם בא מחוסר אונים לספק עצה מועילה.

    • irity  On 22/10/2011 at 08:28

      משום מה אני בטוחה שזה יחזור על עצמו…

      ודאי שיש מה לעשות. אתה הרי דובר ערבית, אולי תתרגם לי את הפוסט הזה לערבית ואמצא לו אכסניה הולמת. חשוב לייצר סולידריות ודיאלוג בין נשים במזה"ת על בסיס המציאות שאנו חיות בה, ולא לפי "ההסברה". מעמדך בארצות הברית נגזר מיומרה לייצג תרבות "נאורה" אבל אתה מסתבר מחפה על סחר בנשים בקהילה שלך.

      • יוסי  On 22/10/2011 at 08:49

        "דובר" זו הגזמה פראית. מבין וקורא בקושי. אבל כדי להראות רצון טוב, אולי נתפשר על תרגום לאנגלית? אולי אני אוכל להעביר את זה אז לערבית בסיועו של google translate וקריאה-הגהה ידנית שלי, אבל מן הסתם זה ייראה מאוד דפוק לקורא ערבי. אבל זה מה שאני יכול להציע.

      • irity  On 22/10/2011 at 09:31

        סחטיין לשניהם !

  • irity  On 22/10/2011 at 16:20

    ואו, התרשמתי ! מהמהירות והאנגלית המשובחת, התקבלת לעבודה ! עכשיו בערבית..אגב אתה יכול להעלות את הגרסא האנגלית גם לבלוג שלכם על "השלום עם סוריה", מעניין אם יש נשים סוריות שיכולות להזדהות…אני די משוכנעת שהפרקטיקות מקובלות אצל השכנים באותה צורה בדיוק. אחרי כן לרוסית …הכי חשוב.

    תודה ! מחכה לגרסא הערבית, גם אם זה לא מושלם (לא ניתן קרדיט למתרגם…)

Trackbacks

כתיבת תגובה

