עוד הערה על אתיקה מינית בחלונות הגבוהים

שטראוס קהאן, תחתית החבית ? לא בטוח

פרשת שטראוס קאהן ממשיכה לככב בכותרות, ונשאלת השאלה מה עוד נגלה על האדם הזה והרגליו המיניים. הפעם, חקירה בנוגע ל"מסיבות חשק" בצמרת הכלכלה והעסקים (והפוליטיקה) בצרפת ובוושינגטון, ושימוש ברשתות זנות VIP כחלק מהמתאבנים. חשוב לציין, זנות כלשעצמה אינה עניין פלילי בצרפת או ארצות הברית, אך בשתי המדינות האלה יש הוראות פליליות בקשר לחלק מן הצריכה והשימוש. כך למשל בארצות הברית, בפרשת שפיצר המפורסם (מושל ניו יורק המבטיח, שהקריירה שלו נקטעה עקב פרשת זנות), הסעיף הרלוונטי היה שולי יחסית, ונגע להזמנת זונה תוך חצית גבולות פדראליים, כלומר, אם נניח המושל נמצא בוושינגטון, אסור לו על פי החוק להזמין זונה מניו יורק. בצרפת, ההוראות נוגעות לאיסור סרסרות, כמקובל ברוב העולם. אך הסקנדל האמיתי בפרשה הנחקרת שם, ואשר הניבה גל מעצרים של בכירים (כולל בכיר במשטרה כצפוי…), היא העובדה שהזונות הוזמנו על חשבון התקציבים של תאגידים עסקיים או ארגונים אחרים שהיו מעורבים בניהול המסיבות וארגונן. שימוש כזה מהווה יותר מכל עבירה כלכלית בתאגיד או בארגון המדובר. בין השיטין עולה תמונה עגומה מאד על התרבות ב"מסדרונות הכוח", מסתבר שבכל המסיבות האלה אנשים מהלכים בעירום, בעיקר נשים, כולל מבין המוזמנים הנכבדים.

קהאן אם כן מבלה השבוע שוב במשטרה בחקירות מיניות מביכות, וכניראה יצטרך לשלוף את הארנק שוב, כדי לסגור עניינים בשקט, כמו שנעשה בשני המקרים שלפני כן (החדרנית והעיתונאית). אלה האנשים שאנחנו מתבקשים להעריץ או לפחות לסור למרותם, ולמרבה הצער, מסיבות חשק עם זונות אינן הרף הנמוך ביותר. כתבתי פה בעבר על כמה נושאים שעולים תדיר בארגונים של ניצולי התעללות סדיסטית מאורגנת, וזה הנושא של רשתות זנות ילדים לצמרת הבכירים בעולם הכלכלי והמדיני. הנושא עלה רשמית בבלגיה בחקירת מרק דוטרו, (כולל העדויות בנוגע לבית המלוכה הבלגי, אשר הושתקו במהירות שיא) וצמרת עסקי הסחר בנשק, שמתרחש בבירת בלגיה, בריסל, המהווה צומת חשובה של נאטו, הבלוג הזה פרסם בלעדית את התחקירים המקיפים בפרשה זו, כולל טענות מצד ארגוני קורבנות לקשר ישראלי גם כן, ביחד עם שורה ארוכה של חשודים מיוחסים.

נושא נוסף, הנפוץ מאד בישראל, הוא סחר במין (לעיתים קרובות לא זנות בתשלום אלא סחר בכפיה, הכולל פן של עבדות, ולעיתים אלימות נוספת) במהלך הרגיל של יצוא הנשק הישראלי, כדי להשיג יתרונות במכרזים בחו"ל ובארץ. נושא זה היה במוקד חקיקה לאחרונה שאסרה במפורש פעילות זו, ובעיקר את ניכוי ההוצאה מהכנסות התאגיד, כפי שהיה נהוג. חקיקה זו נעשתה רק בגלל דרישות של ארגון ה OECD, אך העבירה החדשה שנוצרה, היא "בלי שיניים" ומצריכה אישור של היועץ המשפטי לממשלה, כדי לפתוח בחקירה ולהעמיד לדין. כלומר, העיסוק ממשיך "כדי לא לפגוע בפרנסת המשפחות". נושא זה נמצא הרחק מתחת לרדאר, בשל החסיונות והפריווילגיות של תעשיות הנשק בישראל, ושליטתם גם בתקשורת, אך זלג באופן חלקי מאד בכתבי האישום נגד ראובן גרוס, אשר השתמש באותה טכניקה להשגת יתרונות במכרזים עירוניים בתל אביב (החניונים). הפרקליטות, בדרך שגרה, נמנעת מהגשת כתבי אישום בפרשות הנוגעות לתאגידים גדולים, וככלל האכיפה הפלילית על עסקים גדולים המפיקים רווחי עתק, כולל לקופת המדינה, היא אפסית, גם אם מדובר על עבירות גוף חמורות הכרוכות בייצור ההכנסות.

לשכת נתניהו, הסיום (בינתיים)

פרשת "לשכת נתניהו" הסתיימה כניראה, במהירות יחסית, עם השגת עסקה בין הצדדים, ובברכת נציבות שירות המדינה. נתן אשל, אשר הוחשד בהטרדה קשה, מינית ואחרת, של עובדת כפיפה, התפטר ויהיה כפוף לכמה סנקציות טכניות נוספות, בתמורה לאי הגשת כתבי אישום (כך זה ניראה לפחות) או לבלימת הליכים נוספים בלשכה ומחוצה לה. העובדת, בינתיים, נשארת במשרתה, והצליחה איכשהו לשמור על פרופיל נמוך גם ציבורית (שמה פורסם, אך לא נמרח בכותרות ראשיות בישראל, כך שהיא יכולה ללכת למכולת בלי שיצביעו עליה). נתניהו התבטא בצורה לא הולמת בפרשה זו כאשר המעיט מחשיבותה, אך בשורה התחתונה, אפשר לאמר, שיחסית למקומות אחרים, היתה פעולה נכונה ודי מהירה, אם לא מצד ראש הממשלה הרי מצד רוב הבכירים בלשכה, שהתייחסו לבעיה, ופעלו להפסקתה, ולא חשוב כרגע מה המניעים העמוקים שלהם (אם זה קינאה למשל או נקמנות וכיוצב). לאחר התלונה, די במהירות התבצעה חקירה, ודי במהירות היא הסתיימה ולא במריחה, אלא בחיוב המטריד באחריות על מעשיו והשארת המוטרדת במשרתה. אם כל המקרים היו מטופלים כך, דיינו. הבעיה היא שבתשעים אחוז מהמקרים הפגיעות חמורות בהרבה מהטרדה בעלמא, ויש שיתוף פעולה מלא בין כל הבכירים הן באיפשורה והן בהשתקתה של המוטרדת. פרשת הלשכה לא בישרה זמנים חדשים, ולא העבירה מסר חינוכי, בגלל ההתבטאויות העלובות של ראש הממשלה בנושא זה.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • יוסי  On 26/02/2012 at 02:30

    וואלה, ממש כמו בספרים של מישל הולבק. מסתבר שהוא לא פנטזיונר.

    אני לא בטוח אם את מודעת לאספקט הנ"ל של פרשת קאהן:

    http://www.caseyresearch.com/cdd/demise-petrodollar

    There are many other historic examples of the US stepping in to halt a movement away from the petrodollar system, often in covert ways. In February 2011 Dominique Strauss-Kahn, managing director of the International Monetary Fund (IMF), called for a new world currency to challenge the dominance of the US dollar. Three months later a maid at the Sofitel New York Hotel alleged that Strauss-Kahn sexually assaulted her. Strauss-Kahn was forced out of his role at the IMF within weeks; he has since been cleared of any wrongdoing.

    לא שמר קאהן הוא כזה שה תמים אבל אם המשטר בארה"ב מוכן לצאת למלחמות בעירק או באירן להגן על המערכת המונטרית של הפטרו-דולר, אז זה כסף קטן להתקיל שור מועד כמו קאהן, כדי להשתיק אותו, ולשדר את המסר לבא אחריו.

    • irity  On 26/02/2012 at 05:16

      כן, אני מודעת לפרשנות הזו, היא די נפוצה והגיונית (למרות שיש יותר סימנים שמדובר בסרקוזי…או שאולי זה לא סותר). השאלה המעניינת אותי במקרה כזה היא הטכניקה שבה זה מתבצע, כיון שלא ניראה שמדובר במצב שבו החדרנית היא חלק מהתוכנית מראש. כלומר, הסיטואציה היא אולי מבויימת אבל לא בשיתוף החדרנית מראש. סוג כזה של "אונס על ידי שלוח" למעשה, שמוכר גם מהפרקטיקה הישראלית. בצורה כזו, מבטיחים הקושרים את עצמם מפני הפללה בעתיד על ידי הנפגעת שלא יכולה להצביע על ראיה ברורה לכך שנשלחה לבצע "עוקץ", עם זאת ברור שזה מה שקורה. PLAUSIBLE DENIABILITY כתבתי על זה די הרבה בבלוג פה, כולל העובדה שנעשה שימוש נרחב בפרקטיקה הזו גם על ידי ממשלת ישראל ושמדובר בהפרת זכויות אדם ברוטאלית. ההבדל בין ישראל לארצות הברית במקרה הזה, כניראה, הוא ששם יתגמלו אותה בדיעבד, בישראל הורגים. זה עניין תרבותי של התייחסות לנשים בכלל ולהגינות בסיסית בפרט.

      גם לגבי פרשת ר ' מלשכת נתניהו, אפשר לסבור שההטרדה שהיא חוותה היתה סוג של התחלת השתלטות כדי להביא אותה לבצע משהו דומה, בארצות הברית. מדובר בטכניקה של השתלטות פסיכולוגית באמצעות הטרדה מאיימת ומה שנקרא היום GANG STALKING, למעשה הקושרים משתלטים לזמן מה על כל מערך המידע והיחסים של היעד, כדי שיוכלו "לנווט" אותה למיטתו של הבכיר שאליו שולחים את המסרון המהלך. כיום מתחילה חקיקה נרחבת לאיתור ומניעה של התופעה המהווה למעשה תקיפה קטלנית וברוטאלית. אם זה נגד נשים למטרה של ניצול מיני מסוג זה או אחר, ואם למטרות אחרות. מי שלגביו הוגש כתב אישום בדיוק על סוג כזה של השתלטות והפעלה, היה ראובן גרוס בפרשת המכרזים בתל אביב, בנוגע לשימוש כזה בעובדת שלו, כדי לאסוף חומר סחיטה נגד בכיר בעיריה היושב על המכרזים, ד"ר דני קורן. במקרה הזה העובדת לא זונה מסחרית, ולא היתה בסוד הכוונה, אלא "מצאה את עצמה" במיטתו של קורן, ומה שהיא הצליחה להבין זה שהיא עשתה זאת איכשהו ביוזמתו של ראובן גרוס, אשר קודם לכן השתלט עליה באמצעות אלימות מינית ישירה. רק בדיעבד אפשר לפענח את המטרה ולכן את המעשה הפלילי שתוכנן מראש, אך אי אפשר לאתר ראיות ישירות המראות שהשולח זמם זאת. לכרואה, האשה "התנדבה" לעשות בדיוק מה שיצא נוח בשבילו, כדי שהוא יוכל לאחר מכן לסחוט את הבכיר כדי לקבל עדיפות במכרז עירוני. זה לא עניין לסופרים, חוששני, אלא לשוטרים.

      אני משערת ששטראוס קהאן בעצמו לא היה זר לטכניקה הזו, במהלך טיפוסו לצמרת, כך שאין פה בעיה "מוסרית" נאמר, זה לא שה תמים כפי שציינת, וכפי שמתברר בהמשך מאורח חייו הנחשף עתה. עם זאת, אך לגבי ה"חדרנית" מדובר בתקיפה ברוטלית. זה לא מבטל את הצורך ליידע את הציבור שלא תמיד מדובר בשני מצבים קיצוניים, אונס ממש או מלכודת על ידי "מקצוענית", למעשה ברוב המקרים, האשה אכן נאנסת, אבל התפאורה מזומנת על ידי צד שלישי, זה סוג של "אונס על ידי שלוח". ישנם כמה וכמה מומחים בתחום זה, המעידים בבתי משפט בדיוק על החוליה החסרה במצב הנפשי של האשה, כלומר MIND CONTROL' תופעה שכיחה מאד בתעשיית המין ובסחר בבני אדם (לצורך מין, אך לא רק).

      מאחר שבתיק גרוס המשטרה הצליחה (הפלא ופלא) לגבש כתב אישום בנושא הזה, ולהבין על בוריה את "שיטת הפעולה", כניראה שזה לא בשמיים. אלא שגם במקרה הזה, איכשהו , ובאורח פלא, זה לא הגיע לשלב ההוכחות בבית המשפט, והאיש נפטר קודם לכן, יתכן שביוזמת גורמים אחרים בפשע המאורגן ובממשלה. חשוב להעלות מודעות לסוג פשיעה זה, ונידמה לי שזה קורה עכשיו, בארצות הברית, במקצועות הרלוונטים (עורכי דין ופסיכולוגים). הטענה שלי לאורך הבלוג (כאשר עוד כתבתי) היתה שישראל גם מייצאת את הטכנולוגיה (אם אפשר לקרוא לזה כך) ואת הנסחרות (היהודיות הכשרות) לטובת בעלי אינטרסים זרים גם במקרה זה מדובר באשה שאינה מקומית ומוחלשת, המגיעה מתרבות פטריארכלית. אנשים כמו ראובן גרוס עסקו ב"קבלנות משנה" גם עבור גורמים פוליטיים וממלכתיים בישראל, מתוך המומחיות בסחר בנשים.

      ואכן, כמו מלחמת עירק, שזו דוגמא מצויינת יוסי, כך גם ב"ניטרול איומים" אחרים על המטבע הפטרו דולרי, ישראל מנדבת את שירותיה הטובים כקבלן משנה לדבר עבירה (בעיקר לצדדים הלא כשרים של הפעילות הזו כמקובל). ואם ה"איום" כמו במקרה קאהן הוא יהודי, קל וחומר בדרך כלל שיש נגישות אליו. (על זה כתבתי פעם שכדי להצדיק את הפעילות הקרימינאלית הזו, מייד אומרים שהאיש הוא "המן הרשע" והנסחרת היא אסתר המלכה. כל שנה המן חדש, וכולם אפעס יהודים…משום מה). ממשלת ישראל גם נידבה "חיילות " אני משערת כדי לקדם אינטרסים מפלגתיים בתוך ארצות הברית, כל אחד עושה טובות למפלגה שהוא תומך בה, הרפובליקאים או הדמוקרטים וכיוצב. בקיצור זה ענף יצוא, הדומה במקצת לתעשייה סביב הנשק הגרעיני…סלע קיומנו ! לזה חיכינו 2000 שנה !!! או לדברי נתניהו "לא שכחנו להיות יהודים".

      ניראה לי שבמקרה קהאן אי אפשר היה להשיג קבלן ישראלי, כיון שקהאן הוא "ידיד ישראל" יש לו פה חברים בחוגים הנחשבים וקשה לקרוא לו "המן", אז נאלצו הקושרים, מי שזה יהיה, למצוא שיפחה ממקור אחר, ומצאו. פרקליטיו (היהודים ברובם, והציוניים) של קהאן, שראו בזה איום על "השם הטוב" של הקהילה היהודית הכלכלית הבכירה, מיהרו לנקוט את מה שהם מכירים מה DRILL, לאתר את המשפחה של הנסחרת, מארץ המקור, ולהציע להם כסף כדי שיגידו שהאשה לא אמינה. זה מה שעושים גם בארץ. הפעם, זו היתה "תמונת ראי" של הפרקטיקה. מביש.

      • irity  On 26/02/2012 at 05:23

        צר לי שהארכתי, מדובר אמנם בענין "פנים אשכנזי", ולכן אני יוצאת מהנחה שאולי אתה לא מודע להיקפיו והיותו מסורת בית ישראל סבא ממולדבה וכיוצב. על זה כתבתי במעט סרקזם, שהתביעה לשוויון עדתי בישראל מתמצית בדרישתם של המזרחים (הציונים) לחלק שווה בעוגת הבורדלים האלה, והזכות הטבעית לעשות זאת גם כן, בדיוק כמו האשכנזים. ועיין בקשר לזה את התיאורים של מלקולם אקס על האתיקה המינית של הלבנים, שהוא גילה כאשר עבד זמן מה בתעשיית הסחר בנשים בגטו בניו יורק.

      • יוסי  On 26/02/2012 at 08:24

        אני מסכים עם כל מה שכתבת. בעבר הלא רחוק לא הייתי מודע לדינמיקות האלו ואני צריך להודות לך שפקחת את עיניי עם הבלוג שלך. למרות שאולי עדיף לא לדעת…

        כשאני מסתכל על מה שמישהו כמו דייוויד דיוק כותב, לצערי הרב יש לו יותר מדי תחמושת רלוונטית. התסמונות הסוציופאטיות הן יותר מדי עקביות מכדי שמישהו יוכל להאמין שזו איזו תופעה חדשה שקשורה לציונות. יש פה תבניות שכנראה הולכות הרבה יותר אחורה. וכן, ב-99% מהמקרים הנפשות הפועלות הן אשכנזיות. את אומרת שהמזרחים הם בעצם אותו הדבר, רק שהיתה להם פחות אפשרות לתחמן. אני לא יודע הרבה על ה"תפוצות" אבל יש לי הרגשה שיש הבדלי תרבות בסיסיים ושהתחמנות האשכנזית היא לא משהו שאפיין את המזרחים, בטח לא באותן הרמות. לפחות במשפחה שלי, הצד המזרחי התאפיין (בלשון עבר) באינטגריטי ומתינות שהיו ההיפוך המוחלט ממה שהיה בצד האשכנזי. את אומרת שגם המזרחים בעמדת המתנה לתחמנות מתקדמת, וכשאני מסתכל על הליכוד וש"ס אני רואה שיכול להיות שאת צודקת, וגם מה שאני רואה בדור הנוכחי במשפחה שלי מאשש את מה שאת טוענת, למרות שעוד לא נתקלתי במקרים של מיינד קונטרול ומלכודות מיניות מתוצרת מזרחית, אבל בהחלט יש עליה ברמה של חוסר המעצורים בדרך להשגת מטרות. אחרי ככלות הכל שלושה ארבעה דורות של חיים עם האשכנזים וברירה טבעית לטובת אלו שמפנימים את השיטה כנראה עשו את שלהם.

        אז עכשיו כל היהודים האקטיביים (ה"חמים") סוציופתים אבל בעיקר יש יהודים פסיביים שרק מחכים בשקט שהילדים שלהם יתחתנו עם שיקסות ויוציאו את המשפחה לחופשי שיהיה קצת שקט ושעמום.

      • irity  On 26/02/2012 at 08:36

        קודם כל, להביא את דייביד דיוק זה מתחת לחגורה. נמאס מזה, ומהאיומים. זה עניין ציוני בהחלט, כלומר יצירת מכנה משותף מלאכותי הישרדותי, כדי לסתום פיות ולאפשר פשיעה.

        לעניין האשכנזים, אינני יודעת מה היו המזרחים בקהילות המוצא, מטבע הדברים, כי אני לא מהעדה. אני מדברת על התביעה המזרחית של ישראלים, שלמעשה השורה התחתונה היא תביעה לנתח שווה באותה עוגת פשיעה, ואני מדברת אפילו קונקרטית על אנשים בתוך המערכות האלה, שהם מזרחים "מודעים" שתביעתם היתה למעמד גבוה יותר בארגונים מהסוג שעוסק בזה. אני חושבת שיש ניצול מיני בעדה המזרחית (משה קצב אומר לך משהו) אבל שרמת התחכום נמוכה בהרבה, ובעיקר שהקהילה והמשפחה בולמות את התופעה, ולכן תמיד חושפים את המזרחים…כי בכל זאת לא תמצא שם הרבה משפחות (כמו אצל האשכנזים) שימכרו את הילדים בשביל כמה דולרים. או בוא נגיד פחות בהרבה. לכן הזילזול העמוק שלי ב"מזרחים החדשים" ללא קשר לדעתם הפוליטית (ימנים או שמאל רדיקלי), בשורה התחתונה, כשאתה בא לבדוק, הם למעשה ויתרו על הביקורת והתיקון, והולכים על "אם אינך יכול עליהם, הצטרף" וכולי. הבאתי, שוב, את מלקולם אקס בהנגדה, האיש אמנם הלך לכיוון זר לי (הוא הציע אסלאם דתי וכולי) אבל הוא לא ביקש להצטרף לסרחון שאליו הוא כתב ביקורת כדי לקבל עוד קצת כסף וכיבודים.

        מסכימה איתך שדרך החילוץ היום היא לנסות לארגן לילדים שלך כרטיס החוצה מהיהדות כדרך מילוט.

      • irity  On 26/02/2012 at 09:02

        אגב יש הבדל עצום, בעיני, בין קרימינלים פרטיים, ובין מדינה ש"מלאימה" את הפרקטיקה והופכת אותה למדיניות חוץ ובטחון. במובן זה, יש קשר לציונות, אשר במקום לרפא את הבעיות באמצעות "בית לאומי" הפכה את המקום הזה למחראה של ארגוני פשע שעכשיו יש להם גם "גב" ממלכתי.\

        אני יכולה ומתפתה למנות שמות של מזרחים "בעלי תודעה" שאני מכירה, שכל משאת נפשם בחיים זה לעלות בסולם החיילים של ארגוני פשע אשכנזים, כולם אגב, התחתנו גם עם אשכנזיות, וכל היללות על הקיפוח הן רק בתור "אם לא תתנו לי גם כן, אז אני אלשין לגננת". זו היתה גם הביקורת שלי על סשש, לא התיאוריה, אלא הפרקסיס..וגם אתך זה הגיע לאותו מקום. כלומר התביעה המזרחית מופנית נגד הקורבנות של המאפיה האשכנזית, ומלאה כניעות ורפיסות מול "הדונים" הגדולים. זה לא לגבי "המזרחים" אלא לגבי "המזרחים הישראלים בעלי הטענות נגד האשכנזים בישראלים" וכל כיוצב.

  • יוסי  On 26/02/2012 at 09:11

    אני מסכים איתך. אין ספק שכשמדובר "בתצרוכת אישית" הגבר המזרחי יכול להיות חזיר לא קטן, אבל לא בזה עסקינן. אפילו להפך, מי שמכור להירואין לא יכול להיות סוחר מוצלח.

    יש לך רפרנס למלקולם אקס?

  • יוסי  On 26/02/2012 at 10:17

    כשכתבתי שאני מסכים איתך, התכוונתי לענין המזרחי בחלוקת השלל/עסקי ייצוא. אני מכיר את מה שאת כותבת על מזרחים שרוצים לעלות בסולם הדרגות. באיזשהו מקום נמאס להם להיות אאוטסיידרים בכיינים והם החליטו להפשיל שרוולים ולהשתתף בחגיגה. מאוד מצער, אבל גם מאוד מובן.

    לגבי הציונות כסיבה או כסימפטום, לא נראה לי שאת צודקת, כי זה מבקש להניח שהפרקטיקות הן משהו חדש, סוג של קלקול, שאנשים ספציפיים אחראים עליו ושאולי היה יכול להתגלגל אחרת. לפי דעתי זו הנחה נאיבית, אבל פה אני כבר גולש ל"אנטי-שמיות", אז אני אחסוך לעצמי את מפח הנפש.

    >>> כלומר התביעה המזרחית מופנית נגד הקורבנות של המאפיה האשכנזית, ומלאה כניעות ורפיסות מול "הדונים" הגדולים.

    זו טענה שאת חוזרת עליה ושאני לא ממש מבין. האם את טוענת שהמזרחים צריכים לבוא בטענות לאומה האמריקאית, או למשטר האמריקאי, או לשניהם?

    לי באופן אישי נמאס להתלונן, השתעשעתי בזה בעבר אבל באמת זה מרדף אחרי רוחות רפאים. אני מביט קדימה. אבל נניח שהייתי מחפש פיצויים או מחילה, אז אני לא מבין איך את חושבת שהאמריקאים הם הכתובת? אולי הייתי צריך ללכת לבכות לאשכנזים, ואולי למי שרדף אותם באירופה, ואולי לערבים, ואולי לבריטים שבחשו בעירק. אבל האמריקאים? הרי רוב ההתערבות שלהם במזה"ת היא לטובת פוליטיקאים ציוניים ובנקאים יהודים. האברג' ג'ו פה הוא זך כמלאך, הוא עבד של השיטה. אז מה שאני כן יכול לעשות זה לתמוך ברון פול שיסיר את השלשלאות של האוורג' ג'ו, שנוכל לחיות בחופש כולנו. להסתכל קדימה, אמרתי כבר?

  • irity  On 26/02/2012 at 21:45

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: