בשולי האקטואליה

1.

עונת אמצע החמסין מוציאה לי את החשק לכתוב, ולעשות משהו תובעני. על מה שאני מצליחה לעשות בתקופה הזו הוא לרבוץ במזגן, ולצפות בטלויזיה בכל מיני סדרות אינסופיות. לכבוד אוגוסט עשיתי מנוי ל"הוט" ערוצים לחודש ימים, פינוק מושחת למי שאין לו טלויזיה ביתר ימות השנה. בינתיים אני מתרכזת בשפע ה CSI, והאוס (אוי איך היה צפוי שהוא וקאדי יהפכו לזוג). אפשר גם לפתוח במלחמה, מצידי, עכשיו אוכל לצפות בחדשות בשידור ישיר. אבל אחרי סוף החודש, זהו, חוזרים לאפרוריות של החיים ללא מרקע. בנוסף לחמסין הבלתי אפשרי, שכל שנה הוא נידמה הכי גרוע שיש, גם ימי תשעה באב נופלים ממש בקצה הכוחות לסבול את רשעותן של הבריות בכלל ובפרט. אני מציינת לי תמיד על הלוח השנה את תשעת הימים האלה, שעד החורבן, בתור אזהרה מיוחדת נגד התרגזויות מסוג "שינאת חינם", ובדרך כלל לא ממש מצליחה.

כבר הבוקר , היתקלות מסוג "קמצא ובר קמצא", בקייטנה. כאשר עמדתי לצאת, העירה לי אמא אחת, מהסוג שניבנה על מציאת פגמים באחרים, שזה לא טוב שאני נותנת לבן שלי "מיץ ממותק". בדרך כלל אני לא מגיבה (ומנין היא יודעת שזה מיץ ממותק מסחרי ? אולי סחטתי פטל טרי או דומדמניות אורגאניות ?), אך ה"תשעה באב לופ" תפס גם אותי, ואמרתי לה שמוטב שתעסוק בבן שלה, ותרד לי מהתחת. משהו כזה, מנומס. האשה מיהרה לתקוף חזרה "כן, אבל ילדים אחרים רואים את זה, זו השפעה לא טובה". כאן, נפתח סכר פי ואינני יודעת מה אמרתי, אלא שראיתי אותה מלבינה, ואת האחרים לידה מתאבנים (כניראה דיברתי קצת לא יפה…). כאשר יצאתי מהמתחם פגשתי מכרה, מביאה את הבן שלה גם כן, ובידה…לא עלינו, בקבוק עם נוזל אדמדם חשוד כתרעלה. "פטל ?" שאלתי, והיא אמרה "כן". סיפרתי לה שיש אינקויזיציה בכניסה לקייטנה, והיא חייכה בהשלמה ואמרה שהיא רגילה לזה, ואכן מעצבן. נזכרתי בבית ב"קמצא ובר קמצא"…באמת מין "לופ" כזה שקשה להפסיק אותו ולהעלות אותו כיתה. רק בבית, על כוס…פטל קר (!) מצאתי שפע תגובות רוחניות ועילאיות שיכולתי להפיק, תגובות מתוחכמות שהיו מעמידות אותה במקום, וגם נאמרות בנחת ובשובה, כמו כדור מתגלגל בבאולינג שרק בסופו המתפתל, הוא עושה STRIKE.

2.

במסגרת ה"אוי ויי" מה קרה למדינה הזו בעשור שניים אחרונים, נזכרתי שמשרד דניצגר -קלגסבלד, היה חדש וצעיר לפני עשרים שנה כאשר ייצגתי כל מיני מסכנים, ואף תרם ייעוץ ועבודה לשנור שלי, בחביבות ובלי רשמיות. היום בודאי לא הייתי מצליחה לעבור את סוללת המזכירות לשני הבעלים המיוחסים, אשר השמינו, ובעטו בכמה דליים, וביניהם הבקיעו גם כמה גולים עצמיים. סגירת מעגל נוספת, מבחינתי. כתבתי פה לפני כמה שנים על קלגסבלד, שהיה גם מרצה שלי בראשית דרכי באוניברסיטה, ואיך נסגר המעגל.

3.
כתות וכיתות וכל זה. הנושא של ה"כתות" או "כיתתיות" ממשיך לעלות מידי פעם, בעיקר לאחר "חשיפות" דרמטיות של כיסי רקבון בחברה הישראלית. עכשיו זה המשפחה הפוליגמית המורחבת של איזה "חסיד ברסלב" שביצע "התעללות פולחנית" בנשותיו וילדיו, בחסות הסמכות הרוחנית שנטל לעצמו. לצד זה, הדיון המתמשך בחקיקה ובאמצעים הדרושים לפעולה בנושאים האלה. גם במקרה הזה התברר שמשטרת ישראל היא החבר הטוב ביותר של ארגוני פשע מהסוג הזה, גם כאשר עוצרים מישהו, משחררים ומפקירים את חסרי הישע לגורלם. כתבתי פה די הרבה על כתות, ועל כך שהמבנה מצוי בלב הממסד הישראלי וההוויה העדרית, ועל כן הוא מכוסה היטב במסך של הכחשות מסוגננות וסבוכות. כמובן, כאשר במקרה לחלוטין נחשף אחד מהתאים האלה (וזה תמיד חרף התנגדותה של המשטרה לחקור ולבצע עבודתה), כל מחנה בציבור נעמד ושולח אצבע מאשימה, אם זה "חרדים" ואם זה "חילונים" וכיוצב. למעשה הבעיה היא תמיד אותה בעיה וזה היעדר אכיפת חוק בעבירות ידועות, כאשר מבנה "הכת" מציב אולי אתגרון נוסף, והוא תסמונת הסטוקהולם של רבים מהקורבנות, שממשיכים להגן על המבצע ואינם מעידים אמת בשלב הראשון. אך המשטרה שמחה להיתלות בבעיה זו כדי לחמוק מעבודתה. עבירות מין חמורות, עבדות וסחר בבני אדם הן עבירות מסוג פשע חמור, שאינן תלויות בקיומה של תלונה ספציפית מקורבן, אלא די במידע מודיעיני כלשהו כדי לחייב את המשטרה לפתוח בחקירה, ואפילו אם הקורבנות מגינים על המבצע, בעיקר אם מדובר בילדים ונשים, יש הוראות ספציפיות לגבי זה בספרי החוקים.

במקרים האלה אין לסמוך על משטרת ישראל, ולכן ספק אם יעזרו שינויי חקיקה מרהיבים, ראינו כבר מה קרה לכל החקיקה המפוארת בענייני "זכויות הילד", אפשר לנגב עם זה, כמו שאומרים, אבל שכבה מסוימת של עסקני נאורות התעשרו יפה מהקמפיינים.

אין כל חדש בפדופיליה, אונס ילדים, גילוי עריות, ופוליגמיה. העבירות קיימות מאז התנ"ך בערך, וכל מה שנותר זה לבדוק (מה שנעשה עכשיו, כך כתוב, על ידי מבקר המדינה) זה את התפקוד של המשטרה בישראל. כשנזכרים, עם זאת, מיהם השוטרים, רובם שייכים בעצמם לכל מיני כתות כאלה, וארגונים מפוקפקים, אוחז רפיון יד כל אדם שפוי, ולכן אין לצפות גם לתמורות מדהימות לאחר סיום דו"ח המבקר.

בנושא של כתות ו MIND CONTROL יש אמנם התלהבות צהובה משיטות ההשתלטות, אך כדאי לזכור שגם בזה "אין חדש תחת השמש".

3.
החוק הוא לא סקסי, זה ברור, לעניין כתות המובילות להתעללות פולחנית, כדאי לזכור זאת. המהות של ההתגלות של משה בהר סיני היתה מאד "יבשה" ומשמימה, קובץ חוקים מעצבנים ובלי שום כיף. במהותו של המעשה הכיתתי הפסול (כלאמר כתות מסוכנות) תמיד מצוי ניסיון להחליף את החוק בהקלות שונות הנובעות מהתפתחות אישית. בסופו של דבר זה סוג של "כל דאלים גבר", ולא חשוב איך צובעים את זה. מדובר על היתרים לפשוע, ולייצר קורבנות כשרים.

כמובן, התביעה היהודית היא בלתי אפשרית, כמעט, ולמעשה הרבה מהאנשים שכל היום צועקים "יהדות" הם הראשונים לייצר לעצמם היתרי פשיעה כאלה ואחרים מתוך קריאה מעוותת ותועלתנית של סדרי העדיפויות. אך ההתגלות של משה היא די ברורה, למרות שנבנו עליה תילי תילים.

אבל מי יבוא לשיעורים וסדנאות על "עשרת הדברות" (זה לא סוג של טנטרה, מסתבר), הרי אי אפשר לשווק את הדבר המיובש הזה שיש בו רק לא ולא, אסור ואסור.


לקראת סיום מצאתי משהו שמבטא היטב את התחושות של רבים בארץ. ראיון עם ווטסון, חבר פרלמנט בריטי צעיר יחסית, שסייע בחשיפת פרשת מורדוק, מתפלא כמה נאיבי הוא היה פעם, לפני שהבין את מבנה השחיתות שלתוכו נכנס בעצם כאשר היה פוליטיקאי צעיר וסבר בטעות שדברים מתנהלים כפי שהם נראים. בקנה תגליות נוספות – פריצה לדוא"ל, ועיקוב באצעות איכון סלולרי, כל זה בפרשת מורדוק ואחרים. ובארץ ? מי שיתלונן במשטרה על הטרדה באמצעות פריצה לדוא"ל ואיכון או טכנולוגית RF, ימצא את הפסיכיאטר המחוזי על סף דלתו. כי כאמור, המשטרה היא הידידה הטובה ביותר של מבני הפשע הגדולים בישראל. תפקידה, בכוח, הוא לנטרל סופית את ההתנגדות והתלונות של קורבנות ולאבטח את ארגוני הפשע.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • א.ב.  On 04/08/2011 at 14:16

    את מדברת כאן (בין השאר) על אחת התופעות הכי מאפיינות חברה או אנשים פרימיטיביים במובן הרע של המילה. החברה מגדירה כללי מוסר הגיוניים יותר או פחות ואז פרטים בחברה לוקחים לעצמם את הסמכות להכריז שלהם מותר לעבור על כללי המוסר מתוקף מעמדם או היותם הם. זה לא שהם טוענים שחוקי המוסר לא תקינים ולכן הם עוברים עליהם, להפך חוקי המוסר תקינים אבל להם הזכות לעבור על החוקים.

    למשל: השב"כ, כל הבטחוניסטים האלו, יוצאי צהל, חברי הכנסת והממשלה וכו' וכו' וכו'…

  • irity  On 04/08/2011 at 16:57

    אמת, לכן במובנים רבים החברה הישראלית לפחות (כפי שהיא מוכרת לי) נמצאת בשלבים טרום מודרניים, וטרם הגיעה לשלב הספונטני של ה"טוטם"השבטי, שאוסר על העריות, שזה שלב ראשון התפתחותי (פאגאני אמנם) לקראת ציוויליזציה. אך כל זה "מולבש"בצורה חיצונית על זהות יהודית, בעיקר עם התחושה של "סגולה" למשל, או של "עליונות מוסרית" המשויכת ליהודים או יותר נכון ליהדות. זה מזכיר לי סרט שנקרא "לגיון" שצפיתי בו לא מזמן. מסופר על הלגיון החמישי הרומאי שהובס באורח מפתיע ובצפון אגגליה על ידי שבטים די ברברים ונשחט. בנו של הגנרל, מחליט לצאת לשם להביא בחזרה את סמל הנשר של הלגיון. שם הוא מגלה את השבט שהצליח להביס את הלגיון של אביו, והם מחזיקים בנשר הרומי כמעין וודו הנותן להם כוח ותחושת עליונות מוסרית ותרבותית על הרומים. זה דומה לישראל, שבט ברברי המחזיק בתורה כמו שמחזיקים בנשר הרומי. "שלי, שלי" אבל אין בדיוק קשר בין התביעה להכרה ביהדות, על הסגולה והמוסר, ובין ההתנהלות שהיא במובנים רבים טרום מודרנית, מלאה בכתות ופולחנות דם פרימיטיביים. משהו כמו הכוזרים 🙂

    אך ההתייחסות שלי בנושא המוסר היתה לפיתוחים חדשים שאני רואה שמשנים גם את התורה. זה לא שאני דתיה, אבל זה ניראה מוזר לקרוא למשהו יהודי, בלי עשרת הדברות לפחות. חלק מזה שייך להתמסרות הפוליטית והכספית לציונות הנוצרית שמאפשרת הגדרת זהות ציונית ללא המרכיב היהודי, וכולי. כתבתי על זה הרבה, אבל זה לא פופולארי בימים אלה שראש הממשלה הוא בעצמו ממומן על ידי הנצרות הציונית. קיבלנו תמונה קצרה על הנוצרים הציונים בטבח בנורוגיה. הבעיה אינה רק שאלה אנשים דפוקים ומסוכנים ואנטישמים, אלא שהברית איתם מאיימת לדעתי על הזהות היהודית הרבה יותר מהשפעות אחרות, אפילו בנצרות עצמה. מכל מקום, צריך קודם לעבור את שלב החמולה האינססטואלית שמנוהלת על ידי בבונים אלימים, ואחרי כן אפשר לדבר על דת, ואחרי כן בנושא של ההבדלים בין יהדות לדתות אחרות.

    הנוצרים הציונים מטפחים בכל מיני שיטות איפנונים של "יהודי טוב", כאחד שהוא חילוני, ציוני, לוחם נועז בערבים, ובעיקר ברברי. זה נוח להם, ואחרי כן הם יעשו מיסיון לברברים ויהפכו אותם לנוצרים טובים. המנהיגות השבטית שלנו זורמת לכיוון הזה, אני חוששת שהם בכלל לא מתעמקים בשאלות הרות גורל, אלא שועטים קדימה איפה שיש כסף וכוח באותו רגע.

  • א.ב.  On 05/08/2011 at 06:39

    תודה איריס על התגובות,

    קשה לפספס את סגנון הכתיבה שלך, כך שמיד מזהים, ואין מקום לטעויות… 🙂

    בקשר לשם שמופיע בתגובות, יכול להיות שאם תיכנסי בממשק של וורדפרס ל"פרופיל האישי", תוכלי שם למלא שם וכו', ולקבוע איזה שם יופיע בפני הציבור (ממש מתחת לשם צריך להיות מין תפריט נגלל כזה)…

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: