חארטחריר; תעלולים

חארטחריר

מחאות הקוטג והאוהלים מסתמנות כהפקת חארטה של משרדי פירסום, ואין גרוע מלעג לרש, כשמו כן הוא, לעג לרש.
אחד הסימנים המובהקים לכך שמנוהל ספין בישראל הוא שה"שיח" מנוהל בלעדית על חפ"ק של זכרים יוצאי צבא, וכך ניראים העניינים במחאות האלה. יש מעין "ניכוס" וירטואלי (KEY WORD HIJACKING) של ויקי כנפו, מבלי להכניס את הגוף עצמו, סימן נוסף לפעילות יתר מסוג "הסברה" שבסופה כמה חברה יגזרו קופון בתעשיית היחצנות החברתית או משהו כזה, ביחד עם איזה דיל, או עם ביבי או עם ציפי. הנשים שכתבו משהו על הנושא , לפחות אלה שאני מזהה, הן בעלות וילות שלושה מפלסים, ואני משערת שקשה להן לקנות קוטג בגלל שהוא מונח במקום לא נוח במדף המעדנייה, מאחורי כל הגבינות הצרפתיות שהן צורכות.

ההפרעה בנושא חלוקת הכסף בארץ היא כה קשה, שהלעגה עליה מקוממת במיוחד. מדובר בהפרעה יסודית במהלך "ההזנה" שהוא החובה המרכזית של הריבון. למעשה בישראל, כמו במקומות אחרים, הריבון ניזון מגופות הרעבים, וזהו שיבוש שאין לו תקנה אלא במהפכה, הנכפית בדרך כלל מבחוץ. השיטה הישראלית מקשה על רפורמות אינקרמנטליות המקובלות במערב. מדובר בהחלשה והרעבה השאולות מתורת המלחמה, ולאזרחים אין מענה לשיטה הזו, למעט בסיוע מבחוץ, או למעשה רק בהיענות פסיבית לכוח חיצוני שיסיר את השלטון המרכזי.

יואל מרקוס מקדיש היום כותבת די סנסציונית, "האדמה תרעד" הוא כותב על היום שבו הציבור ירים ראש. האמת, כך העריך גם מיכאל הרסגור המנוח שמוערך עלי ביותר, כולל בתחזיות שלו. אך כמו שהוא העריך, כך אני מסכימה, זה לא יקרה ביוזמה של אותם גופים המייצרים כיום את ההרעבה, וככל הניראה רק לאחר תבוסה לכוח חיצוני של הממשל הנוכחי.

מחאה שמתבשלת בספינים של שוקן וצאצאיו הרוחניים לא מיועדת אלא להכיל את המחאה הראויה ולדחות אותה. מנסיון העבר, התגובה הנכונה צריכה להיות התעלמות מיוזמות שוקן ודומיו, או אדישות כדי לחסוך אנרגיות ולא להאכיל את הטרולים, דבר שמשמין אותם עוד. מייד מגיעים בשלב הזה כמה חוכמלוגים ויגידו שמהפכות תמיד נזקקו לתמיכה של מעמד גבוה אחרת ההמונים לא יכולים לעשות כלום. זה אולי נכון, אבל התמיכה צריכה להיות מכאלה שאין להם מניות בהסדר הנוכחי שממנו הם ניזונים. הטריק הידוע והמקובל בענף הוא "להכיל מחאה" כלומר שהעושקים מתחפשים ל"מובילי מחאה" ומובילים אותה רחוק לעבר הכלום.

אז עד שלא מוצאים "מעמד גבוה" עם אינטרס לערער את הסדר הקיים, עדיף לשמור על האנרגיה לעתיד לבוא. להערכתי בגלל משנה החברה הישראלית אין בה למעשה "כיסים" של בעלי עוצמה המעוניינים בשינוי, ולכן, כאמור לעיל, התמיכה תתחיל מבחוץ.

בניגוד לחובבנים כמו מוברכ ואסד, העריצות הישראלית הרבה יותר יסודית והיא דאגה גם לחסל את הפוטנציאל להנהגה מקומית. בעבר, היו עריצים נוהגים מידי פעם לבצע טבח בנשים בהריון, כאשר קיבלו נבואה על לידתו של יורש או מורד. בארץ הפרקטיקה מקובלת בצורה מעט שונה אך היא בהחלט נוכחת, כלומר, חיסול "שושלות" ומכות מנע ארוכות טווח.


גלעד שליט וכיוצב

מרכוס משווה בצדק את האוהלים למחאת שליט, אין דאגה בשני המקרים זה לא יגיע לשום מקום (זו לא כוונתו במאמר, אך זו המסקנה היחידה העולה ממנה). מחאת שליט לוקה באותה בעייה והיא היעדר אותנטיות וניסיון להונות דעת קהל, לזרות ספינים ולגזור קופון אישי. לא שמשפחת שליט אשמה בזה, אבל היא נכנסה לתפקיד הזה איכשהו ומגלמת את המשחק מחבואים שסופו ידוע מראש. במשחקי ספינים, השלטון ינצח. משפחת שליט כמו "מחאת הקוטג והדיור" לא מתעלים לכדי מנהיגות בעלת יושר וסולידריות אלא ניסיון לרכב על גל מצוקה ולממש אותו באקזיט.

שליט כניראה לא הגיע להכרעה פנימית והשלמה עם האסון שלו כדי להתעלות מעל לזה ולדבר בשם כל אלה שנפלו באותו חול טובעני, ונבגדו על ידי השלטון. ההתלבטות היא בין "להיות ילד טוב" ובין "לקמבן לעצמו" משהו בכיפוף ידיים, שתי אסטרטגיות כושלות מול המקצוענים בממשלה. מה שיכול לעבוד זה מנהיגות אותנטית, אבל הוא לא שם כמו שהקוטג והאוהלים של יואל מרכוס רחוקים משם. כל עוד סקטור חושב שהוא יכול לסדר לעצמו קומבינה על חשבון השאר, זה לא ימריא. ביבי מריח מי למכירה ואז הוא גם לא ממהר לקנות.

תעלולים

פרשת "האנתרקס" מקבל תנועת מלקחיים בישראל ובארצות הברית. שם, חזר בו ה FBI מממצאי החקירה הקודמים (שהרשיעו את ברוס אייבינס, מדען של הצבא שהתאבד למרבה ההקלה של ה FBI), ומשרד המשפטים הגיש מסמכים החותרים תחת חקירת ה FBI, אך חזר בו לפני יומיים. כרגע מתנהל מאבק ציבורי על המשך החקירה, כאשר משרד הנשיא הטיל וטו על חקירה בקונגרס. בישראל, המדען יהושע גוזס מזוכה מחשדות ב"ריגול חמור" ומגלה ב"הארץ" כי העילה להתנכלות נגדו היתה ספר פיקטיבי (ודוק !) שהוא כתב ובו מתברר שראש סוכנות ממשלתית ישראלית ביחד עם מדען אמריקאי הפיצו את מעטפות האנתרקס. בדיוני לחלוטין כמובן…את כל זה צריך לקרוא לצד הערות השוליים בפרשת מורדוק וספרו של מילצ'ן כדי להבין שזה עוד שלב, במה שהתחיל בנוגע לחקירת מלחמת עירק. כזכור התברר שזה היה אמבוש עם הפללת שוא בנוגע לנשק ההמונים, וכצפוי, מאחר שממשל בוש הוחלף, האצבע הופנתה לקבלן הישראלי שנותר עיקש בעמדתו. חוסר היכולת של הממשל בישראל לבצע מדיניות פרואקטיבית בנושא זה קשור רק לכך שהפקידים הרלוונטיים מחזיקים בביצים פקידים אחרים, וכולם רוצים לצאת עם הפנסיה המלאה פלוס תוספות, ומבחינתם שהמדינה תהרס וכל היהודים יותקפו בעולם, הם לא אשמים בכלום.

אינני לוקחת את הפרסום של מלמן כאמין גם כן,יתכן שהוא מצא הזדמנות להשחיל ספק איום באמצעות הסיפור הזה, במסגרת המאבקים הסקטוריאלים של שוקן לאחרונה. אבל גם בתור "נוהל שכן" יש פה מידע משמעותי, שקוראים אותו גם בחו"ל, שם כבר הגיעו למסקנה שאובמה מחפה על ישראל כי הוא חרד לתורמים היהודים שלו. עוד הצלחה מסחררת של ממשלת ישראל והשושואיסטים הרקובים שלה. שוב מתברר שבוכריס (8200) אחראי לעוד מהלך תמוה, של הפסקת החקירה נגד שפרמן.

ככל הניראה נסגר דיל ביניים חפוז בין שתי הממשלות להמשיך ולהשתיק את הנושא, בלבד שגוזס ישוחרר (עיתון הארץ בטח גזר לעצמו משהו), ויש בודאי עוד סעיפים לעסקת החבילה. ביניהם לא נמצא שיקום ופיצוי של קורבנות תמימים של הקומבינה. אי לכך, יש להניח שהנושא יעלה שוב, וספק אם ניתן יהיה בפעם הבאה להחזיר את המכסה. או כמו שאומרים להחזיר את משחת השיניים לשפופרת. ניראה שכמו בשאר הדברים לעיל, תאוות הבצע היא המובילה להכרעות כושלות, וחוסר היכולת של פקידים להודות בטעויות. ההכרעה היא תוצאה של כפופי ידיים, קרב סחיטות, ושיקולים שרירותיים רגעיים עד ללחץ הבא.

מחכים למשיח…לפיכך.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • יוסי  On 23/07/2011 at 05:46

    שלום אירית,

    קודם כל תודה רבה, מאתגר ומרתק כמו תמיד או.קי., אם ניצמד לכנות הברוטלית שמאפיינת את הכתיבה שלך: מאתגר ומרתק כמו *רוב הזמן*. יחד עם זאת רציתי לומר לך שהכתיבה שלך הרבה פעמים היא קשה לפענוח. אני לפעמים קורא פעמיים או שלוש לפני שנופל האסימון ואז מגיע רגע ההארה. אני מבין שיש נושאים שאת לא רוצה להכביר עליהם במילים והאמת היא שזה לעיתים גם די כיף לחבר את הנקודות שאת רק מרפרפת עליהן… אני לא אוותר הענווה הטקסית המתבקשת ואציע: "אולי אני לא חריף מספיק בשביל הבלוג הזה"…

    לגופו של פוסט…

    חארטחריר: מיהו בדיוק הכח החיצוני שאת חושבת/מקווה שיתערב למען תושבי ישראל? מה האינטרס שלו, וכו'? מדוע את טוענת שמהפכות דורשות התערבות חיצונית? זה בהחלט לא נראה לי הכלל ההיסטורי.

    שליט: כל מילה במקום, ובמידה רבה זה גם מאפיין את מפגיני האוהלים (לפי מה שאני קולט מהצד השני של הכדור), למרות שהם לא כבולים בגינונים/מוסכמות חברתיות של גבר אשכנזי מהוגן בגיל המעבר, אבל בכל זאת הם עדיין לא מסוגלים למצב את עצמם באופוזיציה ישירה למשטר. הם עדיין חלק מה"ביחד".

    אנתרקס: למה הכוונה במדיניות פרואקטיבית? להוריד את שרפמן בגלל תעלוליו בשנת השבתון, או בגלל פרשת האנתרקס עצמה? במידה ויש דברים בגו בנושא האנתרקס את מניחה שזו הייתה יוזמה פרטית שלו? או ששחרורו מהתפקיד המכביד פשוט חשוב עבור היגיינה תקינה ושפיותם של עובדי המכון האחרים? (למען האמת, לא אכפת לי כל-כך שאדם רודני כל כך שולט בהם, אולי זה רמז דק עבורם שהם מקדישים את חייהם למטרה הלא נכונה.)

    לא הבנתי את ההערות לגבי ה"ארץ" ומה האינטרס שלהם בכל העסק (או בכלל?) ומיהו השכן בנוהל השכן ומה האנלוגיה. (שאלה רצינית: האם מה שכתבת על הארץ נועד להיות מובן ע"י מישהו שהוא לא עמוק בתוך כל העסק הזה?)

    כמו כן, אפשר לקבל לינק לעיתונות האמריקאית בנושא הזה?

    תודה!

    נ.ב.

    מה עם ניו-זילנד? האם ראש הממשלה שם מאנ"ש?

  • יוסי  On 23/07/2011 at 05:52

    אה כן, עוד דבר אחד, מרכוס לחלוטין קורא מהרהורי ליבו עם כל הקישור לפלסטינים, ואפילו באמירה שהעם כמה למנהיג, נראית ענתיקה כמוהו. העם בסך הכל רוצה שייצאו לו מהורידים וייתנו לו לחיות בסבבה. נראה לי.

  • irity  On 24/07/2011 at 01:11

    הי יוסי, …כתבתי לך תגובה ארוכה ויפה, ועקב התקפת ספאם בבלוג (בעיקר בהפניות) נמחקו כמה דברים ביניהם…התגובה.

    אני וורדפרס מתנצלים. אינני יודעת אם הספקת לקרוא. וורדפרס מנסים לחסום את ההפניות והספאם , וזה לא רק אצלי אלא די הרבה משתמשים, מסתבר, ומקווה שהם התגברו או לפחות מנסים.

    אם לא, אנסה מחר לשחזר ולפרט עוד….

    תודה על הטיפ הנדיב !! עשה לי מצב רוח טוב.

  • יוסי  On 24/07/2011 at 21:53

    שלום אירית, אני נרשמתי לקבל תגובות עבור הפוסט באימייל, אז הנה התגובה שכתבת ונמחקה, אני מביא אותה פה במלואה (מקווה שזה חוסך לך מאמצים מיותרים לנסות ולשחזר אותה). אני אגיב בנפרד.

    ———————————————————————————————————-

    תודה יוסי, וגם על התרומה. (אין ארוחות חינם, הא ?)

    הרבה שאלות, ולא על כולן חשבתי. התנצלות על הסגנון המוקשה והסתום, אתה לא היחיד שמעיר לי, זו בעיה שלי שאני מנסה לעבוד עליה, לא תמיד בהצלחה.

    לנושא המחאה והדיור המהפכה והקוטג…בהיעדר כוח מקומי רלוונטי, הסיכוי היחיד הוא מבחוץ, לא שזה כלל טבע כמובן. השאלה אם יש אופוזיציה, אפילו בגלות, שהיא רלוונטית. לדעתי לא, אבל אולי יש ואני לא יודעת עליהם. ב”תקווה” לחילוץ מבחוץ, שאתה קורא לתוך דברי (זו תקווה אישית לחילוץ אישי שהשתרבבה ניראה), התכוונתי שאם מנתחים את הצהרות אובמה מ 2008 אפשר לראות שהוא שטח למעשה את עיקרי הנושאים לאזורנו, ואני מניחה שהוא יעמוד בזה, אולי לא תמיד בהצלחה אבל בניסיון להצלחה. אם קראתי נכון, ואם אני זוכרת נכון, מה שרלוונטי לישראל היה כמובן המהפכות בעולם הערבי (בעקיפין), פירוז הנשק הגרעיני בעולם כולו, ו(במישרין), הסבת המשאבים האמריקאים פנימה, (קיצוץ במעורבות חוץ), חתירה לשלום תרבותי עם הערבים והאסלאם וגם חתירה לפיוס היסטורי מקיף עם רוסיה, ואני שמעתי גם בין השיטין שיפור מעמד האשה באזורים מתפתחים (רלוונטי גם לכאן) מהכיוון של קלינטון. לגבי הסכסוך, אני דוקא לא זוכרת בשורות ענק, יש ההצהרות הקבועות בנושא זה של כל נשיא. אבל כמובן שאר הנושאים מחלישים את עמדת ישראל הקלאסית (התנחלויות וכיבוש נטו). מחוייבות עמוקה לבטחון ישראל כמדינה יהודית בגבולות המדיניות החדשה (!) באזור. תקן אותי אם אני טועה.

    זה ההתערבות שהתכוונתי. לא משהו מעבר לכך.

    אנתרקס – האמת, אי אפשר לדעת מספיק כדי להמליץ על משהו. הרי ההשמצות נגד שפרמן יכול להיות שהן המסך עשן של פקיד אחר, גבוה יותר, שאחראי(אולי בוכריס בעצמו ? מאיר דגו ? ). הארץ הוא פשוט מקור לא אמין, כמו כל כלי תקשורת (להלן מורדוק), הוא יחצן של גורמים המקושרים אליו. אני הייתי מהמרת ששפרמן לא פעל בחלל ריק, יש לי ההשערות שלי, אבל מה זה משנה, אני סתם מפרשנת וכל אחד יכול. אין לי מידע פנים, אני לא מועסקת על ידי המדינה ומעולם לא הייתי. כמו רבים אחרים בישראל, נוצלתי בהפקות תעלולים שהבנתי אותן הרבה אחרי שהיה מה לעשות בנושא. מההתנסות הזו, אני מנסה לגזור מסקנות כלליות. ותו לא.

    מדיניות – הכוונה , מרגע שנבחר אובמה למעשה עוד קודם בדו”ח המיוחד של גופי המודיעין, שנתיים לפני כן, היה ברור שארצות הברית הולכת לכיוון שונה, כלומר שתפקידה של ישראל בהסדר הקודם יהיה מוקד. ממה שראיתי בארץ היתה תופעה פסיכולוגית של הכחשה ותקווה שהשמש לא תזרח מחר. “לי זה לא יקרה”, משהו כזה. ומאז זה דחי לדחי. כמובן בתור אחת שסבורה (אישית) שהתפקיד שישראל הסכימה לבצע עבור הממשלים הקודמים הוא שגוי, לא מוסרי, מושחת, ובעיקר דורסני כלפי פנים והרסני, אז עמדתי ברורה שצריך לבצע בדק בית ולחזור באופן רשמי ממה שהיה, על ידי חקירה, הודאה, לקיחת אחריות של מי שצריך, והכי חשוב הסדרת הנזקים שנגרמו לישראלים ויהודים עקב המדיניות הזו. מאחר שזה לא קורה, אלא להיפך, אני מסיקה מזה שני דברים (אולי הסקה חופזת), ש – 1 ההחלטות לא התקבלו בתהליך ראוי, בעבר 2. ההחלטות כיום מתקבלות בצורה דומה כלומר קרבות כנופיות רחוב במערכת הבטחון בעיקר.

    הטענה פשוטה בעצם. קודם הסכימו לבקשות אמריקאיות יותר מידי (על חשבון אזרחים תמימים) ועכשיו לא מבינים שהיד שנתנה היא היד שלוקחת, וקובעת. אם קודם סברו שצריך להקריב הכל, כולל מחוייבות לעם שלך, ולהגיון הבריא, עבור יחסים טובים עם האמריקאים, אז הכלל צריך לפחות להיות עקבי גם עכשיו. ארצות הברית פועלת בעקביות, יש לה אותו כוח בעולם אם לא יותר מקודם, ולא ברור מדוע מישהו חושב שהוא יכול להמלט מהתוצאות הידועות של מעשיו. אגב, נתניהו מכל הצמרת הוא היחיד לדעתי שמקדיש לדברים מחשבה, אבל גם הוא פועל בתוך מארג קיים, וכבול אליו וגם מחוייב אליו ובעיקר הוא מאד אוהב את הרייטינג שלו. זה קצת דומה לממשל מוברכ, אבל בסלואו מושן ומרוכך, כיון שהמצב הישראלי שונה ויש יהודים חשובים באמריקה, בינתיים.

  • יוסי  On 24/07/2011 at 22:23

    נראה לי שהתקוות (הזהירות) שאת תולה באובאמה ובממשלו הן אשליות שווא. קודם כל, הממשל הזה הוא פגר מת, בגלל כשלונותיו בתחום הכלכלה, וגם בתחום מדיניות החוץ (למרות שלאף אחד כבר לא אכפת ממש ממדיניות החוץ). שנית, אפילו אם הממשל הזה היה פופולרי ומוביל מדיניות פופולרית, המדינה האמריקאית פושטת רגל ובניגוד למה שאת כותבת יכולתה לגבות הצהרות במעשים ירדה פלאים והיא בעצם נסחפת אחרי הארועים. שלישית, בעולם הערבי לא היו להצהרות אובאמה כל השפעה בכיוון שהוא ייחל לו, וסה"כ מה שקורה שם הוא שוב, לא תלוי בארה"ב בצורה משמעותית.

    הדינאמיקה של חוסר הדדיות והוגנות ביחסים בין הבירוקרטיה הישראלית והאמריקאית שאת מתארת היא כנראה אמיתית וממנה נובעים כל מיני חשבונות פתוחים וחיסולי חשבונות בין פונקציונרים שונים משני צידי הכדור, אבל בגדול, המשחקים הבירוקרטיים האלו הם, לפי דעתי, משחקים שהשפעתם על העמים המעורבים קטנה ופוחתת עם הזמן.

    בקיצור השינויים הדמוקרטיים בישראל ובארצות ערב, ואפילו באמריקה לא סופרים את *ממשלת* ארה"ב. השינויים הדמוקרטיים בישראל, לעניות דעתי, יובילו לפאשיזם ולעימות עם הערבים, בדיוק כמו שהשינויים במצרים מביאים לעמדה יותר לוחמנית כלפי ישראל, שמבטאת את רצון העם האותנטי. כככל, עמדה יותר לוחמנית לא אמורה להתרגם ישירות למלחמה אלא שבישראל רובצת בעית הפלסטינים הבלתי פתורה כמחסום על ההתפתחות של כל האזור, שלא מאפשרת ברירה אחרת חוץ מעימות חזיתי. (ואולי בעצם זו צריכה להיקרא "הבעיה האשכנזית" אבל בואי ניצמד לטרמינולוגיה יותר מקובלת.)

    כשאני אומר פאשיזם אני לא מתכוון בהכרח שיבוטלו המוסדות הדמוקרטיים, אלא שהם יצמצמו את עצמם לייצוג האוכלוסיה היהודית בישראל. המשטר יהיה בצורה מאוד מפורשות המשטר של ה"פאשיה" היהודית, אבל עם כל הבוסים "ומנהיגי העדות" השונות וכל השטיקים הרגילים של הפוליטיקה היהודית. אבל, בלי כל מי שהוא מחוץ למגרש או מי שהציב את עצמו שם (שמאלנים תומכי/נתמכי אויב וכו'). אני חושב שסידור כזה יכול אפילו לעבור את מבחן הריח של הקהילה הבין לאומית כל עוד ש (א) ניתן יהיה להציג את הערבים כאחראים לפירוק המסגרת המדינית הישראלית הקודמת (וזה לא יהיה קשה מדי) ו-(ב) המגמות הימניות והאנטי-מוסלמיות באירופה תמשכנה להתחזק, עד כדי הצעות רחבות לשלילת האזרחות וגירוש של מי שלא עומד בסטנדרטים תרבותיים ארופאיים.

    בקיצור אם את רוצה לחיות חייים חופשיים בין בני אדם חופשיים הייתי ממליץ לעזוב כל עוד זה אפשרי—ולא לאירופה!

    • irity  On 25/07/2011 at 00:09

      או, תודה. וורדפרס ממשיכה להיאבק (בלא הצלחה) באיזה אתר אמריקאי שתוקף ב"הפניות", שלא הבנתי מה זה, לא חשוב, מידי פעם הם עושים ניקוי ולמחרת זה ממשיך אותו דבר…אולי קצת פחות.

      טוב, אני חושבת שאתה כבר רואה את הדברים מבחוץ , ושוכח שהכל במזרח התיכון ופה זה הצגות וסרטים טורקיים או מצריים, עם ביטויי רגש עזים, וחשבונות בנק משותפים בשוויץ (גינוסר וערפת למשל וכיוצב). ככה גם הפראזות של ליברמן, זה כמו אופרה איטלקית או בלט רוסי. מה שבטוח נכון זה שהאמריקאים שולטים בכל תו ותג, גם עכשיו, והדבר היחיד שקורה עכשיו הוא מה שאתה מכנה ב DOWNPLAY מאבקי כוח קטנים. על זה קמים ונופלים פה משטרים וממשלות, תאגידים ושועים ופרנסים. ניואנס אמריקאי קטן וכל העייסק קורס (או עולה, תלוי). שמחתי היחידה על אובמה זה שהוא לא גורג בוש…

      נכון שהמהפכה המצרית היא "עממית" אבל היא התאפשרה רק כי האדונים מוושינגטון משכו את השטיח מתחת למוברכ ב"מאבקים קטנים", כמו שאתה קורא לזה. כי מה שנתן כוח לכל אחד מהשליטים פה באזור הוא ה"דברים הקטנים" והאינטימיים האלה, כל מיני עסקאות בחושך, כל מיני קצת זיונים פדופיליה וסחר בנשים, וכאשר נכנס האור, זה לא נראה כל כך טוב…וזה בדיוק מה שקורה עכשיו לישראל בכל העולם, כמו בניו זילנד. בסך הכל לוקחים את זכויות היתר לפשוע וגם את החסיונות האינטימיים על "הסודות" הקטנים והמלוכלכים. די בזה.

      בסך הכל אנחנו בטח רואים אותה מציאות אבל מרגישים אותה שונה. הערבים לא מסכנים פה, תיכנס לכפר קרע לסיבוב…הרוסים לא רוצים אפילו ללמוד עברית (זה הפטריוטים של "ישראל ביתנו"…), והכל שואו ביז. נותר העניין "הקטנים" עם משרד ההגנה האמריקאי, ועל זה יקום ויפול השינוי פה, בלי או עם אוהלים. אגב גם אם יקימו פה סנהדרין אז אם היה לי כסף הייתי קונה בית פשוט בגליל, באיזה חור, ומתעלמת. זה תמיד יהיה אפשרי למי שיש מספיק כסף. השיקולים שלי ביציאה מפה הם בגלל "מאבקי הכוח הקטנים" האלה, שמחייבים לצאת, אחרת לא הייתי חושבת על זה, בטח לא בגלל הפשיזם הכללי. פשוט לא נותנים לי לחיות, וכבר כמעט לא נשאר זמן…

  • Yossi  On 26/07/2011 at 07:53

    אם כך—ואללה—נבצר מבינתי להבין מה מפריע לך לשייט כבר עכשיו, או לחילופין במה הסנהדרין תהיה יותר טובה מהחברים של ה CIA. יש לי הרבה מאוד קרובים בגליל והם בגדול חיים בלי זנות, פדופוליה וסחר בנשים (למיטב ידיעתי) והם עושים זאת בלי כסף מרובה בכלל. נהפוך הוא, רבים מהם הם מה שנקרא צווארון כחול. נראה לי שבשביל למצוא את הפדופליה וכו' דוקא צריך לחפור לא מעט וזה שאת מוצאת אותה בכל חור זה בגלל שאת מתחקה אחריה ולא ההיפך.

  • irity  On 26/07/2011 at 08:44

    :)) אני לא שוחרת סנהדרין, חו"ש ,אמרתי רק שלדעתי גם אם זה היה קורה לשיטתך, היו פה הרבה כיסים , לפחות חצי מיליון רוסים, שלא ניראה לי שהם בכיוון של הסנהדרין….:) צריך להחליט ממה מפחדים יותר, מהסנהדרין או מליברמן 🙂 הייתי שמחה לעבור לארצות הברית, עם ה CIA תחת אובמה, ובתור דיפולט לגליל, אלא שצריך כסף בשביל שניהם, ולמעשה זה לא כסף אלא צדק, כדי שיהיה שקט מהפדופילים שבחוץ ומהחרדות בפנים….

    ברור שכל אחד חרד ממה שהוא מכיר, יש הפוחד מכרישים (כמה כבר יש ?) ויש מחומרי הדברה על תותים דוקא (הכרתי אנשים עם הפוביה הזו), אנחנו בני אדם…

    הזכרתי את הפדופיליה והסחר כי להערכתי זה יעלה לסדר היום, משהו כמו ברלוסקוני, לדברים יש ערך פוליטי, ועל זה שאלת וניסיתי להגיב כמיטב יכולתי לאן לדעתי זה הולך. מאחר של CIA אין בעיה פוליטית עצומה להודות בחריגות בתחום זכויות האדם, ולשנות מדיניות, אני מניחה שזה יקרה. לעומת זה אף אחד לא נתן מנדט לממשלת ישראל לסחור באזרחיה למען קידום המפלגה הרפובליקנית של מדינה זו או אחרת, או למען תפיסות בטחון רחבות מידי ולא קיומיות (!), הרי שחריגות מהותיות אלה עשויות לזעזע את הספינה יותר מאשר האוהלים, ואני מניחה שזה מה שיקרה. אבל מי יודע…


    אל תשכח את השאלות שלך בתגובות, להן עניתי. אני סבורה שממשלה המקיימת רשמית רשתות פדופיליה ומכחישה ותוקפת את הנפגעים , אין לה קיום. זה היה אפרופו האוהלים, אם המפגינים היו רוצים לשנות את השיטה הם היו הולכים על השורש, ולא מנסים לגזור קופון כדי לשמר מבנים מסוג זה. לכן שוב בתשובה לשאלתך, לדעתי הפעולה הנחוצה עשויה לבוא מבחוץ. בארצות הברית הדברים קיימים בשוליים מאד, זה לא מדינת מקלט ליהודי מהשואה, ומידי פעם עושים סדר ומנקים אורוות. אחד אפס לטובת אמריקה. יאללה, לעבודה בצוארון הכחול, מחכה יום ארוך ומשמים במפעל.

  • irity  On 26/07/2011 at 15:40

    אגב אני לא מסכימה איתך שבני משפחתך מהצוארון הכחול בגליל אינם חשופים לרשתות פשע מאורגן או ל"משימות לאומיות" בתחום הסחר במיני, או סחר בכלל. בוכריס מהאנתרקס והאחים עופר למשל גר באזור יבנאל, גם ביידץ, בכפר תבור ובאזור יש הרבה. אגב, האנס מהמטכל ארז אפרתי הוא ממשפחה "טובה" ושורשית מעפולה, האקס פיילז בגליל פורח, ואפילו לא מדולל כמו בתל אביב עם הים שלה והתיירות. כאשר צריך לגייס איזה ילד/ה למשימה לאומית חיונית, לוקחים "קרוב לבית" …או מהעבודה, או מישהו ששונאים מכיתה גימל, או איזה בן דוד שמקנאים בו.

  • יוסי  On 26/07/2011 at 19:00

    טוב. בכל מקרה, אני מודה לך שאת מביאה דברים לפני השטח, מחברת את הנקודות, ומציגה קייס די משכנע שלא מדובר רק באיזוטריה.

    • irity  On 26/07/2011 at 20:06

      לשירותך !

      • irity  On 26/07/2011 at 20:21

        אתה יודע, זה לא ידיעות אחרונות פה :), ולכן – 1. הדברים לא במיינסטרים (בשלב זה 🙂 2. לא מוכרים פה שטח לפירסום לתנובה.

        אני מאד רציתי לקוות שיש מקום לקולות אחרים, אם תרצה קולות מהשוליים (זה הולך היום), וזה חלק מהעניין של חברה חופשית. השוליים הפורמאליים לא מתלהבים …מה לעשות
        או "מה לעשות ? לעשות ! קום וחפש מקום אחר שבו אפשר לדבר גם בקול אחר…דוקא קניתי את ההמלצה שלך, יאללה, מכיר מישהו שמחפש "קול אחר מארץ ישראל" ? אני כותבת באינגליש לא פחות שוטף, ואיזוטרי….

  • יוסי  On 26/07/2011 at 22:10

    השמאל (במובן הבין לאומי של המילה: סוציאליזם) לא מסוגל להציג תפיסה קוהרנטית של זכויות אזרח בגלל שאין להם בעיה להכפיף את הפרט לכלל ולכן כל המאבקים שלהם נוטים להיות סקטוריאליים וחסרי קונסיסטנטיות. בפרט כשזה מגיע לישראל אז זה מתחבר לשטנה אנטי-יהודית אירופאית מסורתית וקשה להם לקבל מסרים שמציגים ישראלים-יהודים כקורבנות.

    לכן, אם את מחפשת מקום אחר,שיבין את הקייסים שאת מביאה הוא לא יכול להיות שמאלני מסורתי אלא משהו שיותר מחובר לאנליזה של כח—למשל אתר כמו antiwar שהוא בעצם "ימני" קיצוני, במובן שהוא מאמין בחרויות פרט אבסולוטיות ששום קולקטיב לא יכול להצר. אפילו CounterPunch שהוא בדרך כלל די אדום מביא הרבה פעמים ניתוחים של כח מנקודת מבט של חרויות אישיות והייתי מציע שהוא אפילו היה יכול להיות קשוב למה שיש לך לספר למעט העובדה שכמו באתרי שמאל אחרים אי אפשר לכתוב שם משהו "בעד" היהודים. מאידך את חופרת לכלוך על פונקציונרים ישראלים אז את זה הם יאהבו. זה יכול להיות טסט-קייס מעניין. אשמח לשמוע אם תנסי לפרסם שם פעם, איך זה הלך.

    בקיצור מה שאני מנסה לומר זה שהחומרים שאת כותבת עליהם הם בדרך כלל חומרים שליברטריאינים ואנרכיסטים של שוק חופשי מתחברים אליהם (כמוני למשל) אבל נראה שאת אף פעם לא מגיעה לפאנץ' ליין שהחוגים האלו מחפשים בסוף המאמרים שהם קוראים בד"כ (שהוא: החוליים נובעים מהכפייה של המסגרת המדינתית ששולטת בעולמנו, ובישראל זו בכלל מגיפה). בארץ מעטים האנשים שחושבים במושגים האלו, למרות שהופתעתי לטובה מהמגיבים בבלוג הקפיטליסט היומי ב NRG, אבל נדמה לי שרבים מהם הם כמוני אנשים שיושבים באמריקה.

    • irity  On 26/07/2011 at 22:55

      תודה על הניתוח הפוליטי. לגבי סחר בילדים ורשתות, השמאל האירופאי מאד מתעסק זה (לצד האנטישמיות :)), כלפי פנים. גם חוגי שמאל פמיניסטים בחו"ל מתעסקים בזה. אם כי, אתה צודק שיש להם קושי עצום לשמוע ישראלי-יהודי כקורבן, וזו בעיה שאכן נתקלתי בה והייתי מאד עצובה ממנה, כי היא "משלימה" ככפפה ליד את הגישה האולטרה ציונית הפשיסטית ובעצם מסייעת לה בכך שאינה עושה אבחנות כלל בין ישראלים לבין עצמם. (כולם :חיילים).

      האירוע בנורווגיה ואחרים (להבדיל DSK) ייאלצו את השמאל להתמודד עם השינוי בפוליטיקה העולמית, כלומר הצורך להתמודד עם היכולת מניפולציה על אדם אחד (בין אם זה להפעיל רוצח מופרע ובין אם להכין עוקץ מיני למועמד מוביל של מפלגת שמאל, עם בעיות נפשיות), שמסכלת פעילות "פוליטית" החביבה על השמאל (סיפורי מעשיות ארוכים, משניות והפגנות). גם הסיכול שבוצע במשפט הבינלאומי יחייב היערכות. כרגע אכן אין מישנה, ואתה צודק שיש משהו מבחיל בשמאל הישראלי שבעצם ממשיך עם סוג של קולקטיביזם סטליניסטי, המשולב בצורה מוזרה עם נהנתנות קפיטליסטית ושילוב ידיים עם בעלי הון.אבל, עונשו של השמאל הזה הוא בקלפי שהפך למעשה לזניח והותיר את השטח לפשיזם קורפורטיסטי-קפיטליסטי-לאומני, ומפלגות דת, או לאומנות בסגנון של ליברמן (מפלגה סקטוריאלית, לדעתי, די מוזרה של מהגרים).

      אכן, מי שבארץ חוסם את המידע על פשעי השלטון הקשים יותר, זה השמאל, בעיקר גופים שמציגים עצמם כשמאל קיצוני אפילו וחוגי זכויות אזרח, שזה מאד מעניין. הסיבה לכך לדעתי אינה דוקטרינארית אלא למעשה תועלתנית מושחתת (ואכן מנומקת בסוג של הקרבת הפרט למען "המטרה)), וזה המימון האמריקאי הספציפי, רובו מגופים יהודים אמריקאים מאד מושחתים שמעורבים בפשע מאורגן (הלבנות, סחר בנשים ועוד). כרגע זה עובר אולי לאוליגרכים רוסים כמו נבזלין, מה שמוביל לסיכוי לחשיפה של דברים מהצד האמריקאי-יהודי-ישראלי, בגלל שאין מחוייבות פרסונאלית. אבל זה בטח לא משהו אידיאולוגי, התורמים האוליגרכים הרוסים לא מסתירים שהם פשע מאורגן, והם בודאי לא יתנו לגופים נתמכים שלהם לכרות את הענף…וכולי.

      אשמח להמשיך את השיחה על הנושא הזה, אני לא מספיק מיודעת, ומאד מתעניינת, אולי אפתח פוסט בנושא, ונמשיך בזה. איכשהו אתה מביא פרספקטיבה חשובה ורעננה…תודה.

    • irity  On 26/07/2011 at 23:14

      אגב זה מתקשר מאד לאייטם בנוגע לאנתרקס. כזכור "בהלת המעטפות" שהרגה כעשרה אנשים, כמדומני (לא מספר מאד גבוה…) גרמה לפאניקה שאיפשרה, את התקיפה המהירה של עירק כביכול בתגובה לפיגוע (הפיגוע אגב לא נקשר כמובן לעירק). זו פעולה מסוג דומה, כלומר, "התנקשות" מהסוג של נורווגיה או מהסוג של DSK, שאני מדברת עליהן, כפעולות שמחליפות את הפוליטיקה "הישנה". המיתוג של זה "כקונספירציה" כבר לא כל כך עובר ולא כל כך עובד, אבל זה היה מאד אפקטיבי בזמנו כדי לא לדון במה שבאמת קורה, וגם כאן, השמאל הקלאסי שיתף פעולה ב"מיתוג" מתוך ורטיגו לדעתי, שהתחפש ל"דוקטרינה" ול"ניתוח רציני" (חה חה). אז אם מלמן צודק, וגוזס טען שישראלים מעורבים ב"בבהלת המעטפות" כמובן זה כלשעצמו מידע פוליטי ממדרגה ראשונה, לא מן הבחינה של המופרע שיזם את זה בלבד, אלא מהפוטנציאל האדיר שיש לחשיפה כזו על מעמדה של ישראל והיהודים בעולם. הרבה יותר מכל מיני מאמרים צדקנים כמובן. לכן טענתי שיש לחקור את הנושא, כיון שאם היה ישראלי שסיכן כך את הבטחון הקיומי של היהודים לטווח ארוך, כדי לסייע לממשל בוש בקומבינה די שגרתית של "הכשרת לבבות" למלחמה _נוספת מאותו סוג (אני לא רואה בעצם המלחמה הזו חידוש), אזי אותו פקיד או חבורה, צריכים לעמוד למשפט. בינתיים הם אלה שמעמידים אחרים למשפט על "חוסר פטריוטיות" כאילו שאפשר לחסום מידע כזה לנצח, וגם אם אפשר, מה המחיר שישראל משלמת ? מישהו אומר לנו ?
      המקרים האלה גורמים לשמאל הקלאסי חרארה, כיון שאי אפשר לכתוב עליהם דוקטורט "מופשט", ולכן נוטים לנקוט בבת יענה, ולמעשה מי שמעלה את הנושא, זוכה להכי הרבה קיתונות, הרבה יותר מהפקידים שהוגים את הרעיונות המופרעים האלה…על זה כתבתי. אני לא יודעת למה זה בעיניך איזוטרי, כאשר ברור שהתהליך נע בדיוק לכיוון הזה, כמו מורדוק וכיוצב, כלומר התמקדות ב"פרשיות" שאין להן כביכול הקשר פוליטי (כמו האזנות סתר, נגיד) . טוב, הארכתי.

  • יוסי  On 28/07/2011 at 06:09

    >>> אני לא יודעת למה זה בעיניך איזוטרי, כאשר ברור שהתהליך נע בדיוק לכיוון הזה

    כנראה שזה סוג של עצלנות (וגם סוג של בעיית זכרון) רצון פנימי להאמין שהלכלוכים וסגירות החשבונות לא מסוגלים לשנות תהליכים היסטוריים. אבל כשמכריחים אותי להסתכל טוב, כמו שאמרתי, נופל האסימון ובאמת אין לי ברירה חוץ מלהכיר בכך שהדברים הם הרי גורל (למשל מלחמת עיראק).

  • irity  On 28/07/2011 at 07:11

    עצלנות זה 'דוקא השם האמצעי שלי 🙂 אז כניראה שהאסימון אצלי עוד לא נפל בכלל, תודה !

  • irity  On 30/07/2011 at 12:37

    לאן שולחים לך אימייל ? שלחתי משהו האם קיבלת ?

כתיבת תגובה

