מינוי ראוי לראש השב"כ

יללות שבר

נפל דבר בישראל, ראש השב"כ הממונה יהיה ימני, נמוך מצח, דתי לאומני, ובוגר גולני. סופסוף מדינה נורמלית, שבה ראשי ארגוני חושך עונים על הפרופיל המקובל לארגונים כאלה. זעקות השבר בשמאל תמוהות למדי, אפשר היה לחשוב שנתניהו מינה מתנחבל לעמוד בראש החוג למגדר ופוטס מודרניזם, או לועדת פרס ספיר. ולא היא. מדובר במינוי לארגון שעלפי הבנתי הענווה לא צריכים להיות בו הרבה נישות לשמאלנים, חתרנים, נאורים ושוחרי שלום ואוניברסליזם. אלא שבישראל, עד כה, לפי מסורת  עתיקה, למדנו לחשוב ש"טוב שיהיו אנשים נאורים במקומות האלימים", ומה יצא ? אני לא הרגשתי שהבטחון האישי שלי גדל, או שזכויות האדם שלי מוגנות עם היצורים האלה, שהלכו ותפחו לכדי בעיה דמוגרפית של ממש (עדת הצבועים).

בארצות הברית בודאי, אבל אני מניחה שגם בשוודיה וניו זילנד ראש השירותים החשאיים הוא אב טיפוס דומה ליורם כהן המקומי, שמרני, הולך לכנסיה ביום ראשון, ושונא את כל העולם חוץ מהעם שלו. לעומת זה, הרדיקלים הם אמנים, הוגים, סופרים מיוסרים,  וגם פעילים פוליטיים שמעדיפים לפזר את האנשים שלהם במועצות המקומיות דוקא,  ואולי בועדי עובדים וועדות תכנון, לפי משנתם הקהילתית, קהלתנית, סביבתית וכיוצב. ובכל מקרה, קשה להניח שעיקר פרנסת השמאל החתרני בארצות דמוקרטיות הוא מהצבא, המוסד והשב"כ, כמו כאן.

אני מרגישה שיש סיכוי רב שזכויות האדם שלי , חרף דעותי הבזויות בעיני יובל דיסקין, יעלו כיתה עם יורם כהן, ועם התרופפות המעוז האחרון של עדת הצבועים, המקבלים שכר מצהל ומהשב"כ וגם מתנאים בתואר אקדמאי נאור-אמן-חתרן-רדיקל-אקטיביסטית. אלה האחראים לשחיקתו של מעמד השמאל הישראלי בעיני עצמו (הכזונה תעשה את אחותנו ? וכאמן-מרגל תעשה את אחינו ?) יותר מכל מתנחבל פשיסט מוצהר.

שמחה לאיד קצת, שעכשיו יסבול הימין, ובעיקר הדתי, מכל הרעות החולות שהרקיבו את המגזר החילוני-שמאלי _עבודה מרצ בעקבות זיקות איתנות מידי לדדי מערכות השחור. שיגייס לו מהמגזר שלו, ושיהנו. עד שגם שם ילמדו, בדרך הקשה,  שלכוח יש מחיר, ולא בכדי המליצו חז"ל להתרחק תמיד מהממשלה, גם כשניראה שכדאי להצטרף לחינגת הכוח.

בתור מומלץ של הרבנים, אני מקווה שהראש החדש ימעיט בפעילות נגד יהודים, ובמעגל שני ימעיט לפעול נגד אזרחים, כולל לא יהודים כמובן, שכן לא לזה הוא מונה, ולא בשביל זה התכנסו פה בציון אחרי אלפיים שנות. הרי יכולנו להמשיך לשחות בביוב תחת השטאזי או היבסקציה או בארצות הברית. בית לאומי, זה קודם כל בית בכלל, ולא ביב שופכין או בית זונות שבו מרגלים זה נגד זה, מגייסים זה את זה, מפעילים זה את זה, ומוליכים שולל זה את זה במשכורת של המדינה.

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • אורי  On 29/03/2011 at 15:05

    פוסט לא ראוי.

    • irity  On 29/03/2011 at 15:58

      אורי, האייפי שלך חסוי, השם שלך לא מזוהה, והביקורת סתמית.

  • שרון  On 29/03/2011 at 16:24

    ניתוח קולע "בול בפוני"! צחקתי:)

  • אורי  On 29/03/2011 at 16:26

    הנה, מאייפי גלוי (אני חושב). את כותבת על אדם שאינך מכירה כי הוא נמוך מצח. באותה נשימה את מייחסת לו מאפיינים שליליים משום שהוא בוגר גולני. איזה ערך יש לזה? זה הרי קשקוש מוחלט ואומר עלייך יותר מאשר עליו.

    • irity  On 29/03/2011 at 17:02

      תודה שרון

      אורי, האייפי גלוי אבל לא משוייך. (אולי לא חיפשתי טוב). נמוך מצח במובן השיוך הפוליטי-חברתי שלו, אולי הוא אישית אדם חכם ומשכיל. הכוונה כמו איכר מאלבמה. כנל לגבי התדמית של גולני. מה שזה אומר עלי ? לא יודעת, אתה מוזמן לכתוב בבלוג שלך מה זה אומר עלי. אני מרחובות, מהחמולה המתחרה (והקורסת) של יוצאי בלארוס, עמודי התווך של מפאי, שעליהם אני כותבת ביקורת יותר שלילית מאשר נמוכי מצח (רוב הבלוג שלי מוקדש לניתוח לא מחמיא של העדה שלי, בלשון המעטה). אז נמוכי מצח מעליב ? כניראה שאתה לא מכיר אותי. זו ממש כמעט מחמאה.

  • אזרח.  On 29/03/2011 at 17:47

    מדוייק.
    הרגשתי כמוך הבוקר,לאחר ששמעתי בתקשורת את יוצאי השירות ה"נאורים" מהללים את מינוי הראש החדש עם הכיפה הסרוחה.

  • רוזנברג  On 29/03/2011 at 17:51

    שכוייח

  • יאיר poes  On 11/04/2011 at 00:40

    בבריטניה לפחות ראשי השירותים החשאיים הם בשר מבשרה של האליטה, לכן את טועה. הם לא שמרנים ולא דתיים. הם באו מקמברידג' וחוזרים לשם להיות ראש הקולג' כשהם גומרים את הקריירה. הם מתחככים באינטלקטואלים הכי שמאלנים שמתחככים איתם בחזרה.

    אני לא בארץ לכן לא שמעתי את יללות השבר. זה כן נראית לי נקודה משמעותית שראש השב"כ לא יהיה אחוס"ל. מה הסיכוי שהבן של חברים שלו פעיל באנרכיסטים נגד הגדר? מן הסתם קטן מהסיכוי המקביל בשביל דיסקין או של בני גנץ. מערך הקשרים והסולידריות הזה חשוב מאד, והוא אחד הסיבות שהציפורניים טרם נשלפו כלפי השמאל הרדיקלי. אני מציין את זה כאבחנה, כתצפית. לא כתאור מצב אידאלי. אנשים קרובים אצל עצמם, ואם קבוצת ההתייחסות של ראש השב"כ הנכנס היא הבית היהודי, אז תהיה לזה השפעה.

    • irity  On 11/04/2011 at 02:13

      בריטניה, מחוז חפץ שבו הכל שונה וטוב יותר ! או "הדבר האמיתי". מי יתנני עוף, הייתי מיד עפה לשם.

      מאחר שגם אני "אנרכיטסית" לשעבר עם קשרים משפחתיים-סביבתיים למערכת הבטחון, המודל הזה ניראה לי בעייתי. אבל אני בהחלט במיעוט בנושא הזה, כולם פה חושבים שזה נפלא. אבל אם עוסקים באנגליה, אז לפי ספרו של גון לה קארה, הגנן המסור, גם האנגלים התחילו לרצוח את האנרכיסטים ולוחמי הצדק שלהם. אז אולי גם שם השתנו כללי המשחק…

      אני לא כל כך מומחית באנגלים, אבל הזדמן לי לקרוא קצת חומר מלפני מאה שנה בערך, על "ציונות נוצרית", (יש גם לורד אוליפנט שלנו, מזן לא ברור), שזו בעצם המצאה בריטית, ואולי יש דברים שהם מתחת לפני השטח. אנגלי יכול להראות ולדבר ליברלי ואף רדיקלי, ובאותה עת להיות חבר באיזה כת טמפלרית עם שגעונות משיחיים. טוני בלייר עבר לקתוליות פתאום לאחרונה. .המתנחבל הבריטי ייראה שונה מאד מיורם כהן, אבל ההבדל לא עצום. האמת, שאני לא מספיק יודעת. נגד עיני היו ה FUNDIES האמריקאים, יותר.

      • יאיר poes  On 16/04/2011 at 02:06

        הקרבה ההדוקה שיש בישראל בין גורמים לכאורה-אנטגוניסטים ודאי הדוקה פחות במדינות עם אוכלוסיה גדולה פי עשר, וגם הבדלים תרבותיים משחקים פה (אטומיזציה חברתית והנטייה לדחוף את האף).

        אני לא יודע לתת היסטוריה מפורטת של הקרבה הזאת באנגליה וברור שהיו שינויים. אבל זה לא מתחיל אתמול. צ'רלס אשבי, שנפסל ע"י המודיעין האנגלי ללמד באוניברסיטת קהיר ב-1918 בגלל נטיות סוציאליסטיות, ממונה חצי שנה לאחר מכן ליועץ המיוחד של מושל ירושלים.
        ואם את מזכירה את לה קארה, אז אי אפשר להימנע מלהזכיר דור שלם של מרגלים סובייטים בבריטניה, שנעשו קומוניסטים בקמברידג' בשנות השלושים. או המרגל האחרון של המשטרה בקרב פעילי איכות הסביבה, שבעצם חצה את הקווים.

        מכיר גם סיפורים על אנרכיסטים ירוקי שער פה בסקוואטים בלונדון שבבוקר ה- 11/9 פרצו בבכי כי "אבא שלי עובד במגדלי התאומים" (כבנקאי, לא כמנקה).

      • irity  On 16/04/2011 at 06:29

        כן, הדמות של "פטרישיה הרסט" היא כבר קלישאה, אפילו רם אורן בנה דמות כזו ב"רמטכ"ל". אתה מתייחס עכשיו למלחמה הקרה, ולמעשה למתח שהיה בין הקומוניזם לבין הקפיטליזם
        שהוכרע כפי שאנחנו יודעים בינתיים. זה סיפור אחר, ובנושא הזה, אפילו בישראל היו "עריקים" והיו עניינים, כיון שאלה היו עניינים אידיאולוגים גלובלים. היו גם כמובן "עריקים" אמריקאים
        וההיפך. השאלה הוכרעה, אם כי גם היום המאבק ממשיך, וזה מאבק ראוי. אין לזה קשר למתח שבין המתנחלים למרצ, בשני המקרים מדובר בימין כלכלי, אין ביניהם שום הבדל. האמריקאים מושכים עכשיו את הפלוגות שלהם מישראל, אחרי שוידאו הריגה של הסוציאליזם. זה היה המאבק, והוא הוכרע. הקטע הציוני=כיבוש=זהותי, הוא משני ונגזר. להיפך
        יתכן שקידום המגזר הדתי ישתלב יותר בתוכניות הכלכליות האמריקאיות, אז מה ההבדל ? לא הבדל גדול, נשים כיפה ונמשיך באותו מפעל. ראש השב"כ הוא מתנחל בסגנון אמריקאי,
        ואינני רואה שום הבדל.

כתיבת תגובה

