ניר ברקת ועיר הרפאים

 

ניר ברקת ואני

 

למרות שכבר אינני מתגוררת בירושלים מזה כמה שנים (תודה לאל יום יום), נשארה לי פינה צוננת לעיר הקשה הזו, שאינה מאמינה בדמעות. בכל זאת, ביליתי שם חמש-שש שנים פורמטיביות מחיי, כך שאני רואה עצמי כמומחית למחצה.

 

אמנם, כאמור, עזבתי את העיר בדיוק בשנת 2000 באופן סמלי, אך היא לא עזבה אותי. שירותי הגבייה הנפשעים של מחלקת החניה רדפו אותי גם בגליל, ונדרשה התערבות של האו"מ בערך, לשחרר לי את חשבונות הבנק מידי הפשיעה המאורגנת של "הגבייה העירונית" (בכל הארץ, הנה פוסט של שוקי מהיום, על המצב המקביל בתל אביב). בין היתר, נתקלתי גם במשרדו של ניר ברקת שהיה אז באופוזיציה, וקיים מעין "לשכת שירות לציבור". כבר אז שמתי עליו עין, וצפיתי לו גדולות ונצורות. מדוע ? כי כתבתי מראש שאני כבר לא גרה בירושלים (כלומר, לא ירוויחו ממנו קולות), ולמרות זאת סייע לי איש הקשר מטעמו לפתור את הבעיה המציקה עם מחלקת הגבייה ואף שלח עבורי מכתב נזיפה ותהיה לראש המחלקה המשפטית יוסי חביליו.

 

 

ברקת, להלאים..

 

והנה, גם היום מגיע לניר ברקת "הידד" קטן. ברקתפונה למיליונרים האמריקאים שמחזיקים בדירות שרד בעיר, ריקות ומהדהדות, להשכיר אותן לאנשים בשר וחי. צריך לאמר את האמת, מצב דירות הרפאים בירושלים משקף כמטאפורה מדוייקת את מצב הציונות ויחסי ישראל והתפוצות. אנחנו עבורם משהו שבין בשר תותחים, פח אשפה אחורי, ועובדי זק"א לפרוייקט "תחיית המתים". כאן משקיעים בפצצות ובקברים, ולאחרונה גם בנדל"ן ריק, כיאה לעיר עתיקה שהיא יותר מצבה וסמל מאשר בית. לא בית, אמור, אלא בית משוגעים לכל הזיית גדלות משיחית ("לא לחלק את ירושלים" צועקים מניו יורק המאוחדת), ובית קברות לחלומות של אנשים חיים ואמיתיים.

 

לדעתי, ניר ברקת מנומס מידי ולא ישיג בכך כלום. יש לקבוע הלאמה של רכוש, כיון שגם מיסוי דראקוני לא יפחיד את המתעשרים האמריקאים שניזונו ארבעים שנה מהכיבוש (שהוביל במישרין לשדרוג מעמדם באימפריה ממיעוט בזוי ונלעג, לאבו עלי וארבעים השודדות). יש להם מספיק כסף. גם שיעורי ביטוח גבוהים לנכסים מופקרים לא יפחידו אותם, ודאי הם מנכים את זה כתרומה או משהו. במקרים כאלה יש לאפשר סקווטינג, או להיכנס לרכוש בצורה חוקית כלשהי. אני בטוחה שיש משפטנים שיוכלו לנסח את ההוראה המתאימה שתהפוך את המנהג הנלוז הזה לבלתי מעשי. בינינו, מי שיכול להשאיר נכס ששווה מיליונים ריק, רק כדי לספר בבית כנסת בניו גרזי ביום שישי כמה ה… שלו גדול, לא באמת צריך את הנכס. כדאי לשסות את חביליו והעולם התחתון של הגובים האפורים במי שיש לו, ולא במשפחות והתושבים חסרי האמצעים. הנה, התשתית קיימת, רק להפנות אותה לכיס הנכון.

 

לחלופין, ואם דוחים את האנרכיזם האלים שאני מציעה, אפשר להתחיל לסקר, כל שבוע, ב"פינת הבזיון", את אחד הנכסים הריקים האלה, בכתבות בעיתונות המקומית. הנה קיבלתי לא מזמן לתיבת הדוא"ל עיתון מקוון חדש שיוצא בחסות תנועתו של ברקת, זה המקום להפעיל לחץ לא מתון על ספסרים.

 

קצרים

 

יורים במי שבורח מכאן ? אמרתי לכם מזמן, ולא האמנתם.

 

פוסט שלי, ב"העוקץ", הבלוג היחיד שנחשב.

 

ווינשטיין בפנים, שלטון החוק בחוץ.

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • עידו לם  On 07/12/2009 at 14:34

    כתבתי הודעה תקינה לחלוטין.

  • רני  On 07/12/2009 at 20:13

    לפני מספר ימים כתבתי שלא יוציאו את האיש כהן מפרו לפני שינקו אותו מכל דולר ועוד קצת והנה זה מתחולל. אם לאיש יש שכל הוא צריך מהר להמלט משם לארץ או לנמיביה אבל אני לא בטוח שיש לו מספיק כסף בשביל נמיביה. זה העולם ואת העונש שלו הוא מקבל עכשיו בפרו בטיפטוף סיני.זה אני אומר בתור אקס-צולו עם נסיון מזערי בצדק פרואני ועורכי דין פרואנים.

  • איריס  On 07/12/2009 at 20:35

    עידו, סתם התעללות, גם אני כזו לפעמים.

    רני, אני לא חושבת שיש מקום לדאגה למר כהן, איפה שלא יהיה הוא מרופד עד דור עשירי, על חשבון הדם והעצמות שהוא אכל לתיאבון של אנשים "לא נחשבים". אודה אם לא תשיא לו עצות מתוך הבלוג הזה.

  • אורה  On 07/12/2009 at 21:11

    תארי לך שאני גרה (כל החיים) בבית משוגעים הזה (..ירושלים). בטח זה מסביר הרבה

  • איריס  On 07/12/2009 at 22:37

    לדעתי, מי שנולד בעיר הזאת לא מרגיש שהוא בבית משוגעים מתרגלים ומתחסנים.
    מאידך, יש סעיף פטור לירושלמים, כך שהכל נסלח לך. כמו שאומרים "נו טוב, היא מירושלים…"

    האמת, תשעה קבין יופי, בהחלט, נטלה העיר, אבל…הנוף האנושי מצליח לבעס אפילו את העובדה הפשוטה הזו.

    טוב, דבקה לשוני לחיכי,אז אלך לישון

כתיבת תגובה

