דברי בלע באצטלא של נאורות, אייל גרוס

 

 

רק היום ראיתי תכתובת בפוסט של ,חנה בית הלחמי  (התגובות בהמשך השרשור בסוף), ובו התקפה נלעגת וכעורה מצד מי שרואה עצמו כמשפטן נאור ודגול. אייל גרוס.

בפוסט התיחסתי לשני אירועים הקשורים לקהילה ההומולסבית. האחד, הטענה של חנה בית הלחמי (ואחרים) שנעצר חשוד ברצח ומסתירים את שמו כדי להגן על המתנחלים (המדובר היה על ג'ק טייטל). פסלתי את האפשרות מכל וכל, ואכן בדיעבד מסתבר שהנושא יותר מורכב. האיש כניראה לא רצח בברנוער בכלל, הפצת השמועות היתה מגמתית כניראה, ובעיקר, האייטם העיקרי שם הוא היחסים בינו ובין השב"כ. או כפי שכתב ברנע, קונספירציה…

 

הנושא השני, היה לגבי הפוסט של גרוס בנושא של אי חידוש הויזה לבן הזוג (הלא פורמאלי) של הנרצח בברנוער. ציינתי שלא חייבים לנמק את הפעולה של משרד הפנים ב"הומופוביה", יחס רע וזהה לכך מקבלת אשה שהיא בת זוג של ישראלי, וההבדל היחידי הוא שאז האגודה לזכויות האזרח לא משמיעה ציוץ (כי לא מדובר בהומואים). תגובות ברוח זו התקבלו גם אצל אייל בבלוג, מאנשים שחלקו על ההסברים שלו ברמה המשפטית.

 

 

 

 

איריס  [אתר]  בתאריך 10/25/2009 10:33:39 AM

אם קוראים

האם הטענה היא שיש חשוד ברצח ומסתירים את שמו כדי להגן על הציבור הדתי מזעם הגייז וההמון ?

או מה ?

חנה בית הלחמי  [אתר]  בתאריך 10/25/2009 10:56:23 AM

אני בספק

יותר סביר שהם לא מצליחים לסגור קייס, או שיש התארגנות טרוריסטית-דתית גדולה שהם עוד לא ניטרלו את כולה, או כמו שקורה לא פעם – המשטרה פישלה ומגנה על עצמה בצו איסור פרסום. לכי תדעי.

איריס  [אתר]  בתאריך 10/25/2009 11:25:31 AM

אה

השמועות שמפזרים הן כאילו יש חשוד וצא"פ הוא נגד הגייז באופן אישי, מה שנשמע מאד מניפולטיבי מצד מפיצי השמועות וגם מאד לא הולם את המציאות שבה ממשלת הליכוד היא התומך הגדול ביותר שקם לאקטיביזם ההומולסבי. _ההומואים טובים ליהודים, זו הססמא לא ?

מכל מקום לא מוכר לי הליך של מעצר חסוי, למעט אגף האיקסים של עצורים בטחוניים. אז אם הוא עציר בטחוני, זו אופרה אחרת עם שפע אפשרויות במיוחד לאור העובדה שהוא חייל מארינס לפי אותן שמועות מוסמכות למחצה.

אולי המארינס התנקשו בביון הגרמני שפועל באמצעות בר נוער ?

איריס  [אתר]  בתאריך 10/25/2009 12:11:36 PM

לפני

לפני שהחברות שלך באות עם כוס קפה לשרשור, אני כבר מוסיפה אולי משהו מיותר, ש- לפעמים אני כותבת באירוניה… (הדגשה שלי עכשיו א.י.א)

אגב אולי את יודעת מה זה האתר
HUBpr

זה ניראה כמו מין אתר שמרכז הפניות לחדשות וגם בלוגים, לא ברור מה הקו ומי עומד מאחורי זה

 

אסתי  [אתר]  בתאריך 10/25/2009 12:31:18 PM

ובהקשר קצת אחר ועדיין

דברי חנוך מרמרי בתשובה לברנע:
http://www.the7eye.org.il/Metu….HAR/Pages/Metukshar_Lobby.aspx

חנה בית הלחמי  [אתר]  בתאריך 10/25/2009 1:00:37 PM

תגובות

איריס, טוב,אסרת עלי לומר את המילה קונספ…. 🙂
לא, לא יודעת מה האתר, אבדוק.

אסתי, קראתי את דברי מרמרי. מה חבל שהוא היה זקוק לרוח גבית של כל הבלוגוספירה כדי לומר את מה שהיה עליו לומר בזמן הראיון לברנע.

איריס  [אתר]  בתאריך 10/25/2009 1:50:30 PM

נו אבל זה העניין

כאשר אוחובסקי את גרוס מפיצים תיאוריות קונספירציה הזויות ומסיתות, זה עובר בהערצה שקטה. כאשר מישהו אחר, שלא מקושר לברנזה מעלה אפשרות סבירה יותר זה מתוייג כ…קונספי-אמממק

אמרתי רק שתיאוריות הקונספירציה שאוחובסקי מסרסר בהן נשמעות גרועות גם במדד הזאנר הפתוח הזה. הקונספירציה השניה שהם רכלו בה היתה שכביכול משרד הפנים מגרש בכוונה את הבן זוג הגרמני של המנוח. כמובן, כל התיזה היתה מופרכת ותפורה גס, אבל אוי למשרד ממשלתי שיפגע בזכויות הרגשתיות המוקנות של צפון תל אביב ורעננה _ושל עוזרות הבית שלהם.

בקיצור, מה שאת הפצת זו תיאוריה קונספירציה (ולא מוצלחת במיוחד), ותמיד נוח להפיל את האנרגיה על עוברי אורח שלא יכולים להחזיר, בניגוד לאוחובסקי את גרוס, שמחזיקים עוצמה תקשורתית בידיים. לא הם מעניינים אלא הדינמיקה

חנה בית הלחמי  [אתר]  בתאריך 10/25/2009 2:17:40 PM

איריס, את טועה בדבר אחד

אני לא הצגתי כאן תאוריית קונספירציה אלא ניתחתי את המסרים (השקופים למדי) מתוך הסיקור התקשורתי והצלבתי עם מקורות מידע נוספחים, כשסימן שאלה בסוף כל משפט.
כדי שתהיה כאן קונספירציה, זה צריך לפחות לנסות להיות פחות שקפקף.

איריס  [אתר]  בתאריך 10/25/2009 6:11:57 PM

נחה דעתי

אז אני מבינה שלא מייחסים למשטרה קשר שתיקה. חשבתי שזה מה שנטען, אבל אולי לא הבנתי. אז נחכה בסבלנות לתוצאות החקירה אם היא קיימת

חנה בית הלחמי  [אתר]  בתאריך 10/26/2009 3:03:27 PM

קצת דיוק בהמשגה

קשר שתיקה אינו קונסספירציה. הוא אינו מזימה שאמורה להניב תוצאה מסויימת – אלא אחד הכלים בדרך להשגתה.
ולגבי המשטרה – קשר שתיקה כחלק מתכנית אסטרטגית-קונספירטיבית, אינו בהכרח משהו שההון האנושי במשטרה מסוגל לו.

אייל גרוס  [אתר]  בתאריך 10/26/2009 9:53:18 PM

לחנה

חנה אותך אני קורא תמיד בעניין. גם כשאני לא מגיע להגיב. לעומת זאת את המגיבה אצלך בשם איריס כבר לא, אבל לעתים נתקלים בתגובות שלה. אבל כמובן שאצלה צו הגירוש – תוך שבועיים אגב – שתומאס שמידט קיבל ממשרד הפנים זה קונספירציה שהמצאתי!. מאחר ולא המצאתי שום קונספירציה לא בהקשר הזה (בהקשר של השמועות על הרצח ממש המצאתי קונספירציה? נדמה לי שאני האדם האחרון שלא כתב על על זה כי מדובר בשמועות) ולא בשום הקשר אחר, אז שוב אנו עוסקים במוח הקודח שלה שמלהג על כולם. אגב, הצו עוכב וניתנה לו אפשרות להשאר בארץ לאחר התערבות גוף בשם האגודה לזכויות האזרח, עד שיתברר ערעור שהוגש. עדיין אין תשובה מהערעור. ובמקרה הייתי מעורב קצת בנושא ובתיווך בין הגורמים השונים. כמובן שזה מעיד על כך שמדובר בקונספירציה שאני הוזה אותה, שכן אחרת למה היינו מערבים את האגודה לזכויות האזרח ש… וכו' וכו', הרי אנו יודעים את ההמשך.

בכל מקרה חנה על פי התגובות אצלך אני מפיץ תאורית קונספירציה הזויות ומסיתות. כשאני קורא שטויות כאלו בפרט מהמגיבה הזו איני יודע אם לצחוק או לבכות. והעוצמה התקשורתית שאני מחזיק בידיים! וואו! טוב לדעת.

לגבי מי שבעיניה העובדה שבן זוגו של ניר כץ הלך למשרד הפנים לחדש את האשרה שלו ואמרו לו שלא רק שלא מחדשים אלא עליו לעזוב את הארץ תוך שבועיים, זה קונספירציה שלי, לא ראויה להתייחסות, חוץ מציון שמדובר בביזוי ויחס מגעיל לאדם שעבר טרגדיה נוראית. אבל מאחר ואת חנה כן ראויה להתייחסות, רציתי לדעת מה דעתך על כך שמטנפים את הבלוג שלך ב"תגובות" מעין אלו.

חנה בית הלחמי  [אתר]  בתאריך 10/27/2009 6:27:06 AM

אייל, דעתי היא שזה ISSUE רק כשאתה מתייחס

אליו ככזה. בוא נתייחס לעיקר בפוסט, והוא שאכן אתה, אני ואחרים מחזיקים עוצמה תקשורתית גדולה בידיים. זו אכן התשובה לברנע. אז מה אכפת לך שמייחסים לך את זה? תמיד יהיה סיפור מסגרת לא מציאותי סביב העניין הזה.

אגב, אתמול קבלתי איום בהליכים משפטיים מאיזהשהו עיתונאי מדיה הזוי כי חשבתי (בתום לב, על סמך הפניה ברשת) שאיזהשהו טקסט שייך אליו והוא ייחס לכך כוונה רעה וקונספירטיבית.

במשך השנים יוחסו לי אינסוף מעורבויות בקונספירציות שונות ומשונות הקשורות לפוליטיקה של יחסי גברים-נשים, כולל חקיקה, משפט והעדפת נשים במנגנוני המדינה. כמובן שהן היו הזויות מיסודן.

תוייגתי ע"י גברי חולי נפש ומיזוגנים בכל תיוג סטריאוטיפי אפשרי (גבריות שוביניסטית פוגעת בהכרח ביכולת הקוגניטיבית של בעליה – כך שהם מתקשים לצמוח מהסטריאוטיפים למקום טוב יותר).

התמודדתי עם אינספור תיאוריות דומות לזו שהזכרת נגד נשים.

רק שבשנות עבודתי הציבורית למדתי לקבל את הדברים המופנים כלפי, למשל, או את קשירתי לקשרים דמיוניים, כאשרור לכך שעשיתי עבודה טובה מתישהו איפהשהו, שמכניסה אותי לפנתיאון הדמויות הרלוונטיות לאותם סיפורי עם.

זה מעניין דווקא, ואין לי רתיעה עקרונית וגורפת ממציאות "מדומיינת" של מאן דהו ברשת, שכן אני (מפאת מקצועי) עובדת עם הנחת היסוד שכל המציאויות דמיוניות ואני לא בפוזיציה לדרג אותן, כל עוד אינן מחוללות נזק ממשי.

אז מה אכפת לך? אתה נותן בכך לתיאוריות קונספירציה שהוכללת בהן שלא מרצונך, כוח עצום עליך.

כפי שראית – אני אישית לא התייחסתי לעניין בן זוגו של ניר כץ. כעניין של שגרת דיון – קח את הכח – אל תתן אותו למי שנותן לך אותו.

אייל, אני שמחה תמיד שאתה מגיע, קורא, וחסרות לי תגובותיך!! (לטקסט עצמו, לא לאיריס). ההתעניינות הדדית, למרות שהתפיסה ביחס לחלק מהטקסטים שונה.

אייל גרוס  [אתר]  בתאריך 10/27/2009 6:46:53 AM

ללא נושא

חנה,גישתך המכילה נאה ויפה, וגם גישתך של "מה אכפת לציפור". אבל פשוט לאותה גברת יש אובססיה של להשמיץ אחרים בתגובות. וצר לי אבל השיטה של לזרוק רעל על אנשים לא מקובלת עלי ונדמה לי שגם עליך כשכותבים עליך שקרים והשמצות. בכל מקרה אולי אני באמת צריך ללמוד להתעלם, רק שאני סולד מהרעיון שמשתמשים בטוקבקים כדי להשמיץ את כל מי שיש לאדם אובססיה לגביו. וגם לזרות קצת הומופוביה בדרך כפי שהיה כאן, ועל זה אני באמת לא מוכן לשתוק.

לא תמיד יש לי זמן להגיב – אבל גם כשלא אני קורא… חוץ מזה בדרך כלל התגובות הן בנושאים שאנו לא מסכימים ואז יש ליבון אין סופי, כנראה שלאחרונה הסכמנו יותר מדי… 🙂 ולא שאין ערך בתגובות מסכימות,…

  

זו תגובתו – בנפרד בהדגשה

 

חנה אותך אני קורא תמיד בעניין. גם כשאני לא מגיע להגיב. לעומת זאת את המגיבה אצלך בשם איריס כבר לא, אבל לעתים נתקלים בתגובות שלה. אבל כמובן שאצלה צו הגירוש – תוך שבועיים אגב – שתומאס שמידט קיבל ממשרד הפנים זה קונספירציה שהמצאתי!. מאחר ולא המצאתי שום קונספירציה לא בהקשר הזה (בהקשר של השמועות על הרצח ממש המצאתי קונספירציה? נדמה לי שאני האדם האחרון שלא כתב על על זה כי מדובר בשמועות) ולא בשום הקשר אחר, אז שוב אנו עוסקים במוח הקודח שלה שמלהג על כולם. אגב, הצו עוכב וניתנה לו אפשרות להשאר בארץ לאחר התערבות גוף בשם האגודה לזכויות האזרח, עד שיתברר ערעור שהוגש. עדיין אין תשובה מהערעור. ובמקרה הייתי מעורב קצת בנושא ובתיווך בין הגורמים השונים. כמובן שזה מעיד על כך שמדובר בקונספירציה שאני הוזה אותה, שכן אחרת למה היינו מערבים את האגודה לזכויות האזרח ש… וכו' וכו', הרי אנו יודעים את ההמשך.

בכל מקרה חנה על פי התגובות אצלך אני מפיץ תאורית קונספירציה הזויות ומסיתות. כשאני קורא שטויות כאלו בפרט מהמגיבה הזו איני יודע אם לצחוק או לבכות. והעוצמה התקשורתית שאני מחזיק בידיים! וואו! טוב לדעת.

לגבי מי שבעיניה העובדה שבן זוגו של ניר כץ הלך למשרד הפנים לחדש את האשרה שלו ואמרו לו שלא רק שלא מחדשים אלא עליו לעזוב את הארץ תוך שבועיים, זה קונספירציה שלי, לא ראויה להתייחסות, חוץ מציון שמדובר בביזוי ויחס מגעיל לאדם שעבר טרגדיה נוראית. אבל מאחר ואת חנה כן ראויה להתייחסות, רציתי לדעת מה דעתך על כך שמטנפים את הבלוג שלך ב"תגובות" מעין אלו.

 

 

 

 

 

 

 

 

הדברים מדברים בעד עצמם.

 

 

Both comments and trackbacks are currently closed.
