בעיית הזרים בישראל, כוזרים, לבנון

 

כוזרים, ערוץ 1

 

הסרט (בהמשכים) של אהוד יערי על "הכוזרים", מלאכת מחשבת שכבר צפיתי בה בהקרנה בסינמטק מזמן, ועדיין לא נס ליחה. תחקיר מעולה, המותיר מחשבות "בלב איש" על חלוף העיתים ואפסות האדם וההסטוריה. חקר הממלכה המסתורית במרכז אסיה שהתגיירה בבת אחת בעקבות החלטה של המלך, שערך סקר פילוסופי בין שלוש הדתות, והשתכנע שהיהדות עדיפה מהשתיים האחרות, אולי מטעמים פוליטיים. מסע ב"כזריה", בקרים, מגלה את שרידי הארכיאולוגיה, ושרידי היהודים, הקראים, והכוזרים, תערובת של עובדות וספינים, מלחמות וגניבות דעת וממצאים, לבסוף למרות המידע הרב, אין מסקנות חוץ מ"הכל זורם". נוגע ללב, שרידי קהילתה הקרימצ'קים, יהודים מקרים שרובם ניספו בשואה, למרות שאינם רואים עצמם יהודים אלא בני עם נפרד שעומד להיכחד. הקראים, גם הם מקפידים להבדיל עצמם מהיהודים, אבל דומים בשפה ובמנהגים, כמעט אחים, אבל רק השינאה והבדלנות מסגירים את המוצא המשותף. אפשר לקבל את התיזה הפלשתינאית (ששלחה את יערי לחיפוש שורשיו), שהציונים הם כוזרים, ולו מפני שלכוזרים היה מנהג מתועד, לשסף באכזריות סדיסטית את המלך שלהם, באופן שגרתי, לאחר תום הקדנציה. המנהג הזה לפחות שרד בישראל הציונית, אמנם לא מעמידים על עץ ומשחררים את הענפים הקשורים לכל רגל בנפרד כדי לקרוע את הגוף לשניים, אבל..כמעט. ויש עוד כמה סממנים מחשידים, אבל מעבר לכך, הכזרים נראים בעלי מזג נוח ומוכשרים, לא נורא להיות מיוחס להם. ממלכת הכוזרים (שיערי מבקש להשוות אותה לישראל הציונית, העומדת על חרבה) הפסידה לבסוף ל…נורווגים (הויקינגים), אז כדאי לשים לב…אולי ההסטוריה תחזור על עצמה.

העוקץ

 

המהומה סביב ילדי הזרים, והפליטים, ניראית כמעט כמו מזימה ציונית לשכנע את מעט הנותרים בציון שהנה מצבנו נפלא, שהרי הארץ מוצפת בגלי הגירה , מיליונים ממש, המאיימים לפרוץ את החומות, הישר לארץ הדבש והחלב. אם כל כך הרבה זבובים רוצים.משמע, זה לא או כן ערימה של חרא ? יחליט כל אחד בעצמו.

 

מדיניות ישראל ביחס לפועלים זרים ופליטים גם יחד היא רלוונטית בערך כמו המדיניות של מצרים או זימבבווה. גם לשם באים פליטים, וגם לשם מגיעים הרבה גלי הגירת עבודה, שכן לגיהנום יש לפחות שבעה מדורים, שבנויים כניראה במדרון או מתלול כלשהו, וכל אחד רוצה לעלות, עד כמה שזה עשוי להיראות מגוחך או פתטי למי שיושב למשל בפריז, או במגדלי מיליון דולר דירה, איפה שהוא.

 

אלי ישי, מומחה לא קטן בפרובוקציות והסחות דעת, לא סתם זורם עם המהומה התקשורתית, הוא מריח את הפוטנציאל שלה, פוטנציאל ההסחה, ובעיקר הפוטנציאל של ניפוח המגלומניה הישראלית, זו שגורמת לאזרחים פה להיות צאן ממושמע לקלגסיו הנבחרים. כמה נעים לחשוב לישראלי הממוצע, זה שיש לו משכנתא על שני חדרים בתל אביב, והוא קורא ספרות יפה מן העולם, שהחלטותיו בקשר להגירת סודאנים הן הרות גורל, ונובעות מיכולתו להיות מוסרי וחזק. משכיח לרגע את הקנסות, העמלות, ההתנכלות האחרונה בעבודה, או מתאגיד התקשורת שגובה פי עשרה מכל מדינה נאורה על חרא שירותים, בקיצור, לרגע קט הוא או היא יכולים להרגיש "כאיש אחד" עם העולם הגדול, והמשופע בכל טוב, לרגע אחד, החזון של אהוד ברק, על וילה בגונגל נשמע לא רק אמיתי, אלא נחמד אפילו. לא סתם וילה, אלא וילה מלאה באנשים טובים באמצע הדרך, שחבורות פראים צובאות עליהן, וחלקן אפילו נותן לשלושה ילדים כושים להישאר כדי שינקו את הבית שלהם קצת יותר בזול מאיזה פריחה שלומדת תקשורת, וצריכה דמי כיס, או פלשתינאי ממורמר (הם תמיד נורא ממורמרים, אוף).

 

הורדת היקף היצוא של נשק לאפריקה (או למזרח הרחוק) באחוז אחד, תציל פי מיליון נפשות, אבל אז לא תהיה "פרנסה למשפחות" שצריכות פיליפינית לסבתא ועוזר בית סודני למחותנת. LIFE

מחלות

 

אני משוכנעת שאלי ישי ידע מראש איך יתקבלו דבריו והוא ממש יושב ומחייך בביתו. עכשיו שפך עוד דלי נפט על המדורה הגוועת, כמה טוב לשס קונטרול, ובכלל לקונטרול. לגופו, תפקידו של שר הפנים הוא אכן לדאוג למחלות מיובאות, ובתור מי שהיתה פליטה במשך שנה, במדינה נאורה ביותר, אני יכולה להעיד שהחשד הזה מלווה כל אחד, כולל אשכנזים שמגיעים מישראל. בעיקר מחפשים שחפת ומחלות מין. אגב, כל מי שממלא טופס בקשה לויזה אמריקאית נדרש לחשוף מחלות מין, וזה כולל קונדילומה וטריכומונס כניראה, שכולנו עברנו פעמים רבות,  מעליב ?. ככה זה, הממשלה קיימת כדי לנסות לוודא שלא יביאו לכם הביתה איזה אבולה מזן בלתי מוכר, שתטרוף אתכם עם הכוונות הטובות. אני משוכנעת משום מה, שפועלים זרים בישראל לא נדרשים לזה, לא כי לא צריך, אלא בטח רוצים להקל על סוחרי האדם שמביאים אותם, והם המהווים בעיה , ולא המהגרים או יפי הנפש שצועקים עכשיו,. סוחרי האדם הם בטח עבריינים (כלומר "אנשי עסקים") שחלקם במרכז הליכוד, וחלקם חברים של אהוד זה או אחר, וגרוע מכך אולי אפילו ממפלגת ש"ס, וככה מוכן ישי לספוג קצת צעקות מיציע לעוס שממילא לא מצביע לו, ולתת שמיכה לחברים, ראינו שהם יודעים לתגמל (את חבריו למפלגה שנמצאים מאחורי סורג ובריח ועושים נפשות בכלא).

 

תקיפה בלבנון ?

 

לכן אני שואלת את עצמי האם עומדת להיות תקיפה בלבנון שאנחנו רואים כזו הרמוניה מקיר לקיר בין מרצ ושס לנהל צרחות על עניין שאינו קיים ? כניראה שכן…או שמא לא רוצים לדון בעליית מחירי הדלק, ובמס המים, ואולי בהילארי קלינטון שנמצאת כאן, או שאולי ההצגה בשבילה בכלל? קשה לדעת בישראל מי נותן את האות, ואיזה זובור נאכל בזמן שאנחנו מסתכלים על הכדור נע בעצבנות מן המגרש של שס למרצ (ודומיה), ואיזה יד כבר מחטטת לנו עמוק בכוס (שורוק), בכיס או בישבן ? כניראה שעיתונאים מסויימים יודעים, אבל הם לא יגלו, גם אם יעקרו להם את הציפרניים..לא בשביל זה הם מקבלים משכורת…או כמו שאומרים "הם לא עובדים אצלנו".

 

 

 

 

 

 

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • אזרח.  On 01/11/2009 at 07:38

    רבים מסוחרי האדם הם חברי הליכוד ומפלגת ש"ס.אני מכיר שסניק מקושר מאוד שסיפר לי שבזמנים הטובים החברה בה עבד היתה מייבאת כ 2.000 עובדים זרים בחודש.ולפעמים כשהיתה הפוגה בייבוא העובדים הזרים לארץ,החברה בה עבד היתה מקבלת שיחות בהולות ממשרד התעשייה והמסחר בנוסח: חברה ,מה קורה ? התברר שיש אגרה ממשלתית נכבדת על כל עובד זר המגיע.כמובן שכל זה אינו מפריע לאלי ישי העושה מעשה זמרי (משתלח בעובדים הזרים) ומבקש שכר כפנחס.(שכר פוליטי מהמצביעים)

  • סטודנט להיסטוריה  On 01/11/2009 at 12:12

    הורדת היקף היצוא של נשק לאפריקה (או למזרח הרחוק) באחוז אחד, תציל פי מיליון נפשות, אבל אז לא תהיה "פרנסה למשפחות" שצריכות פיליפינית לסבתא ועוזר בית סודני למחותנת. LIFE

    כל כך קולע, וכל כך עצוב שמעטים מבינים את הציניות שבכך.

  • ימני  On 01/11/2009 at 12:58

    התגיירה אולי מטעמים פוליטים

    הייתי מרגיש יותר בנוח עם הבעת ספקנות זו לו היתה נעשת לאחר עיון ולימוד בספר "הכוזרי" של רבי יהודה הלוי

  • רני  On 01/11/2009 at 13:03

    נושא הכוזרים נדוש ונדוש ונדוש. במשך 50 השנים האחרונות לא נתגלה חומר חדש משמעותי ואת כל הידוע ממקורות כתובים עתיקים וארכיאולוגיה ניתן לסכם על שנים שלושה עמודים לא צפופים. הסיפורים בעברית הם אגדות ומשונה שדווקה אגדות אלו זוכות לאישורי אמינות או בעצם זה לא משונה כי אגדות אלו משרתות פוליטיקה עכשווית. מלחמות הויקינגים והכוזרים זה טוב לסרט הוליבודי. זה כנראה נכון במידת מה שלפולשים ויקינגים הייתה השפעה על התהוות המלכות הרוסית וזה בערך זה. כעובדה איש אינו יודע באיזו שפה דברו הכוזרים אם אכן כולם דברו אותה שפה ובאיזה שפה כתבו ואין לפנינו אחרי עשרות שנים של חפירות ומחקרים ארכיאולוגיים אפילו אתר כוזרי עתיק אחד. הקשר: קראים- כוזרים- קרימצקים לא תקף יותר או פחות מדהייה אל כהינה מלכת הברברים היהודית, האפיפיור היהודי, מלך פולין היהודי, ושאר אגדות כמו חצי המנשה בהודו ושבטי היהודים בבורמה. גם לא כדאי למחפשי אמת לבדוק את סיפורי הפלשמורה וכאן הגענו לאפריקה ושחפת..ראה בהמשך אחרי נשק.

    כאשר מדברים על יצוא נשק על מי מדברים? הכנסו לרשת וחפשו באנגלית "נורווגיה יצוא נשק" או בכלל מי מיצא. וגם מי מייצר. רוב האנשים שנהרגים במלחמות נהרגים מנשק קל וסתם מוקשים פצצות וכ"ו. ראה מה הורג בעירק או באפריקה. ישראל מיצאת דברים יקרים ומשום כך היא נראיית רע בגרף היצוא. השפעתה על חיים ומוות קטנה. שבוע לפני שהנורווגים, השוודים, השויצרים, הצכים, הספרדים והבלגים או כן וגם האוסטרים יפסיקו ליצא נשק שלא לדבר על צרפת, אירן, ארה"ב, רוסיה, אנגליה וכ"ו וכ"ו וכ"ו ישראל חייבת להפסיק ליצא נשק.בכלל הריכוז המוחלט של מצפון העולם במה שעושה או לא עושה ישראל כולל סחר נשק מאפשר לחלאות יותר גדולות להתחמק אפילו מדיווח עיתונאי. אלא אם כן מישהו מקבל שישראל זה מרכז הרשע, הרוע, העושק, והעוול העולמי. יותר מכל עם ארץ או מדינה..

    יבוא עובדים זרים? אכן יש יבוא מחלות, אבל סליחה, מישהו בודק מועמדים לעליה באתיופיה ? אשר לשחפת כמודל. שחפת מחלה לא פשוטה ולא קלה לריפוי. בכל העולם יש כנראה עליה בשחפת. שחפת מושפעת מאוד מסביבה חברתית, עוני, צפיפות ותזונה. כמה מוקדי שחפת בישראל מצויים באוכלוסיה המוכרת היטב לישי. בשנת 2002 נכתב כי 85% מהמקרים המדווחים, חדשים וישנים, היו מברה"מ לשעבר ואתיופיה. לא סביר לי שהמספרים הללו השתנו לחלוטין. מעניין לראות מספרים מהשנה. בבשנת 2007 נרשמו 386 מקרים ובשנת 2008 נרשמו 400 מקרים. בדו"ח זה הודגש ש 20% מהמקרים היו בפליטים מאפריקה, בעיקר מסודאן. זה הרבה אך לא נורא. בכל מקרה ניתן וצריך לטפל. אבל לא רצוי לזלזל וחבל שהמערכת הרפואית בישראל נותנת לישי לדבר בשמה.

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  On 01/11/2009 at 13:25

    איריס,
    כמו תמיד מצוין!

  • איריס  On 01/11/2009 at 14:53

    אזרח, אכן מן הכתבות המעטות על התאגידים האלה נצפו די הרבה בעלים עם כיפה, אז יכול להיות שזה ענף שסניקי (ואומרים שגם תיירות השתלות איברים…לא יודעת אם זה נכון, ככה שמעתי). הייתי דוקא תופסת את ישי במילה בקשר למחלות, שיחייבו בדיקות לפני הייבוא אולי זה יצמצם, ויעדיפו להשאיר את מי שכבר פה על פני דלת מסתובבת. יכול להיות שהוא רוצה שיתפסו אותו במילה …

    סטודנט – כן, הפטנט של קולוניאליזם נאור אינו של ישראל כמובן, אבל היא בהחלט מאמצת את המודל ביחד עם רמת חיים של עולם שלישי. זה שילוב מעניין.

    ימני, כמו כולנו נבחנתי על הכוזרי כבר מחטיבת ביניים ואילך ואולי גם לבגרות, לא בטוחה אבל נידמה לי שכן. הטיעון הפנימי לא סותר את החיצוני, כלומר, יכולים להיות שיקולים פוליטיים לצד שיקולים עניינים, למעשה זה כמעט תמיד כך. עם זאת, למיטב ידיעתי הצנועה, היהדות לא מנסה לשכנע אף אחד, ובזה יתרונה להערכתי, וגם גיור המוני אסור ממילא, כך שהסיפור של ספר הכוזרי הוא פרובלמטי לאור התוצאה.

    רני, קצת הגזמת, יש הרבה תעודות היסטוריות מאז, ויערי מראה חלק מהן, הסיפור הבסיסי די מאומת,כולל תבוסה הצבאית לויקינגים בגלל הנחיתות הימית. השאלות הן לגבי הדת, האם באמת התיהדו או שמא אימצו את הדת הקראית וגם לאן הם השתלשלו כלומר מי הצאצאים שלהם. כל זה נתון בספק, אבל מיתוסים לא זקוקים לאמת היסטורית ויש להם חיים משלהם (ואתה בתור ציוני מודע לזה). לכן, המיתוס של "האשכנזים הם כוזרים" או שהציונות שאבה ממקורות כוזריים את האתוס הצבאי שלה, לא זקוקים לתעוד, ואפשר להגיב להם לגופו או להתעלם, גם זה בסדר. בכל מקרה, הסרט הוא יצירת מופת לדעתי.

    לגבי "שבטי ישראל" האובדים שכל הזמן מגלים לנו בסין ובהודו ובכוש, שוב, שאלה איך מגדירים את המיתוסים ומה רוצים להשיג.

    לבסוף, העניין של המחלות. זה לא מבוטל בכלל, ומכעיס מאד שלא מחייבים בדיקות גם לעולים לפי חוק השבות, מה הקשר ? לא מדובר על פסילת כניסה אלא איתור וטיפול, או לפחות זיהוי המקורות. במסגרת "העולם השלישי" הקטן שקם בישראל, חוזרות מחלות שמוגרו, ואני זקנה מספיק וצעירה מספיק לזכור את נכי הפוליו (שאמנם קצת מבוגרים ממני אבל נוכחותם היתה משמעותית במשפחות ובשכונה). אלי ישי אולי דמגוג אבל אלה ששולפים את השואה עוד יותר דמגוגים בעיני. לפעמים שפעת היא שפעת לא תמיד זה היטלר.

    אלמוני- תודה.

  • איריס  On 01/11/2009 at 15:03

    רני מבטא את האפולוגטיקה הציונית הכושלת לגבי היקפי הסחר בנשק של ישראל, כאילו מדובר ב"סחורה יקרה" יחסית, שהופכת את ישראל ליצואן גדול, שלא בצדק. או האפולוגטיקה העוד יותר מאוסה של "אבל נורווגיה גם כן". לא מקובל עלי. ראשית, ישראל מוכרת גם נק"ל, הסתכל באתרי האינטרנט ל"איגל" של תעש וכולי, וגם עוזי והכל, קליעים של רובים ותותחים, סולתם וכולי, ותע"א מוכרת גם זבל ופסולת בתור מטוסים שמישים, ומה לא.
    לא רק "סחורה יקרה". שנית, אין שום סלקציה ומדיניות בנושא אמברגו, שלישית, והכי גרוע, הסחר בנשק הרס את ישראל מבפנים, ולא את נורווגיה, וההשוואה מופרכת מיסודה. הענף כולו נמצא בביקורת קשה, ובהתחלה של הסכמה בינלאומית להגביר את הפיקוח, בדיוק כמו שיש ראשיתה של הסכמה בינלאומית לקצץ בנשק הגרעיני המאיים על הסביבה ועל שלום העולם. ישראל הולכת אחורה, במקום להיות לפיד ואור.
    לבסוף, לפי היהדות, כפי שאני הבנתי, יש איסור לסחור בנשק, איסור על "שכירי חרב" וכיוצב., דיני המלחמה אמנם פרימיטיבים אבל מסתבר פחות פרימיטיביים מהאתוס המפוקפק של ישראל.
    לא יתכן שסוחרי נשק יפגעו באזרחי ישראל למען הכיס, ועוד יקראו לזה "אינטרס לאומי". רני המתיימר להיות סוציאליסט מתעלם מכך שהענף מטביע את ישראל בסחר בבני אדם, שוחד, רצח, וגם בגידה מסיבית. רבים מהגנרלים עובדים עבור תאגידים וקניינים זרים, כי זה טיבו של הנגע, הוא לא עוצר במקום שאתה רוצה. לגבי הענף הזה כל מה שאפשר לאמר שזו מחלה קטלנית ומידבקת שאין לה תרופה חוץ מידו של החוק.

    אני אומרת את זה באחריות מלאה, בתור צאצאית למשפחה שניזונה מסחר בנשק והמחלות הנלוות, זה מתכון בדוק להשמדה עצמית, אבל בדרך זורם הרבה כסף, זה כן. יש אשליה, אבל היא אשליה.

    אם נגיע להיקפים של נורווגיה או יותר נכון דנמרק (בעלת מספר תושבים זהה לנו), וכן לרמת הפיקוח הממלכתי והחוקי על המסחר והייצור, דייני. אין רחוק מזה, במציאות הישראלית.

  • ימני  On 01/11/2009 at 15:19

    ספר הכוזרי הוא פילוסופי מעמיק ומסובך

    בין היתר בשל שהוא כתוב בלשון משל – מתבקש היות ונכתב ע"י ריה"ל

    אני מסופק אם תוכנית לימודית כזאת או אחרת ירדה לשורשו של העניין

    אני למדתי חלקים ממנו במתכונת של שיעור, ברור לי שלבד לא הייתי מבחין בנקודות כאלה ואחרות

    אגב, הטענה הזאת נכונה גם ללימודי תנ"ך כספרי הסטוריה בעוד שמדובר בספרי לימוד

    אם זה מעניין אותך אוכל להפנות אותך

  • dugmanegdit  On 01/11/2009 at 16:29

    אני לא יודע אם לכך רני התכוון, אך אם אני מבין אותו נכון אפשר לנסח את דבריו כך:
    1. סך כל הרווח מייצוא נשק ישראלי למדינות באפריקה הנתונות בסכסוך הוא זעום הן ביחס להכנסה הכוללת מייצוא כזה והן ביחס לייצוא של יתר ייצואניות הנשק לשם;
    2. הביקורת כלפי ישראל בעניין הזה מפלה אותה לרעה, משום שלפי סעיף 1 כל מי שבאמת ובתמים מעוניין להפחית את כמות הנשק המוזרמת לסכסוכים באפריקה צריך לבקר את פעולותיהן של מדינות כמו רוסיה ונורווגיה.

    בכל מקרה, לא מדובר באפולוגטיקה, אלא בסימון המבקרים כמי שמבקשים לפגוע בישראל בעוד שלא ממש אכפת להם ממה קורה באפריקה.

  • רני  On 01/11/2009 at 16:41

    1. קראת לי סוציאליסט. או מתיימר להיות כזה. איני יודע מה זה סוציאליסט כיום. אם זה כינוי חיובי או סתמי-ניטראלי אני מקבל אם זה כינוי גנאי אני מוחה.
    2.
    בנושא מידע על הכזרים אני בשלי, אין חומר חדש משמעותי, נמצאו עוד כמה הערות בכתבים עתיקים היתר: סברות, הנחות והשערות. לא ברור באיזה הרבה מידע מדובר. בשביל להיות קונקרטי ולא להתחכם או להתנצח. אם מישהו ייתן לי מידע ישיר, לא סברות והנחות והנחות מוסוות. מידע תעודתי כתוב או ארכיאולוגי על קרב ימי בין כוזרים לויקינגים בשפה מפורשת כאן ושם נלחמו אלו באלו בים כוזרים ווקינגים אני מתנצל כאן בכתב.ושולח לך צ'ק ע"ס 50 ש"ח.

    באשר לסחר נשק. אין לי נסיון אישי משפחתי ואני מקבל כמעט כל מה שאמרת. להלן רשימת הסוחרים ב 2007 לפי ויקיפדיה, לא הכי מהיימן, זה מה שיש. לפי הסדר:ארה"ב, רוסיה, גרמניה, צרפת, אוקראינה, הולנד, בריטניה, דרום קוריאה, איטליה, שוודיה, ישראל, סין, קנדה, הודו. ישראל מכרה ב 2007 ב מיליוני דולרים 414 ב2006 מכרה ב 472 לפי חשבוני ירידה של כ 10% . לפי חשבון של אחוז אחד פי מיליון פחות מתים בין השנים הללו הייתה צריכה להיות בערך ירידה של עשרה מיליון הרוגי מלחמות באפריקה או בעולם לא נראה לי שזה מה שקרה בשנה זו, אבל מי יודע.

    ההנחה שכל המדינות שלפני ישראל ברשימה מפוקחות נקיות וטהורות יותר מישראל בסחר הנשק שלהן זה ענין של אמונה. אני לא מאמין מי שרוצה יאמין. פיקוח בין לאומי על סחר נשק יהיה שבועיים לפני בוא המשיח. והמנהל יהיה לובי וסגנו אירני והמפקחים פקיסטנים. עבדול סלאם בראש.

    חוץ מזה אני לא רוצה להיות "לפיד ואור". את השאיפה הזו אני משאיר לבנעיזרי, פרס, ביבי, פרופ. שטרנהל, משפחות שוקן, עופר, נמרודי, לבייב, ברק הראשון והשני, משה יעלון, דן חלוץ, אורי אבנרי, הירשנזון,גדעון לוי וראשי עיריות פ"ת ת"א וכ"ו. זה דבר מה בסגנון "אור לגויים" ו"הצבא הכי מוסרי בעולם" לא מתאים לי. רוצה להיות סתם מדינה מיצאת נשק, נניח כמו הולנד ושוודיה..

    זהו זה לא נעלבתי ואני מקווה שלא עלבתי

  • איריס  On 01/11/2009 at 19:41

    ימני, אני בטוחה שאתה צודק ושאפשר להעמיק בספר זה עוד יותר ממה שלומדים בתיכון.מסכימה איתך לגבי הוראת תנ"כ בבתי ספר בצורה שטחית על פי "ביקורת המקרא" (תבוא בתלונות לציונות…).

    דוגמנגדית – וגם רני, שוב לסחר בנשק. הכל טוב, אבל הקביעה שכל מי שמבקר את ישראל על סחר בנשק פראי הוא "שונא ישראל" בין מבחוץ ובין מבפנים (!!) היא הדמגוגיה המסוכנת ולא מה שאני אמרתי

    אני לא נורווגיה ולא האו"מ, אני ישראלית, בעיני זה פסול, מכמה וכמה טעמים, האחרון בהם עוסק בבעיות של אפריקה, והראשון – בבעיות של ישראל. הבעיה היא שסוחרי הנשק קנו גם את השכל שלכם, או שזה אפילו לא בכנות אלא מתועל למטרה, בכל מקרה האם מותר לחלוק על תבונתם האינסופית של סוחרי נשק, בתור הסמכות העליונה להחלטות לטווח ארוך למה "טוב לישראל" ? או שמא זהה הדבר לכפירה בעיקר או למאסר עולם.

    זו הבעיה, שביקורת מבפנים אסורה, וביקורת מבחוץ חשודה. אז מה נשאר ? לסתום ולהנהן ?

    רק לסיבור האוזן, ואני בטוחה שקוראים אינטליגנטיים מבחינים בדמגוגיה שלכם, ישנה תנועת ביקורת חריפה וחזקה בכל הארצות שמניתם, נגד סחר בנשק בארצם שלהם. אולי למעט רוסיה ששם עיתונאים נרצחים אם פוטין רוצה בזה.

    הבעיה עם הסוחרים ושוליותיהם הרוחניות זה שמדובר כבר מזמן על השתלטות על הדמוקרטיה הישראלית, ובכלל, בניגוד לטובת העם ולטובת רווחים ספציפיים של כמה בכירים, שרובם אגב עובדים עבור תאגידים וסוחרים וממשלות זרות.

    אז הנה, אני חושבת שסחר בנשק בצורה שישראל מקיימת אותו הוא "רע ליהודים". נקודה. ממש לא מענין אותי מה אומרת רוסיה או נורווגיה, למעט אותם תושבים זרים, שפועלים בצורה דומה בארצותיהם (!!) ודוק, לא רק או בעיקר נגד ישראל אלא נגד המסחר הפראי של תאגידים שלהם.

    נקודה נוספת, הגודל כן קובע. המינון, הכמות, האחוז, והפראיות של הענף, קובעים. מדובר בענף שמאיים לדעתי היום על מנגנוני השלטון הישראלים.
    אפשר לבוא ולהגיד נו טוב את ממילא לא ציונית אז כל דבר שאת אומרת נגוע ב"שנאת ישראל" כמו הנורווגים. ולא היא. יש מקום לאנשים להביע דעה אחרת, ומתוך מחשבה שזה עדיף לעמם ולא ההיפך. מאחר שמבקשים לסתום פיות, דוחקים את הביקורת לשוליים, כדי "להוכיח" שהמבקר הוא ממילא מחוץ למחנה. ובאותה הזדמנות אם אפשר גם לגנוב לו כסף, מה טוב מה נעים.

    יושבת אני בארצי ומכירה את חופש הביטוי היטב. לכן הויכוח עקר, וממילא מה שלא נעשה על ידי ישראלים, ייעשה על ידי נורווגיה, כי "שומר פתאים השם" לא ?

  • איריס  On 01/11/2009 at 19:53

    סליחה שנסוגתי לדרישה המופרזת מיהודים, אתה צודק בזה במידת מה.

    עם זאת, אני מוכנה להודות שאני סבורה שישות מדיניות יהודית שאינה ממוקדת סביב שאלות של חוק לא תתקיים לאורך זמן, וזה משום שהאתוס המשותף היחידי ל"עם היהודי" (אם יש כזו אתנוס) הוא נושא החוק כמרכז ההגדרה העצמית, כאשר ההבדלים נעים סביב התוכן של החוק או מנגנוני הקביעה המוסמכים שלו.

    ישות שמוגדרת סביב אתנוס או גזע, המתפקדת כשבט פיראטים, קודם כל זה לא מעניין, זה לא יהודי מבחינתי, כלומר אין בזה שום ערך מוסף על מגורים במדינה אחרת המאפשרת לי לחיות כיהודיה, ואני גם מתעבת צורות משטר כאלה שבהם שולטת האלימות והאימה, בעיקר כלפי פנים, ומבוססת על פשיעה מאורגנת.

    נכון שגם ליהודים יש זכות לקיים ישות נחותה כזו, לא פחות מלכל שבט באפריקה או בדרום אמריקה או באירופה הקלאסית, אבל לדעתי זה מוציא אותי מהדיון, לא מעניין ולא חשוב. זה עניין של השירדות וכסף, בשביל זה לא צריך להשחית מילים בפוסטים או בניסיון לתקן, כמו שאתה מתיימר לעשות כאן, בתור "הציוני" בחבורה.

    אם הייתי מדברת על ישות פוליטית יהודית, אולי קהילה, או "ממלכת כהנים וגוי קדוש" במובן של חלוקת הסמכויות בין המנהיגות הרוחנית למנהיגויות אחרות (צבאי, פוליטי כלכלי). אבל זה רק אני, ורק הפירוש שלי ליהדות שלי, וכל אחד זכאי לשלו, כפוף להחלטות של יובל דיסקין כניראה.

  • איריס  On 01/11/2009 at 22:09

    הכל מקובל, רק אסייג שאתה לא מגיב בכלל למה שאני אומרת, אלא שב ומזכיר את המערכה הבינלאומית כאילו קיומה מצדיק העלמת עין מהעוולות בתוך ישראל נגד ישראלים (ולא התחלתי עדיין עם העוולות נגד לא ישראלים, כפי שאמרתי זה לא הנושא כרגע). אמרתי גם שאני רגלה לזה, התשובה לשאלה "למה גנבת לי " היא "שוקן שולח יהודים לגטו בדרום אפריקה". "מה קשור ?" התשובה "לא קשור". יש לדון לגופו של עניין בנזקי סוחרי הנשק נגד ישראלים, ודע לך שעוול שנעשה על ידי ציוני רב זכויות נגד ישראלי אחר, רב או לא רב זכויות, בעיני שקול לעולם ומלואו, ומצדיק כלשעצמו גם רעש בינלאומי. בעניין זה, עד שאתה במקומו של הנעשק, קל לאמר שזה פוגע או לא פוגע ב"ישראל" שהיא ישות מופשטת. יש לדון ולעקור מהשורש את הפשעים שנעשים פה תחת החסינות שנפרשת בגלל הפניית המבט ל"מה קורה בחוץ" כאילו זה מצדיק. כאמור, אתה אדם מטריאליסט והגיוני, אני פחות, ואני מאמינה ששורש הבעיות שישראל סובלת מהן כיום בחו"ל נובע רק מהעושק המחריד שמתרחש בבית פנימה. רק.

    ולכן איני נוטה להתרגש מהזעקות על "מה שעושים ליהודים", נקה את הבית ואז אולי דברים ייראו אחרת

  • איתי  On 02/11/2009 at 00:47

    צריך להבחין בין האמירות הגזעניות של מר ישי ואחרים לבין הסוגיה המורכבת של עובדים זרים בישראל.
    השאלה כאן, למרות כל הדמגוגיה המטומטמת שמסביב, היא מי יכול להפוך לאזרח ישראלי, ובאילו נסיבות, כמו ברוב מדינות העולם גם בישראל יש חוקי הגירה נוקשים למדי, שאליהם מתווסף גם חוק השבות, האם צריך לאזרח כל עובד זר שנשאר כאן באופן לא חוקי אחרי שהסתיימה אשרת העבודה שלו? האם צריך לגרש אותו? המדינה היחידה בה ילדים שנולדים מקבלים אזרחות אוטומטית היא ארצות הברית, אבל גם שם לא יהססו לגרש את הורי הילדים ושאירו בפניהם את האופציה להשאיר את ילדיהם מאחור או לקחת אותם איתם.
    אזרחות אוטומטית למהגרים לא חוקיים ולילדיהם תיצור מצב בעייתי ולא תקין של הגירה המונית של מהגרי עבודה, כמובן שהתומכים בהסרת הטייטל "יהודית" מעל למדינה יתמכו במהלך כזה, בינתיים הם משתמשים בדמגוגיה זולה של השוואות לנאצים והדגשת "חמידותם" של הילדים כדי לנסות ולמנוע ממשלת ישראל לעשות צעד סביר והגיוני לחלוטין.
    יש לציין, שלפנים משורת הדין אפשר להחליט שילדי העובדים הזרים יקבלו אזרחות ישראלית, אבל לא לפני החלטת ממשלה וחקיקה ברורה שתמנע מקרים נוספים כאלה בעתיד.
    בכבוד רב

  • איריס  On 02/11/2009 at 01:23

    אני חושבת שהנושא סובל מיותר מידי אסוציאציות. אתה קושר את התמיכה בילדים ב"כאלה שרוצים מדינת כל אזרחיה" ואחרים קושרים את זה למשהו אחר, להיטלר והשד יודע מה. העניין הוא כלכלי גרידא, הגירת עבודה (בניגוד לפליטים, סיפור שונה לחלוטין) ובעיקר הגירה של ספק=עבדים, היא אינטרס של המעסיקים העושקים, שממנו נהנים כמוצר לואי חלק מהמהגרים שניצלים מגורל מר בארצותיהם, וחלק גם נקלטים ועולים דרגה לחיים אחרים. אם כבר, הייתי חושדת שיפות הנפש קשורה לאינטרסים קפיטליסטיים ולא כל כך לטוב לב. נידמה לי שנעמה כרמי כתבה לאחרונה פוסט מסכם, קצר וקולע מאד החושף את הצביעות אך גם מצביע על הכיוון הנכון לדיון. כמובן, מכוער הוא בסיפור ה"דלת המסתובבת" וגם ההכנסות של הממשלה מהסחר הזה בסבל. אבל לדעתי, משני הצדדים אין לקשור את הסוגיה הזו לאחרות, יש מספיק צרות גם ככה. אגב, בארצות הברית כמעט לא מגרשים, אבל שם לא צובעים את זה בהומניזם אלא ברור לכולם שמדובר באינטרס כלכלי של המעסיקים, אם כי יש ענין נוסף בקשר למכסיקנים, שהוא מעט שונה (בגלל העובדה שחלקים מארצות הברית הגובלים במכסיקו נכבשו ממנה בצורה, איך לאמר, לא מי יודע מה חוקית). מכל מקום, ישראל אינה אמריקה וזה כבר די ברור. כולם מדברים קצת אנגלית אבל זכויות אינדיווידואליות אין פה בכלל, זו ביורוקרטיה טוטאליטרית יותר כמו הודו או טורקיה, שמשחקת אותה "אמריקה" לצורך ערוץ 2. זה כולל הסיפור האחרון עם הילדים המסכנים. הם בטח לא אשמים, אבל גם אני לא רואה למה הם צריכים לקבל אזרחות, אם כבר אז ערבים הרבה לפניהם. אפילו לפי תקדים אמריקה שמכניסה מיליוני מכסיקנים, שכנים, ונותנת להם עבודה ומחזירה אותם למקורותיהם (קליפורניה, טקסס וכולי).

  • איריס  On 02/11/2009 at 02:06

    אלא לשיטת משטר באופן כללי, לא אכנס לזה אבל הקמפיין עם הילדים של הזרים נזקק ל"שיח" מתחום של זכויות אינדיווידואליות,בעוד שזה לא המקרה בישראל, מדובר תמיד על אינטרסים של קבוצות לחץ המסונפות לביורוקרטיה (פקידות בכירה, מפלגות וכולי). אין פה למעשה תפיסה של פרט עם זכויות מול ישות שהיא ממשלה, כמו באתוס האמריקאי. פה מדובר על קולקטיבים הנאבקים על ניכוס משאבי ציבור, לא אמרתי את זה רק לגנאי, אלא כתיאור עובדתי. הערבוב מידי פעם של "שיח" עם גוון אמריקאי נובע מהרבה סיבות שסקרתי, ושיך לקבוצה חברתית שמדברת בקודים לעצמה, וזה מתחבר לאינטרס הסברתי שמתבטא גם באמצעי התקשורת למיניהם, להעניק מראית עין של אתוס "כמו אמריקאי" ברמה המשפטית והמדינית. אין רחוק מזה כמובן, וגם הנזקקים לשיח הזה, מסתמכים על כוח ביורוקרטי ועל אכיפה סקטוריאלית כמובן, בהתאם לאותו כוח ביורוקרטי. אין לי בעיה גם עם זה, אבל נוצר מן שיח מזוייף שדי מעייף.

    לגבי "כל מיני דברים אפלים שקורים בארץ", כולי תפתח עיתון, לא צריך את הבלוג שלי….באמת…

    הבלוג שלי מתעסק בנגזרת אחת של השחיתות, וזה בתחום של סחר בנשק, סחר בנשים, ופשיעה מאורגנת בקרב מוסדות שעדיין לא הועמדו לדין, ובטח בעתיד כלשהו גם זה לא יהיה סוד, לא ממש מעניין אלא אם כן אתה מתעניין באספקט הזה של הפשיעה המאורגנת והשחיתות הציבורית.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: