גראפיקה, ושטויות לחג

 

 

למי שחייו כלואים בין רשימות, פייסבוק וטויטר…

 

 

 

 

 

ציון כבוד מטעם הבלוג, לקדאפי

 

צפיתי בקטעים מנאומו של מועמר קדאפי באו"מ, שהביא צבי יחזקאלי בערוץ 10. אין ספק, קדאפי הוא החמצה אדירה בבלוגוספירה, יש לו את זה. בכל מקרה, קדאפי נותן "הומאז'" לזאנר, ומזכיר שני עניינים המעסיקים חלק מהאגף ההזוי/קונספירטיבי של הרשת. העניין הראשון שהוא מזכיר, הוא הפירוש הנפוץ לאחרונה לרצח קנדי, שלפיו ישראל אחראית להתנקשות בעקבות כוונת קנדי לבדוק מה קורה בדימונה.  פוסטר ברוח דומה מופץ ברשת

 

בכרזה המפורסמת קנדי הכריז "אל תשאל מה ארצך יכולה לעשות למענך, אלא מה אתה יכול לעשות למענה.", ואילו בפוסטר לעיל, "אל תשאל מה ארצך יכולה לעשות למענך, שאל מה ארצך עשתה לי" (הכוונה לרצח ולכיסתוח).

 

האמת שגם זה אפשרי, אם בוחנים את היצורים המפאיניקים שנהלו את עניין הכור (פרס שענן של מתים סביבו, וכל חיבוק שלו נגמר בלוויה או שבץ מוחי, חיים ישראלי ששלוח רמיזות בעניין זה באוטוביוגרפיה שלו וכולי), ובעיקר אם לוקחים בחשבון שעד היום לא הצליח אף אחד להבין מה קורה שם בעניינים כספיים ושחיתות והטרדות ועבירות מין. אפילו מזוז.

 

העניין השני שמזכיר קדאפי הוא "שפעת החזירים" ומעלה את התיזה הנפוצה אף היא ברשת שמדובר בנגיף שפותח כנשק ביולוגי ו"ברח מהמעבדה". גם זה לא מופרך, אם כי ההסבר הנפוץ והסביר יותר שהנגיף ברח מהמעבדה לא לפני שצייני ורמספלד קנו תאגידי פארמה שרשמו פטנט על החיסון. אבל לא מן הנמנע ששתי האפשרויות משתלבות. דוקא בעניין השפעת אני לוקה בשמרנות מוחלטת, לדעתי זו פשוט שפעת, כמו המגיפות הגדולות שחיסלו חלקים גדולים מאירופה ודוקא מדאיג אותי שלא מתייחסים ברצינות. אבל ניחא.

 

במאמר מוסגר, זה הזמן לשבח קצת (לא יותר מידי, איש שב"כ אחרי הכל) את צבי יחזקאלי שניכר בו שהוא אוהב ערבים, כלומר, נלהב, מחבב, מבין, ומתרגש מסיקור "העולם הערבי" בניגוד לטון הרצחני של אהוד יערי שכאילו בוחן את היצורים מבעד למיקרוסקופ עם קונדום במטרה צבאית בעליל. יחזקאלי הוא בכלל קצת מוזר, עם כל מיני רעיונות חצי דתיים המושפעים לדעתי מן המסוקרים שלו. אבל ניחא. תמיד מעניין, תמיד מעודכן, ותמיד נעים לצפות בכתבות שלו. חבל שלא נותנים לו זמן להביא יותר מחצאי סרטונים שמשאירים טעם של עוד, משידורי שכננו.

 

מחוסר תעסוקה אחרת, אצפה קלות בנאום נתניהו. אמנם אובמה כניראה לא יביא שלום, אבל יש בהחלט סיכוי שהוא יצליח במטרה האמתית שלו, וזה להעיף את נתניהו מכס השלטון כאן, לפנסיה ממושכת ונינוחה במדגסקר או משהו כזה. גם בזה ננוחם.

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • איריס  On 24/09/2009 at 21:21

    עידו לם נמחק

  • איריס  On 24/09/2009 at 21:53

    ושוב

  • יצחק  On 24/09/2009 at 22:14

    יש לו משפחה בדיוק כמו לך. זה שהוא פוליטיקאי זה לא אומר שאפשר לכתוב עליו דברים כאלה. אני חושב שאת צריכה להתבייש.

  • איריס  On 24/09/2009 at 22:46

    נידמה לי שבמקום שבו אתה כותב עכשיו יודעים להבחין בין ביקורת וסאטירה חריפה ובין נימוסי שולחן של חנה בבלי.

    המשפחה שלו תיעלב ? זה משהו חדש שעדיין לא שמעתי. האיש נמצא כך או אחרת בראש מדינת ישראל ארבעים שנה, בעיני המדיניות שלו היא אסון מתמשך, בעיקר האחריות שלו למדיניות הגרעין הישראלית ולהשחתה שהיא הביאה כאן.

    הוא מסמל את כל מה שרע ומייאש פה בארץ. וחוסר האמינות בשיח הציבורי, והזיגזוגים והזניית התקווה לשלום, אבל כאמור הגרוע ביותר זה הכור, שהוא אחד האחראים הישירים לקיומו ולמדיניות הפנים בנושא (העמימות, הרודנות והשחיתות).

    הנושא קצת יותר גדול מאשר צורת הביטוי שלי והרגשות של משפחתו, אני גם בטוחה שהם לא קוראים את הבלוג שלי. כמובן אם אחד מהם יכתוב אימייל ובו בקשה כזו, אמחוק. כך אני עושה בכל מקרה של תלונה מזוהה (לא אנונימית), ובלי נימוקים בכלל.

    לשוני אולי פרועה, אבל המדיניות שלי בקשר למחאות אישיות (לא כל מיני תיקוני נימוסין וסגנון או השתלחויות פוליטיות), היא גורפת. מעולם לא סירבתי לבקשה מזוהה (הדרישה היחידה לזיהוי מלא) למחוק כל דבר, גם אם הדרישה נראתה לי בלתי מוצדקת בעליל.

    אני תמיד חושבת שאם אדם מרגיש נפגע אישית ומבקש, אין לי סיבה לסרב. אני לא עיתון ולא קשורה בעבותות לפוסטים שלי.

    עד היום קיבלתי כתריסר כאלה. נידמה לי.
    במקרה האחרון זה היה חבר ילדות של נחום לב ז"ל סגן מפקדת סיירת מטכל, שנעלב בשם חברו המת. הצעתי מייד, למחוק את כל הפוסט. והוא אמר באדיבותו שאין צורך. הוא רק רצה להבין.

    לבסוף לגבי טענת הקונספירציה על רצח קנדי וישראל. ציטטתי את קדאפי, ושים לב לכותרת הפוסט. עם זאת, עדיין לא ניראה לי שאדם כמו שימון פרס או ישראלי היו בוחלים בזה. זה כמובן לא אומר שהם עשו את זה. אלא מחווה את דעתי על סוג האנשים האלה שמקבלים שכר ארבעים וחמישים שנה, מקופת הציבור (ושלי במניינם) ומתנהלים בהפקרות מוחלטת בעניינים כבדי גורל. הכל לעניות דעתי כאזרח מן השורה היודע כמה דברים גם מהתנסות וגם מקריאה.

  • גלי  On 24/09/2009 at 23:24

    שפעת החזירים לא יכולה להיות נשק ביולוגי שברח מהמעבדה. אבל מנהיגים מסוימים כן יכולים להיות כזה נשק.
    להלן ההיסטוריה של שפעת החזירים, איך התחיל הוירוס:
    http://www.notes.co.il/gali/59231.asp
    הוירוס התחיל מחזירים – תערובת של הדבקה מעופות ומקטעים מאדם.
    אבל תמיד יש מיתוסים אורבניים.
    הנאום של ביבי באו"ם היה לשם שינוי טוב מאוד.
    והתמונה של אובמה היא יצירת מופת של פוטושופ. הוא לא באמת מחזיק בחרב ממסע בין כוכבים.
    פעם הצטלמתי עם ג'ורג' בוש האב (הבובה) במכונה בלונה פארק בסנטה מוניקה ושלחתי לחבר'ה. הם כולם אמרו לי: אה… רואים שזה לא באמת. זה היה בעידן שלפני הפוטושופ וכל זה.
    שנים אחר כך פגשתי על באמת את ביל קלינטון וצילמתי אותו בברלין. הראתי לכולם. ואז כבר לא אמרו לי: אה…
    כי באמת הוא לחץ לי את היד ודיבר איתי.
    וגם אני לא יודעת איך להשתמש בפוטושופ.

  • איריס  On 24/09/2009 at 23:36

    כאמור, כפי שציינתי זו גם האינטואיציה שלי לגבי השפעת. שהיא פשוט שפעת. אבל יתכן שיש וירוסים אחרים שברחו מהמעבדה לא מתמצאת אבל זה הגיוני שיקרה.

    נאום נתניהו היה דמגוגי להחריד לדעתי, אבל משובח בזאנר הזה. לפחות הוא הצליח להגיד שתי מדינות לשני עמים בלי למצמץ, לחלות, ולעשות טיקים של גועל. זה יצא לו טבעי וזכה לתשואות.

    ניראה היה שהוא "באמת שם" כלומר יצר לעצמו רצף הסטורי, ותחושה של מהלך שהוא באמת מוכן לתמוך בו. בעיני זה החלק החשוב, אבל ניראה לי שצאן מרעיתו מכיוון חוטובלי וימינה כבר יושבים בחדרים עמוסי עשן וחושבים איך לנטרל אותו.

    לא אהבתי את הדראמה של אושוויץ, בפעם האלף, ואת השוואות המחמיאות לעצמו עם צרציל. הוא היה ב"היי" ומחר זה יעבור במפגש עם אוהל המחאה מישע, ואלי ישי ועובדיה יוסף.

    במיוחד לא אהבתי את ההתנאות שלו בדמוקרטיה ונאורות בישראל, שחלקים ממנה (שהוא מייצג אותם) הם בדיוק פרימיטיבים פונדמנטליסטים חשוכים כמו שהוא תיאר לגבי איראן והחמאס. והשאר סתם מושחתים.
    אבל היה דיווח מעניין.

    כדאי לשים לב שבעוד צרציל נואם במליאה, קיבל האומ החלטה חסרת תקדים לכפות את האמנה נגד הפצה גרעינית ופיקוח מלא על כל המדינות. כולל ישראל.
    בקיצור, נתניהו הובס בכל החזיתות לעומת מצע הבחירות שלו (תקיפת איראן, סירוב לחלוקת הארץ, ומניעת פיקוח על הגרעין הישראלי), אבל העיקר שיש מצב רוח טוב.

  • גלי  On 25/09/2009 at 08:36

    הכל ישתנה.
    אבל באו"ם צריך אחד כמו נתניהו בדיוק. הוא מתאים לאו"ם כמו כפפה ליד.
    לדעתי זה היה טוב מאוד שהוא נופף שם במסמכים מאושוויץ אחרי שאחמדיניג'ד הכחיש שם את השואה.
    יושבים שם אנטישמים באו"ם ומוכרחים להביא לאו"ם דמגוג כמו נתניהו שישתמש בכל הטריקים הדמגוגים וישתיק את כולם שם.
    וגם טוב מאוד שהוא אמר להם שהם צבועים ולא יצאה משם אף החלטת גינוי נגד הטרור הפלשתיני על שדרות במשך שמונה שנים.
    אי אפשר רק לגנות את ישראל כל הזמן ולקחת את התפקיד של ההומניסטי המרחם ולומר – הפלשתינים מסכנים ואנחנו עם כובש, כאשר מנגד יש את החמאס שמפעיל טרור איום (על חשבון הפלשתינים האלה).
    יש מה שנקרא שניים לטנגו, וכאשר יש ארגוני טרור ואנטישמיות נוראית בחו"ל ומנהיג איראני שצורח על השואה צריך לומר את זה בכל האמצעים.
    כי כאשר יושבים אנשים אנטישמיים באו"ם הם מחפשים בכל דרך איך לנגח את ישראל אפילו כאשר לא צריך. ואז אי אפשר בשום אופן לעשות שלום בכלל.
    אז כן נתניהו מתאים בדיוק לאו"ם.
    האם הוא יכול לעשות שלום? לדעתי לא. הוא לא יכול לעשות שלום, כי הוא לא יכול לוותר.
    הוא בא מהימין.
    הוא רק דמגוג מעולה ושיחזור לזירה הטבעית שלו, האו"ם.

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  On 25/09/2009 at 13:31

    איזה בעסה..

    כל הזמן אני מצטער כי אין אפשרות תגובות, ויש לי הרבה מה להגיד… והנה שיש אפשרות לטקבק, אין לי מה…
    🙂

  • איריס  On 25/09/2009 at 13:42

    זה לא מקרי. אני פותחת תגובות רק כאשר אני צופה שאין מוטיבציות חזקות מידי להגיב. :))
    ואפילו בפוסט כזה, נאלצתי להשחית כמה דקות יקרות כדי למחוק שוב ושוב טרול דביק ועכור במיוחד.

    מצטערת

    שנת טוקבקים פוריה

    הסיבה לכך נעוצה ברמת האגרסיות שאני מוכנה לספוג בהקשר של בלוג פרטי שאינו ממומן או ממוסד..

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  On 25/09/2009 at 16:35

    אין בעיה,

    שנה טובה גם לך…

  • גלי  On 25/09/2009 at 22:54

    כאשר את לא נותנת אפשרות להגיב או מוחקת תגובות אנונימיות פוגעניות בבלוג הפרטי שלך את אינך פוגעת בחופש הביטוי של אף אחד. כי את מופיעה בשמך המלא והמגיבים מופיעים תחת ניקים בדויים.

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  On 03/10/2009 at 09:29

    אוףףףף….
    למה הורדת את המאמר מתחת לרדאר?
    הוא היה מצוין!

    מזל שיש לי העתק שלו…

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  On 05/10/2009 at 17:58

    סעיף הגאון; עצומיקה ; כלכלה ומשפט

    מאמר מצוין!

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  On 13/10/2009 at 14:08

    בקשר למאמר: קונים תעודות.

    מאמר מצוין וחשוב מאוד. הדגשת את השתלטות הצבא על מערכות המדינה. ואכן, זה לצד הברדק ב"עריכת הדין" הן מהרעות החולות של המדינה. הבעיה עם הצבא היא קריטית וחבל שלא מספיק דנים בה. מדינת ישראל כבר אינה דמוקרטיה. היא דיקטטורה של הצבא. הצבא הפך לישות, שאמנם לא מחזיקה דמות אנוש כדמות מפתח בראשה, אבל כשלעצמה היא ישות שולטת, רודן. זה שהאנשים מחליפים במערכת כיסאות אינו פוגם במהות הרודניות של השיטה אלא מסווה אותה.

    כמו שכתבתי,
    אחלה מאמר.

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  On 13/10/2009 at 14:10

    כאילו, מה שהתכוונתי,
    שישראל היא לא דיקטטורה בעזרת הצבא, כפי שמכירים ממקומות אחרים, אלא דיקטטורה של הצבא עצמו.

  • איריס  On 13/10/2009 at 16:05

    תודה אלמוני/ת על התגובות החיוביות והמוסיפות ידע. אני מצטערת שאינני פותחת לתגובות בפוסטים המקוריים. הסברתי כבר. בכל מקרה, תודה. אני שמה לב ומגיבה בבוא העת.

    שנה טובה

  • איריס  On 13/10/2009 at 16:07

    אני מסכימה שיש פה סוג מיוחד של השתלטות השונה מדיקטטורות צבאיות שמשרתות עריץ או מפלגה מסויימת.

    למעשה גם הצבא הישראלי כניראה אינו ממש ישות אחת, אלא מבוזרת, עם אוטונומיה מסויימת של החילות ותחרות ביניהם. הייתי אומרת שהמושכים בחוטים זה תאגידים בעיקר זרים, ולכן קשה מאד להצביע על אגנדה למעט יצוא נשק, שהצבא משמש חוליה במארג הכלכלי הזה.

להשאיר תגובה

