ציוניזציה; מה עובד ; השלמות

 

 

ציוניזציה

 

צריך לטבוע מונח אקדמי חדש בקשר לתהליך שעובר על "תנועות שחרור " למיניהן, כאשר הן מאמצות בלא מודע, וכניראה מתוך חיקוי או שחזור טראומתי, את הסינדרום הציוני. הציונות כתנועת שחרור באה לבנות בית גאה לעם נרדף ומבוזה, ותוך זמן קצר התברר שהמבוזים נכנסו לעווית ושכרון, הנובעת מההכרה ב"זכות" וגם ביכולת סופסוף להכיל ולהפנים את הדיכוי הקודם, העוולות, הפיריור (מלשון פראייר) וגם ההתעוררות מאיזה טרנס של נאיביות כלפי "האחר". במצב של תלות באחרים, בעלי כוח, נוצר בהכרח מבנה של סינדרום סטוקהולם, ברמה כזו או אחרת, בגלל צרכי השרדות. כאשר מתנתקים מתלות, פורצות כל מיני הדחקות היוצרות כעסים גם על ה"אחר" וגם על "העצמי" שנתן לעצמו להתבזות.

כתוצאה מכך אנחנו חוזים בתהליך שמעצבן הרבה אנשים פה ובחוץ, שבמרכזו ציניות, כוחניות, ונקמנות רוויית שינאה, וכמובן חוסר אמון מוחלט. לאחרונה מתברר שהוירוס הזה מדבק ממש, וכל מי שבא במגע איתו, כולל התנגדות לו, גוררת את אימוצו. וכך, קבוצות ש"התחברו" לדיכויין נכנסות לאותו סחרור של שינאה ודקדקנות אינסופית בכוונותיו הרעות של ה"אחר", ונקמנות של שתי עיניים מינימום על כל עין. גם דפוסי המאבק נראים פתאום דומים מאד, השקרים, ה"אונזרע", הצדקנות והבכיינות, הקורבנות שמזמן הפכה לרישיון לקרבן כל מי שלא ניראה לי, ממש עופרת יצוקה בכל עבר שמסתכלים.

 

ההיסטוריה מלמדת דוקא שמאבקים מוצלחים של קורבנות רדיפה היו אלה שנוהלו ממקום אחר, של השלמה, הכרה ביחסי הכוח, וסליחה, ממש סליחה למדכא. ואילו מאבקים שנוהלו כמו הציונות נגמרו רע, גם אם רע לתפארת. לא שזה עוזר למישהו, אדם המצוי בעיצומו של תהליך ציוניזציה (מכל סוג ומין של פוליטיקת זהות) לא מקשיב להיסטוריה ומקסימום הוא יראה בזה הזדמנות להגיד לאחרים להתנהג כמו גנדי, בזמן שהוא שורף יורה ומשתולל, לשפעת הזו, אין כניראה חיסון.

 

 .

 

השלמות

Health professionals played a central role in developing, implementing and providing justification for torture," PHR said in its report.

"Health professionals in the (federal government) and psychologist contractors engaged in designing and monitoring harmful interrogation techniques. Such medical participation in torture is a clear violation of medical ethics."

בהמשך לסקירה עונתית על הקולבורציה של מקצועות הרפואה ובריאות הנפש בעינויים, כמה קישורים על תגליות חדשות, פעילויות מבורכות בארצות הברית, ומידע חיוני לכל ישראלי.

http://pubrecord.org/torture/4321/broken-faith-military-psychologist/ המאמר הראשון עוסק בהתעללות של פסיכולוג צבאי (מחיל הים) בחייל שנחקר חקירה שגרתית, והבאתו לכדי התאבדות.

 

http://www.google.com/hostednews/afp/article/ALeqM5g4CTU8s0CYdRcVPJB0WI9_ywXTXA

הרשימה השניה היא דיווח של גוגל על חשיפת חלקם של רופאים במערך העינויים הלא חוקי של הסי.איי.איי העומד עתה במרכז חקירה ציבורית ומשפטית סוערת.

Both comments and trackbacks are currently closed.

תגובות

  • דוב הלמן  On 02/09/2009 at 07:23

    אבל בהחלט כדאי ללמוד אותה לפני שמכבירים בקביעות שאין להן שמץ של אחיזה במציאות.אולי תואילי לפרט אילו מאבקים של קורבנות רדיפה נוהלו מתוך השלמה והכרה ביחסי הכוח?

    אפשר באמת לכתוב כל הגיג שבא למוחך בשיטת זרם התודעה-לרוב זה ללא יוצר יצירה ספרותית ובוודאי לא השקפה רצינית שיש לענות עליה או
    להתמודד עמה

    וביחס להיסטוריה-גם אלו שמכירים אותה היטב ובמיוחד אלו נזהרים מקביעות פשטניות כאלו כמו מאש-יש המרחיקים לכת וטוענים שההיסטורה מלמדת שאי אפשר ללמוד ממנה שום דבר

  • איריס  On 02/09/2009 at 09:23

    למגיב, בהחלט גרמת לי לחשוב פעמיים אם להשאיר את השם של יישוב מגורי, ולכן מחקתי את הפסקה הנוגעת לכך

    בקשר לסגנון תגובה אלים, אם אתה חושב שזה לא ראוי לתגובה, אל תגיב וחסוך את התוקפנות המשתמעת מדבריך. בעתיד תגובות מסוג זה שאין בהן אמירה כלשהי לגופו של עניין אלא לגוף הכותבת, יימחקו בתוספת אייפי.

  • nachum  On 02/09/2009 at 09:52

    שהמבוזים נכנסו לעווית ושכרון, הנובעת מההכרה ב"זכות" but your opinion is right.

  • nachum  On 02/09/2009 at 09:54

    פורצים כל מיני הדחקות היוצרות

  • עידו  On 02/09/2009 at 11:05

    אין קשר להתנהגות הכושלת של ישראל היום ולציונות זה פשוט שני דברים שונים.

  • רונן  On 02/09/2009 at 14:13

    באמירה תגובות מפאיניקיות ימחקו יש יותר מקורטוב של הסינדרום שהגדרת היטב. משה שרת היה מפאיניק מובהק והיו עוד כמותו. לא תמיד מוצדקת השנאה הנוראה למפאי מהצד הקומוניסטי מופסי ומהצד החרדי ומקריאת ז'בוטינסקי "כן לשבור !!!" שמבוטאת עכשיו בשרידי הקשת המזרחית שנפגשים בגלות ארה"ב עם אשכנזיים למינהם, חומסקי? ועם נציגי סעודיה [הרבה כסף הולך שם ] וזועקים מפא"י מפא"י.הניצול הכי נורא של התימנים שנזרקו מדגניה [לא בסדר ] היה בפרדסי הימין והדברים מורכבים מאוד. לא מפא"י הישנה יצרה את מעמד עובדי הקבלן, ולא מפא"י הישנה יצרה את העושר הבלתי נדפס של הרבביון העליון ( רבבה = עשרת אלפים ) וסוחרי עובדי חו"ל וזונות היו הרבה פחות, יחסית עד 1970. באשר למיעוטים משלימים – צאו כשאתם בהודו מענן הסמים והתבוננו. אם שם כמו כאן בשבוע אחד היו האתיופים, הערבים, החרדים, עשוקי לבייב יוצאים למלחמה אלימה בקנה מידה שבין הענק ההודי ליבחוש הישראלי הודו הייתה מתפרקת מזמן גם שם יש אלימות ורצח אבל גם רצון וותרני להשלמה. ראה גם תגובת שוודיה להיסטריה הישראלית האחרונה. כנראה שמשם תצא איזו פעולה משלימה מרגיעה. השווה סיפור הצכי סלווקי לסיפורי יוגוסלביה לשעבר.ולגברת בעלת הבית אומר יש כאן בסביבה גרועים הרבה הרבה מאיתנו. כחמש מאות לבנונים נבלעו בסוריה וכמספר הזה כוויתים בעירק ובכלל ראה את מרחץ הדמים הנורא ואת השנאה האיומה בעירק. הציונות גם עכשיו אינה התנועה הלאומית הגרועה בעולם. חוץ מזה צריך להתנתק מיהודה ושומרון לעשות דבר מה בעניין החרדים ולהתחיל לנסות אם רק ניתן לבנות כאן חברה בריאה יותר, אולי.

  • איריס  On 02/09/2009 at 14:30

    כשאומרים מפאי כבר מזמן לא מתכוונים למפאי ההסטורית אלא למה שנותר חרוט בזכרון הקולקטיבי כשורה של שחיתויות, דיכוי צדקני, אלימות כבושה ושקרים שהיום קוראים לזה ספין.
    אני לא יכולה לפסוק היסטורית בהשוואה לליכוד, באמת לדעתי נתניהו הוא ממשיך כבוד של מפאי, כך שכל ההגדרות כבר לא רלוונטיות. לדעתי שימון פרס כאדם וכאייקון הוא התגלמות סך הביטוי "מפאי" כולל הבוגדנות בעצם היותו שייך לאותה תנועה. שרדנות וכוחנות העטופה בכפפות קטיפה והרבה מחשכים אפלים.
    אני לא יודעת אם הקביעות שלך נכונות, לדעתי במשול המפאי ההיא, כל הדברים היו רעים אבל מתחת לרדאר, והיום זה בחוץ וגלוי. בעיקר סחר בנשים וזנות שהזכרת משום מה.

    כנל הציונות, הצורך להצדיק על ידי השוואות לא מחמיאות, אני מוסיפה את זה מייד ב"ציוניזציה", כלומר תנועה המתחילה להצדיק עצמה בהשוואה ל"גרועים מאיתנו" צריכה להתקלח מהר ולבדוק אם עברה תהליך…

    אתה מציין את ההשוואה עם הודו, זה בדיוק מה שאמרתי, אין בישראל השלמה ואין סליחה וכולם צודקים. אגב מי אמר שישראל לא מתפרקת ? ראה את ההפגנות השבוע, הדרוזים שרפו את עוספייה והמשטרה פחדה, החרדים עושים אינתיפאדה והמשטרה בורחת, מה שכן המשטרה גיבורה על נהגים במצלמות מהירות למשל. אין עליהם.

    אני דוקא כיוונתי את הרשימה, בראשי, לקולקטיב מסויים מאד, לא חשוב מי, שהופך מרגע לרגע דומה למושא ביקורתו (הממסד הציוני), אבל לא חשוב. כל אחד קרא מה שהוא רוצה, בעיקר מי שמחפש לשנוא בעיוורון.

  • רונן  On 02/09/2009 at 14:54

    איך זה מסתדר עם הרצון לנסיון ללכת לקראת המתנה, ראייה אחרת, התבוננות, מחשבה שניה השלמה ופיוס? אני חושב שבחלקן ידיעותי, מובאותי וקביעותי נכונות. בודאי על משה שרת ומהנדסי השנאה וגורל התימנים. את הלא ידוע ניתן לברר על ידי ידיעה. אומר דבר מה צבוע שלוכלך באלפי פיות " אתה תדע את האמת ואמת תשחרר אותך" אני יודע שאיני יודע את האמת ואיני יודע מה זו אמת אך אין זו אמת לומר בהכללה שהכל היה רע. בכל זאת לא נכון לומר "כל הדברים היו רעים" הנה היו אז יותר חוחיות וזיקיות וחרדונים ולטאות וחומטים בתל-אביב, ליברמן יודע את ההבדל?.אני מדמיין לעצמי שאני יודע באיזה קולקטיב את מדברת ואני מסכים עמך. ההשוואות לחברות ותרבויות אחרות שהבאתי נועדו לסעוד טענתך מול ההוא שטען שאין לאומיות משלימה, מפייסת, מוותרת. אבל השוואות נכונות לטוב ולרע. כפי שאני מקנא בשוודים על יכולתם לעצור לרגע לא לחרף לגדף ולהגביר שנאה, שגוברת גם כך, אני יכול להעיר שהלאומיות שלי גם בזמנה המנוון ביותר טובה מלאומיותו של מי שגדעון לוי ומעריצי אורי אבנרי [גוש שלום? ] ואחרים לא רואים בכלל. זהו סיימתי להיום עד הפעם הבאה..

  • איריס  On 02/09/2009 at 15:37

    רונן, לא אמרתי שמפאי הכי גרוע, חו"ש, ואתה צודק שטעון רויזיה, למשל השיתופיות בקיבוצים ועוד דברים שירינו בהם והם מתו ועכשיו שואלים למה בעצם, הרי יש יותר גרוע.
    דיברתי על משהו שהוא טרנספוליטי, מפאיניקיות זה אופי שכאמור ביבי, ליברמן, לבני וברק פועלים באותה שיטה. לא דיברתי על האידיאולוגיה. היא מתה, לצערי, והיתה הצידוק.

    אני בהחלט לא פטורה מהוירוס, למה מה ? אני גרה בשוודיה ? האמת להיאמר, אי אפשר לחיות פה בארץ ולהיות שוודי, אוכלים אותך בחמש דקות, אתה משוחח עכשיו עם שאריות אנושיות של אישיות שלמה. היום אני יכולה לראות את זה כך, תרבות מסויימת שיכולה ואף קורעת חלקי אדם מפה ומשם וכולם צודקים.

    הציונות אינה משל בהכרח לתנועה לאומית, דיברתי על תנועות שחרור של מדוכאים כרוניים. זה יכול להיות גזע, דת, מין, מגדר, או מיעוט או רוב מדוכא, ואף יחיד. או "ניצולי שואה" לא חשוב. זה דפוס. גם היטלר עלה על רקע דיכוי וטרוניה צודקת במידת מה במישור הבינלאומי, וגם האפריקנרים הם מיעוט נרדף, וגם האמריקאים נוצרו על הרקע הזה. וכולי וכולי. ויש כל מיני תנועות שחרור, מכל מיני סוגים. ציונות, כמו מפאי זה כבר מותג לתופעה חוצת שדות.
    אוקיי זהו להיום ותודה על הסעידה

%d בלוגרים אהבו את זה: