נקודות למחשבה

 

חם

 

שופינג רוחני

 

בזמנים האלה גם הרוחניות היא למכירה, ויש היצע למכביר המזמין את הקונה הנלהב להסתער בזיל הזול על האמונה האטרקטיבית שמונחת לפניו, כמו אריזת חג, עטופה בצלופנים וסרטי קישוט צבעוניים. לתיבת הדואר שלי מגיעות הזמנות להפוך לדרווישית סופית, לניאו שבתאית, לחזור בתשובה כמובן, להצטרף לסיינטולוגיה ולקבל עוצמה ובטחון, ובגינת המשחקים מציע לי בחור נחמד להצטרף ליהודים המשיחיים, כלומר לראות את האמת. והאמת ? התהליך דומה קצת לניסיון לקנות חולצה בשוק הפשפשים, הרבה דוכנים, מחירים טובים, מותגים נהדרים, הכל ניראה טוב, אבל אפשר רק אחד.

 

מבט אחר על החיים או כולנו אסירים אמריקאים

 

לאחרונה שמתי לב לתהליך חדש המתרחש אצלי כאשר אני פוגשת או רואה אנשים לא מוכרים, כולל בטלויזיה בכתבה סתמית על נופש בצימרים בגליל. אשה חביבה בגיל ששים בערך מתראיינת על החיים הטובים בצימר נפלא וחדש, ובראשי עוברת – בלי רצון ושליטה – מחשבה כמו "מה את מחייכת כל כך ? התעשרת מסחר בביציות של צועניות מסכנות ? על מי את עושה רושם ?", האמת, אין לי מושג מי היא, אבל שפע הפרשיות, והפרצופים שנראים "מהוגנים", מעוררים תחושה כאילו כמעט כולם "הרביצו" איזו קופה עלומה ומחייכים חיוך מונה ליסה. ובאמת, אני מתבוננת בוילות שמקיפות אותי פה, סתם באיזה גאבל בגליל המזרחי, ותוהה מאיפה יש פתאום לכל אחד מיליון דולר להרים טירה, ועוד שתי מכוניות של מאה אלף ש"ח מינימום. האשה בדרך כלל מורה או פקידה בקופת חולים, הבעל הוא נהג משאית או מפקח של איזה קו חלוקה, או שוטר, אבל לכולם חיוך עלום על פניהם, הממתיק סוד. לאט לאט זה מתבהר לאחרונה. כל מיני משפחות "מעמד בינוני" מחיפה, הפכו מסתם אנשים לסוחרים גדולים, ומסיכת הצדקנות והמהוגנות נקרעת ומותירה סימני שאלה גדולים. ברקוביץ מהונאת רשויות המס, כהן מהעוקץ הניגרי, דוקטור לוי מהביציות, והקטנים יותר ש"רק" הרימו את כרטיסי האשראי של השיטה האמריקאית שקל להונות אותה.

כאשר כל הקומבינות נחשפות, אדם כמוני מתחיל להבין גם לאן נעלם הכסף שלו עצמו. שכן הקומבינטורים ממתיקי הסוד מייבאים את השיטות, וכמובן מתחילים מהר לבזוז את האחים שלהם והשכנים, כי זה קל ואפשר. דואר אלקטרוני שנשלח אלי לזבל, לאחרונה, ומזמין אותי לקבל "החזרי מס" מהמדינה, מעורר אצלי תהיות שמא ההחזרים שלי הלכו לאיזה יזם ממולח, אולי בן משפחה שיכול לשים יד על הכסף, וכך גם גיליתי שכספי הבטוח הלאומי שלי הגיעו למישהו אחר. עבור הברקוביצים, בשלב מסויים, הופך כל אדם ל"אסיר אמריקאי" שאפשר לקחת לו את החזרי המס. מישהו מחו"ל שאל אותי השבוע שאלה רטורית "BUT THEY ARE DOING IT TO THEIR OWN, THATS SICK", ובכן, הכל שאלה של הגדרות, וכל העולם במה.

 

גייז וכולי

לא כתבתי כלום על הרצח, כיון שניראה לי שטרם התבהר במי מדובר, ולאחרונה ניראה יותר הכיוון של רקע רומנטי. אני מאד לא פוליטיקאלי קורקט בנושא זה, בצד הפוליטי שלו כמובן, וסבורה שהנושא נידון בארץ בשטחיות האופיינית והמרגיזה. מבחן הלקמוס של "ליברל" הוא תמיכה אוטומטית בכל דרישה בנושא הזה, כאילו מדובר בטאבו חדש, כמו בנושאי "בטחון ופטריוטיזם" להבדיל. הפוליטיקה של הגייז נגועה באותה הקצנה של התפשטות הקפיטליזם והעיוות שהפך את "זכויות האדם" לזכות האדם לרצוח אדם אחר, או את זכות הדיבור לזכות להכפיש ולהלבין. לגייז יש זכויות אדם ופרט כמו לכל אחד אחר, לא יותר.

 

. מכל מקום, האנקדוטה האישית שלי נגעה לכך שכאשר השמיעו את החדשה לראשונה סתם עלה בראשי שאחד הנרצחים בטח יצא עם גרמני, ובאמת אחרי כמה ימים התבהר שיש מקרה כזה. מה יש להומואים ולגרמניה ? כל הנושא לא ברור, בטח בני ציפר יודע להסביר. ויש כל הנושא הסבוך והטעון של MILITARY GAYS, או הגייז הניאו שמרנים, רחמנא לצלן. על זה לא מדברים כמובן, כי זה לא מתאים לאגנדה של מרצ. לא כל הגייז ליברלים או פרוגרסיבים אפילו, ותחת המטריה הזו גדלו ביצות די מבעיתות שאי אפשר לגעת בהן. כמו שלגנבים יהודים יש חסינות תחת סעיף "אנטישמיות", ככה לגייז יש חסינות דומה, והדברים האלה תמיד גרועים. למשל לשמאלנים רדיקלים היה עד עכשיו הסדר חסינות דומה בקשר להטרדות מיניות והדרת נשים, אחרי הכל, אשה צריכה להודות לאל הטוב שהמיוחס והמחוסן התנפל עליה, וכולי וכולי, הדברים ברורים. זה התסמונת של הקורבן הטרוריסט, שמתחיל ביללות על קיפוח ומסיים בהשתלטות על האויר והמרחב כולו, תוך כדי צעקות של קוזק נגזל. ואוי למי שיעיר לצרחן.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • אסתי  On 04/08/2009 at 08:15

    על סעיף ה"גייז וכו'" שלך
    כי גם אני לא כתבתי על נושא הרצח בתל אביב, למחרת ליל הצח, על הבוקר סיפר לי אחד מהדמויות המרכזיות בקהילה, ששם מדברים על האופציה הרומנטית כהגיונית ביותר. אמרתי לו שאני מאוד מקווה שזה נכון ומאז קשה לי להצטרף למקהלה המגנה שוב ושוב את הרבנים ואת האמירות הגזעניות.
    לא שאני לא מסכימה עם הדברים. לא שאני לא מתקוממת כל פעם מחדש למשמע הפוליטיקאים מש"ס והזוועות שיוצאות להם מהפה, אבל קצת קשה לי עכשיו להאשים אותם כל עוד מרובה הנסתר על הגלוי, וכל עוד באמת מסתמן שיש סיכוי גדול שהרצח הוא לא על רקע הומופובי.

  • שרון רז  On 04/08/2009 at 09:43

    אמיץ ואמיתי
    מזדהה עם הכתוב גם בקטע השני המעולה על החיוכים והקומבינות וגם על הקטע השלישי עם הסקת המסקנות המהירה לגבי רצח הגייז
    החיפזון מהשטן
    וכה נכון, התהייה הזו איך מגיעים לבית גדול ושתי מכוניות עם משכורת של מורה ושוטר, זו התעלומה הגדולה ביותר של החברה הישראלית
    כנראה שאני ואת טרם פיצחנו את הסוד

  • רוני  On 04/08/2009 at 11:24

    אבל הקטע שאיריס כתבה פה הומופובי ומלא דעות קדומות, ואני לא באמת מבינה ממה אתם כל כך מרוצים.

    מה יש להומואים ולגרמניה? אנחנו עוד לא יודעים מי הרוצח, אבל הנרצח כבר אשם כי החבר שלו, אהובו, תומס, הוא גרמני? והאם לכל ההומואים יש משהו עם גרמנים? כולם, איריס? איזו הכללה פשטנית וחסרת כל ערך ומשמעות.

    אני כן כתבתי על זה, והשבוע אני גם לא מתכוונת לכתוב על שום דבר מלבד זה. לא משנה אם הרוצח הוא חרדי או הומו. זה חסר כל משמעות. מה שחשוב זה שהרצח הציף לציבוריות הישראלית הומופוביה בווליום מטורף, שנאה ופחד שברוב הימים אנחנו מכחישים בלהט, כי אנחנו עצמנו מרוצים נורא שאנחנו לא כאלה.

    אז תסלחו לי, זה שאנחנו לא שונאים זה לא מספיק. בדיוק כמו שמחובתנו כאזרחים שמנסים להיות נאורים למחות על היחס לעובדים הזרים, מחובתנו גם להרים קול צעקה כשכל כך הרבה אנשים מבטאים שנאה כלפי אחרים בגלל נטייה מינית.

    לגבי ההתבטאויות החרדיות נגד הומואים, אין ספק שהן יוצרות אווירה ציבורית שמתירה את דם הקבוצה הזו.

    ניצן הורוביץ אמר אתמול בכנסת שהאווירה הציבורית הזו גורמת גם לחברים בקהילה לחוש תיעוב עצמי, וזה פשוט שובר לב.

    זה פוסט מזעזע, והתגובות דווקא מאסתי ומשרון שאני כל כך מעריכה מצערות אותי נורא.

  • איריס  On 04/08/2009 at 12:16

    רוני, אסתי, קחו את כוס הקפה למקום אחר.

  • אסתי  On 04/08/2009 at 13:26

    אבל כאמור, את מתבקשת למחוק גם את התגובה הראשונה שלי.
    חוזרת בי מכל מילה. לא חשבתי עד הסוף כשכתבתי. התגובה היתה רק למשפט הראשון בפסקה על הגייז וגם היא היתה מחוסרת מחשבה.
    מצטערת עליה וחוזרת ומבקשת שתמחקי את תגובתי
    כי אני ממש לא שמחה ולא עומדת מאחורי אף מילה שכתבתי שם.

  • חרדי גאה  On 04/08/2009 at 17:39

    אז מה אם מישהו מלבלרי הקהילה מתנגד לך

    מה הוא כבר כתב שלא ידעת

    והכי יפה שבסוף הוא כותב את משפט המפתח
    "לגבי ההתבטאויות החרדיות נגד הומואים, אין ספק שהן יוצרות אווירה ציבורית שמתירה את דם הקבוצה הזו"

    וא"כ –
    "לגבי ההתבטאויות ההומואים נגד החרדים, אין ספק שהן יוצרות אווירה ציבורית שמתירה את דם הקבוצה הזו."

כתיבת תגובה

