נו, היום הנורא הזה נגמר

קר, מעצבן, רוצים וודאות

 

את השעתיים האחרונות לפני "המדגם" של השעה עשר, העברתי בצפיה בארנולד שוורצנגר, בסרט ששמו הולם את אירועי היום "TRUE LIES", ואללה, ממש סינכרוני. המעבר מהסצינות המטופשות של מגדלי ענק, עם מטוסים הזויים, לעבר המדגם ההזוי בעזריאלי היה קל. כמעט בלתי מורגש. הידיעה, המעציבה, שאותו שחקן אויל הוא היום מושל המדינה הגדולה בארצות הברית, הלמה את סצינת הבחירות הישראלית, שעליה ניצח פעלולן כמו אייל ארד, מסוג האנשים שהשתלבו בצייטגייסט, באופן המעורר קינאה ממש.

 

אז צפיתי בשרירן אוסטרי שהפך לפוליטיקאי צמרת, מחסל "טרוריסטים ערבים" ומפעיל את אשתו בתור "זונת ריגול", ופורט על כל התימות הכי שוביניסטיות שיש. ולפתע התעוררתי מהסיוט הזה, ומערוץ עשר, ומארנולד, לתוך ההבנה, ש…תודה לאל זה נגמר. זה בדרך לקרוס, ביחד עם הבורסה.

 

לפני כן צפיתי בסרט אחר, על ילד חמוד בדנמרק, שנאלץ להתמודד עם בית ספר שמרני ואלים, ומוצא נחמה והשראה בנאומים של מרטין לותר קינג. בסוף, אחרי שהוא נוחל כמה תבוסות קשות (מהחיים), בכל זאת יש סוף טוב, כאשר המנהל השקרן והאלים והגזען, חוטף פשוט התקף לב בכיתה ומשחרר אותנו מדמותו. הילדים פורצים בצהלות שחרור, המורה הטוב יכול לחזור לבית ספר וללמד מוסיקת "שחורים" ורוק, והחיים פורצים מחדש לכיוון הנכון.

 

בקלפי

 

ניצלתי הפוגה קלה ולא מדהימה בסערה האיומה שפקדה את האזור (ועודנה כאן, קר אימים וגשום), כדי ללכת לגוב האריות, ולשים את הפתק עם האות "ו". הצפי שלי היה שהמעטפה תושמד די מהר, אחרי הכל מדובר בקלפי כפרית קטנה, באזור שמכוסה בשלטי ש"ס נתניהו ליברמן בלבד, ואפילו אהוד ברק פה נחשב לבוגד שמאלני שצריך לשלול לו את הדרכון מיידית. רצו לי סרטים בראש, שהיישוב מחליט לבדוק את טביעות האצבעות על הפתק הנוראי הזה, ה"ו" הזה, ומזהים אותי, ובבוקר באים, עם ליברמן, ולוקחים אותי לגולאג. אחרי כן נזכרתי שאני כבר בגולאג, אז מה יכול להיות. הקלפי היתה מחולקת לשני שולחנות, חצי אלפבית ראשון, וחצי שני. בקלפי אחד היתה גם משגיחה מאחד הקיבוצים באזור (ראו מייד שהיא "משלהם"), שייצגה את האינטרסים של האשכנזים (השמאלנים המסריחים הקיבוצניקים וכולי וכולי). שאלתי בצחוק אהוד ברקי מתוח כזה אם "סופרים גם את הקולות של האשכנזים", ואחת מהקלפי השניה, זו שלי במקרה, מקומית, שלחה מבט מזרה אימה "בטח סופרים, הפתקים שלכם יותר טובים. לא ?".

 

מילאתי את חובתי האזרחית, הבן שלי הטיל את המעטפה לחריץ במיומנות (הוא כבר עשה את זה לפני חודשיים בתל אביב), ותהה בקול רם אם היינו צריכים להצביע בעצם לציפי (הוא מהתחלה חיבב אותה) או לדוב חינים (הוא עברת לו את השם), אבל בסוף החליט להשאר עם דוב חינים כי הוא פועל למען הסביבה, ככה למדו בבית ספר עליו, וגם הבן שלי דואג לסביבה, סוגר ברזי מים בזבזניים בכל מקום, מעיר על זיהומים, ושונא סיגריות.

 

המדגם

 

כמו כולם נשמתי בכל זאת לרווחה לדעת שביבי לא קיבל ארבעים קולות, וליברמן פחות מעשרים (גם אם יש טעות במדגם). שמחתי גם לראות 4-5 מנדטים לחד"ש שזה יותר מקודם. שמחה לאיד, אי אפשר בלי, על מר"צ ועבודה וש"ס, המאכזבים של ההמונים העשוקים. אני עוד לא רואה איך ירכיבו ממשלה ומה היא תהיה, אבל יש סיכוי שכמה פירמידות נתעבות במיוחד של כוח הון שלטון בטחון יקרסו מחר. (ואחרות יקומו), ובזה ננוחם.

 

הבן שלי שאל אם דוב חינים הוא ראש הממשלה, אמרתי שלא, שזה מהקטנים, אז הוא שאל אם ציפי, אמרתי אולי כן. ובזה סגרנו את היום הנורא הזה, בתקווה שממחר בצהריים יתבהרו השמיים בכל המובנים.

 

התנועה הירוקה ? ומה בין בלוגים לפוליטיקה

 

בינתיים, לפי כל המדגמים, סערת מימד-הירוקה מסתיימת בלא כלום. זה עשוי להשתנות עד הבוקר, כי מדובר באמת באיסוף של קול לקול, והחיילים וכולי, אבל אם זה המצב, אזי המפסידים מן האבדן הם המצביעים עצמם, שהשקיעו תקוות ופוסטים ירקרקים למכביר.

התברר, גם מהסקר של "אפלטון" שהתקשורת היא באמת שמאלנית, והבלוגוספירה אולטרה שמאלנית (למרות שתי"מ בעיני לא מפלגת שמאל, לפי המצע הכלכלי שלה, וזה הקובע). צריך בהזדמנות לבחון מה הקשר בין הצורך "לתקשר" ובין העמדה הפוליטית, אולי ימצאו איזה סינפסה שאחראית לצימוד הזה. לדעתי זה מוכיח בוודאות שעמדות שמאל (יחסית קיצוני) , הן משהו שדומה לאמנות, או לדת, כלומר, עיסוק שממלא פונקציה חברתית תרבותית חשובה של פרובוקציה, השראה, העלאת החזון ורף התקוות, הצתת החלק האסתטי והנעלה באדם. את הלחם והחמאה מקבלים ממקומות אחרים. בניגוד לאלה שרואים בזה משהו שלילי (כלומר, מעין השתלטות או "בועה" או הטעיה) אני חושבת שיש פה היזון חוזר, סימביוזה, בין צרכי הקריאה של הציבור, ובין תרגום לכוח כלכלי או פוליטי. כניראה התקשורת, בהיבט מסויים שלה, אינה רק "שיקוף" מציאות, אלא ספקית של תרבות ומוצרים אינקטלקטואלים, וככה רוצה אותה הציבור, כולל אלה שאוהבים לבקר ולשנוא את הדעות המובעות.

כמו ציור יפה, או שיר או פזמון.

 

 

 

התמונות – בהשראת הפמיניזם שניצח בבחירות האלה, וTRUE LIES

יאללה לזרום

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • דניאל  On 11/02/2009 at 00:27

    העיקר שיש שמחה לאיד לשמאל!! יחי הימין הקיצוני על חשבון השמאלנים המפונקים!!
    צודה לך מקרב לב על שהבאת לנו את הימין הקיצוני.

  • opjop  On 11/02/2009 at 00:37

    די עם התמונות הפורנוגרפיות האלה.
    אם גבר היה שם את זה בבלוג שלו היית רותחת מזעם
    ותוקפת בלי בושה, אבל לך מותר מה?
    תורידי את התמונות האלה, הן לא משרתות
    אותך, ולא אף אשה אחרת.

  • בן  On 11/02/2009 at 00:52

    או אווילי בשוורצנגר?

  • אחת מהצפון  On 11/02/2009 at 02:35

    הלכתי לבדוק לך את המושבים בסביבתך ומה הם בחרו. כמו שחשבתי, הרוב שם זה קדימה והעבודה. ביבנאל יש הרבה ש"ס בגלל ההשתלטות החרדית. שדה-אילן הכי ימנים. מעט מאד קיבוצניקים (גם לשעברים) מסוגלים לשים פתק שהוא ימינה מהעבודה. בחיי שאת מסתובבת בחברה לא טובה.

    נ.ב. לא תאמיני מה הולך בכפרים הדרוזים. בשפרעם ליברמן אחרי חד"ש ובל"ד. בירכא ניצחו ש"ס וליברמן. הצ'רקסים מריחניה הביאו את ליברמן למקום שני.

  • איריס  On 11/02/2009 at 06:28

    דניאל, לא אני הבאתי את הימין. אני הצבעתי חד"ש. מעבר לכך, נשאלת השאלה האמיתית. מה שמאל בעבודה ובמר"צ ? אשמח לתשובה.

    אופגופ, הפורנוגרפיה מסביבנו, בכל מקום.

    בן, שוורצנגר נחמד בתור שחקן, בערך. עדיף שהיה נשאר שם

    אחת מהצפון, לא חידשת לי כלום. חברה רעה ? ומה יש במקומות אחרים ? המנדטים הם מכל הארץ. כן, לא מופתעת שהמיעוטים, במיוחד דרוזים וצרקסים הצביעו לימין. הם הציונים החדשים. כולל חלק מן הערבים. כתבתי על זה. יש כבר שילוב, בסגנון הניאו ליברלי, מי שעשיר הוא "נאמן" ומי שיהודי, אבל לא עשיר, הוא "לא אזרח?
    צריך להחליף דיסקט

  • אזרח.  On 11/02/2009 at 07:30

    "רצו לי סרטים בראש, שהיישוב מחליט לבדוק את טביעות האצבעות על הפתק הנוראי הזה, ה"ו" הזה, ומזהים אותי, ובבוקר באים, עם ליברמן, ולוקחים אותי לגולאג. אחרי כן נזכרתי שאני כבר בגולאג, אז מה יכול להיות."

  • איריס  On 11/02/2009 at 07:43

    הי, האמת שהייתי צריכה לסייג. ליברמן לא מפחיד אותי. מי שיכול לבוא עם האזיקים זה השייריים הזועמים של מרצ עם הכנופיה בבתי המשפט :))

    אבל הרעיון הובן.

    אני דוקא רואה פוטנציאל קירבה תרבותית בין ישראל ביתנו וחד"ש במובן הרוסי של זה. סוף המלחמה הקרה, חוזרים להשפעה הרוסית באזור. יכול להיות מענין

  • חנה בית הלחמי  On 11/02/2009 at 08:34

    סדרת קאלט. היית צריכה לבוא אלינו, יותר שווה משוורצנגר (מה גם שהוא שייך לימין הכלכלךי-מדיני האמריקאי, קארמה לא טובה כשמצפים למדגם :)).

  • איריס  On 11/02/2009 at 08:53

    אני רק אתמול התחברתי לכבלים בטלויזיה, ולראשונה בחיי זה בתשלום (קודם היה פיראטי, מעט ערוצים). אז חגגתי על "ערוץ הסרטים" כל כך הרבה זמן לא צפיתי בסרט. אפילו שוורצנגר הולך, ובעצם הוא היה מאד רלוונטי. היה שם הכל, הדימוי של "הערבי" והמזרח התיכון, פמיניזם אמריקאי שזה תועבה מסוג מסויים, פוליטיקה ושואו ביז, אוסטרים פשיסטים…בקיצור, "הכתובת על הקיר".

    האמת שאני מחכה "לקולות החיילים" ומקווה שמספר חמש בחדש תיכנס. אגב בישראל ביתנו מלאן נשים, אפרופו ייצוג.
    אני לא יודעת מאיפה משפחת בית הלחמי, אבל המשפחה שלי מהצד של אמא (מפלגת העבודה וכולי), זה בלארוס, השכנה של מולדבה.
    כדאי לחזור ולבחון שוב את הזיקות העמוקות של הציונות המדינית עם התרבות של שלוש הרפובליקות הללו, וגם את מעמד האשה. אולי זו הזדמנות לטיפול שורש.

  • בן  On 11/02/2009 at 11:25

    "בן, שוורצנגר נחמד בתור שחקן, בערך. עדיף שהיה נשאר שם." את אומרת על סמך מה?

  • איריס  On 11/02/2009 at 11:36

    את זה על סמך ההכרות עם העבודה שלו בתור מושל קליפורניה, גם בתור תושבת המדינה הזו בתקופתו.
    האם אתה קרוב משפחה שלו או של משפחת קנדי ?
    אם פגעתי אישית, זו לא הכוונה.

  • בן  On 11/02/2009 at 12:30

    אני סתם מנסה לברר עד כמה הדימוי שלו בתור שרירן משרת כאן תפקיד.

    בתור תושבת המדינה בתקופתו, איכות החיים שלך ירדה?

  • איריס  On 11/02/2009 at 12:44

    הדימוי שלו למרבה הפלצות סייע לו להיבחר, ככה זה כאשר הפוליטיקה הופכת לבידור.

    בתקופה שהייתי שם היו כמה שערוריות שהיתה להן השלכה מיידית. הסקנדל של מחירי החשמל והשחיתות. הירידה בזכויות הזרים הלא חוקיים (אני הייתי חצי חוקית, כלומר זה השפיע עלי למשל הפחד ביום שניגשתי לחדש רשיון נהיגה שזו תעודת תושב, הפחידו שלא חוקיים לא יקבלו, בסוף זה עבר איכשהו בעזרת אללה), היתה ירידה כללית ברשתות בטחון סוציאליות שגם ככה הן עלובות באמריקה, אבל לגבי זרים שאני הייתיה במניינם. למשל דוגמא, ביטוח רפואי. הרבה זרים נהנו כל השנים מביטוח רפואי לא רע בעזרת עמותות , כמעט חינם, בעיקר לילדים לא חוקיים, הרוח שהוא הביא הובילה לקיצוצים ובעיקר הפחדות. החמרה עם משתמשים ברכב שאינם מבוטחים. שוב, עניין שנגע לי אישית, פעם זה היה בעצם מותר (למרות שהיה אסור, אבל לא אכפו), בזמן של שוורנצנגר התחילה אכיפה קשה מאד נגד אנשים ללא ביטוח וללא טסט. בקיצור, תחושת החופש קוצצה מאד, וזה מה שאיפיין לדעתי את קליפורניה בעבר. החופש. ההגבלות הקשות מאד על המשטרה, התחלפו והשתנו במשטרה אקטיבית וחטטנית ועוד
    בוא נגיד למען ההגינות, שלעומת ישראל, זה עדיין גן עדן, אבל לעומת קליפורניה של שנות השמונים וראשית התשעים, זה הפך לאוסטריה

  • איריס  On 11/02/2009 at 12:51

    כשהייתי שם לפני כן, ב1990, אסור היה למשטרה לעצור אותך, לחפש ברכב, ושום דבר, אפילו אם הם עוצרים במחסום שגרתי ואפילו אם הרכב בלי טסט עשר שנים. וכמוןב שאם היית איליגל היה לך די נעים ונוח בסך הכל, אף אחד לא הפריע לך. למשל אני עבדתי שם, היה לי תיק במס הכנסה, אבל לא היה לי אישור שהיה, וזה היה בסדר, כי למס הכנסה אסור היה בזמנו להעביר שום מידע להגירה. וכך הלאה. היום, זה כמו בישראל, כולם מחוברים לשבב מרכזי.

    אני מבינה שגן העדן נוצל על ידי פושעים, ולכן התגעגעו לשוטר האמיץ שוורצנגר. אבל זו תפיסה שטחית מאד, וגם הזיהוי של שחקן עם התפקיד שלו, זה פתטי. האמת שהוא נבחר יותר בזכות המשפחה והכסף של אשתו, ממשפחת קנדי.אני גם ראיתי משהו לא נעים בזה שמושל המדינה הוא אוסטרי, לא יודעת, מאז היטלר יש לי משהו נגד האוסטרים.

  • בן  On 11/02/2009 at 14:58

    דווקא נשמעים מאוד הגיוניים.

    אכיפה נגד אנשים שנוהגים ברכבים ללא ביטוח וללא טסט? מעולה. משטרה אקטיבית? הלוואי על ישראל. פעולות למניעת מהגרים בלתי חוקיים? אז קודם כל, זאת מגמה כלל מדינית בארה"ב, ובלי קשר, מה רע בזה? מה רע בלאכוף את החוק?

    את בטוחה שהוא נבחר רק בזכות הכסף של אישתו, שוורצנגר היה מליונר הרבה לפניי שהיה שחקן בזכות חושים עסקיים חדים ואייקיו לא נמוך בכלל, למעשה, שווי הנכסים שלו כתוצאה מעיסקאות נדל"ן מוצלחות מתקרב למליארד דולר.

    אם הוא כל כך גרוע, למה יש לו את אחוזי הפופלאריות הגבוהים בכל הזמנים?

    אני לא בטוח שהוא בעצמו עושה את הזיהוי שאת מדברת עליו, קשה לי לדמיין את הטרמינטור הופך לפוליטיקאי הכי אקטיבי בנושאי איכות סביבה.

    ההערה על המוצא מצחיקה.

  • איריס  On 11/02/2009 at 15:08

    אני ואתה לא מאותו הכפר. מה שניראה לי רע ניראה לך טוב. אז אין השקה.
    נכון שמדיניות האנטי מהגרים היתה פדארלית ויצאה מהבית הלבן של בוש, אבל אל תשכח שמבין המדינות, קליפורניה היא הרלוונטית ביותר לנושא הזה, בעיקר ההספאנים, זאת לעומת מדינות אחרות שיכולות אולי להרשות לעצמן לשנוא מהגרים כי הם לא רואים אותם.
    לך זה ניראה סבבה לאכוף את החוק, אבל למעשה מה שקרה שם הוא שהמעסיקים הם אלה שיזמו את גלי ההגירה, כי הם זקוקים לידיים עובדות, אבל הם רצו לייצר שכבת עבדים נטולת זכויות ושכל המחיר יוטל על העובד הזר, ואילו הם לא יקבלו עונשים למשל על העסקת איליגל, או "איפסון שב"חים". אצלנו לפחות הלכו בהגינות יותר, לדעתי, כאשר התחילו להפנות את הענישה נגד מי שמרוויח ולא נגד העובד השורד
    הנקודה בקליפורניה היא שההספאנים הם לא בדיוק מהגרים בלתי חוקיים, זו היתה המדינה שלהם והדברים יותר מסובכים.
    יתכן ששוורצנגר גאון כלכלי, ההשפעה הימנית שלו בכלכלה והגזענות שהוא מלבה לא לרוחי.

    נידמה לי שהבננו זה את זו, ואין בינינו השקה בערכים ובמטרות, אבל העובדות לפחות ברורות.
    הנושא של הטסטים והביטוח הוא לכאורה הפוך ממשנתך הימנית שהולכת על רגולציית שוק. זה מה שהיה קודם. למעשה הם עברו להסדר דומה לישראלי, של "אבנר" כזה או ביטוח חובה, שלא היה קודם במתכונת הזו . בעבר מי שדרס ויצא אשם, היה צריך לשלם מכיסו, אם אין לו ביטוח. היום זה נו פולט די דומה לכאן. מאד לא "קפיטליסטי". הטסט היה חשוב רק לעניין זכויות האזרח. לא שאני בעד לנסוע בלי טסט, אבל בעבר זו לא היתה עילת מעצר או עיכוב (גם במשטרת התנועה) היום זה כמו בישראל. אין טסט אתה בצרות גדולות. כלומר הביורוקרטיה והרוגלציה כירסמו בחירויות.

להשאיר תגובה

