חצי כוס (דם)

 

 

לינק

 

בתגובה לרשימה מעניינת, לדעתי, שפורסמה באתר "dissident voice"', שלחתי את תגובתי שפורסמה שם. הרשימה נוגעות ל"טאבו" הגדול בשיח האמריקאי על המלחמה (הזו ואחרות), כלומר הריבוד הכלכלי חברתי בישראל, והרווח של יהדות ארצות הברית מהספין על המציאות הישראלית. באחטיאר,  למאמרו הגבתי, מתאר את הספינים האחרים בתיאור המציאות במזרח התיכון, מן הצד הערבי.

 

מה עם חגיגה ?

 

מצער שאין בארץ כמעט דיון במלחמה הקרה, ובמחירים האדירים שהיא גבתה מהעולם המערבי, ובעיקר מישראל. אולי זה חלק מה"ספין" שתיארתי לעיל, או אולי מקוצר זמן להתעמק קצת בתהליכים ארוכים, ולא רק להגיב למה שקורה היום. אפשר להבין זאת, אך החיים במשבר תמידי הם בעצמם סוג של לוחמה פסיכולוגית הפוגעת ברקמת החיים וביכולת לבנות חיים פוליטיים תקינים, וגם לראות לטווח ארוך יותר.

 

ניצנים ראשונים לסוף תקופה ארוכה ורעה (לחלק, למי ששילם) של מלחמה נסתרת, אני מוצאת בלינק הבא, המפנה לתביעה של חיילים לשעבר, לגבי ניסויים שאליהם נחשפו בשירותם הצבאי, לפני די הרבה שנים. התביעה הוגשה על ידי קומץ חיילים די מבוגרים, לבית המשפט הפדראלי במחוז סן פרנסיסקו, אך התבקשה שם גם הכרה כתביעה ייצוגית. כתב התביעה מנוסח כך שהוא יוצר את הקטיגוריה של "חיילי המלחמה הקרה" באופן ברור, שעשוי ליצור קטיגוריה משפטית כזו. ויפה שעה אחת קודם.

 

מחשבות ראשונות על טיבה של מלחמה שנכנסת למקרר, ואיך מלחמה שהיא דבר "חם" וצורב, יכולה להיות בכלל קרה, ומה זה אומר על כל החלוקות שאנחנו מבצעים בדרך כלל בין מצב שלום לבין מצב לוחמה, בין "מגזר אזרחי" לבין "הצבא", ונפקות המשפט הבינלאומי בכלל. (שמבוסס על המלחמה של אתמול, תמיד, ומחמיץ את השעה שבה הוא נחוץ ביותר). אנחנו מקבלים תשובה מן המציאות, הפיכתם של ילדים ליעד צבאי מפורש, כמו בעזה, כמו בעירק ובלבנון, תוצאה של השתרשות הפרקטיקות של המלחמה הקרה, שכבר לפני שלושים שנה "חיילה" אזרחים בסתר, ואף ילדים. הכל תחת החסות של "מלחמה בסובייטים ובסכנה האדומה", ושוב חוזרים ללחם ולחמאה, שזה כסף , ולעיקריי הדיון במארקס, ועד כמה נכון הוא הביטוי "הכסף הוא הדם".

 

זה מזכיר לי דרשה המיוחסת לרבי נחמן מברסלב, הרב של העת האחרונה (אי אפשר לקחת ממנו את הפופולאריות ואת העומק, גם אם פירותיו בשטח לא תמיד מרנינים), שמסביר באריכות כיצד גניבה וגזל הם בעצם רצח, כיון שהם מרוששים אדם, ומונעים ממנו להוליד את הילדים שנקבע עליו ללדת כאשר ירדה נשמתו לעולם, וכך יוצא שהגוזל מחברו, רוצח את ילדיו. אין עליו. ושוב, ילדים, דם, כסף…וחוזרים לעזה.

 

 רשמית

 

רשמית נהוג לראות את 1991 או 1995 כסוף המלחמה הקרה, על פי האירועים שהתרחשו ברוסיה והתמוטטות האימפריה הסובייטית. מועד ההתחלה מיוחס לרונלד רייגן בראשית שנות השמונים, ואולם התקופה הממשית ארוכה יותר, ונמתחת ממלחמת העולם השניה, ועד לעידן זה. 

 

מתי ןאיך הסתיימה המלחמה הקרה ?

 

Not with a bang, but with a wimper.

The West "won" if that's winning. Ronald Reagan crippled the American economy with spending on war material, including a plan to militarize space in a program called SDI, aka "Star Wars." The Soviets tried to keep up, but it was no use; no one was a crazy as Reagan. he actually had the DOD start writing plans for nuclear war!

The Reagan spending spree was finally paid for during the Clinton administration, and now Bush, Jr has ruined the American economy again. When will we learn? We can't trust Republicans – they want to kill everyone!

  • 1 day ago

Source(s):

I'm a Cold Warrior

 

 

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

תגובות

כתיבת תגובה