עוד "הוצאה מוכרת" ומבט נדיר לעולם החקירות

 

עוד הוצאה מוכרת

 

הוושינגטון פוסט מספק מבט נדיר על "איך זה עובד", שיטות פעולה מתועדות לפרטים של "חברת חקירה" מכובדת. עבירות למכביר, הטרדה, ריגול והכל על ידי חוקרים פרטיים יוצאי הסי.איי.איי והמשטרה. אחד הלקוחות שלהם, בית אבות יהודי שמבקש לרגל אחר קבוצת בני משפחות של צרכנים, המתלוננים על השירות. חברות חקירה כאלה נשכרות בדרך שגרה על ידי תאגידים (ואנשים פרטיים אמידים) בהפניה מחברות "יחסי ציבור ושיווק", כחלק מן השירות. בריונות בחסות החוק, הוצאה מוכרת למס הכנסה, לקרוא ולהפנים.

<!–


News Alert

House Majority Leader Tom DeLay Indicted


–>

Corporate Espionage Detailed in Documents

Defunct Md. Agency Targeted Activists

 

Washington Post Staff Writer
Sunday, June 22, 2008; Page C01

They scavenged through trash and tailed people for hours. They used undercover operatives to infiltrate private meetings. The targets were not agents of foreign powers but advocacy groups that had been critical of corporations.

In the 1990s, a Maryland-based private detective agency composed of former CIA agents and law enforcement officers spied on such activist groups as Greenpeace, the firm's records show.

The agency, Beckett Brown International, had an operative at meetings of a group in Rockville that accused a nursing home of substandard care. In Louisiana, it kept tabs on environmental activists after a chemical spill. In Washington, it spied on food safety activists who had found taco shells made with genetically modified corn not approved for human consumption.

BBI, which was founded in 1995, disbanded in 2000, and the activists might never have learned they were spied on. But a disgruntled BBI investor began digging through company records two years ago and has been contacting the former targets. He also gave The Washington Post access to the records, which provide an unusually detailed look into the secretive world of corporate spying.

"These people were victims," investor John C. Dodd III said. "They were trying to make things better or just do their jobs, and these guys were spying on them."

 

הכתבה ארוכה וממשיכה עוד…כדאי לקרוא.

שוחד, ריגול הטרדה – הכל הוצאה מוכרת בעולם התאגידים.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • אחת מהצפון  On 25/06/2008 at 00:22

    מה קרה לפוסט שאחרי זה? בחיי שאני כבר מתחילה לפחד עלייך. מאיימים עלייך?

  • איריס  On 25/06/2008 at 00:51

    איזה פוסט ? משהו נעלם ?

  • איריס  On 25/06/2008 at 01:33

    ניראה לי שזה פחות מיסתורי. אני משתמשת לפעמים בפיירפוקס לעריכה, וזה לא ממש מסתדר עם התוכנה של רשימות, וזה כניראה מה שקרה בפעם האחרונה.
    בכל מקרה אם קורה משהו כזה, אפשר לחפש "במטמון" בדרך כלל הפוסטים המחוקים נמצאים שם כמה זמן. או שלא.

    לשאלתך, מאיימים ? את רצינית ? כל הזמן. ואני גם כותבת על זה מהשטח. אם את באמת מהצפון אז את יודעת שחצי מתושבי הצפון היהודים שאינם מקוריים (המהגרים אליכם) זה כל מיני "מקרים" בסגנון האקס פיילז , החל מנפגעי קישון ועד לנפגעי קרינה, נפגעי קומבינות וכל מי שרוצים אותו מחוץ ל"מרכז" בתנאי אשפוז משופרים (וילה, שקט, ושעמום) – וכולם הולכים זקוף מתחת לשטיח. פה זה מאד נפוץ להיות מאויים , בעיקר אם זה נובע מכך שהיית פראייר, עשית מה שאומרים לך, התנדבת לשרת את המדינה, והבנת פתאום שיש לך מטאטא בגודל של בולדוזר בתוך הרקטום, ועוד מאיימים עליך אם אתה צועק "אאוץ זה כואב" תוציאו את המטאטא. כי למה ? כמו שאמר לי מישהו מצחיק "זה תופעות לואי של ארץ הקודש. יש קודש, יש תוצאות לואי". אז כן, מאיימים עלי, ולאחרונה יותר מתמיד. אבל לא נראה לי היעלמות הפוסט הזה קשורה לעניין. בסך הכל הצבעתי על מי הרוויח מהמטאטא הספציפי בתחת שלי, נו ביג דיל. כולם יודעים.

  • אחת מהצפון  On 25/06/2008 at 02:13

    למה חצי מהתושבים בישוב שלי מטורפים על כל השכל… אבל זו פעם ראשונה לי לשמוע על כך. תתני איזה פוסט בעניין?
    אני, למשל, חושדת שמישהו שתל אמצעי האזנה בבתי התושבים. מישהו מהישוב שהוא בן של איזה מוסדניק לשעבר. אני מתארת לעצמי שהוא מאזין לכל שיחות ההבלים המשפחתיות והחברתיות ומחפש סימנים ל… למה באמת?

  • איריס  On 25/06/2008 at 03:02

    איפה את גרה , הצפון הוא גדול …
    אני גרה בשדמות דבורה בינתיים.
    את מוזמנת להתקשקש
    052-5217089

    חסר לי עוד לשים פוסט על המשוגעים פה בצפון ? לא חסר לי צרות ? יש פה מלא "אנשי בטחון" בעצם כולם איכשהו מתפרנסים מזה. לדעתי, כולל הערבים.
    מכל מקום, כן, האזנות זה תחביב שליטה והפחדה ידוע. גם אם לא מקשיבים לכל השיחות, זה נותן הרגשה לא נעימה. וזה מספיק טוב כדי לתפוס תחת.

    יש לציין שמרוב אנשי בטחון הם כל כך מאמללים אחד את השני, שזה כניראה העונש שלהם בסופו של דבר. כולם מפחדים מכולם. ממש איכות חיים. אממה, הנוף מדהים.

  • אחת מהצפון  On 25/06/2008 at 12:26

    יום אחד בדרך להורים שלי. לקחתי את המספר. יום טוב שיהיה לך, יקירתי האמיצה.

  • איריס  On 25/06/2008 at 16:01

    בלי טלפון ושם שלך לא סביר שאדע להשיב לשיחה ממך. אני בדרך כלל לא עונה למספרים שאני לא מכירה או לא מזוהים.

  • אחת מהצפון  On 26/06/2008 at 11:10

    תהיה הזדהות מלאה…תרתי משמע

  • איריס  On 27/06/2008 at 09:47

    בברכה

כתיבת תגובה

