שיחה עם מפחיד כזה רומיינר עם כסף

מעיד על עיסתו

 

ביום שישי פירסמתי את דבר מעצרו וגירושו של פרופסור נורמן פינקלשטיין (עוד לפני שמטוסו המריא לאירופה). רק יממה לאחר מכן, פורסמה הידיעה באתרי החדשות, ולבסוף גם "בהארץ". מצאתי כל מיני השתבחויות עצמיות על מועד הפירסום ואף לא קרדיט אחד על הפירסום הראשון, אצלי.

 

אז, אם אין אני לי מי לי, ואם לא עכשיו אימתי.

 

כיפק היי ! היי היי היי !

 

שיחה עם מפקד הגטו של שכונת החרוב

 

– "הלו, מדברת הבת דודה של בלומה, אפשר לדבייר עם מוישה גרויס ?"

-"חכי, מוישה מתקין את מכשיר את ההקלטה, אה..לא התכונתי שהוא בשירותים…חכי חכי.."

-"הלו, שלום זה מוישה גרויס."

-"מוישה, יופי, מצטערת על ההפרעה אפשר ?"

-"כן  כן תגידי במה מדובר"

-" עשיתם לי עוול"

-"אה. נו טוב, אל תשכחי שכולם אז עשו עוול, כלומר, התכוונתי שלכולם עשו עוול…כך זה היה אז. "

-"כן, אבל מה עם האחריות, מה עם הכסף ?"

-"תראי מיידלה, את יודעת כמה עוולות עשיתי ולא שילמו לי, אז נתנו משכורת ממשלתית, לא חשוב איזה גודל עוול עשית, לא כמו היום בהפרטה. היינו עובדי מדינה. באיזה שנה בדיוק עשו לך את העוול ?"

-"לא זוכרת, נידמה לי הפעם האחרונה בתשעים..ו…חכה חכה אני אשאל את חיימקה הוא פה לידי…חיימקה באיזה שנה היה העוול האחרון ?"

-קול חנוק…חרחורים..

-"חיימקה אומר תשעים וארבע, משהו כזה…"

-"נו טוב, אני כבר לא הייתי אחראי אז, עברתי לנהל את המקום השני…זה לא אני, תצטרכי לחפש…תתקשרי אולי לשלוימה, הוא יודע…"

-"מה אתה אומר ? אתה כבר לא היית אחראי…חשבתי שכן…"

-"לא, אני הייתי אחראי לעוול בשנות הששים והשבעים…עד…שמונים ושתיים משהו כזה..אח, היינו צעירים, היה באמת כיף".

-"באמת ? כל כך מזמן ? איזה עוול אתה היית אחראי ?"

-"אני ? אה…נידמה לי שאנחנו היינו הראשונים שאנסו ילדות בבסיס צבאי…עם מדים…אח, זה היה משהו. וגם הפלצנו, ושרפנו את הפלוצים…."

-"באמת ? ממש חלוצים…ומה עם העוול שלי ? מתשעים וארבע ?"

-"לא יודע, אני באמת ממהר, אני אז כבר הייתי ממונה על עשרים אלף אנשים, אה, עוולות, לא זוכר"

-"טוב, נו, חבל. אם תיזכר מי היה אחראי לעוול שלי תודיע, כן ?"

-"בטח בטוח. אבל אני עסוק. סביר שלא אזכור כלום, אני עד שנת שבעים…"

-"כן אבל העוול שלי, אתה יודע גם בתחת, גם מרחו צואה, זה לא עוול רגיל, יש לי עוול מיוחד מאד, אי אפשר להתעלם מזה, כן..אפילו חיימקה אומר שזה עוול מיוחד, אפילו בלומה אמרה, גם עשו לך בתחת וגם צחקו, באמת זה לא עוול רגיל, היא אמרה שאתה בסדר, חשבתי שתבין, טוב, נו סתם בזבזתי את הזמן שלי…מתחיל בדיוק "הישרדות" חיימקה תגביר תגביר, עוד פעם רואים שלג ? "

-" מצטער, תמסרי ד"ש לבלומה, אני לא יכול לעזור בזה.."

 

"חיימקה, תביא לי מים…תודה חיימקה, לגרד לך בגב ? יש לך שם משהו אדום כזה…"

 

 

אתה יהודי, לא אתה…

 

-"תגיד הוא יהודי בכלל ?"

-"מי ? החולירע הזה ? גיי וייעס…"

-"אתה יהודי ?"

-"אני ? למה אתה שואל?"

-"סתם..סתם.."

-"נו טוב אז אם שאלת, אולי לא."

-"מה באמת ? אתה ? דוקא הייתי נשבע שכן.."

-"לא בטוח. יכול להיות שלא, אמא שלי לא התגיירה אני חושב, זה היה פעם ככה"

-"מה אתה אומר ?"

-"כן, יכול להיות."

-"נו טוב, אני מקווה שלא תפטר אותי עכשיו, כן ? זה היה בצחוק, חה חה, מצחיק הא ?"

-"מה פתאום לפטר, תגיד זה נכון שאתה מחתים שעון גם ביום שישי כשלא עובדים ?"

 

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • צבי  On 26/05/2008 at 10:28

    אם אמנם הדברים בראש נכונים, ואכן היית ראשונה לפרסם את דבר המעצר [ואין לי סיבה לסבור אחרת], הרי שאכן הינך ראויה למילה טובה. כמובן שנשאלת השאלה, מאין לו לאדם מן הישוב מידע שאינו ידוע לציבור הרחב. אך זאת, רק בשולי השבחים שלהם הינך זכאית

  • איריס  On 26/05/2008 at 11:24

    הבאתי בידיעה עצמה את הלינק למקור שהוא פירסום
    באנגלית באתר החדשות דמוקרסי נאו
    מאת איימי גודמן

    יותר סביר להניח שגם העיתונות ידעה אבל בחרה לא לפרסם

  • איל ב.  On 26/05/2008 at 20:39

    מוסרים את התעודות זהות?

  • שרון  On 26/05/2008 at 20:46

    !אהבתי

להשאיר תגובה

