מפאי ההיסטרית והריאליטי של גאידמק

 

 

 

מגדל העמק, היום שאחרי

 

ביום שאחרי יום העצבנות אני יושבת בבית קפה במגדל העמק, במרכז המסחרי, השכם בבוקר. הקפה רק נפתח, הכסאות עדיין הפוכים על השולחנות. בעלת הבית מזמינה אותי בחום פנימה, ועושה לי "הפוך" בסגנון שפעם היה מקובל בתל אביב, בכוסות הגבוהות והארוכות שרכובות על עמוד זכוכית דק. היא מביאה לי עיתון "ידיעות אחרונות" טרי, על הבית, ומנסה לתחקר אותי . "את לא מפה ?" היא מייד מבחינה, ולאחר מכן שוטחת סיפור חיים של עליות ומורדות. לאחר זמן מה מתברר שהיא חושבת שאני תחקירנית מהתוכנית ריאליטי של גאידמק. היא ובעלה הגישו מועמדות לסיוע לעסקים קטנים. כל ההכחשות שלי לא עוזרות, אני מבחינתה התחקירנית של גאידמק ולפיכך אני זוכה ליחס מועדף. חם.

 

למעשה לא שמעתי על התוכנית הזו עד אותו בוקר, אך בערב אני כבר למדהמכותרות העיתון שהתוכנית ירדה בטרם עלתה לאויר, בגלל שגאידמק הוא כבר "בעל רשימה לכנסת" או משהו כזה. חבל על בעלת הקפה הנחמדה, שציפתה באמת לפריצת דרך.

 

שלטון החוק נגד האזרח

 

צהלות השמחה על ביטול התוכנית אינן לוקחת בחשבון את בעלת הקפה במגדל העמק שכססה ציפרניים. שאלתי אותה אם היא הגישה עוד בקשות, לקרנות סיוע, לסטף ורטהיימר והיא צוחקת בצינית מסבירה לי איך מילאה ניירות, ערימות של טפסים לקרנות רשמיות ושום דבר לא קרה. רק גאידמק הוא הסיכוי שלה להחלץ מכמה שנים קשות ואירועים לא נעימים.

 

צהלות השמחה האלה הזכירו לי את הזחיחות של "שלטון החוק", כפי שאני מכירה אותו, משני צדדיו, הצהלות של צדק חלקי מאד, צדק של "ישראל הראשונה".

 

מלמטה הדברים ניראים אחרת, כמובן, והמפלט האחרון מצהלות הצדק הזחוח הוא גאידמק, האיש שלנו במסדרונות השלטון. האיש שמאיים על האנשים שמאיימים עלינו..

 

אני נזכרת בשיחת טלפון אחרת, לפני כמה חודשים, עם איש נחמד מסוג אחר לגמרי. ראש פינה, בעל השכלה גבוהה, רוצה לברוח מישראל. אנחנו משוחחים על המצוקה של נכי הלם קרב ממלחמות, קומבינות, ניסויים ודור שלישי למערכת הבטחון. שנינו מכירים את המציאותה המייאשת הזו ואת הסבל של אלפי אנשים המתמודדים מול המערכת הזו לבד ונגרסים. אפילו הכנסת לא הצליחה לעמוד מול הרשע הזה ולשנות את החוקים בנוגע להתיישנות למשל. השמאל בישראל ניער חוצנו מנפגעי צה"ל, כי כניראה זה צבא הכיבוש, והם מעדיפים לקבל גרנטים מאירופה ליצג את הנפגעים הפלשתינאים של אותו מנגנון אלים ורע. כי זה בטוח לא ימוטט את המערכת. אבל עשרות אלפי תביעות של ישראלים יביאו כונס נכסים למשרד הבטחון.

 עכשיו הוא מפנטז להקים אתר אינטרנט ענק לתת סיוע לנפגעי הלם קרב ונפגעי נפש למיניהו משירות צבאי, או אי שירות צבאי (מושמטים), או בכלל מהצבא. לפחות מידע, לפחות שמץ חיזוק נפשי אינסטנט. אני מזכירה לו שאין קנדידטים לתמוך בזה, כי אגף השיקום מאיים על כל ארגון או תורם שרוצה לסייע. אבל הוא לא שועה לייאוש שלי, הוא מגלגל חלום לבקש גרנט מגאידמק, בואי יחד נגיש, את תהיי היועצת המשפטית של הפרוייקט. חיוך צ'שיירי עולה על פני. לא תודה.. אני תוהה על  בחירת הפטרון, והוא אומר "רק הוא – בכל העולם כולו – לא מפחד מהכנופיה הזו של אגף השיקום", התקווה של כולנו לרובין הוד שיציל אותנו מצהלולי הצדק והתקינות, המגובים בשלטון החוק ואי הצדק. הנאורות המפוארת הזו שרמסה הכל בדרכה לאיזו פיסגה מדומה.

 

שימון פרס מצשייר

לסגור את התחושה הזו של מחנק מופיע שימון פרס צוהל ומדושן בראיונות החג, יורש את אולמרט הנאבק בצווים כאלה ואחרים. החיוך הנצחי של הקומבינות שמאחורי הקומבינות, הייאוש הזה של בית הקפה במגדל העמק להתעורר חמישים שנה, אחרי העליה ממרוקו, ולראות את שימון פרס מחייך בטלויזיה אחרי איזה קומבינה מסריחה שאסור אפילו להעלות אותה על דל שפתיים בהשערה.

 

האיש שלי בדנמרק מסביר לי שפרס הוא האיש שלהם, של האירופאים, בישראל, והם תמיד "מסדרים" ברגע האחרון את הנציג האמריקאי, כך בקונגו וגם כאן, בסופו של דבר האצולות הכחולות באמת מנצחות כל מהפכה של ההמונים. האמריקאים תמימים ליד שימון פרס, והאיש שלי בדנמרק מסביר לי מדוע ארגוני השמאל הישראלים מסתובבים כחתול מסורס סביב זנבו, "כי פרס הוא האיש שלהם", של האירופאים. אני לא בטוחה שאני מבינה את הקשר, אבל העיקר שהוא מבין, האיש שלי בדנמרק.

 

 עכשיו יש לנו גאידמק שמאחד את התקוות של ערבים, יהודים, וכל מי שהבין שהדיבורים לא יובילו לשום מקום. זה דו קיום אחר, בלי הדיבורים האמריקאים, אלא מתוך הייאוש, מתוך התקווה לנס שיקרה בדוכן הלוטו או בתוכנית הריאליטי של גאידמק. לגעת בעושר, לגעת באושר, לזכות למעט ליטוף ודבש בארץ שרק לקחה את הדם ונתנה אותו לשימון פרס.

 

ביזור הכוח, אומרים לי

אקדמאי נאור אחד מסביר לי שעכשיו יש ביזור של כוח, ולכן אי אפשר לדבר כבר על קונספירציות. אני רוצה להגיד לו שהוא מדבר שטויות, כי הוא שכח שיש מפאי, ועדיין לא כתבו עליה מאמרים בצרפתית פוסטמודרנית, זה לא אומר שהיא לא קיימת.. אל תשכח שהכור הגרעיני הוא צרפתי, וגם התעשיה האוירית. אל תשכח שאין פצצות אטום פתאום בכור, חוזרים למתפרה בדימונה. הכל היה חלום רע.  החיים שלנו היו החלום הרע שלכם, אל תשכח לאן ברח כרמי גילון, ועכשיו גם אברהם בורג. אני אבשל לך פה סיפור בלשי ממש, בצרפתית. חשבת על זה ? אז עזוב אותי מהאקדמיה שלך, גאידמק הוא התקווה הצרפתית שלנו, ברח מהמפא"י באליזה וקיבל מקלט מדיני במגדל העמק וביציע של בית"ר. תן לו הזדמנות, הוא מכיר את הסחורה.

לא בטוח שזה מפאי ופרס באמת, אני חייבת להגיד לבעלי החלוקים הלבנים שלא באמת, אלא  שזו הפרנויה המתמידה של מגדל העמק, היא תמיד מחפשת תקוות שוא רק צריך לספק לה את סיפור המסגרת, כדי להתאכזב שוב. אבל גאידמק לא יאכזב, אנחנו יודעים. הוא האיש שלנו, רובין הוד, במסדרונות האליזה, אה, הכנסת.

 

אני לוקחת שלוק נוסף מהקפה החלש מידי, עם יותר מידי קצף מתוק, משהו שמנסה להיות יותר תל אביבי אייטיז מתל אביב אייטיז. מעניין איזה קפה גאידמק שותה.

 

האנגליה -do not forget the Congo

האנגליה שלי מקנדה הזהירה אותי. צריך לשנוא את האמריקאים רק במידה. הם תמימים בסך הכל. כל הקולוניה הזו היא קונספירציה של המלוכה האירופאית, נותנים להם לשחק. זה כלום לעומת הכיבוש האירופאי שלא מתערב ולא מנסה להביא דמוקרטיה ואור באמצעות פסיכולוגים מענים, האמריקאים לפחות באמת רוצים לשנות את העולם, לעשות מכולם אמריקאים, הם חושבים שאפשר. הם הורגים באהבה. עם תוכנית. אבל האירופאים ששלחו אותם, הם סתם מחכים בשקט ופשוט טורפים את הילידים בלווית אנחה מנומסת.. בלי יומרה להביא שום אור.

האמריקאים הם כמו הנאצים, טפשים שמשרתים את האצולה האירופאית, מבלי דעת.לכן, עדיף כיבוש אמריקאי מאשר הניצול השקט הזה, תזכרי את קונגו.

 

החסר משוגעים אנוכי

בסוף זה לא משנה. העיקר לקום בבוקר לעוד יום של עוול מעייף, כמו רוב האנשים במגדל העמק אני משערת, חוץ משכונת נוף העמק, וילות יפות, הרבה רוסים, ככה אומרים שעובדים במפעלים בסביבה, מהנדסים נמרצים. חרוצים שאחרי שנים ספורות בישראל כבר בנו וילות מפוארות בשכונה הירוקה. אני נוסעת לראות, באמת יפה, ומרגישה כמו סקינהד גזעני. "רק באו כבר לקחו את הגובים והוילות" אני אומרת בקינאה, הטייח הבדואי באחת הוילות דוקא מפרגן. "הם עובדים קשה, עובדים עובדים. גם אני עובד, אבל אין לי מזל. אולי אני אסע לאוקראינה אומרים שיש עבודה בבניה, ישראלים משקיעים שם." כך מתחילה הגלובליזציה הרוסית, גאידמק סלל לנו את הדרך לחיים מבטיחים יותר. לא רק ניו יורק מרוצפת זהב.

 

מתעוררים לאט מחלום. חלום החיים. כותרות העיתון. אולמרט משפשף שקיות בעיניים. אורי מסר נראה כמו אסיר נמלט ממגדל העמק. פרס מגולח למשעי. השמש מתחילה לעלות על העמק היפה. החיים מתחילים, עוד סוף שבוע.

 

והתנצלות – על ה"כותבים מוחקים" של השבועיים האחרונים. שני הפוסטים בעריכה ויחזרו לארכיון (לא לאינדקס).

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • אזרח.  On 10/05/2008 at 07:15

    "הקטנים" של החיים.את המאוויים "הקטנים" של האנשים.השלטון,כמו כל שלטון,הוא עדר פילים, הדורס את הנמלים, ואת קן הנמלים שהנמלים עמלו לבנות.זהו טבעו של שלטון.הבעיה היא בנמלים.הנמלים ממשיכות להמליך את הפילים עליהן.באשר לסטף ורטהיימר,(הישועה אינה יכולה לבוא מהאמסטף)שקודם כל יחזיר את מליארד $$$ הדולר שהוא,בנו,ובאפט ,עשו על חשבון בעלת בית הקפה ,ומשלם המיסים הישראלי.

    http://www.notes.co.il/udi/42953.asp

    הסיפור על ורטהיימר,בתגובה 2 .

  • איריס  On 10/05/2008 at 07:24

    כן, הסיפור עם סטף סקנדל והוא מנסה לשפר תדמיות בגליל (מוצאו המקורי) בחלוקת הלוואות לעסקים ויזמים קטנים (שהפכו למקבצי נדבות בין היתר בגלל תאוות הבצע שלו עצמו).

    לגבי הממליכים פילים. צריך להבין דבר אחר, אי אפשר למגר כוח חזק על ידי נמלים, אולי הרבה נמלים ביחד כן, אבל החבירה לכוח חזק אחר היא מעשה נכון באופן עקרוני. אין כרגע מצב של סולידריות שיטתית שמאפשרת התקבצות אמינה של נמלים. הכוחות ממילא מכורים לפילים, אז מגיע לכולם לנסות את מזלם לפי אותה שיטה.
    מלחמת האוליגרכים כוללת גם את המימון המפוקפק שניתן בארץ למי "שמארגן" את המחאה. זה אותו דבר, רק עם ססמאות אחרות. כלומר, המימון לכולם ניתן ממקורות זרים בעלי אינטרס כלכלי לא הגון.
    הבעייתי בעיני זה המימון של השמאל שנועד לשמר את הספינה במקום לטלטל אותה. יש משהו מאד מתוחכם באופן שבו נבחרות המטרות של השמאל, כך שלא יטלטלו את הספינה, במיוחד המדינית.
    לכן, בהינתן שזה המצב, בחירה רציונאלית בגאידמק היא נכונה גם אם בסופו של תהליך הכריש יטרוף בלי משים את הדגים שלו. חלק יברחו עם שלל
    אגב הערבים, לפחות בגליל ממה שאני רואה, לא רואים בו סיכון יותר מאשר גורמים פוליטיים אחרים. להיפך הוא פותח להם את הגוש המזרחי וככה גם להם יש קצת תקווה ו"אמריקה". לא רק לאשכנזים מהאצולה הקודמת..

    מה שמעניין ביחס של השמאל נגיד לגאידמק ולליברמן אפילו הוא שמצד הם נחשבים פשיסטים גזענים טרנספריסטים מצד שני עולות שמועות של "בגידה לטובת פוטין" (החבר של אחמדנגאד). הכל חרתה ברתה כמו שאומרים, העיקר שהמשכורת תיכנס בזמן.

  • אזרח.  On 10/05/2008 at 10:19

    אין שמאל אמיתי בישראל.אי אפשר להיות שמאל מדיני,וגם ימין קלקלי.כך שאי אפשר לומר השמאל עשה כך,או כך.אין שמאל בישראל.אין.ראי את מאמרו של אילן גלאון.

    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3531550,00.html

    השמאל איבד את זה.

    באשר לגאידמק ותפקידו בנושאים שכתבת עליהם,אנא קראי את מאמרו של דני גוטוויין בארץ אחרת.

    כונס הנכסים(גאידמק) של החברה הישראלית
    דני גוטוויין

    ארקדי גאידמק: הפך מבעל הון חשוד בפלילים למושיע לאומי.

    http://www.acheret.co.il/bin/en.jsp?enDispWho=Article^l872&enPage=ArticlePage&enDisplay=view&enDispWhat=object

    המאמר מצריך קניית הירחון.ירחון ארץ אחרת ,מס' 43 ,שווה כל שקל המושקע בקנייתו.

    http://www.acheret.co.il/bin/en.jsp?enDispWho=Issue^l95&enPage=ArticlePage&enDisplay=view&enDispWhat=object

  • איריס  On 10/05/2008 at 10:33

    מסכימה לחלוטין שאין שמאל בלי שמאל כלכלי, ואין בארץ שמאל כלכלי משמעותי כולל חד"ש .

    כונס נכסים, נחמד זה בדיוק מה שעלה בדמיוני ואף כתבתי את המונח בפוסט הזה. מעניין.

    לעיתים צריך כונס נכסים.

    הבעיה שלי עם גוטווין זה שעד שהוא הבין שאנחנו כבר עבדים שנרצעה אזנינו הוא נתקע בנישה של אקדמאי יפה נפש שמדבר עם חוג מצומצם של "מאמינים" שלכולם יש מספיק כסף וזמן לשמוע אותו. אני לא רואה איך הכתיבה שלו יכולה להזיז שקל מכיס אחד לשני. למרות שאני מאד אוהבת את הכתיבה שלו כמובן.

    מה הוא מציע תכלס ? לגווע ברעב בשמירה על העקרונות. הוא לא עושה את זה אלא מתפרנס ממסד שגם הוא נזון מ"בעלי הון חשודים בפלילים". להזכירך, האקדמיה הישראלית נשענת על תרומות מבעלי קזינו וסוחרי נשק יהודים מכל הבא ליד. כמו כן, וגרוע מזה, היא נזונה משיתוף הפעולה שלה עם צבא הכיבוש הנורא (לא בלעג) וכמובן עם מחקרים ומכרזים מפוקפקים מאד לתאגידים שהרקורד שלהם בכל תחום הופך את גאידמק לאמא תרזה.

    האם הוא מפסיק לקחת משכורת ?

    סליחה על הבוטות. אך זו השאלה העולה ממגדל העמק

  • אזרח.  On 10/05/2008 at 11:20

    למרות מה שכתבת,הוא עדיין אחד הקולות האמיצים הבודדים ,אשר משתדל להסביר את הגורמים לתופעות הקורות בחברה.ראי לדוגמא את זה:

    http://www.law.tau.ac.il/Heb/_Uploads/dbsAttachedFiles/gutwein.pdf

    מ"מהפכה חוקתית" ל"הפיכת נגד":
    ההיגיון המשפטי של משטר
    ההפרטה הישראלי
    דני גוטוויין.

    יש לי את ירחון מס 43 של ארץ אחרת,וקראתי בעיון את דברי גוטוויין על ארקדי גיאדמק.
    גוטוויין אינו תוקף את גיאדמק אישית,

    גוטוויין מסתכל על הנושא בבחינת חוקר)(

    אלא את הגורמים שהביאו לכך שגיאדמק נתפס כמושיע הלאומי.

    גורמים שגם את כתבת עליהם בפוסט הזה.

    אני מסתכל על המצב מהצד.אני לא תומך בגיאדמק, ולא נגד גיאדמק.מבחינתי,החברה הישראלית ,ברובה,רקובה.שיאכלו את שבישלו.

    כי…
    מה ההבדל בין גיידמק לשאר הנוכלים האוליגרכים? (עופר,דנקנר,ושאר אוליגרכים).

    דוגמא לתגובות שכתבתי בעבר.לפני כמה שנים.

    https://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArt.jhtml?itemNo=650555&contrassID=1&subContrassID=1&sbSubContrassID=0#resp

    תגובות 4 , ו 58 ,אזרח.

    חזרתי על הדברים גם באתר העוקץ.

    http://www.haokets.org/article.asp?ArticleID=2590

  • אזרח.  On 10/05/2008 at 11:28

    אבל אם תרצי לקרוא,תוכלי למצוא את הקישור לכתבה בהארץ,באתר העוקץ.בתגובה 14 ,אזרח.

  • איריס  On 10/05/2008 at 16:11

    דברים כדרבנות ותמיד מידע מעניין ואסמכתאות.

    אני בטוחה שגוטווין הגיע לשורשים ולא הסתפק בהתלהמות נגד הרעבים או אפילו נגד מפזר הפירורים לרעבים.

    הבעיה שלי עם גוטווין ואחרים זה שכיום, במצב שנוצר, אם הוא לא מתפטר מהאוניברסיטה שהיא חלק מן המצב הזה, הדברים שלו לא מעניינים, לפחות אותי. מחר אני אקח גרנט מלבייב או גאידמק ואכתוב בצורה נחרצת נגד סחר בנשק. למה לא בעצם ? אין לזה גבול אלא הגבולות שאנחנו כבני אדם קובעים ומוכנים לשלם מחיר.

    האקדמיה הישראלית, אם נפרט ניזונה מתרומות של אנשים יותר מפוקפקים ויותר קיצוניים ויותר צבועים (אמריקאים עשירים בסגנון הפשיסטי גזעני שמתערבים ומפטרים מרצים ישראלים שלא מזמרים את הזמירות שהם רוצים לשמוע); האוניברסיטאות בישראל נזונות ממענקי מחקר ענקיים של סוכנויות כמו דרפא במשרד ההגנה האמריקאי שכל מטרתן פיתוח נשק עתיר סבל, לא רק בתוצאה שלו אלא בדרך פיתוחו הנוראה. האוניברסיטות נזונות מצה"ל ומשהב"ט בענק, וזה עיקר הכנסתן.
    גוטווין נותר להם שירותי הלבנה וקצת שעשועים.
    אם הוא יתפטר ויסחוף להתנגדות של סטודנטים ועוד מרצים, אז אולי הוא יעשה שינוי. אולי, יכול להיות שזה יסתיים בהגלייה המרופדת הרגילה אבל זה יביך, וזה ירעיש, כי זה לא על "השטחים" אלא השחיתות והעבדות בישראל. לא יוכלו להגיד לו שהוא עוכר ישראל אנטישמי אם כל מה שהוא מבקש זה זכות ליהודים למשל בשלב ראשון לאכול ולחיות ברמה סבירה ועם מצב שמוציא אותם מעבדות חרופה לבעלי הון, שעיקרם חיים בחו"ל בכלל.

    אבל הוא לא יוותר על שקל, וגם האחרים שכותבים באמת יפה לא יוותרו על שקל משכרם, ורבים עוד יותר ימצאו בקרוב משרה אצל גאידמק. אז נגלה שההתנפלות שלהם עליו היתה שבל במו"מ, יענו "הם לא נותנים בקלות". הרד טו גט.

    אז חרף שזה מעניין אותי, זה כבר לא ממש מעניין אותי :))

  • עירית ירושלים  On 10/05/2008 at 19:46

    מאיפה יש לך כסף לשבת בבית קפה?

  • זהר עתי  On 10/05/2008 at 19:47

    ומכיוון שבשום אופן הוא לא יסחוף אף אחד בהתפטרותו, אז אין טעם בהתפטרות שלו.
    באופן הכרחי 90% מהכסף בארץ הוא מלוכלך, כי הוא עובר במכבסת הליכלוך. אז משמע כולנו צריכים להתפטר=אוטופיה, שלא תקרה.
    ממילא, אף פעם בהסטוריה, למרות המיתוס הרומנטי, שום מהפכה או שינוי חברתי לא בא מן האוניברסיטאות.
    שביתה אמיתית צריכה להיות של דברים שמניעים את הכלכלה- גם אם 40% מן המרצים יתפטרו (וצריך לעשות סלטות ותחנונים כדי ש0.02 אחוז מהם יחתמו על עצומה, קישור בהמשך) לא יקרה למשק כלום. קאוצר יעשה רעש, אבל מדינת הבננות תמשיך בשלה.
    שביתות גדולות בתחומים של עבודה סוציאלית, של נהגי המשאיות המנוצלים שישנים יומיים בשבוע, שביתה של עובדי הנמלים, שביתה של הכספרים בבנקים, שביתה של עובדי הדואר- זאת מחאה שיש לה השפעה אופרטיבית.
    כך שאין טעם, לדעתי, להיטפל לגוטווין, שהוא בעל כוונות טובות ועושה רבות כדי לחנך ולתת הרצאות בכל הארץ על עובדי קבלן, על התפרקות האקדמיה ועוולות רבות אחרות.
    לגבי שמאל, אין ספק שהוא לא קיים ואפשר להעלות את כל השמאל האמיתי על מטוס ג'מבו וחצי.
    אז מה?
    צריך לחשוב על איך לייצר סולידריות לתוך מאבקים, ולא על שום דבר אחר, כשהיאוש לא מונע את זה. שאצלי זה רב הזמן. (במצב מניעה.) זאת גם לא חידה פשוטה כל כך, ודרושות אנרגיות של משגר חללית כדי לדחוף דברים כאלה.
    דרך אגב, סתם בשביל לקשור עוד אירוניה מצחיקה נוראה בעיוותה, אבל כמובן לא בלתי נמנעת-
    מתישהו בשנה האחרונה (חצי שנה?) מונה כרמי גילון להיות סגן נשיא האונ' העברית.
    חגיגה! חגיגת!

  • זהר עתי  On 10/05/2008 at 19:51

    זה עניינך לעזזל?
    וכמובן, שאנשים שמתמודדים עם קשיים כלכליים צריכים שלא תהיה להם טלויזיה בבית, שלא יהיה להם די-וי-די, שלא יקנו קפה בבית קפה. כי את הגסטפו של ה"מסכנות", לפי איך שאת רואה אותה.
    מחליא

  • זהר עתי  On 10/05/2008 at 19:55

    שאיננו מעניין במיוחד, למען האמת…)
    http://www.petitiononline.com/xy1948z/
    שזה מקור היוזמה שלו
    http://www.publiceducation.org.il/

  • איריס  On 10/05/2008 at 23:01

    אם יש מקום בו הסולידריות שלי יכולה להשתלב, אשמח לעמוד יונייטד

כתיבת תגובה

