מחלקת החניה וחברת החקירות "מוקד", סיכום

 

 

לפני כשלושה חודשים הפריע את שלוות ביתי התנפלות תמוהה מ"מחלקת החניה של עירית ירושלים". כתבתי על כך נרחבות, ואף פניתי לתקשורת המקומית (תודה ל"כל הזמן", ירושלים) ולניר ברקת, איש האופוזיציה בעיר.

 

בסופו של דבר אלה העובדות –

 

1. עירית ירושלים הטילה עיקול פראי על חשבון בנק ללא כל התרעה קודמת, בטענה שבוצעו עבירות חניה לפני 11 שנה. חישוב הסכומים נעשה על פי החשק, והסכום הוכפל פי שבעה מן "הקרן" והועמד באורח פלא על הסכום המדוייק, בדיוק מוחלט, של 2,000 ש"ח.

 

2. תכתובת נרחבת עם העיריה העלתה שאין בידה העתקים של דו"חות או כל ראיה אחרת, כולל ראיה לכך שנשלחו התרעות או דרישות קודמות.

 

3. הכתובת שבידי העיריה אינה מעודכנת, כך שאם נשלחו מכתבים, מה שנתון בספק גדול, הם מעולם לא נשלחו אלי לפי כתובתי המעודכנת במשרד הפנים.

 

4. במהלך התכתובת מימשה העיריה את העיקול, אך הכחישה זאת במשך שלושה שבועות.

 

5. לבסוף, רק אחרי ששלחתי אימייל רב תפוצה ליועץ המשפטי של העיריה, התחשבה העיריה "לפנים משורת הדין" והחזירה לי שני שלישים מן הסכום הפחתה בהוצאות וריביות

 

6. עד עכשיו מסרבת העיריה להראות הוכחה כלשהי לקיום עבירה.

 

7. הרושם המתקבל אצלי הוא שגורמי פשיעה מאורגנת בוחשים במחלקות הגבייה של העיריה הזו, וזו הסיבה שגורמי החוק משקשקים ונעמדים לדום.

 

 מפכ"ל משטרת ישראל שחרר השבוע הצהרה מעניינת שהרשויות המקומיות נופלות בידי העולם התחתון. השאלה למי הוא היפנה את הזעקה ?  

 

 

חברת החקירות "מוקד" – בריונות ואיומים עבור לקוחות עלומים

 

8. באורח פלא (כמובן) באותו שבוע שבו הוטל העיקול המיסתורי, הגיע לביתי בחור חלקלק אך לא מגולח העונה לשם "דותן" ומציג עצמו כעובד בחברת השליחויות "רץ". דותן ערך מעין תרגול קלאסי של "הטרדה מאיימת" במשך כמה ימים, כולל טלפונים בהם הוא מתחזה לפיקוד העורף המבקש להחליף מסיכות. התחושה אינה נעימה כאשר מישהו "מתיישב" עליכם בשלוש מאות ששים מעלות, ומותיר גללים וסימנים בכל מקום.

 

9. לימים, התברר שהוא פועל בשם חברת החקירות העונה לשם "מוקד" ומשרדה הראשי ממוקם בתל אביב. החברה מייצגת, לטענתה, את עו"ד שרגא בודה מתל אביב, ואת קופת חולים מאוחדת. משיחה עם מנכ"ל חברת החקירות עולה שהוא לא עוסק "בהטרדת אנשים" עבור לקוחות, אלא רק בגבייה כדת וכדין. בקשר להתחזות לפיקוד העורף, הוא לא מכחיש ("אולי הקלטת את השיחה, יאללה בסדר") אך טוען שהינחה את עובדיו להשתמש רק בשיטות חוקיות.

 

10. חברת החקירות היא הנהנה המרכזי מגביית חובות לא חוקיים (זה נקרא באנגלית "חובות זומבי" ולא בכדי), והנושים משמשים בידה רק כלי לייצור פרנסה, בכך שהם מוכנים לייצר את הרושם שיש "חוב תקף", כמובן העדיפות היא לעורכי הדין שיש בידם הכוח לייצר דימוי של "חוב כשר", אבל, וכאן הדבר החשוב, יש יצרני חובות משובחים יותר, כמו רשויות מקומיות, שבידן היום סמכות לפעול לגביית חובות ללא צורך במערכת בתי המשפט.

קשרים טובים עם רשויות מקומיות זה ממש תרנגול זהב לחברות כמו "מוקד" במסגרת הטוטאל קייר ללקוח שלהן. אם רוצים להטריד, אפשר למשוך בחוטים ולייצר בעיות "על פי חוק". הרשויות המושחתות, כמו גם רשויות אחרות (נאמר, רשות המיסים ביטוח לאומי) פרוצות לחלוטין ליוזמות כאלה.

 

כתוצאה מן הלחץ הפיזי הלא מתון והלא חוקי של "חברת מוקד" נאלצתי להיכנע לסחיטה ולשלם כספים שאינם מגיעים ל"נושים" מסוג הזומבי. בשיתוף הפעולה הזה, מקבל הנחזה ל"נושה כשר" את הקומיסיה שלו, וכולם מרוצים, חוץ מקורבן השוד.

 

11. חברות חקירה, רשויות מקומיות, עולם התחתון

 

השילוב הלא סימפטי בין חברות חקירה הפועלות כארגון פשע לכל דבר ועניין, ביחד עם התפוררות השלטון התקין והיותו חשוף לחדירה (ומה הכוונה ? העובדים מקבלים שוחד כדי לייצר ניירת) הופך את החיים בישראל למסוכנים מאד. העובדה שהמערכת שאמורה לפקח על זה קרסה מזמן (מערכת המשפט והמשטרה) מפקירה כל אדם לגורלו, וכל דאלים גבר. העניין תמוה ביותר ומותיר טעם רע מאד וחשש לעתיד.

 

מזוז קבע את רף הרכרוכיות בפני הבריונים, וכל הגנרלים והגיבורים (בעיני עצמם) נעמדים אחריו בשורה ומשקשקים. אבי דיכטר הוא המתנה הגדולה ביותר שהעולם התחתון יכול היה לייחל לה, עליו אין טעם להתייחס בכלל, והנה אפילו המפכ"ל שלו פונה מעל גבי העיתונות לבקש עזרה. ממי ? כניראה ממני ומעוד כמה נשים חסרות ישע שיצילו אותם מציפרני הפושעים.

 

 

 

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • שרון  On 10/04/2008 at 11:48

    איזו בדיחה נאה על חשבוננו.
    ובאשר לעיריית ירושלים – זו אכן עולה על כולן, אם כי קל יותר להאבק בה מאשר בעיריית ת"א, בשל העדר ניירת וראיות. עיריית ת"א מלאה בהתפלספויות משפטיות על תקופת ההתיישנות, ואלה מגובות בגובים קשוחים המגיעים לכל פינה בארץ במרדפם אחרי החונה הסורר.

    עוד תופעה מדהימה בתחום של גביית קנסות הוא הערפול והמורכבות של החוקים הקשורים בעניין. מי שמנסה להאבק מוצא עצמו נלחם במערך חוקים, תקנות ופסיקה לא ברור ולא בהיר, בעודו נדחף ע"י שוט העיקולים והריביות לוותר על המאבק ולהכנע. מערך אכזרי ודורסני מאין כמותו.
    אני עברתי לאופניים.

  • איריס  On 10/04/2008 at 12:21

    אני דוקא התרשמתי שהחוק נאבעך די ברור, אלא שיש מי שאונס אותו בגלוי, ומנהל מאבקים מכוערים נגד בתי המשפט המנסים שוב ושוב להחזיר קצת שפיות לענף.

    אני מבינה שגם שופטים אוכלים ,זובורים מוזרים, המהווים מעין "השפעה מצננת" על הרצון שלהם להתעמת עם המנגנון הזה. היועצים המשפטיים של העיריות הם יסמנים או אחרת ימצאו את עצמם בלי עבודה. (ראה מקרה היועץ של יהוד ואחרים).

    עירית תל אביב מצד אחד מסודרת יותר, ומצד שני הרבה יותר הומאנית והגיונית במדיניות האכיפה . הם לא נטפלים לחלשים ועניים, אולי משום שהעיר מלאה במיליונרים שאפשר להיבנות מהם. אין תופעה בירושלים כמו בתל אביב של מיליונרים שצוברים מאות אלפי שקלים במפגיע, כי לא בא להם לשים תוית, ויש שם יותר עניים. בתל אביב הורידו לי עשרת אלפים ש"ח קנסות בגלל התיישנות ומסירה לקויה. בירושלים הם מנהלים סחר סוסים ובסוף את משלמת גם אם צריך לזכות לחלוטין.

    העולם התחתון נהנה מהמצב כי זה נותן עוד נשק בידו. והנה, מפי הסוס, היום "ארגון פשיעה" עם קציני צה"ל בתוכו. עמוד ראשון אתר הארץ.

    איפה אבי דיכטר ? אה, דואג לפקח על התנועות של טלי פחימה ועל כמה ילדים בעזה שמכינים עכשיו קציצות בוץ נגד חיילי צה"ל.
    לדעתי הוא עולם תחתון בעצמו או שהוא פשוט כל כך טיפש שהעולם התחתון לא מאמין במה זכו שקיבלו שר כזה נחמד.

  • רון  On 10/04/2008 at 14:59

    גם אני חוויתי את טעם מחלקת הגבייה של עיריית י-ם. הם שלחו לי אחת לשנתיים דרישה לתשלום דו"ח על חניה לא חוקית בתאריך בו הרכב עדיין לא היה בבעלותי.

    לתמימותי, העיניין נראה פשוט: העבירה נעשתה בזמן שלא הייתי בעל הרכב, אני יכול להוכיח זאת בכתובין, ולכן אני לא נושא בכל אחריות עליה. אבל המציאות העיריית ירושלמית שונה ומשונה.

    אחת לשנתיים אני מקבל מכתב דוחק לתשלום, ועונה במכתב הסבר מגובה מסמכים. זה עזר? ממש לא.. משהגיע ענייני לנציגת היועץ המשפטי לממשלה נדחה העירעור שלי ו"זכיתי" להקלה בסכום הקנס. שהרי "על פי החוק ניתן להגיש לתובע בקשה לביטול דו"ח תוך 30 יום ממועד המצאת הדו"ח, שבה היה ראוי לפרט את כל הטענות הקשורות לעצם העבירה. הואיל ולא הגשת בקשתך במועד ולא הוכח, כי אי הגשתה במועד נובעת מסיבות שאינן תלויות בך ואשר מנעוך מלהגישה, לא ניתן לבטל את הדו"ח." – פשוט ב ד י ח ה… (על חשבוננו)

    (ואני – שילמתי את הקנס כי מי אני ומה אני מול הסנה הבוער של העירייה)

  • איריס  On 10/04/2008 at 17:37

    אין דין ואין דיין. הערעור תמיד נידחה. אגב זה לא מונע ממך להגיש תביעה קטנה, רוב הסיכויים שתזכה בהחזר ובפיצוי נאה. רוב התביעות האלה מסתיימות בזכיה, אבל מעטים מאיתנו אוזרים את כוחות הנפש להתחיל את המאבק הזה, במיוחד שיש מטרד כזה לפחות פעם בשנה מצד רשות כלשהי.

    הצעתי לניר ברקת לשקול תביעה ייצוגית, לדעתי אפשר להביא את העיריה לפשיטת רגל ולמנות לה מפרק. כל הקודם זוכה.

  • X  On 10/04/2008 at 18:25

    נדע ממי זה התחיל…

  • קורא  On 10/04/2008 at 20:49

    אגב, הידעת שחסימת תגובות מטרפדת גם את ההודעה למנויים?

  • יוסף  On 12/04/2008 at 11:37

    אבל מלא פוסטים שלך לא נגישים
    למה?

  • איריס  On 12/04/2008 at 18:13

    יש די הרבה פוסטים שאני מוחקת אחרי יום יומיים ולא מכניסה לארכיון, כי לא ניראים לי משמעותיים מספיק כדי לשמור. הייתי אומרת שזה בסביבות שליש מהפוסטים.

    האם יש פוסט בארכיון שאינו נגיד ? בדקתי וכולם ניראים נגישים.

    אם הכוונה לאי נגישות מבחינת התוכן, אז כנראה אני צריכה לשפר את הסגנון. אשמח לקבל הערה מפורטת יותר.

    מצטערת לגבי הפוסטים המתכלים, זה בלוג בן 3 ויש בו מאות מאמרים שקשה מאד לנהל אותם. הסיבה לכך היא שאין אפשרות טכנית לעבור אחורה בדילוגים, כלומר בתוך העורך שלי (ושל כולם) אני צריכה לעבור ידנית עמוד עמוד כדי להגיד לפוסט מסויים אם אני רוצה לערוך או לשנות אותו (בעקבות הערות). זה מתיש מאד, ולכן החלטתי מזמן לדלל, מי שעוקב אחרי הבלוג כל השנים ער לכך, וגם הודעתי על כך כמה פעמים.

    אם יש משהו שבמיוחד מעניין אותך, אני יכולה לנסות לשחזר

  • זהר עתי  On 29/04/2008 at 23:52

    לפאשיסט המצוי הזה יש מספיק יועצים

  • איריס  On 30/04/2008 at 00:00

    אני ממש לא מכירה אותו, ואני לא גרה בירושלים בשבע השנים האחרונות. הוא ה"אופוזיציה" אז פניתי אליו. אם יש לך רעיונות אחרים, זה המקום והזמן, אני מעוניינת להמשיך את הטיפול. באמת ניסיתי לשאול אנשים עליו ולא קיבלתי תשובות ברורות. משהו מעורפל מאד. משהו כמו זליג

    אגב, סתם הערה. האם יש גוף פוליטי יעיל משמעותי שאינו פשיסטי ? הסתכלתי סביב לא מצאתי. אבל אני "לא בעניינים" . מעוזי השפיות שאני הכרתי נעלמו, והשאר התקרנפו או ירדו מהארץ.

  • זהר עתי  On 30/04/2008 at 02:30

    לעזזל, כתבתי תגובה מפורטת והיא נגוזה לאחר ה "שלח"… כמה מרגיז

  • איריס  On 30/04/2008 at 08:04

    תודה. היתה לי תחושה כזו, אבל ממש לא הכרתי אף עובדה. הוא לא דמות מוכרת ארצית, אבל בטח יהיה בקרוב. זה "איש העתיד" יקירתי ואנחנו נידונים לדילול אויגני בישראל (המזון המזון).

    "ההולכים למות יברכוך קיסר…" משהו כזה.

    טוב, אם עולה על דעתך איך אפשר לקדם את הנושא של החניה (הקשור לכל מה שתיארת) אשמח לדעת, כי הם שותים לי את הדם, ומן הסתם יעשו את זה לאחרים

כתיבת תגובה

