לילה חצי לבן, ועוד נקודות למחשבה…

נכנסה העז ולא רצתה לצאת

 

אתמול חוויתי את מה שתואר בכשרון רב כ"הוצאת העז" שהכנסת לעצמך בטפשות….באמצע הלילה, כמעט, למעשה מתוך איזה שעמום, החלטתי לכתוב טיוטות של פוסטים, יותר נכון "לשפוך זעמי" על הכתבן, מתוך תקווה שזה ירגיע אותי קצת. כתבתי איזה מסמך פלסתר, שלא היה בכוונתי לפרסם, אך כאשר ניסיתי לשמור טיוטא, התחיל העורך של הבלוג לעשות בעיות. נו טוב, סימן הוא זה שצריך באמת ללכת לישון, אבל לא דבר כזה ירתיע אותי מחירבוש מוחלט. נאבקתי בעורך הסרבן, ואז, הפוסט-טיוטא עלה לאויר האינדקס. בשלב הזה, רציתי להסיר אותו, אבל אז התגברה התקלה, שאורי תיאר אחרי כן כ"קומפוננטה" של משהו, ואני ביליתי שעתיים במאבק עיקש נגד המחשב.

 

בסוף, ולא לפני שהותשתי לחלוטין, העז יצאה , והאדוות התיישרו. בשביל מה צריך היה שעתיים של עצבים ?..

 

פרקטיקות עסקיות של סדום

 

לאחרונה התחלתי בעוונותי לחפש עבודה (בהמשך להצעתו של הטרול הממלכתי המסווג "ביטוח לאומי"), ואני נתקלת בעולם תעסוקתי שאפשר לכנות אותו ממש סדום. המפגש עם מעסיקים רבים דומה להיתקלות בפיראטים בלב ים, כאשר מטרת המעסיק היא להביא את המועמד להוזיל את ערכו, לוותר בצורה מתוחכמת על זכויות המוקנות בחקיקה העלובה שעוד נותרה לטובת שכירים, ולהונות אותו. כל המו"מ הזה מתנהל בחלקלקות, ובפיזור אמירות כמו "תצטרף למשפחה, או לבית" (תודה לא, היתה לי משפחה מתעללת אחת וזה בהחלט מספיק).

 

אחת הטקטיקות המקובלות כניראה היא לחלק את צוות המו"מ מטעם המעסיק לשתיים או שלוש קבוצות, השוטר הטוב, השוטר הרע והשוטר המתבכיין. זו תוספת חדשה, לדוג את השכיר באמצעות שכיר אחר שמתחזה ל"חבר" של המועמד. אחרי כן מתברר שאותו שכיר עשוק כביכול הממתיק סוד עם המועמד, הוא גם בעל מניות בעסק, ואולי אפילו היזם הראשי.

חשוב מאד להמשיך את המגמה המתגלה לאחרונה בפעילות החברתית, להבעיר את השטח בכל הנושא של זכויות עובדים, ולא רק שביתות והשבתות כמו של המאבטחים והשומרים, אלא בכל החזיתות, אולי לשקול הקמת אתרי אינטרנט בהם יוכלו עובדים או מועמדים לשתף בחוויות וגם "להלשין" על מעסיקים ועל דרכי הסדום שלהם.

 

המרגל הפסיכיאטרי

 

התיק המוזר של הפסיכיאטר מרמת גן, ששלח פקסים וחיזורים לאיראנים ואחרים, עומד להיקבר מעיני הציבור, בעסקת טיעון מוזרה עוד יותר. עורך הדין משחרר הצהרות תמוהות, ומסתבר לנו פתאום שהוא בכלל פסיכולוג-עורך דין בהכשרתו.  מאז משפט וענונו נידמה שמערכת המשפט עברה לאט ממעמד של רשות ממשלתית למעמד של פציינט, כאשר ההליך המשפטי הוא מעין "סדנא" למחקר פסיכיאטרי. פעם הציע פסיכיאטר שאינני זוכרת את שמו, אולי היה זה דוקטור יהודה פריד ? לקיים משפטים במחלקה הפסיכיאטרית שבהם יוכלו פרנואידים להעלות את הטענות שלהם נגד החברה, והעניין יתברר ממש, והם יזכו ליומם ולצדק שאותו הם מחפשים. לדעתו, יהיה בזה כדי להביא מזור לחלק מן החולים שלו, וכך הוא עשה. נידמה שבארץ לקחו אותו ברצינות ממש ובמקום לביים משפטים בקליניקה, הפכו את בית המשפט לניסוי קליני אחד גדול. כך, מתנהלים משפטים פסאודו אמיתיים, עם כאילו עורכי דין, כאילו שופטים, וכאילו דיון.

לא פרידמן הוא אויב מערכת המשפט, צריך לחפש את האויבים במקום אחר לחלוטין.

 

פינת הבכירים הסוטים

 

תלונות על בכיר בתקשורת שאונס נשים שהוא מפתה באינטרנט. עולם התקשורת הוא עד היום בועה מחוסנת מביקורת, כיון שהקולגות מאד נאמנים איש לרעהו. בתור אחת שבן זוגה היה "בכיר בתקשורת" במשך 15 שנה, הגעתי למסקנה שגם אם היה רוצח אותי, הקולגות היו אומרים "מצטערים, הוא חלק מהמשפחה, אנחנו לא יכולים להתערב". בידיעות אחרונות בעל הבית בעצמו הוחשד על ידי גרושתו בכל מיני התנהגויות שלא הולמות מענטש, ורק יואב יצחק העז לשבור שתיקה, ואצל ה"חושבים", אפשר לסמוך על האינטרס של העיתונאים לשמור על תדמית נקיה ומוסרנית, כדי שיטרחו להשתיק כל מה שלא נוח. אני מניחה שמה שיפה לעיתונות הכתובה גרוע כפליים באלקטרונית.

מעצר בארצות הברית, עוד עוזר של סנטור נתפס כשהוא תר אחרי קטינים וסקס באינטרנט.

 

—————————

 

 

 

 

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

תגובות

  • אחת  ביום 04/12/2007 בשעה 21:28

    זה באמת הולם אותו. מן הבודדים (ומחמת הספק בלבד אני נוקטת כאן לשון רבים) שהיו (לצערנו הוא בחזקת "היה")והינם גם פסיכיאטרים וגם בני אדם.

    תודה שהעלית את זכרו.

    בהצלחה במציאת עבודה

  • איריס  ביום 04/12/2007 בשעה 21:58

    זה לא בעיה למצוא עבודה, אלא פרנסה, כלומר מקום שגם חושב שצריך לשלם על עבודה.

כתיבת תגובה