קוז'ק, במקום ברק -פוסט מוקפץ מלפני שנתיים

האם היית קונה ממנו מתקן עינויים משומש ?

הו !

מפלגת העבודה מביאה את התקווה החדשה, הפעם בגירסא קרחת

(מה שנקרא תספורת סקין הד) והישר ממרתפי השב"כ. אין ספק, שינוי מרענן במפלגת העבודה, עוד גנרל שהבטיח עם פרישתו הצנועה שלעולם לא ילך לפוליטיקה. אחכ כך נקלע שלא בטובתו לצורך לאו בר כיבוש להתגייס למען

הציבור ביוזמה פתטית שרק בחו"ל האמינו לה כמה תמימים, ולבסוף נחת לא

סתם בפוליטיקה, אלא במפלגה הרעננה, הנקיה, המשדרת אדוות צלולות של

אגלי טל, על פרחים ירוקים שאך זה הנצו. מפלגת העבודה.

 

לא מכירה את איילון מעבר למפגשים עם כמה מפעיליו בשטח, בדרך כלל

אשכנזים מבית טוב (מפלגת העבודה אמרנו ?) שלא מבינים איך השלטון

נשמט מן הידיים האחראיות שלהם. לכולם עבר בטחוני מפחיד עד מבהיל,

רכי דיבור ורהוטים, אלא שבין השיטין האדיבין צצות מידי פעם צלליות של סכינים,

סכיני קומנדו כאלה.

 

איילון (לעולם לא אכנס לפוליטיקה) מככב במקומות מוזרים כמו "הניו סקול" בניו יורק, מעוז השמאל הרדיקלי

של ארצות הברית (האם הוא מבקש לקנות לבבות או לבצע משימות ריגול מתוחכמות בלב "האויב" הקומוניסטי?),

והמפקד שלו – דועך קצת – אך מהבהב מידי פעם כשריד לימי אוסלו העליזים.

 

הייתי אומרת משהו, אבל הצעת החוק של יולי תמיר וקולט אביטל מפחידה אותי. שבע שנות מאסר ? אין לכן מה לעשות ? טוב, זה מגיע לי, אחרי שהתמרמרתי על הגזענות נגד ערבים באינטרנט. לא התכוונתי, לא התכוונתי שמני מזוז ישלח מזכרים, ויוציא חוקים, ואחרי כן הבנות העליזות האלה, רוצות שנפסיק להגיד נאצי. נו באמת.

ח"כ יולי תמיר מהעבודה הגישה היום בתגובה הצעת חוק על שולחן הכנסת לפיה ייאסר שימוש בסמלים ודימויים של השואה. העבריין ייקנס בסך של 1,000 ש"ח.

בהסבר להצעת החוק כותבת ח"כ תמיר: "למרות המחויבות לחופש הביטוי יש לשים סייג לחירות זו בכל הנוגע לשימוש בסמלים ודימויים מהשואה. השפה העברית ועולם הדימויים רחב מספיק כדי להביע כל עמדה ושיעה ללא שימוש בסמלים אלה. שימוש כזה פוגע בריגשות ניצלוי השואה ומשפחותיהם, ומוזיל ושוחק את זכרון השואה, ופוגע בדמותה של מדינת ישראל".

לזכר כישורי הקודמים כעורכת דין, אני משיאה פה הצעה חינם לכל המכורים לביטויים מן השואה. לפני כל פוסט, תדביקו אזהרה ענקית שהפוסט מיועד למטרות מחקר בלבד. טוב מכך, בקשו ממנהל האתר לשים את האזהרה באותיות גדולות על השער והלוגו ("רשימות" – אתר אקדמי למטרות מחקר בלבד – כל שימוש בביטויים נאציים נועד להמחשה בלבד).

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • ליאור  On 14/03/2005 at 13:13

    מאוד מכובד, ומוסיף לך המון כבוד, ככותבת וכדעתנית, הסיכום המלומד על עמי איילון.

    המפקד הלאומי הוא רעיון יפה וחזק, אחד מהרעיונות הבודדים שבמקוריות שלהם מנסה לשבור את המעגל שאנחנו חיים ומתים בו. מה הרעיון של אותה "יוזמה הזויה"? שאנשים, רגילים מה שנקרא, יחתמו על הצהרה למה **הם** מוכנים. על מה הם מוכנים לוותר כדי שייפסק הסכסוך. לא הסכם מגוחך ולאטקסים ולא משפטנים בחליפות.

    אבל הוא היה בצבא. והוא היה בשב"כ. אז הוא בטח מסוכן.

    מעניינת אותי דעתך על יוזמת זנווה, למשל… האמנם יוזמה פתטית? האמנם מגוחכת? או שלא?

    נראה כאילו ירית חץ וסימנת סביבו את המטרה. עמי איילון נראה לי מפחיד… אז אני אפחד ממנו… אני גם אזלזל בו…

    עזבי אותך, הטור הספציפי הזה (הראשון שלך שאני קורא, אגב – ואחד האחרונים יש להניח) מזלזל בך עצמך.

  • איריס  On 14/03/2005 at 13:20

    אתה בהחלט מוזמן לא לקרוא יותר את דברי.
    ובכל זאת תגובה קצרה מאחר שכמעט נשמעת נעלב, בשמו (אולי אתה מפעיליו ממשפחות טובות וכולי)
    כן, ראש שב"כ מפחיד אותי ואמור לעשות זאת, ורוצה גם לעשות את זה. מי שלא רוצה להפחיד בוחר קריירה אחרת. כן, היוזמה שלו פתטית אבל יותר מזה ? בעיני היא לא אמינה. אדם שאמר לעולם לא אכנס לפוליטיקה ונוחת למפלגת העבודה בצורה שהוא עשה את זה, בעיני לא אמין ואין לי חשק לעבור על זה לסדר היום. זכותי לא ? אני לוקחת ברצינות דברים של אנשים.
    הכי חשוב, גם אם עמי איילון היה חייזר מסוג מיוחד שגם ראש שב"כ וגם יונת שלום צחורה, אני חושבת שהנזק בשילוב עוד גנרל ועוד גנרל ועוד גנרל בפוליטיקה הישראלית, רב על כל תועלת משוערת ממנו. אם יש לו אחריות מינימאלית שילך הביתה ויגיד שהוא נותן בזה דוגמא אישית לכל הגנרלים :אחרי, הביתה
    עוד הערה קטנה, אולי לא מייצג, אבל קומץ אוהדיו לא שידרו לי אמינות. הם אמנם מדברים שלום אבל עושים דברים אחרים. גם זה אגב לא חידוש במפלגת עבודה, ראה שמעון פרס.
    א.

  • עמית  On 14/03/2005 at 17:54

    המדינה ברגע משברי קראה לו והוא כמי ששייך לדורו נענה לקריאה.
    עמי איילון לא שיקר בכל הנושא של המפקד.
    לעומתו,קשה למנות את כל שקריו של יוסי ביילין לאורך השנים מאז אוסלו והסכם ביילין אבו מאזן.

  • ליאור  On 14/03/2005 at 18:02

    אולי אתה מפעיליו? זו רמת הדיון שלך? זו התפיסה העשירה שלך של המציאות?

    מיותר. אך עם זאת לא מפתיע…

  • ליאור  On 14/03/2005 at 18:14

    מתי הוא אמר שלעולם לא ייכנס לפוליטיקה?

  • יצחק שפי  On 14/03/2005 at 18:32

    הסכמתי איתך בעניין הצעת החוק הזאת.
    האיכפתיות שלך לגבי עמי איילון, זה או אחר, לא מדברת אלי.

  • איריס  On 14/03/2005 at 19:16

    "אכפתיות
    זה מעניין
    אני סבורה שזה שלב שיחלוף
    העמדה הנכונה יותר היא התעלמות מהפרסונות האלה והתמקדות בעקרון
    ובכל זאת לא יכולתי להתאפק

    החוק היום עבר ועדת שרים לענייני חקיקה, חמור יותר מהנושא הראשון
    ואולי גם יש מה לעשות

  • איריס  On 14/03/2005 at 19:21

    נידמה לי שאינך רוצה לקרוא את דברי, על כן מה לך לחפש פה. שאלתי אם אתה פעיל בתנועה שלו, אינני רואה בזה שום פסול ואם נעלבת קבל התנצלות. אם מעניין אותך מתי הצהיר שלא ילך לפוליטיקה עיין בכל הראיונות שלו בטלויזיה עם הפרישה. לא פעם אחת, לא פעמיים ולא שלוש. אינספור.
    בזה סיימתי את הדיון אתך, אתה כמובן יכול לכתוב בבלוג שלך דברי שבח עליו או על כל דבר אחר בעולם. אין צורך דוקא להשאר פה ולכתוב דברים חסרי טעם.
    עמית אני לא יודעת אם זה נאצל או אוילי מצדך להאמין שהאנשים האלה באמת לוקים בהקרבה. אבל אולי אתה זקוק לחשוב כך, ומי אני שאקלקל לך.

  • הצועד בנעליו  On 14/03/2005 at 21:00

    למרץיחד או איך שקוראים עכשיו למפלגה תחת הכיבוש הבייליני, הצטרפה הצנזורית הראשית לשעבר של צה"ל.

    הסטוריון מצעד המחץ, מצביע מרצ שנמאס לו להשתתף בבניית החומה.

  • יאן  On 14/03/2005 at 21:20

    ביוזמת איילון-נוסייבה יוזמה פתטית.
    הרעיון שמאחוריה הוא דמוקרטי והגיוני לעילא – שהעמים יבהירו להנהגותיהם מהי דמותו של הסכם שלום שיהיה מקובל עליהם, וכך יתנו להנהגות גיבוי למה שמכונה וויתורים כואבים. ההסכם המוצע ביוזמה הוא הגיוני וישים, ועד כה חתמו עליה 150 אלף איש ויותר, משני העמים. אני ביניהם. (לא פעיל, אם זו השאלה הבאה).
    אז למה פאתטי?

    זה בקשר ליוזמה. בקשר לאיש ולעברו:
    יש לי ידע מסוים על עברו הבטחוני של איילון, והוא רחוק מלהיות גנרל טיפוסי, מכסימום אדמירל (לא טיפוסי) וגם לא היה ראש שב"כ טיפוסי. (למשל – הוא ראש השב"כ הראשון שתמך בצירוף ח"כ ערבי לוועדת החוץ והבטחון. כל קודמיו התנגדו לכך).
    לא זכור לי שאיילון הבטיח עם פרישתו "שלעולם לא יילך לפוליטיקה". תנועת המפקד הלאומי הוגדרה כתנועה א-פוליטית, ואיילון פרש מפעילותו בה עם כניסתו לפוליטיקה.

  • איריס  On 14/03/2005 at 21:37

    יש לי זכרון לא רע, במיוחד לפרטים שוליים, ואני זוכרת את היום שהוא רואיין אחרי שפרש ואמר שהוא לא יצטרף לפוליטיקה ושאני גיחכתי, וכל הנוכחים גיחכו עלי. עכשיו אני רוצה פשוט להשלים את הגיחוכים.
    אין לי דרך להוכיח לך, אולי אם זה חשוב לך תעשה חיפוש ארכיוני בעיתונות לחודש פרישתו טוב מכך שאל אותו. באימייל.
    אני מאחלת לאיילון ולעם ישראל שאני טועה בענק בההערכה שלי. ובוא נגיד ככה, אני לא אצביע ממילא, ואם הוא יעלה במקום ביבי, לא אתאבל אבל גם לא אעשה משתה וחגיגות. עמי איילון יקבל אצלי הכשר כלשהו אם הוא יפעל לתקן באמת את העוולות הנוראות שהוא יודע עליהן היטב מתוקף תפקידיו. עד כה הוא לא עשה שום דבר שונה מהגנרלים האחרים שמשתמשים באזרחים בתור נתינים-עבדים של החונטה

  • נטע  On 14/03/2005 at 21:59

    שתמיד יודעים מה הפלשתינים חושבים ומה הפלשתינים רוצים ומה הפלשתינים צריכים.
    מביכה ההתעלמות שלך מציבור פלשתיני גדול שחתם על מסמך איילון נוסייבה,ושמנהל דיאלוג עם איילון בניגוד לביילין שאין לו מושג איך נראים ונשמעים פלשתינים רגילים שאינם חנוטים בחליפות

  • איריס  On 14/03/2005 at 22:17

    לא דיברתי על פלשתינים אבל תודה על המידע לגבי רצונותיהם. אתחשב בכך כאשר אשתתף בבחירות ברש"פ.או לכל מקום אחר.
    דיברתי על היחס של אנשי הצבא והשב"כ לאזרחי ישראל והתכוונתי דוקא ליהודים שבינינו.
    בינתיים אזרחי ישראל הם הבוחרים לכנסת ולא הפלשתינים מהשטחים, ולכן עסקתי בנקודה כואבת זו שגם הגנרלים נוטים לשכוח במרוצתם לנהל את העולם על הגב שלנו.
    אני מניחה שיוסי ביילין לא הזדמן לו לענות, לנצל, לדובב, לעצור,להרוג, ולהטיל אימה וטרור על עם ישראל בשם הבטחון. וזו כבר נקודה גדולה לזכותו

  • איריס  On 15/03/2005 at 11:13

    מחקתי לך את ההודעה, נסחי מחדש בלי להדרדר
    להכפשות ירודות ולהמלצות לעזוב את הארץ. כתבתי כבר במקום אחר, שמי שלא נוח לו עם הכתוב כאן מוזמן לכתוב את עמדותיו בבלוג שלו או שלה בכל מקום, ואני מבטיחה שלא אבוא להפריע. זכותי לתמוך ביוסי ביילין ולהתנגד לאיילון (למרות שזה לא מה שכתבתי) זכותי לטעון שהשב"כ מפר זכויות אדם ואזרח של יהודים כמו גם של ערבים, החל מטלי פחימה ועד לפעילי הימין הקיצוני, כולל שימוש באלימות, וזכותך לא להסכים. אבל בזה זה נגמר. זכותי וזכותך כמובן גם לגור כאן או לא לגור כאן,
    תודה

  • איריס  On 15/03/2005 at 11:14

    מחקתי לך את ההודעה, נסחי מחדש בלי להדרדר
    להכפשות ירודות ולהמלצות לעזוב את הארץ. כתבתי כבר במקום אחר, שמי שלא נוח לו עם הכתוב כאן מוזמן לכתוב את עמדותיו בבלוג שלו או שלה בכל מקום, ואני מבטיחה שלא אבוא להפריע. זכותי לתמוך ביוסי ביילין ולהתנגד לאיילון (למרות שזה לא מה שכתבתי) זכותי לטעון שהשב"כ מפר זכויות אדם ואזרח של יהודים כמו גם של ערבים, החל מטלי פחימה ועד לפעילי הימין הקיצוני, כולל שימוש באלימות, וזכותך לא להסכים. אבל בזה זה נגמר. זכותי וזכותך כמובן גם לגור כאן או לא לגור כאן,
    תודה

  • איריס  On 15/03/2005 at 11:14

    מחקתי לך את ההודעה, נסחי מחדש בלי להדרדר
    להכפשות ירודות ולהמלצות לעזוב את הארץ. כתבתי כבר במקום אחר, שמי שלא נוח לו עם הכתוב כאן מוזמן לכתוב את עמדותיו בבלוג שלו או שלה בכל מקום, ואני מבטיחה שלא אבוא להפריע. זכותי לתמוך ביוסי ביילין ולהתנגד לאיילון (למרות שזה לא מה שכתבתי) זכותי לטעון שהשב"כ מפר זכויות אדם ואזרח של יהודים כמו גם של ערבים, החל מטלי פחימה ועד לפעילי הימין הקיצוני, כולל שימוש באלימות, וזכותך לא להסכים. אבל בזה זה נגמר. זכותי וזכותך כמובן גם לגור כאן או לא לגור כאן,
    תודה

  • גרי אפשטיין  On 15/03/2005 at 11:15

    אני מנסיוני הרב במערכת הבטחון בפרט וביחידה לאבטחת מוצרי חלב בפרט רוצה להצביע על עובדה לא ידועה אך מצמררת כאחד:
    האם ידעתם שעמי איילון שותה כל בוקר שישים ושתיים כוסות חלב?
    אני בטוח שכעת לא תהיו כל כך בטוחים במה שאתם אומרים כמו שלפני שקראתם את העובדה שכתבתי אחרי שאתם חשבתם מה שחשבתם.
    גרי.

  • יאן  On 15/03/2005 at 12:08

    ואם אמר שלא יילך לפוליטיקה, או שהפוליטיקה אינה מתאימה לו – ושינה את דעתי, אז?
    ועדיין לא ברור מה פאתטי ביוזמת איילון-נוסייבה.
    האם אינך מסכימה להסכם עצמו מסיבה כלשהי, האם הרעיון שציבור רחב יחתום על קווי מסגרת להסכם אפשרי לא נראה לך, או סיבה אחרת?

    אגב, האם מבחינתך לא צריך שב"כ או שירותי בטחון בכלל, וכל מי ששירת ומשרת בשב"כ – רע הוא עושה?

  • איריס  On 15/03/2005 at 12:23

    אם הוא שינה את דעתו הוא יכול לשנות עוד פעם את דעתו בכל מיני נושאים חשובים, בעיני הוא אמר את זה מראש בלא כוונה לממש את זה אלא היפך.
    אין לי בעיה עם כל יוזמת חתימות למען שלום, זה יפה ונחמד. אמרתי שזה פתטי כיון שיושבי הארץ הזו יודעים שהצינורות לקבלת החלטות כאלה הם דרך המערכת הפוליטית הרגילה.
    לבסוף, לגבי השב"כ סופ סופ שאלה לעניין. כמובן כל מדינה מחזיקה את הארגונים האלה לצערי _(ובגדול אני נגד, וכן נגד צבא וגם חושבת שצריך לפעול במרץ למיגור המלחמה)
    אבל יש מלחמה ויש שב"כים בכל העולם, וגם ליהודים . הכל שאלה של מידה והתנהגות. כן, להערכתי הארגונים הללו היום הם מעבר לכל פרופורציה, בגודל, כוח ותקציבים. כן הם מהווים סכנה לדמוקרטיה הישראלית ולכל אזרח גם יהודי, וכן לצערי מי שהיום מתגייס לשם ועובד שם נמצא בבעיה מראש, זה יותר בעייתי מלשרת בשטחים אם תרצה, לא יוצאים מזה טוב בשום צורה.
    כמובן, ראש השב"כ זה לא אדם שצריך להיכנס לפוליטיקה וזה לא קורה בעולם החופשי. אם יש לו שאיפות שלום, חרטות, אשמה, רצון לתקן, הרי בידו כל כך הרבה מידע שהוא יכול לחשוף דברים בעייתיים ולהרעיד את אמות הסיפים. זו התנהגות דמוקרטית שהייתי גאה בה, ולאחר מכן, ודאי ממילא היה הופך לגיבור העם ונבחר לכל מה שהוא רוצה. אחרי…לא לפני.
    לבסוף, הנה דוגמא לנזק שיצרה תרבות השב"כ, שראשי מערכות כאלה הולכים לנהל את המדינה…אני הייתי מעדיפה שהמודל לחיקוי, לחינוך ולהנהגה של קהילה יהודית בציון לא יהיה מומחה להרג, סודות, סחיטה, עינויים ומניפולציות. יש דברים יותר מעניינים וחשובים.
    הפירמידה בישראל התהפכה על ראשה, והדברים שנחשבים ראויים לטיפוח הם תרבות של שקרים, חציית גבולות של פרטיות ונימוס, העדר כללים, וכל מה שמאפיין באמת ארגון חשאי או מאפיה.

  • יצחק שפי  On 15/03/2005 at 14:59

    הבלוגיזם שלך בקו עליה – חיזקי ואימצי.
    גם ה"שירים שניים" הם בסדר – חבל שלא פתחת אותם לתגובות.

    הבלוגיזם שלי בהחלט משתדל, אבל קשה לדעת מה יהיה איתו כשיגדל (אולי הוא יבחר בקריירה של חייל קרבי, בסיירת מובחרת):
    http://israblog.nana.co.il/blogread.asp?blog=98991

  • Michael Bergman  On 16/03/2005 at 12:38

    I completely agree with your assertions about the generals' junta running zionist-heaven-cum-babylon. However, should we not be happy somehere about the possibility that people like Ayalon can change their mind about such issues. These are the people that need to cross-over for anything real to change. Rabin was a good example (Ok we'll never know for sure, but it seems so). Even the most terryfying of orks might have an elfin streak – such is the wonderful nature of human beings
    🙂

  • איריס  On 16/03/2005 at 14:07

    אני לא פוסלת את אפשרות החזרה בתשובה של איילון או כל אחד אחר. אלא שאם זה היה המקרה היו לו מספיק דרכים להראות את זה. הרי זה אדם שיש בידו מידע והיו בידו סמכויות ניכרות מאד. רבין השתנה ? שוב, כדי להשלים את המהלך שלו היה עליו לרדת לפרטים. הוא לא עשה זאת וסוף ה"תמורה" שלו ידוע. יתכן שהמסר המבלבל תרם לכך, הרי אזרחי ישראל כבר יוצאים משוגעים מהתעתועים של הממשלה. מה ששוכחים כאשר רוקחים את הספינים והמניפולציות (לדוגמא : התעתוע של בוא נתנחל בשביל קלף מיקוח ואז נחזיר) זה שיש מחיר, גבוה מאד, לשימוש בעם שלם כקמופלז' ל"אסטרטגיה צבאית" . כמובן, ציינתי שאני פתוחה לשינוי אמיתי. דלת התשובה תמיד פתוחה זה דבר
    ידוע ביהדות.
    והכי חשוב, מה חשובה בכלל דעתי? בינינו, כלום ופחות מקליפת השום.

  • Michael Bergman  On 17/03/2005 at 06:15

    Indeed, hevel havalim hakol havel…

    But we try to learn from each other, and we can change. I'd like living with the perception that the world is as beautiful as I dare to embrace it – warts and all – and I find there is some evoution possible in this habit. There is beauty in that. And you contribute lots of colours. Thanks🙂

  • איריס  On 18/03/2005 at 09:35

    תודה.

  • הצועד בנעליו  On 13/09/2007 at 06:54

    היתה לא אינטליגנטית, וגם פשיסטית.
    אפילו שיש לה תעודת בוגר החוג לפילוסופיה.

  • איריס  On 13/09/2007 at 09:42

    כן. יש לנו כאן קמבק של הדמויות מן הפוסט, שנתיים אחרי. ברק וקוזק חוברים לג'ולי וכולם ביחד עם אולמרט וליברמן הישר למלחמה הבאה.
    זה מעניין משום שבמשך השנתיים כמה "שמאלנים" כביכול תמכו באיילון והפכו את ברק לשטן, והיום מתברר שאלה שלושה ראשים של צרברוס אחד, כפי שהיה צפוי

    שמתי לב שעמדתך העקבית בנוגע למושמטים אומצה על ידי המערכת של "המקעד" לאנשים חושבים.
    שאפו
    הם רק לא טורחים לייחס את זכויות היוצרים פן ייאלצו להודות שהם לא המציאו כלום, וגם אולי לשלם שכר סופרים או משהו כזה למוקורת ההשראה שלהם

  • הצועד בנעליו  On 13/09/2007 at 13:14

    ובמקום כלשהו יש לי פוסט גם "לשבחו" – אחרי הצבעתו בחוק קק"ל.
    המצב כזה מייאש שלא רק שיש לי הרהורי כפירה בנושא העמדות האנטי-ביביות שהיו לי בעבר. נראה לי שמלבד הסלידה מהאיש והטראומות של עלייתו הקודמת לשלטון – מכמה בחינות שלטונו עשוי להיות פחות גרוע משלטונם של אלה, וסיבה אחת היא שהשמאל שחיים ברעם מכנה "הורדרד" (כולל ג'ולי, ביילין אנד קו.) תמיד פורח, שלא לומר מתקיים, כשהליכוד בשלטון, וכשביבי יבוא לעשות מלחמה, אז נראה את הכיכר הגדולה בת"א מתמלאת (וגם זה אולי באל"ף רבתי), מה שלא יקרה כל עוד הבוס של מנכ"ל שלום עכשיו הוא במקרה גם שר הבטחון וכאלה.

    ולגבי שכר סופרים – העושה מצוה לשם שמים וגו'.

  • איריס  On 13/09/2007 at 13:25

    הדשא של שנה שעברה תמיד ניראה ירוק יותר. וזה המצב לגבי הגעגועים לביבי שאני עוקבת אחריהם בדאגה באתרי הסמול הורוד.
    ברק עדיף על ביבי, נקודה, בפרט אם ניקח בחשבון שאולי אולמרט בקרוב יטבע בבוץ הוינוגרדי. זה יהיה או ברק או ביבי בשלטון ללא מצרים יחסית, נכון שביבי יותר רכיכה ובזה יתרונו, אבל אם תבחן מי מחזיק ברמוט קונטרול שלו, וזה מה שקובע, אלה פי אלף יותר גרועים מהמנהלים הכלכליים של ברק, וכך גם לגבי הפטרונז בפנטגון. אלה האנשים שיקבעו ולא האישיות של ביבי או ברק, שהיא כמו סיוט משוכפל ממילא. זה לא ניואנס לדעתי זה הבדל מהותי בין חורבן ובין צליעה פשיסטית לקראת אופק עכור, מה שקיים במילא עכשיו.
    הבדל נוסף וחשוב, חילוני מול בעל הזיות משיחיות _(ביבי ולאודר), אדם שיוצא עם נשים בגילו לעומת מתגרש סדרתי שלא רואה ממטר כאשר הוא חושק במשהו, בקיצור, נשארים ההבדלים האישים, אני מעדיפה את ברק אינטואיטיבית על הברדק שייווצר פה עם ביבי והאוליגרכים והמתנחלים מאחוריו.
    אני לא שונאת את נתניהו כמו שאחרים מצאו אותו ממש שקול לשטן הקטן, אני חושבת שהוא בובה עם כוונות טובות דוקא, אבל הוא כמו אחד שעבר שטיפת מוח אי אפשר לדעת מה ההזייה הבאה שלו.
    מן הכלאה שבין בגין ובין גיימס בונד וסוכן ביטוח. בלתי אפשרי, לא צפוי, לא אמין.
    חטאו המרכזי של ברק הוא קהות בתחום האינטליגנציה בעיקר, הוא אדם בסיסי יותר מביבי, אבל הוא שגה בעיקר ביומרנות ואילו ביבי הרעיל פה את השורשים של המדינה עם השינאה שלו המפעפעת.

  • הצועד בנעליו  On 13/09/2007 at 16:51

    ששוללות זכויות אדם מקבוצת אנשים מסויימת – *בחוק* – כל היתרונות שיש לו הם חסרי משמעות, ובשביל קבוצת האנשים הזאת, זו כבר "לא צליעה אל אופק עכור" זה כבר החורבן עצמו.
    ביבי עם כל הרע שעשה לאנשים – יודע שמול נסיונות שלו להעביר חוקים כאלה, תקום כזאת צעקה, שיש סיכוי שהוא יוותר על זה מראש..
    ובכלל, כל החוקים הרעים ביותר שעברו בממשלות, מאז שנות ה80, אלה חוקים שעברו בממשלות שישבה בהן מפלגת העבודה, ונראה שזאת הפכה להיות מפלגה שתפקידה העיקרי בקואליציות הוא להכשיר שרצים – להרים בשביל הימין אבנים שהוא לא יכול, או מפחד, להרים לבד, אבל ג'ולי ואודי הולכים רחוק יותר – הם יוזמים רעיונות, בלי שהימין אפילו ביקש מהם.
    גם לי השנאה המפעפעת שיש אצל ביבי מעבירה צמרמורת, יש לי זכרונות טראומטיים שחזרתם עלולה לעלות לי בבריאות, אבל איתה באיזה מקום – כשאנחנו מאבחנים אותה ומוכנים אליה, אפשר להתמודד יותר בקלות מאשר עם מה שבא כשהוא מחופש ולבוש בבגדים של הדבר ההפוך, הנאור עאלק, שמחלק סוכריות מרדימות של שלום. אני נוכחתי שהוא לא פחות מסוכן, ואולי יותר.

    כתבתי משהו קצת יותר מפורט, ובטעות החלפתי עמוד בטרם גיביתי, זה רק התקציר.

  • איריס  On 13/09/2007 at 22:14

    אנחנו מנהלים דיון נואש על "מה פחות איום ונורא", זה המצב כניראה היום. ניואנסים של חורבנות. אני שומעת אותך בקשר לחקיקת המושמטים, זה באמת נורא. לא פחות נורא זה חוקי ההרעבה של ביבי, בעיקר נכים, קשישים, ילדים, תרופות, מתים. שוב, בין זה לבין זה, המתים יותר מסכנים משלולי רשיון, אני גם בספק אם החקיקה עוברת בג"צ. באמת מסכנים אנחנו שזה מה שמוטל עלינו להחליט בו, שוטים או עקרבים.
    —-

  • הצועד בנעליו  On 13/09/2007 at 22:49

    אלא הפאזה שבה אנחנו דנים בזה כעת) יישכח כשתופי הגיוס הקולקטיבי של התודעה יכו בעוז עקב ההסתבכות הקרובה האמריקאית/ישראלית/באיראן/בסוריה/ (בשותפות צפון קוריאנית, רוסית ועוד) או מה שזה יהיה, שיסתום את כל התדרים ומן הסתם יאריך את ימיה של הממשלה ואולי ירחיב אותה. לי זה מורגש כאילו זה כתוב באוויר באותיות בולד תלת מימדיות.
    מה שאני חרד ממנו יותר זו לא השאלה מי יהיה ראש הממשלה, כמו השאלה מה יעביר מי שזה יהיה, מתי שזה יפרוץ, בצל של מצב החירום כשלאף אחד לא יהיה ראש להתעסק ב"שטויות" כאלה בשעה ש"האומה נלחמת/גוועת/מדממת".
    לא לשכוח, שאת חוקי ההרעבה שלו העביר ביבי בדיוק בשעה כזאת, כשעם ישראל היה עסוק באטימת חלונותיו מפני התקפת הטילים העיראקית (שלא באה).
    כשנחזור לדברים האלה באיזה שש אחרי המלחמה, הם לא ישתנו באופן מהותי, אבל בהחלט יהיו זקוקים לעידכון.

כתיבת תגובה

