אל תטוסו בסוויסאייר

 

 

לחברת השוויצרית יצא מוניטין טוב, ובאמת במספר הפעמים שטסתי איתם בעבר, עד לפני חמש שנים, זה היה די מוצדק (למעט פעם אחת שהמטען שלי טס למקום אחר…). אך כניראה שהתחרות בשוק התעופה מחסלת כל חלקה טובה. סוויסאייר חברה לאל על להפעיל טיסות משותפות מציריך לישראל (וההיפך) וככה זה מתחיל להיראות. הידיים ידי סוויסאייר והקול, קול אל על.

 

הרי סיפור שכך היה, עם לקח בצידו. כרטיס טיסה רגיל נרכש עבורי, הלוך חזור ת"א-קופנהגן טבין ותקילין. בתנאי הכרטיס, תוספת של 100 $ לשינוי תאריך הטיסה, כמקובל בכרטיסים מסוג זה.

 

בעודי בקופנהגן, החלטתי לקצר את הטיסה בחודש (התאריך המקורי היה 15 אוגוסט). התקשרתי לחברה, והודעתי על רצוני, או כך חשבתי, 6 ביולי. עם השיטה הנוכחית כאשר אין כבר כרטיסים, ואין אפילו צטעלה, אנחנו סומכים על חסדי התקשורת הטלפונית. אחרי זמן מה צלצלתי כדי לקבוע מקומות ישיבה ודרישות מיוחדות.

והנה, סורפרייז ! התאריך שנקבע היה 26 ביוני, כלומר בתוך יום, היה עלי להתייצב בשדה לטיסה, בניגוד למתוכנן ולשפע הפגישות והתוכניות שהיו לי. הבעתי את התדהמה בשידור חי בטלפון, ואז החל דבר מוזר מאד. הטלפנית התעקשה שהיא צודקת, אני התעקשתי שאני צודקת, וממילא לא כירטסתי אז מה זה משנה לה לכל הרוחות ?

 

ולא היא. אם אטוס בתאריך שרציתי, אצטרך לשלם עבור שני שינויים (!!) כלומר מאתיים דולר נוספים לכל כרטיס.

ראיתי שהדיאלוג לא הולך לשום מקום. ומאחר שתוספת של ארבע מאות דולר לא באה בחשבון, התחלתי לארוז מהר ולבטל כל מה שרציתי לעשות. נגרמה לי עגמת נפש רבה. אז גם נזכרתי שגם ביציאה מן הארץ דחיתי את הטיסה ביום או יומיים, ואף נזכרתי שלא הייתי בטוחה ביום/שעה (עקב מחלה), והוצע לי לקבוע ושוב לשנות אם אצטרך, ללא תוספת תשלום, מאחר שאלו הזמנות ולא כירטוסים, בימים אלה של כרטיסון אלקטרוני.

 

צלצלתי שוב לסוויסאייר (נידמה לי שבדנמרק זה מגיע ישר למרכז שלהם בציריך) וקיבלתי שוב קול עם מבטא גרמני ונוקשה. סיפרתי מה שסיפרתי, ושוב ביקשתי, אך ללא הועיל. מחר תסעי וזהו.

 

מה לעשות, ארזתי במהירות, נפרדתי מחברים, ביטלתי פגישות, ונסעתי לשדה ביום שנועד לכך. שרשרת הליימכיות של החברה לא הפסיקה. להיפך. התברר שעקב עומס בטיסה זו (ואני הרי לא רציתי לטוס בה בכלל) הופרדו המקומות שלי ושל בני (בן 6). רק אחרי צרחות ואיומים, "מצאו" מקום משותף. הובטח לי שזה סודר גם לקטע שבין ציריך לישראל. הגעתי לציריך, אסון ! הטיסה היתה עמוסה עד להתפקע, תורי ענק השתרכו, וכווולללם ביקשו משהו בדלפק. כתוצאה מכך הטיסה אחרה בשעתיים מלאות, כל זה באמצע הלילה, וגם שם נאלצתי לאיים בהישארות בשדה כדי לקבל כסא ליד בני. כולם התלוננו על האיחור ועל העומס בטיסה. מה שקרה הוא שמחמוד עבאס טס באותה שעה מגרמניה, ומדרישות בטחון, העבירו חצי מנוסעי הטיסה של לופטהנזה לטיסה הזו בלי לקחת שבויים.

 

עכשיו מה מתברר ? מי שקונה את הכרטיס בסוויסאייר משלם יותר. (כי זה שוויצרי ועאלק חו"ל) אבל מקבל טיסה של אל על עם שירות של אייר קונגו, וזו בכלל אותה טיסה.

 

כתבתי את הסאגה לתלונות הציבור בסוויסאייר ישראל, עונה לי לימור לוי באנגלית (למה ?) כמו תקליט שבור –

"אנחנו מצטערים, אבל עלייך לשלם 100 $ עבור שינוי". אני עונה לה, כן אני מסכימה, הרי שילמתי גם ביציאה, וגם בחזרה, אבל אני מתלוננת על משהו אחר. אני ביקשתי תאריך X ואתם קבעתם Y, מה ? ואם היתה בינינו אי הבנה שכן אני דוברית עברית והטלפנית נשמעה לפי המבטא דוברת גרמנית או דנית, מדוע עלי לשאת בטעות הזו ? וגם, גם אם נניח שרק אני טעיתי בהגייה, אם כי קשה לי להניח, אזי לפי הנהלים שלכם, כל עוד אין כירטוס אפשר לשנות ממילא בלי לשלם. אז מה זה פה ? נשמע חשוד מאד.

 

עונה לימור לוי (האם זה רובוט בכלל ?) – "אני מצטערת על אכזבתך, אבל עלייך לשלם 100 $ דולר על שינוי. אני רואה את הטיפול כגמור לשביעות רצוננו."

 

בשביל זה – מחיר של שויצריה ושירות של אל על – אפשר לטוס צ'רטר של ארקיע…

 

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • רחלי  On 05/08/2007 at 13:08

    סיפור מבאיש ואני מקווה שלא העיב יותר מדי על תוכן הנסיעה. כך או כך, הם כבר לא קרויים סוויסאייר אלא רק סוויס, מאז אסון התעופה שבין השאר גרם למותם של עשרות מחוקרי האיידס המובילים בעולם..סיפור מלפני כמה שנים. התקבל הרושם שהם כל כך השתדלו למתוח את פניה של החברה ולהעניק לה דימוי חדש, אמין אך צעיר..מוזר ביותר. בכל מקרה, קיץ נעים!

  • איריס  On 05/08/2007 at 13:41

    נשמע נורא וחבל לחולי האיידס במיוחד. התרשמתי באמת שהציפוי, הקוסמטיקה, זה מה שנשאר, אבל התכלס – גרוע. יש להם בעיה לדעתי עם השכר של העובדים שנראים עייפים, מרוטים ועצבנים ומוציאים את זה על הנוסעים במין נוקשות ורשעות שמזכירה פקידים של ביטוח לאומי.

  • בורג  On 05/08/2007 at 15:10

    לא נראה לך קצת נמוך להשתמש בסטראוטיפים כמו הנוקשות הגרמנית? ואיזה מבטא את מצפה שיהיה לשוויצרים? יפאני? קנית כרטיס זול שיש לשלם על שינויים בו והתעצבנת שלא נתנו לך לשנות אותו בחינם (ככה בין חברים, אחרי הכל כולנו יהודים) וזה הכל. באמת סוויס גם אשמים בלוח הזמנים של עבאס… מגוחך.

  • מירב  On 05/08/2007 at 15:11

    אותו סיפור עם לימור לוי (הרובוט) יש גם לי בעניין עגלה שהלכה לאיבוד בטיסה שלהם. היא חוזרת ומתעקשת שמבחינתה העניין סגור כי העגלה הועברה ליעדה (בית המלון בו שהינו). העובדה שרק חודשיים אחרי שחזרתי מצרפת הודיעו לי שהעגלה נמצאת במלון בצרפת, לא רלוונטית מבחינתה. היא חוזרת ומתעקשת (רובוט, כבר אמרנו ?) שמבחינתם העניין סגור כי העגלה הועברה ליעדה. מצטרפת לקריאה בכותרת.

  • יוסי  On 05/08/2007 at 15:32

    עוד הוכחה שצריך להתייחס אל יום טיסה כאל יום צלילה (אם לא רוצים להשתגע!)

  • מואיז  On 05/08/2007 at 16:53

    באמצע הלילה

    אז תגידי תודה שבכלל מצאו לך מקום.

    האמת, שאפילו בצ'רטר הכי גרוע אני לא נתקלתי בחברה כמו איבריה, ובנוסף לזה שלא העלו אותי לטיסה אחרי שחיכיתי שעה וחצי בדלפק ואחר כך האוטובוס האחרון כבר לא היה, ונאלצתי לחכות לילה שלם בנמל התעופה, הדיילת צעקה עליי שהיא צודקת ואני לא צודקת, ואחרי שאמרתי לה שאני הקליינט ואני צודק, היא אמרה לי שלא, שאם הקליינט לא צודק היא אומרת לו את זה בפרצוף.

    אני לא מוכן מאז לטוס באיבריה גם אם משלמים לי 200$ לטיסה.

  • איריס  On 05/08/2007 at 21:55

    אז תתלונני על הרובוט, אני הולכת לעשות את זה. התשובה שלה לא קשורה למציאות בכלל, והיא עובדת כמטאטא תלונות לא כנציב תלונות.

  • ווילהם  On 05/08/2007 at 23:33

    הכותבת הנכבדת ממהרת להסיק מחוויה אישית על יחס חוזר לנוסעים של חברת ענק שמתמודדת עם מליוני אנשים. ניתן בקלות לקבץ עשרים אנשים שילאו אותנו בזוועות על לופטהנזה, בריטיש אירוויז, טאי או סינגפור. הדרך היחידה להעריך חברות תעופה היא על ידי אומדן המבוסס על ריבוי תלונות של אנשים הקרובים לנו.

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: