מאוחר מידי בשבילי, ומשמח לאחרים

 

מעט מידי, מאוחר מידי

 

ביום ההולדת שלי, החל ב 27 לאפריל, כתב יוסי מלמן ב"הארץ"  שיחיאל חורב יפרוש בקיץ הזה. מאחר שכבר שמענו בשורות כאלה בשלוש השנים האחרונות, שהתבררו כשמחה מוקדמת מידי, לא התייחסתי למתנה הקטנה הזו מן היקום. חורב, כמו שימון פרס, נידמים כמי שהפכו את הזמן עצמו לעונש נגד האנושות, והם יושבים על מרכבה הרוכבת על ציר הזמן ומנהגים בו.

 

והנה, היום מבשרות כותרות צנועות בכל האתרים, שהדבר התממש, וחורב פרש לגמלאות ויצא מהתמונה. אהוד ברק מינה תחתיו את אמיר קין, איש מתוך המערכת, למרבה הצער.


Kurtz: I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight… razor… and surviving.

כבני כושיים אתם לי

 

המידע ברשת מגלה שחורב החל את קריירת החושך שלו בלק"מ (רפי איתן ? גמלאים ? מישהו מכיר ?) לאחר שחזר מקונגו. קונגו, למי שאינו יודע, היתה קולוניה אומללה של בלגיה, והתסריט של "אפוקליפסה עכשיו" מבוסס על  עלילה המתרחשת למעשה בקונגו הבלגית. המלך ליאופולד ויתר אצולת הרקבון של בלגיה הפכו את המקום לגיהנום פולחני עלי אדמות, והפקידו עליו "קורץ" כזה או אחר. פשעי האצולה של בלגיה בקונגו מהווים רצח עם ו"שואה" לכעשרה מיליון קורבנות.

בשנת ששים זכתה קונגו לעצמאות ובשנת 1965 נכנסה לתקופה של אי יציבות, מהומות והפיכות אלימות. אלה השנים שקולונל חורב בילה שם, כאשר ארצות הברית באמצעות הסי.איי.איי עשתה כל מה שהיא יכולה להוציא כל שריד של קומוניזם או לאומיות שחורה מהמקום רווי האורניום הזו, שיושב במקום אסטרטגי באפריקה.

 

ניראה שחורב חזר עם משאלה משלו להיות ה"קורץ" הישראלי, ואנחנו בתפקיד הקונגולזים המקפצים עירומים, שוחטים פרים, ושותים דם, את הדם שלנו עצמנו כמובן.  קשה לתאר את האחיזה האפילה של חורב על מעין "ממלכה נסתרת" בתוך ממלכה, ואת מידת הסבל האילם שהוא יצר בישראל, הכל תוך הסתייעות במה שניראה כמו כוחות שטניים ממש, שמנעו את חשיפתו.

 

מכת זנב ודילים מסריחים

 

קללת לאופולד/קורץ המשיכה לשייט סמוך לחורב, כאשר חביירים אחרים מחוגו היו מעורבים בפשעים פולחניים מתועבים בבלגיה, וסופה של הפרשה בתביעה נגד שרון, ועל כך כבר כתבתי.  מחודש ינואר, ש.ז., פחות או יותר החל התהליך של היפרדות, והוא הסתיים בשורה של "דילים" מסריחים – החל משערוריות המין והחנינות באמריקה, עובר דרך קצב, סוחרי הסמים והחשפניות הישראלים באמריקה, בית המשפט העליון, ומינויו של מלך הקונגו הראשון, פרס, לנשיאות.

 

מכת הזנב של קורץ חורב התבטאה בפסק הדין התמוה של וענונו (יש לקוות שעכשיו יהיה אפשר להפוך את


Kurtz: Did they say why, Willard, why they want to terminate my command?
Willard: I was sent on a classified mission, sir.
Kurtz: It's no longer classified, is it? Did they tell you?
Willard: They told me that you had gone totally insane, and that your methods were unsound.
Kurtz: Are my methods unsound?
Willard: I don't see any method at all, sir. 
  .

ההחלטה ), ומניסיוני האישי, עוד כמה מכות קשות לאסירי חורב באשר הם, למען הותר די פצעים שימנעו התפרצות ספונטנית עממית של קורבנותיו, לתבוע העמדתו לדין או לינץ' בככר העיר (כראוי לאיש כמותו). לחילופין ועקב הצעה של טוקבקיסט, עונש חינוכי יותר יהיה הצטרפות לקהילת הישראלים בנמיביה. מקונגו לנמיביה, התיקון.

 

כולי תקווה שמי שהשכיל להיפטר מהתועבה האנושית הזו, ידע כיצד להשלים את המלאכה באופן שיירפא את הפצעים. במקרה הזה ראוי לנקוט נגד האיש את האמצעים שהוא הפעיל על אחרים. שיטעם קצת את הטעם שמחכה לו בגיהנום האמיתי, לא זה שהוא בנה בישראל מתחת לאפו של אלוהים.

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • מרמיט  On 24/07/2007 at 14:03

    מדהים איך הבנאדם הצליח לרכז בידיים שלו כל כך הרבה כוח ולשמור על פרופיל ציבורי נמוך כל כך באופן יחסי. מעורר את התהייה כמה עוד כאלה יש במדינה שמתיימרת להיות דמוקרטית.

    מדינת שב"כ, שב"ס, מג"ב, מלמ"ב. בלי בג"צ ובלי בצלם. מעניין איך כולם נזכרים שהיס"מ הם כלבי-טרף רק כשהם עצמם חוטפים מהם מכות (ע"ע חומש).

  • איריס  On 24/07/2007 at 14:26

    קצת פרובוקטיבי אולי בשבילך, אבל יש פה כתות שלמות של פסיכופטים, חלק מהם יושבים בתפקידים בכירים.
    המתנחלים הם קדושים מעונים, למעט העובדה שהם צבועים, ומגלים את "אמריקה", כלומר, רק כאשר מרביצים להם זה הופך לבעיה לאומית. בזה אתה צודק, ולא רק זה, בכלל הדוסים הם מגזר אגואיסטי להחריד.
    מצד שני, הם כלשעצמם פחות מזיקים מהחורבים למיניהם, הם פיונים המרקדים על פי החליל, וסופגים את האש כאשר צריך לנקז קצת שינאה מהאספסוף. קטן על חורב ומלך קונגו התשיעי.

    אני חושבת שהגיעה העת להקים מוזיאון לאליסטייר קראולי שהיה נדהם לגלות עד כמה הוא פופולארי בציון. מי היה מאמין…

  • מרמיט  On 24/07/2007 at 14:52

    אם האנשים האלה הושפעו מקראולי, אז כנראה הם הבינו אותו באותה מידה כמו הגרמני המשוגע ההוא, כלומר – לא הבינו עד הסוף.

    הבשורה של קראולי מחולקת בין הנאום של אלת האהבה לנאום של אל המלחמה. ההיפים לקחו חלק אחד; ההיטלרים לקחו את החלק השני. בכל העולם יש כנראה ארבעה אנשים שהבינו את שני החלקים (מעניין מי השלושה האחרים (-:), וככה אנחנו נראים.

    זה לא חדש. גם את מה שישו אמר אנשים הצליחו לסלף בהצלחה רבה תוך זמן קצר. וכן הלאה. אני רואה שזה משעשע אותך, אבל אין טעם להאשים את הנביא על הטיפשות שנגדה הוא מתריע. עולם כמנהגו נוהג, ובכל דור ודור קם עליך יחיאל חורב לכלותך. והעיקר והעיקר לא לפחד כלל.

  • סתם 1  On 24/07/2007 at 14:58

    ממלכה נסתרת? תועבה אנושית? באיזה סרט את חיה? הפוסט הזה רצוף בדיבה ואת זה אומר אדם שלא מעריץ את המלמ"ב. ממש לא.
    אבל איך שהוא, אין לך פה שום הוכחה לטענות שלך, רק הרבה רפש, שלא לומר ג'ורה.

  • סתם 1  On 24/07/2007 at 15:01

    רדפו אותך אישית?

  • איריס  On 24/07/2007 at 15:03

    מרמיט – אתה יודע שאני מתכוונת לקראולי במשמעות המקובלת. יתכן שכל העולם לא מבין ורק אתה ושלושת הנעלמים נישאים מעם, ובכל זאת יש פתגם (של ישו נדמה לי) שצריך לבחון את העץ לפי פירותיו. אם כל כך הרבה אנשים לא הבינו את קראולי ועשו הפוך, אז הוא לא כזה חכם, כי גם את ההבנה של קוראיו הוא צריך לכלול במה שהוא כותב.

  • איריס  On 24/07/2007 at 15:13

    כמה הערות. ראשית, תודה על האחוותיות.

    ביקורת על איש ציבור ובמקרה זה פקיד בכיר מאד זוכה להגנה מירבית בתביעות דיבה, וזה מורחב לבלוגים, ככלי תקשורת.
    שנית, מה יש לקפוץ ולהגן על אדם שהוציא דיבה על אזרחים רבים תמימים וטובים, וגרם להם למאוס בחייהם, מבלי שנקט בשום הליך חוקי כדי להכפיש.
    אז בסדר סגרו איתו דיל שהוא מקבל חסינות על פשעיו, כמו פינוצ'ט, זה לא אומר שצריך גם לשיר לו שירי תהילה. אנשים נקברו חיים וחלק מתו מהאיש הזה, כפי שידוע לי מהחוק הישראלי אין לפקיד ממשלתי סמכות לרצוח אנשים, אז מה ? זה משנה משהו ? תן לקורבנות לדבר, זה כל מה שנשאר ממילא. ואם מר חורב ירצה לצאת מן החושך ולתבוע דיבה, יש לי הרגשה שיחזור משהו דומה לפרשת גרינוולד. והוא לא טיפש אז הוא בטח יעדיף לשתוק, ולהוציא את צאצאיו לאמריקה או לאיזה קוסטה ריקה כדי שלא יסבלו ממורשתו.

  • איריס  On 24/07/2007 at 15:32

    לשאלתך. נוצר מילכוד 22 בשאלה
    "האם חורב רדף אותך אישית"
    או לעניין זה גם נשיא קונגו התשיעי. זה דומה לשאלה האם הסי.איי.איי מאזין לך מהטלויזיה…

    במדינת ישראל אמירת אמת היא לא רק מעשה חתרני ונועז אלא אובדני משהו, ועתה משהפציע השחר, אני רוצה לחיות, ולא להסביר לכמה רופאים בחלוקים לבנים למה אני חושבת שחורב "רודף אחרי אישית".
    אז בוא נגיד שמידת הראיות שלי שווה לראיות שלו כאשר הוא שם את ידו על מישהו. רק שאני לא יכולה לעשות כלום חוץ מלכתוב, והוא קיבל סמכות מהמדינה לממש את הפנטזיות שלו.
    הבלוג הזה הוא הממלכה הסודית שלי, וכאן אני העורכת, ואת הפינה הזו אני מנצלת במסגרת החוק.

  • סתם 1  On 24/07/2007 at 15:33

    אבל האם יש לך הוכחות? אולי נתחיל עם הוכחה אחת? הוא רצח מישהו שאת מכירה? ראית אותו רוצח? שמעת את זה? בואי נעזוב רגע את המבחן המשפטי (אני לא משוכנע שאת צודקת, אבל זו לא הנקודה בכלל), האם את יכולה להוכיח את זה?

  • חייש  On 24/07/2007 at 15:34

    ישנן תקופות שבהן מקומו של האדם ההגון הוא בבית המשפט, מגן על עצמו מתביעות דיבה.

  • סתם 1  On 24/07/2007 at 15:36

    ואין לי חלוק לבן ועדיין, צר לי, לא סיפקת ולו הוכחה אחת. בדל או שמץ של הוכחה. האם הוא רדף מישהו שאת מכירה? האם את יכולה לתת דוגמא לרדיפה כזו?

  • איריס  On 24/07/2007 at 15:40

    אהבתי.

    סתם 1, תפנה אלי באימייל לפירוט.
    אתה זוכר הפגנות שבהם כתוב
    "שרון רוצח"
    "רבין רוצח"
    "רוצחי אוסלו"

    בוא נעמיד את כולם לדין.
    לסיבור האוזן, אם פקיד מסוגו מפקיר עובדים לסרטן ומתכחש לאחריות, ..וכולי.
    אתה מתייחס בשוויון מלאכותי לחופש הביטוי שלי ושל האדם כמעט הכי חזק במדינה. זה מזכיר לי בדיחה שמסתיימת בצעקות של חבורת נמלים לחבר שלהם שנתקע על הגב של פיל

    ז'וז'ו חנוק אותו..

  • סתם 1  On 24/07/2007 at 15:45

    אבל אני מוותר. חבל שבחרת שלא להשכיל את קוראייך (אני עברתי פה לגמרי במקרה, אבל אולי יש אחרים) בהוכחות. צר לי, אבל זה מעורר אצלי חשד שאולי אין לך כאלה. עם זאת, אולי אני סתם פרנואיד. או שרודפים אחריי.

    בכל אופן, בהצלחה במסעך לגילוי האמת.

  • איריס  On 24/07/2007 at 15:54

    שמעתי שיש רשת לסחר באיברים באשדוד, מה קורה בעיר הזאת ?

  • סתם 1  On 24/07/2007 at 15:56

    האם מדובר בסאטירה או פרודיה. אבל היי, העיקר שכל עושה מה שטוב לו.
    ואגב, האם את באמת חושבת שמה שמגיע לחורב הוא לינץ'? רוע (שוב, נזכיר, בלתי מוכח. רוע תיאורטי) אחד הוא הצדקה לרוע אחר?

  • איריס  On 24/07/2007 at 16:02

    כניראה שהבלוג הזה לא בשבילך. אבל אתה מוזמן בכל מקרה.
    בוא אגיד לך משהו, גם אם הייתי כותבת את "ההוכחות" לשיטתך, זה לא היה משכנע אותך. אני חוסכת לך את התהליך וזה התודה שאני מקבלת ?
    יש מקרים בישראל שגם אם יש הוכחות אז אין הוכחות, אולי אתה מתחיל לראות את זה סביב פרשת קצב למשל, הוכחות זה דבר נזיל. יש נראטיבים שונים, וזה הנאראטיב שלי. אני אהיה הראשונה לפקוד את הבלוג של חורב כאשר יפתח אותו ויגיד את דברו לציבור הגולשים.

    ציינת שאתה לא חובב מלמ"ב. זה כבר יפה. נסתפק במה ששנינו מסכימים עליו בשלב הזה.

  • איריס  On 24/07/2007 at 16:06

    זה לא עניין של נקמה. אם למשל הוא וב"ב יארזו בשקט ויצטרפו לקהילה הגדולה בנמיביה, לא אמליץ לנסוע אחריו עם מרטין שין ומצ'טה בפה.
    אבל אם הוא נשאר כאן, זה מאד בעייתי לדעתי, תאר לך שאני הולכת ליומית בתל אביב ופתאום אני רואה את האיש בשורה מאחורי, אתה חושב שזה הוגן כלפי ?

השאר תגובה

