הורסים בתים

 

הם שחורים, הצדק כניראה לבן

 

קראתי רק היום (באיחור) את הפרסומים ב"הארץ" על הפינוי של כפר שלם לטובת יזמים, וללא כל פיצוי לדיירים שישבו שם מקום המדינה. במקביל, המדינה ממשיכה להרוס בסיטונאות את יישובי הבדואים. בשני המקרים, בהבדלים קלים, המדינה היא זו שיישבה את האזרחים הללו במקומותיהם, ואחרי ש"שליחותם הסתיימה" היא גורסת אותם וזורקת לפח הזבל.

 

המדינה גם סכסכה בין שני המגזרים הללו, והרוויחה מזה את הניצול של שניהם, הן הערבים שגורשו מסלמה, והן היהודים מתימן שיושבו בבתיהם כדי "לקבוע עובדות". את הקופון, גוזרים בעלי הון. יש כאן שיעור גדול יותר, גם למדינה כולה, ולאופן שהיא מנוצלת כדי לקבוע עובדות במזרח התיכון. קודם נותנים לך קצת לזיין מישהו אחר, אחרי כן עושים לך אותו דבר, לוקחים את הקופה משניכם – ונוסעים לניו יורק.

 

חבל מאד שהמפונים מחבל עזה לא נזעקים לעזור לתושבי כפר שלם, וגם לבדואים. כפי שהם כבר נוכחו לדעת, התקדימים שבהתחלה מיושמים על אזרחי ישראל סוג ב', מיושמים אחרי כן גם על א מינוס. לכולנו יש אינטרס לבלום את התהליך הזה שבו המדינה זורקת לבריכת התנינים את מי שהתפתו לציית לה כביכול מטעמים "ציוניים" או פטריוטיים והופכת אותם לקרימינאלים.

 

ובכלל, אין זה חשוב מי המפונה מביתו, זו הפרה בוטה של זכויות אדם, וכל זכות אחרת הופכת למגוחכת ובלתי מעשית, בהיעדר קורת גג ודיור. בית המשפט העליון הוכיח בעקביות שהוא חלק ממנגנון ההשתלטות של ההון על המדינה, כאשר אטם אזניו, (בעקביות יש לציין) לזעקת אנשים שהושלכו לרחוב, בפרט כאלה שהונחו על ידי הרשויות הרשמיות לקבוע שם את ביתם. אהרון ברק ידע לפלפל פילפולים ארוכים על "רשיון בלתי הדיר" להשתמש בקרקע, כדי להצדיק מתן פיצויים למי שחפצים ביקרו. במסגרת הפטפטת הזו אפשר היה למצוא לפחות קונסטרוקציה אחת מפוארת שמקנה ל"בר הרשות" זכות לפיצוי הולם (!) עובר לביטולו.

 

זה מול זה

 

לעומת זה, מבני פאר מושחתים עומדים חצי ריקים (כי הבעלים גרים בכלל בחו"ל ורק קונים דירות נופש בציון).

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • gg  On 19/07/2007 at 15:26

    "אין זה חשוב מי המפונה מביתו, זו הפרה בוטה של זכויות אדם"

    וואו .

    כנראה, שזעקתם של מתנחלי הנגב הערבים , שפשוט באים עם טרקטור ובונים , מקסימום , הם ישלמו שוחד למשטרה .
    רק כאב כזה מצליח לחלץ ממך רגשות כאלה .
    אני בטוח , למרות שלא מכיר אותך אישית , שפינוי התושבים ,גרושם , החרבת הבתים , וכל זה למען כלום בריבוע , הוציא ממך חמלה על החתולים שהיו בגוש ,
    לכן זה דמעת תנין אחת גדולה , בטוח שאת רוצה להשאיר את הפושעים בנגב? אהה , כן , את לא גרה בבאר שבע , הבת שלך לא מנוצלת על ידי בדוואי עלוב , וגם לא מבקשים ממך פרוטקשין על רכושך שלך , אז זה לא ממש מדגדג לך ,
    אז למה לא ? שישארו , הרי זה פוגע בישראל השניה ,לא בי .
    ישראל השניה …
    כל עוד ילדי מוגנים בדרך מבית הספר , שכולם יחנקו . ( עם מכוניות של פושעים בדווים ליד בתי הספר בבאר שבע)

    אבל דבר אחד בטוח , ישראל שלך , ממש מזדהה עם הערביה הבוכה מרמאללה , ומהבדואי המסכן ברהט .
    מה זה משנה אם היא אמא של מחבל מתאבד , או שזה חבורה של פושעים ?
    הרי צריך לרחם על מישהו. לא?

    החכמים העתיקים שלנו כבר אמרו , ולא סתם , :
    עניי עירך קודמים .
    קודם תראה מה המצב אצלך בבית , ואז תרוץ לרחם על השכנים.

  • איריס  On 19/07/2007 at 15:58

    עד היום חשבתי שהבדואים זה עניי עירי. אחרי הכל הם אזרחי ישראל, ומה אתה יודע על השיוך הדתי שלי ? אולי גם אני עבורך "עניי עיר אחרת".
    הבעיה שלך אינה הבדואי אלא ממשלת ישראל שמביאה את "ישראל השניה" להסתכסך עם הערבים, במקרה זה בדואים, וזה לא ממש קשה. תכניס אנשים למצוקה תקבל איבה בין קבוצה מנושלת אחת לשניה. אולי במקום להתרגז עליהם תחשוב איך ביחד אתם מאלצים את הממשלה לשקם את באר שבע.

    אני לא חושבת שהבדואים התנחלו בשום מקום. הם היו שם עוד לפני קום המדינה.
    יש היום כתבה מזעזעת ב,הארץ, על מתחם יוקרתי שהקים אדריכל בשם רם כרמי, התיאור והתמונות עושות רושם של ארמון רומאי למיליונרים שאפילו לא גרים שם, הם רק קונים את זה לנופש חלקי בישראל, ואת שאר זמנם הם מבלים בחו"ל שם הם גרים באופן קבוע. אלה האנשים שלקחו לך את איכות החיים וגם לבדואים. אתה נובח על העץ הלא נכון, וזה לא מפתיע, מישהו נהנה מזה.

  • איריס  On 19/07/2007 at 16:04

    אני, לא פחות ממך, ישראל השניה. אין לי בית משלי, ואין לי עבודה, ואני אם חד הורית משכונת מצוקה ביפו. זה לא אומר שאני לא יכולה להזדהות עם אחרים במצב דומה, גם אם יש להם צבע אחר או דת אחרת. (אני אשכנזיה)

  • יוסי  On 19/07/2007 at 16:49

    ומלחמת הנארטיבים נמשכת…
    (מי גנב את הפוסט הקודם??)

  • gg  On 19/07/2007 at 16:54

    את מוגדרת כ"בת עירי" שדאגתי לך נתונה ,
    ובאמת אני רוצה שיהיה לך טוב , ועבודה .

    אז מה אם הם היו כאן לפני ? SO WHAT? מה זה משנה ,
    המדינה שלנו נכבשה במלחמה – שזוהי הדרך להשאר בחיים , וזוהי הדרך להתקיים בעולם , ( ראי ארה"ב , ראי את אנגליה הגדולה) ואני לא מתכוון להתנצל . בכלל לא .
    גם תל אביב – עיר הבירה של ישראל השניה ( או הראשונה) כמעט כולה נבנתה על בתים ערביים .
    אז מה.

    המצוקה של ערביי ישראל וערביי השטחים , כולה מכוונת ע"י הרשות הפלסטינית וע"י חמס ופתח וכל הנמהיגים הערביים, הם ( כמו שאמרת) רצו צבא בחינם . צבא של מתוסכלים , שמוכנים להתפוצץ ולהקריב את עצמם , כי מימליא אין מה לאכול .
    והם הצליחו .
    הצליחו לא להפיל אותנו או לנצח אותנו , הם הצליחו להזיז את עצב החמלה שלך לכוונם .
    לא מגיע להם טיפת חמלה .
    הם כאן , כי ככה הם בוחרים .
    ואפילו , הם אומרים את זה.

    לא דואג להם , והם לא מענינים אותי, כל עוד עניי עירי , במצוקה , אין לאנשים במה לעבוד . אנשים לא מרגישים בטוחים בבית שלהם , ( לא דואג למי שרוצה להרוג אותי – ואומר את זה בגלוי )
    הם בכלל לא מענינים אותי .

    וחוץ מזה , מי הזמין אותם לכאן ???
    יש להם מדינות מוסלמיות רבות מאד , להתרפק על שערייהם . לא?
    שיהיו מליון פעם אזרחי המדינה . המדינה היהודית צריכה לדאוג ליהודים , קשה לך עם זה?
    תסתכלי הצידה , מדינות מוסלמיות דואגות למוסלמים , תנסי את לחיות במדינה מוסלמית….

    לא יהיו לך זכויות בכלל ( אם כבר שאלת…)

    בדווי , הכוונה שהוא לא גר בבית קבע , אלא הוא גר באוהל , ועובר דירה כל עונה.
    אף אחד מה "בדווים" האלה , לא עונה לקריטריון .
    אז הוא פשוט פולש , ועבריין.

    רוצה לתמוך בעבריינים????

    בבקשה.

    אני רוצה לתמוך בך.

  • איריס  On 19/07/2007 at 22:23

    נקודות המוצא שלנו כל כך שונות שחבל על הויכוח. המדינה היהודית (מה זה בכלל) לא דואגת ליהודים, ואתה בעצמך אומר זאת, לגבי "ישראל השניה". ערבי ובדואי אזרח ישראל הוא בעיני שווה בדיוק לי (שנינו נדפקים אותו דבר). הניתוח שלך את החברה הבדואית מיושן מאד, רובם כבר לא נוודים ילדים כבר נולדו פה סיימו בתי ספר וחיים בפחונים.

    אין לי שום הבחנה בין יהודי למוסלמי, צר לי. אינני יודעת איך הייתי חיה במדינה מוסלמית, לא ניסיתי וזה לא קנה מידה להשוואה אצלי. חייתי במדינות נוצריות, לשיטתך, ולא זכור לי שהם נתנו הטבות רק לנוצרים.

    מוזר לי שאתה לכאורה גר ביפו, שכן לא שמעתי אף אחד כאן מתבטא כך בקשר לערבים ואני מקווה שאתה במיעוט.
    האשליה שלך שמדינה שתפלה ערבים תיטיב איתך כבר היתה צריכה להתנפץ מזמן לאור המציאות של "ישראל השניה והשלישית והשמינית". הכסף הולך לקומץ קטן מאד של מיליונרים שבדרך כלל לא מזהים עצמם כל כך כ"יהודים" כלומר לא דתיים במיוחד, ולרובם יש גם דרכונים של מדינות נוספות וגם מבחינתם אני ובדואי זה אותו דבר, עבדים או אפסים שנועדו לשימוש והשלכה.
    חבל שאתה נאיבי

  • איריס  On 19/07/2007 at 23:34

    התכוונת ל"בת עירך" במובן של יהודיה, ואני חשבתי שאתה מתכוון ליפו עירי הפיזית. תתעלם מן המשפט על יפו…חוסר שימת לב מצידי

  • gg  On 20/07/2007 at 17:32

    זאת לא נאיביות, זאת אמונה בצדקת הדרך .
    הייתי כבר בהרבה מקומות, גם מבחינת נזקק העבודה , וכו', וראיתי .

    אבל אני חותר למקום מתוקן , מקום שההנהגה בנויה מחכמי הדור ולא מהעסקנים הכי הכי נמוכים.

    דווקא אני לא מיואש מהדיאלוג , אלא רוצה לשמוע אותך ולהשמיע.

    אין מקום לעוד עם כאן , בכלל אין .

  • איריס  On 20/07/2007 at 17:50

    אין לי בעיה לדבר עם כל אדם, שוחחתי אפילו עם נאצים רשמיים, וגם זה היה מעניין בדרכו.
    יש סתירה עמוקה בשאיפות שלך.
    מתוקן, הנהגה וכולי וכולי
    את זה עושים קודם ורק אחרי זה מגרשים אנשים אחרים, אם בכלל.

    אם המוקד של קהילה הוא להתעלל בעם אחר, שום הנהגה מתוקנת לא תצא מזה. אנשי צבא הם בדרך כלל הנחותים ביותר שיש, והשקעה של קהילה שלמה במלחמה לאורך מאה שנה מבטיחה דילול של האנשים, ראה סיפור דוד המלך ובני צרויה.

    אי אפשר לקיים מלחמה מתמדת ולצפות להנהגה מתוקנת. מה שמקבלים זה סדיסטים ומושחתים בתור מנהיגים, פיחות במעמד האשה ומכאן פגיעה במשפחה ובערכיה, ולבסוף יוצאים דבילים גמורים שיודעים להגיד רק "מוות לערבים".
    כיום, לצערי, אני מגיעה למסקנה שאין מקום פה לעוד עם, הכוונה לעם היהודי שיצטרך לארוז שוב.

    אני מכירה את מתק השפתיים של הגישה שאתה חותר אליה, הזהר מן הצבועים, כי כסף לא תראה מהם, אבל אולי יוציאו ממך קצת עבודה בלי לשלם, חלוקת פמפלטים ודיברור.

    שוב, מאהבה בלבד, ומאחר שכולנו נפלנו במלכודת הדבש הזו, שים לב שבזמן שאתה שר שירים מן הסידור ומהרצל, לא יגנבו לך את הבית או את הילדים. קרה לאנשים טובים, מה שמכונה היום "ישראל השניה".

  • gg  On 21/07/2007 at 23:26

    במשפט הזה,
    הפלת הכל.

    עכשיו אני מבין את התוצאה .
    זאת היתה הכונה של האויבים שלנו , להביס את הנפש שלנו , ואז הגוף כבר לא מהווה מכשול אמיתי.

    את מבינה מה את אומרת?

    נוצחנו . בואו נלך . זה בערך זה.

    סלחי לי על ההתבתאות , אבל זה עלוב .
    אני כבר לא יודע מה איתך .

    אני כאן בזכות . עם ראש מורם , ( את קוראת לזה נאיביות …)
    אבל אני לא מתנצל , ובמיוחד לא בפני הרוצים ברעתי.
    לשמחתי , יש כמוני כבר לא מעט כמו שחשבתי, יושבי הגבעות , מיישבי הארץ , האנשים שיודעים את האמת הפשוטה , אם אתה לא שם אתה לא קיים .
    אם אתה לא מיושב בביתך , יבוא הפרזיט העבריין והרוצח , ופשוט יחמוס את הארץ , ויזרוק זבל בצידי הדרכים , וילכלך , ויחיה כמו ישמעל , ידו בכל ויד כל בו .
    כבר אמרו מזמן חכמי התורה : אין מקום לשני ראשים כאן , או ישמעל או ישראל , אם ישמעל שולט – ישראל תחתיו , אם ישראל שולט – ישמעל תחתיו .
    אם נאמין בצדקת הדרך , נחיה בשקט, ניישב את הארץ , נפרח .
    אם נתנצל , יחטיפו לנו באבי אבות אבותינו, ויגיע לנו. אם אנחנו מורידים את הראש , למה שנתלונן שמכים אותנו מתחת לחגורה?????

    אני מזמין אותך לבוא ולראות את ישראל היפה , את הזוגות הצעירים שגרים במקומות הכי יפים , בקרוואן , או בבתים שבנו בשתי הידים שלהם , לבו ולראות ילדים מתבגרים למופת , בלי להיות בשפל ובזוהמה, שעוטפים את רוב בני הנוער בארץ .
    לצערי ,
    לבוא ולראות , איך מנצחים , על פי כללי הארץ הזו ,
    לא בכח , לא באלימות , אלא בבניה שקטה , ועשיה .

    ( ד"א מוסדות המדינה לא מסוגלים להתמודד עם הכח הזה , אז מה עושים? חוקרים חקירות פאשיסטיות , עוצרים אנשים סתם , שולחים למאסר ילדים בני 14 ו15 . למה? כי הם חזקים בנפש , הם הולכים בדרך חזקה יותר מהחנפנות של אולמרט .)

  • איריס  On 21/07/2007 at 23:51

    אני בהסכמה מלאה איתך לגבי הפסקה האחרונה. מעולם לא תמכתי במעשי המשטרה ביחס למתנחלים כולל בהתנתקות, בעיקר ההתנכלות לבני נוער ולבנות צעירות. הממשלה הביאה את האנשים לשם, וכאשר "סיימו שליחותם" הפכה אותם לפושעים ולבשר ציד לבישול. חרף ההתנגדות שלי המלאה למפעל הכיבוש, חשבתי שסדר עדיפויות נכון הוא להתנגד למעשי הממשלה ואחרי כן לדון בכל השאר..
    גם המתנחלים הם קורבנות הציונות.

  • איריס  On 22/07/2007 at 00:15

    אנחנו חוזרים על אותן נקודות, שאנחנו לא מסכימים על הנחות היסוד. אפשר להסתפק בנגזרת הצרה של הסכמה, והיא שממשלת ישראל פשיסטית וצוררת יהודים, ולעסוק בזה, במקום במחלוקות.

    מתי נראה את פרס עף ממשכן הנשיא בחרפה ? לא הבטחתם שכל תומכי ההתנתקות יאכלו אותה ?
    אני מחכה בסבלנות, תזיזו אותו להתחלת הרשימה.
    דמו של פולארד הפקר ?

  • gg  On 22/07/2007 at 10:00

    אבל , נראה שבחרת לראות את החלק הקטן בתמונה השלמה.

    זאת אותה חולשה , באי הגנה על חייל שלך , שנמק בכלא, אותה חולשה , שמתוך עוורון , אתה מסוגל להוציא אנשים וילדים ומשפחות מהבתים שלהם , ולהרוס להם את הבתים , בשביל שקר , שידעת שזה שקר , אותה חולשה שגורמת לממשלה לשחרר מחבלים , בעוד אלה מודים בפה מלא שהם רוצים בהשמדת מדינת ישראל , ותומכים נלהבים באירן .

    זה גילוי חולשה .
    ואז הכל מתנהל בחולשה ,
    חולשה מול המציאות של הבדלי השכר . ( כולנו מחכים לקומבינה…)

    מסכים איתך שנסתפק בהסכמה על כך שהמדינה פאשיסטית ויורה לעצמה ברגל .
    לצערי ( ואני באמת עצוב מכך) , האמת תנצח .
    וכבר היו פלגים שחשבו שהם חכמים מן התורה ומדרך האמת , בסוף החלקים האלה , הצליחו להפרד מעם ישראל , ואו שהם נעלמו או שהם הפכו לאויבים.

    טוב ,די, מספיק .
    הכל יהיה בסדר בסוף ,
    נפגש השבוע בירושלים הבנויה . כשיבנה בית מקדשינו . אם ירצה יה.

  • איריס  On 22/07/2007 at 10:10

    לא נסכים כניראה וחבל על האנרגיה. כפי שאמרתי כדאי לחזק את תחום ההסכמה מאשר להתווכח.
    יש מספיק דברים שמסכימים עליהם בלי מיסיון.
    אני כניראה , לשיטתך, בחלקים שייעלמו, נו שוין גם אלה חיו, וחיו טוב. תמיד אפשר להתגייר בחזרה.
    הסיפור של פולארד זה כמו קן צפעים שחור ואפל שממנו יוצאות הרבה מחלות.
    מה שהכי מפריע לי בגישתך זה הוודאות המוחלטת שלך שדרכך היא דרך התורה ודרך האמת, קצת צניעות לא היתה מזיקה.
    אתה שוכח שהיסטורית הציונות היא עימות אדיר עם ,דרך תורה ודרך האמת כפי שנתפסה ועדיין נתפסת על ידי דתיים. אני טוענת שאתה צודק, ואכן הציונות תיעלם או תהפוך לאויב של העם היהודי. זה כבר קורה. התורה מדברת, לפי הבנתי, על ארץ ישראל כהשתקפות של מפלס העם, כלומר זה לא טאבו זה מותנה במצב מוסרי ורוחני מסוים. תתחיל במקום הזה, והארץ כבר תגיע. אתה הולך הפוך, לכן זה לא משכנע.
    מצד שלישי, בקשר למדינת ישראל, אם שלחו להתנחל, שיקחו אחריות, מה זה לזרוק אנשים כאילו הם באו לבד. ומצד רביעי, זה המוטו של הציונות. השתמש וזרוק. כולל באלוהים כולל בתורה.

  • gg  On 22/07/2007 at 16:07

    בטח הסבים והסבתות של תושבי יפו הערבים היום:
    Background on the Hassan Bek mosque is provided by Uri Dan and Dennis Eisenberg, writing in the Jerusalem Post in February 1996:
    "In 1948, Jaffa Arabs began firing into Tel Aviv even before the Arab armies invaded Israel. Jews were killed in the Carmel Market and surrounding areas. From the Hassan Bek mosque snipers picked off Tel Aviv citizens at their leisure. Urged to leave their homes in April 1948 by their own leaders, nearly all [of the Arabs] did so. They were told: "When the Jews are wiped out you can live in the choicest Tel Aviv homes." Even before the war was over, "liberal" Israelis urged Ben-Gurion to allow the Jaffa Arabs to return to their homes. "No!" said Ben Gurion. "They started the war. They will pay for it."… [Labor party leaders at the time] encouraged the restoration of that sniper's paradise, the Hassan Bek mosque, close to the Dan Panorama hotel."

    את בטוחה שהם חברים שלך? שלנו?

  • איריס  On 22/07/2007 at 20:06

    שלי לא היו יותר טובים, אז מה זה הופך אותי ?
    ולמה עם הגרמנים אתה לא סופר את זה ?
    הנימוק אינו רציני. ובכלל אורי דן ? ממתי הוא אובייקטיבי ? זה עיתונאי החצר של דון שרון
    המושחת.
    הערבים ביפו הגנו על ביתם.

  • דניאל  On 01/08/2007 at 13:28

    הם הערבים.

    ליהודים אין מה לחפש בפלשתין. ואם כבר נולדנו בה ואנו מתעקשים להישאר – על האפשרות הזאת להינתן, אך ורק במסגרת הסכמה פלשתינאית שלפנים משורת-הדין.

    זאת, כמובן, מעבר לעצם-העובדה – הברורה מאליה – שלכל מבני-הפאר, יש לפרוץ ולשלח את """בעליהם""" לחינוך סוציאליסטי מחדש, כהולם וכיאות.

כתיבת תגובה

