טקס התבגרות לאקאנייני

 

 

נסראללה רוצה עוד סיבוב, תנו לו את זה

 

נאומו של נסראללה מלמד שהוא מזמין עוד התמודדות, וגם יודע שהצבא הישראלי הוא בעל פתיל קצר מאד,

כמו המדינה כולה, חיים מהיום להיום. אין לי שום ספק שהוא יקבל את מבוקשו, והמקום יספוג עוד השנה מכה קשה מאד, כדי לשמר את האגו של הגנרלים ואת מקור פרנסתם. התסריט כתוב, התוצאה ידועה, עוד תבוסה מרה, ואחריה, אינשאללה, תבוא ההקלה. קצת דמוקרטיה.פחות פוצים עם מדים. יאללה צה"ל תכניסו לו, תחנקו את נסראללה, תסתמו לו את הפה. עכשיו ! מה עם הכבוד ? מה עם ההרתעה  ? מה עם הג'ובים בבואינג ובתעשיות הנשק האמריקאיות ? תפסידו את כל זה בשביל מאה מאתיים הרוגים ישראלים ? מה, אתם פראיירים. להדיח, למנות, לשלוף, ולהפציץ. מייד !

 

חיים פעם אחת, וגם זה כבר הולך להיגמר

 

נאמנות היא תכונה של כלב.

לבגוד, בזמן, זה מה שלא למדתי לעשות.

לבגוד בגידה מתוקה בכל הערכים הנרכשים, האהובים, המגדירים את עצמי

בגידה היא מהות החיים.

לבגוד בחברים לדרך, לחיים, למדינה, לשבט, להתבדלות מן השבט

לבגוד בכל דבר נוקשה שסברת שהוא מגדיר אותך

לבגוד בעבודת האלילים הזו, האינטגריטי והעקביות,

לנתץ את הפסילים

 

 

אני נותנת לעצמי רשות לבגוד בכל דבר לפי העניין

חיי שלי קודמים.

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • א.ט.  On 20/01/2007 at 10:53

    האם אני בוגדת בי/עצמי?

  • איריס  On 20/01/2007 at 13:21

    השאלה מהו ה"עצמך" שאת קשורה אליו ועד כמה הוא רלוונטי. אם את פוגעת ברווחתך ובחיים שלך, אז כן זו בגידה, אם את בוגדת בהגדרה, תהני מזה. ואם את פוגעת באנשים שאת מרגישה נאמנות אליהם, בלא הצדקה לרווחתך, מצווה לבגוד
    אנחנו מגדירים את עצמנו לפי רשת של זהויות שהן נאמנויות בעצם. כמה שפחות, זה מה שאני אומרת, יתן סיכוי לחשוף את ה"עצמי" שאת רוצה להיות נאמנה לו.

  • שלי  On 20/01/2007 at 18:55

    ולקרוא תיגר
    לרוב מעורבת נאמנות אכן

  • איריס  On 21/01/2007 at 03:15

    כן, מתקבל רק הרושם לאחרונה שחל היפוך במושגי השפה השגורה. בגידה היא נאמנות וההיפך

  • שוקי  On 23/01/2007 at 16:45

    אני יכול להזדהות מאד עם מה שאת אומרת, חוץ מזה שאני לא מבין למה את מכנה את זה בגידה.
    מדוע נאמנות לעצמך היא בגידה באחרים?
    הייתי אומר שהבעיה היא דווקא בקשר הכוזב הזה, של סתירה כביכול בין האינטרס שלך לאינטרס של אחרים. זה בדיוק הצידוק לכל מה שרע פה – כאילו לא יכולה להיות צמיחה בלי פגיעה בסעד וכאילו לא ניתן להקנות לאנשים ביטחון בלי לפגוע בביטחון של אנשים אחרים.
    אפילו בתפיסה החברתית של איין ראנד יש שקר, כי היא מניחה ניגוד מובנה בין האינטרס שלי לאינטרס של אחרים. בכל אופן, ברור שחייך קודמים.

  • איריס  On 23/01/2007 at 21:13

    אכן האיין ראנדיות למיניה, כלומר שיירי פילוסופיה כביכול המצדיקים קניבליזם.
    בשילוב עם תפיסת בטחון לאומי מפוברקת, זה העניין כניראה. כלומר, כדי לשעבד את האחר לצרכיך, מוכרים אידיאולוגיה אחת להמונים (פטריוטיזם דביק) ואידיאולוגיה אחרת למי שרואה עצמו כנבחר או פיאודל (משהו דומה לאיין ראנד, דת הקפיטליזם לסוגיה). מאחר שאני מן ההמונים המשועבדים הקושי שלי היה להשתחרר מדפוסי חינוך המשכנעים אותי שאני צריכה לשאוב סיפוק או "עולם הבא" מהקרבת עצמי. התיקון של האחרים, בידיהם, כניראה שיהגרו בסוף לאמריקה ארץ האיין ראנדים. או ישבו פה בכלא בעתיד.
    אני מכבדת את האיזון שבחרה המסורת היהודית בין הפרט לכלל, כלומר, ההיעדר של אצולה ומיתון של העבדות, כאשר הדבק המאחד הוא ערך מופשט לחלוטין. הבעיה שהאתיקה הזו כלל לא קיימת ב"מדינה היהודית", כך שגם זה ישראבלוף.
    כתבתי את זה בהקדמה להחלטה, לעזוב פה.

  • שוקי  On 23/01/2007 at 23:32

    הגדרת יפה.
    על חלוקת התפקידים בין שני סוגי האידיאולוגיה, כתב יפה לה פארג', בספר האלמותי "הזכות לעצלות" שאני ממליץ עליו מאד אם לא יצא לך (או לאנשים אחרים שקוראים את התגובה הזו).
    לה פארג' אמנם מתייחס לאידיאולוגיה אחרת – האידיאל הנוצרי של העבודה, שוובר מאוחר יותר הגדיר אותו כאתוס הפרוטסטנטי של אמריקה, שמתיישב היטב עם הקפיטליזם.
    הפטריוטיזם החילוני, שם כמו אצלנו, מחליף את הדת. אם אצל הדתיים יש מי שנוטה למשיחיות, אצל הימנים החילונים זה לעיתים קרובות פאשיזם פשוט.
    הבעיה היא שאצלנו, כמו בארה"ב, למדו להשתמש בדיסאינפורמציה ובכל מיני אדלרים, כדי לשכנע גם אנשים הגונים שהכל נעשה לשם שמיים ובלית ברירה וכו'. זה מכניס למשחק הרבה אנשים ומנטרל אותם משאיפות אישיות או ממחשבה שאפשר וכדאי לשנות.
    למי שהתייאש מלנסות לשנות, קשה לי לבוא בטענות.
    כל אחד אדון לחייו ולכל אחד יש את הזכות לבחור כיצד יחיה. או לפחות לנסות.

כתיבת תגובה

