לא סופי

 

 

 

לא סופי, ביום שלישי בעוד שבועיים, הרצאה שלי ב"דילה" בירושלים, על "סחר בנשק – היבטים חברתיים ומשפחתיים". אשמח לראות את יושבי ובאי האתר בין הקהל, כן, אני יודעת שזה ירושלים ומי בכלל יודע איך נוסעים לשם. קשה להאמין שפעם התגוררתי בעיר הזו, ואפילו לימדתי עליה סניגוריה. אך מן הרגע שהמשאית עם הארגזים יצאה משם מערבה, לא דרכה רגלי במקום הקדוש ההוא. עד כדי כך אהוב וקדוש, שאי אפשר ממש לחלל אותו בנוכחות רגילה.

 

ובכל זאת, נושא חשוב, ואפשר פעם בחיים לעלות לרגל גם לירושלים. אני מתכוונת לדבר על נגע העבריינות שנקשר לעיסוק אינטנסיבי בסחר בנשק. זוית אחרת לאותה מחלה – אבות אכלו בוסר שיני בנים תקהנה – לא אספר על האפריקאנים המסכנים שנרצחים בכלי המשחית שמוכר המערב, ולא חרחורי מרידות ומלחמות שוא כדי לקדם מכירות. משהו אחר. המחיר שמשלמים הסוחרים, והקהילה שכביכול יוצאת "נשכרת" מהענף. לא הכל ורוד, ואת הצללים לא תמיד זוכים לראות ולשמוע כאשר שר האוצר סוקר בגאווה את "היצוא הבטחוני" של השנה החולפת.

 

השקר של "טוהר סחר הנשק", על זה אדבר, וכדי להתרחק מצרות, אמתקד בנתונים ועדויות ממדינות אחרות, ארצות הברית, מדינות אירופה וכולי. את ההיקש אפשר לבצע בעצמנו.

 

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • קורינה  On 10/01/2007 at 21:33

    באמת חשוב. כל כך חשוב שראוי לקיים גם בתל-אביב. למשל, ישנו מקום לכך בדיזנגוף סנטר, ב"סוהו" – כך לב העיצוב היאפי, אבל המרכזת שם נחמדה.
    או בסלון מזל, אלא שהמקום קטן.
    או במועדון הגדה השמאלית.
    אולי יש מי מהמבקרות והמבקרים כאן המכירים מקום עוד יותר מוצלח.
    ובלבד שהם יעשו את הפרסום ברשתות שלהם.
    מה זה 'דילה'?
    בהצלחה!

  • איריס  On 11/01/2007 at 04:14

    מסכימה איתך לגבי תל אביב. אם את מכירה מישהו במקומות שמנית, אפשר לבשל משהו.
    דילה זה מעין בית קפה ומקום מפגש דומה לסלון מזל, בירושלים, ככה הבנתי
    גם לי לא ברור מה יש לחפש בירושלים, אבל גרים שם אנשים וכולי.
    בינתיים, מן התגובות "בעולם" לאמירות שלי על פרקטיקות הסחר בנשק, אני מנסה להרגיע שאין בהרצאה "פוטנציאל הפללה" של מפעלים ואישים מסויימים.

  • ירושלמי עדיין  On 11/01/2007 at 07:06

    ולא יודע איפה זה "דילה"…

    ותפסיקו את ההתנשאות, תל אביביות.

  • איריס  On 11/01/2007 at 07:15

    http://www.jlm.israel.net/home/location_view.php?id=17

    دايله Daila דילה

    דילה – חלל בין תרבותי הפועל למען שינוי חברתי דרך אמנות עצמאית, תקשורת ומדיה אלטרנטיבית ותכניות לימודיות

    שלומציון המלכה 4

  • איריס  On 11/01/2007 at 07:26

    גרתי בעירך חמש שנים, מה שנותן לי כרטיס כניסה להתבטא בלי להיחשב מתנשאת תל אביבית.
    אני בכלל מרחובות ועכשיו גרה ביפו, ומקווה בע"ה לא לגור בישראל בכלל.
    העיר ירושלים חולה במחלה ממארת, מה שלא גורע מיופיה ואיכותה הפוטנציאליים. דע עקא, כמו שאומרים, שרמת הסיכון להידבק ללא תקנה במחלה מחייבת זהירות. תל אביב זה לא מציאה בכלל, אבל אפשר להתנחם בים, בינתיים, אם כי לאחרונה הזיהום הפך את המרחץ לעינוי ישראלי רגיל.
    ירושלים רוויה באנשים חולי שליטה, שחיתות, ואלימות, בנוסף למשוגעים החיננים מן האקזוטיקה הידועה, לא נהניתי לחיות באזור מלחמה, וזה מה שהיא. "השתתפתי" בפיגוע נוראי במדרחוב, הציל אותי ממוות בטוח ערבי ממזרח ירושלים שסיפר לי אחרי כן שהוא נתון לסחיטה על ידי השב"כ ונאלץ למשת"פ להם והוא נתון בעצמו בסכנת חיים יום יומית, אולי אני יכולה לעזור. שבוע לא עצמתי עין מזכרון האיברים התלויים על העצים, החום שלי עלה לארבעים רק מהטראומה. כאשר חזרתי לעבודה במשרד המשפטים, אחרי יומיים, אף אחד לא שאל מה שלומי, אף שידעו שנתקעתי בפיגוע הזה. המשתפ לדעתי התאבד בשלב כלשהו, היה חתיך וחכם וטוב לב. השכן שלי בתלפיות מר גיספן היה נכנס לדירה שלי מידי פעם (היה לו מפתח מבעל הבית) וגונב דברים קטנים, אבל מעצבנים, פעם לקח את כל הארנק ואחרי כן התחרט כניראה וזרק אותו ליד הדלת. המנקה של הבניין המפואר, ערבי מאחד הכפרים בשטחים, דפק לי בדלת יום אחד ושאל אם אני מוכנה לעזור לו שיתנו לו מהועד בית פיצויי פיטורין אחרי שמונה שנות עבודה, כי לא יכול יותר להיכנס לישראל. גיספן הגנב הקטן הסביר לי שאם אני אתערב יתכן שיהיו לי חבלות ברכב, ואכן אחרי כמה זמן היו. אז אמרתי לפועל הניקיון שאני מצטערת, והפניתי אותו למוקד סיוע כלשהו. השכנים שלי היו אליעזר ויצטום מימין ופסיכיאטר אחר ששמו נשכח ממני משמאל. שניהם היו זקוקים מאד לטיפול נפשי, אך בחרו לטפל באחרים. זו ירושלים, בתמצית.

    יחד עם זה, ובלי ציניות, אם אשכחך ירושלים תדבק לשוני לחיכי…אין כמו אהבות אבודות וישנות. עוד יבוא יומה

כתיבת תגובה

