הרומאים חוזרים

 

ידיעה חדשותית באתר של הכנסיה הקתולית מספרת על הקמת כוח משימה חדש במשטרת רומא ללוחמה בכתות השטן בעיר. ההחלטה התקבלה בעקבות חשד שכתות השטן המרובות מעודדות ומעורבות בעבירות קשות כמו סחר בסמים, עבירות מין  ועוד. כוח המשימה כולל גם פסיכולוגים ומוחים לכתות, ובלשים מן השורה. לאחרונה, פנתה משטרת רומא לותיקן לבקש צירופם של אנשי דת המתמחים בנושא.

 

טוקבקיסטים מחו"ל הגיבו לידיעה בשאלה האם ההחלטה קשורה לידיעה אחרת, והיא – מינויו של קיסינג'ר כיועץ מיוחד לענייני מדיניות של האפיפיור. השאלה נכתבה באירוניה, תוך השתמעות כאילו קיסינג'ר בעצמו חבר בכת מסוכנת…

 

——————————————-

 

הקשרים בין רומא לישראל בתחום הזה נזכרים בבלוגוספירה האזוטרית, כאילו משפיעה רומא, באמצעות מסדריה האזוטריים (בין היתר הבונים החופשיים, אך לא רק) על ירושלים. מקריאת החומרים הללו נוצר רושם כאילו הרומאים טרם הפסיקו את שלטונם בציון, חרף חורבן הבית.

 

————————————————-

לפני מספר שנים נפגשתי עם כמה בעלי מקצוע מתחומים שונים לדון בתופעת הכתות, השטניזם ובעיית אכיפת החוק בתחום הזה. אחת הבעיות המרכזיות היא חוסר מודעות לתופעה, ושיוכה בטעות לתחום הדתי, בעוד שהיא שייכת יותר לתחום העברייני המשתמש במוטיבים מיתיים וארכיטיפליים לקידום שליטתה בבני אדם. בעיה אחרת היא חדירה של אלמנטים כיתתיים כאלה לכל שדרות השלטון ובעיקר לתחומים רגישים לאכיפת החוק. משטרה, בטחון פנים וחוץ, תקשורת, ושירותי רווחה למשל העוסקים בטיפול במשפחה ובילדים.

 

למיטב ידיעתי, מאז דו"ח הכנסת בראשות תעסה גלזר לא נעשתה עבודה רצינית בתחום הזה. גם תעסה גלזר הדגישה יותר מידי את הצד הדתי (כתות מסיון למשל) לעומת הפן העברייני, שוב, מתוך הטעות הרווחת, גם בארץ וגם בחו"ל. בארצות הברית, עקב טיפול כושל של התקשורת בנושא, ניתן דגש רב מידי לארגונים דתיים קיצוניים, כמו הנוצרים הפונדמנטליסטים, אשר ניסו לעורר בהלת "מכשפות ושטן" בקרב הציבור, וגרמו יותר נזק מתועלת, כיון שהם הטביעו את הנושא במונחים דתיים שדוחים את רוב הציבור החילוני ואף את הציבור המאמין המתון.

יחד עם זאת, קבוצות דתיות, בכל הדתות, מתמודדות עם סיוע למי שנמלט מצפרני הכתות הללו, כמו למשל "יד לאחים" המטפל ביוצאי הסיינטולוגיה וכולי.

 

הבעיה בתחום זה היא היעדר מסגרת התייחסות חילונית חברתית לתופעה זו המבלבלת רבים מן העוסקים בה, בין כמטפלים בתחום בריאות הנפש, בין כאוכפי חוק או כנפגעים אפילו. מאחר שהסוגסטיות (ראה קישור שהבאתי בעניין תעסה גלזר, העמוד הרלוונטי) המתקבעות במוחו של חבר הכת, או קורבנה, הן בעלות תכנים דתיים, נוצרת מאליה התייחסות של הנפגע ואחרים, לרמת התוכן. בעוד שלמעשה, עיקר הבעיה נעוצה בעצם השימוש בהיפנוזה וסוגסטיה ללא הסכמה ורצון. כלומר, במקום להתיחס לתכני הסוגסטיות (ה"אמונות" של הכת, ברמה המופשטת) יש להתייחס לשיטות ולפרקטיקות של השאה, ולהתייחס לתכנים כסוגים שונים של הפחדה, שליטה, הטרדה, המובילים כולם להעצמת האליטה בכת, ששואבת את כוחה מניצולם של השאר.

 

האו"מ עוסק בנושא הזה כבר כמה שנים, בניסיון לנסח קונספציה משפטית ליצירת עבירות חדשות העונות בדיוק לבעיה, ובצדק קושר את הדיון בכתות האלה לועדות העוסקות בחטיפה וניצול ילדים לתעשיית המין, ולסחר בנשים, כיון שאלה היעדים המרכזיים של הכתות, גם אם הן מתכסות במלל גבוה ונשגב. כמובן, המבנה הכיתתי מאפשר ומעודד עבירות מאורגנות נוספות, סחר בנשק, בסמים, ואף השחתה של מערכות ציבוריות למטרות כספיות.

 

אחד מן הנושאים המרכזיים בדיוני האו"מ הוא ניסוח מדויק של העבירה, או אגד העבירות נגד הקורבנות, כאשר הנטיה כיום היא לכלול זאת תחת המונח הטעון "עינויים", אף שהמונח הזה יוחד בעבר לסוג של פגיעה בהקשר פוליטי, כלומר, בהקשר של זכויות אדם (שלטון נגד פרט מטעמים פוליטיים או בטחוניים). הניסיון לפתח עבירות פליליות הולמות, וגם להכניס את הדיון למסגרת של "זכויות אדם" ומשפט בינלאומי, הוא במטרה להפעיל לחץ כבד על המדינות החברות להגביר את המודעות ואכיפת החוק בתחום זה. זאת עושים, בהעלאת מודעות, קיבוץ ביחד של נפגעים רבים, חיבור בין אנשי מקצוע בעולם כולו כדי ליצור גוף ידע משוכלל, ועוד.

 

האם ישראל נוטלת חלק בפעילות הזו ? למיטב ידיעתי, מעיון באתרים ובפיסות של חדשות, לא.

 

 

 

 

Both comments and trackbacks are currently closed.
%d בלוגרים אהבו את זה: