צנזורה בטוקבקים של "הארץ

כמה קטנות (כי אני בחופשה עד חנוכה בערך, ביי וחג שמח).

 

הצועד מוכיח ומסביר איך הארץ מצנזרים טוקבקים שלו, אבל מכניסים את הטוקבק אם הכותרת ושם הניק מתלהם ("אולמרט שונא ערבים") במקום שמו המוכר של הצועד בנעליו.

 

הצעה לצועד – למצוא יוזרניים בגרמנית (תרגום של הצועד).

—–

 

 

סתומים בלחץ

 

– משרד החינוך לא מתמודד עדיין עם תוצאותיו העלובות של מבחן פיז"ה הבינלאומי בו התברר שהילדים הישראלים סתומים (כשלון בהבנת הנקרא) בלחץ. הביטוי לא נועד להעליב. התיזה שאפשר לשרוף לך את הרגליים ובוא בזמן להרביץ בך תורה – קורסת. מסתדר שלחץ, דחק, סותם את המוח ושום "אוריינות" לא תעזור.

מרגע שנחתו רגלי בישראל חשתי בירידה ברורה של כעשרים יחידות איי קיו (בזמן המלחמה, אולי חמישים) מהדחק. גני הילדים אלימים ומופרעים, המורים משתמשים בילדים רק בתור "נוהל שכן" להסדרת הנופשונים שלהם והמשכורת (לא מאשימה, משכורות חרא), והפלא ופלא – עברו שלושה חודשים מתחילת הלימודים, ואצלנו לפחות לא מצאו עדיין את הזמן לדבר על הטראומה של הקיץ  (ריממבר דה וור ?) . זה עידוד לסכיזופרניה והדחקת סכנות ומתחים, הילדים מסתגלים לשקרים, אבל…הכישורים צונחים. בשר תותחים לא יכול להצטיין בשירה ודיפרנציאלים, צריך להחליט מה רוצים. אה, כבר החליטו. אז מה מקטרים ? 

 

המרגל הרוסי הרדיואקטיבי

 

המנוח המוקרן, ליטוננקו (יסלחו לי הרוסים על השיבושים) כתב בספר שפרסם בעבר שמאז שנות השמונים שלטו שירותי הבטחון של רוסיה באמצעות ארגונים המורכבים מפורשי מערכת הריגול, אנשי בטחון לשעבר, ועבריינים אשר ביצעו פעולות עבור הממשלה, באופן שאיפשר לממשלה לנתק את עצמה מאחריות. רציחות, למשל, נוח יותר להפיל על "תפוחים רקובים". למעשה, שיטת מיקור החוץ הזו עובדת בישראל, בערך מאותו זמן, ומאפשרת לא רק להתנער מאחריות למעשים פרובלמטיים, אלא לחסוך בתשלום למבצעים. בעוד שרבים בעולם מודאגים מן הנוהל הזה מבחינה מדינית (היעדר יכולת להטיל אחריות), אותי מדאיגה ההפרה היומיומית של זכויות האדם של ה"סייענים/קבלנים/עבדים" (תלוי במי מדובר). שיטת העסקה זו מאפשרת גניבת הקופה הציבורית, העשרת אנשים פרטיים מצד אחד, וניצול ברוטאלי של אזרחים תמימים מצד שני. אחרי כן מתפלאים שכל המעסיקים מקנאים ומעתיקים את השיטה.  נקודה למחשבה.  

מזוז מגרבץ

את הפיסקה הקודמת רציתי להפנות למזוז, באופן סמלי. אבל בלילה חלמתי חלום (באמת, נשבעת !) של דקות ספורות ובו..אני פשוט צופה באיזו אחוזה שופעת ומפוארת, ועל המדרגות באחד המפלסים העשוים לתלפיות מאבן ירושלמית חצובה, יושב מזוז ואשכרה מגרבץ. קייס קלוזד.

 

 

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • הצועד בנעליו  On 03/12/2006 at 19:47

    לאחר 11 נסיונות נוספים בכינוי המוכר שלי, כתבתי בתור "חייזר כחול 12" (ע"ש מספר הנסיונות) ואת התגובה הזו הם פרסמו, ומספרה היה 105לאחר כמה שעות גיליתי שהיא הוסרה!!! (כנראה לאחר שבתגובה נוספת חשפתי שזה אני, וקצת לגלגתי עליהם. לא ידעתי שאסור…)

    למישהו שם מתאימה בדיוק הכותרת שנתת לקטע שמתחת לסיפור שלי.

  • הצועד בנעליו  On 04/12/2006 at 11:58

    אך מכיוון שקיבלתי את הרושם שעוד אנשים חושבים שהצועד לקב"ן הוא אלטר אגו או משהו כזה, אבקש את רשותך להצהיר כאן:
    הצועד לקב"ן *אינו* אלטר אגו שלי (וכמוהו אחרים העושים וריאציות על הכינוי שלי, כגון "הצועד בגרביו" וכד').
    והוא אכן יוצר עניין, אך כוונתו היא לקלל, ואני מעדיף עניין שיווצר בגלל הדברים שלי לגופם.

    (את התגובה שהגבתי לו את יכולה למחוק).

כתיבת תגובה

