משפחה אחת גדולה ושמחה…

ותמסרי ד"ש לשרה וביבי

 

היום, תוך כדי קילוף מלפפונים לסלט טרי, ועיבוד האבל על מות אבי, אני מקבלת טלפון ממשרד התמ"ת. סליחה ? אה…זאת בחורה חביבה בשם הילה, המצלצלת לערוך סקר משוב על השירות של המשרד. לקח לי זמן מה להזכר, כן, האסימון נפל. לפני שנה בדיוק, כאשר חזרתי לארץ (נמאס כבר לחזור על זה, הוחזרתי…), אצתי רצתי מהר ללשכת התעסוקה כדי לקבל את קצבת התושב החוזר. בפתח הלשכה קיבל אותי פוסטר יפה וענק, המזמין "חד הוריות" (אני), לייעוץ תעסוקתי פרטני. הפוסטר הבטיח הרים וגבעות ובעיקר מענקים נדיבים לפתיחת עסקים וגם סיבסוד רציני למעסיק שיסכים לקחת תחת חסותו את המצורעות האלה, חד הוריות.

רשמתי מהר את המספר, ובבית חיגתי. ובכן, לא מענקים ולא עבודה (ואף לא נעליים), השירות הוא בסך הכל סיוע של פסיכולוג תעסוקתי בכתיבת קורות חיים. הכל, כראוי לימים אלה של וירטואליות, בטלפון. נרשמתי לשירות ותוך שבוע התקשרה אלי איזו רבקה, שהציגה עצמה כפסיכולוגית מירושלים. ניהלתי איתה כמה שיחות של רבע שעה, בהם דרשה לראות בפקס את קורות החיים שלי, הציעה הצעות, תיקנה פה ושם, והודיעה לי שאין לי שום בעיה למצוא עבודה. עובדה, הבת שלה מצאה.

בואי נלך לקרוא שאלונים של חד הוריות…

רבקה היתה חביבה, ואני תהיתי בקול רם, כמה כסף היא מקבלת עבור עבודה נוחה זו, שאפשר לעשות אותה מהבית בטלפון, ולרשום את הזמן בנדיבות, ולקבל בודאי סכום נאה, לפי מדד הפסיכולוגים. (דוקא מתאים לי העבודה הזו) , זה הזכיר לי את הפתגם הנצחי של סבא שלי ז"ל, שדיבר על "כוסות רוח למת", ואכן מה לו למובטל או לעני שיחה עם פסיכולוג תעסוקתי (מה זה בכלל?) בעמידה, בטלפון. באמת, סקס ב 1-900 הוא כבר אותנטי יותר.

לימים, כאשר שהיתי פה מספיק זמן בשביל להיווכח במימדי האסון שהטיל עלינו ביבי נתניהו, אסון חברתי ממש, הרעבה והשפלה (במיוחד של נשים חד הוריות, רמז לבעיות מיניות של הנ"ל, הזקוק לשליטה מוחלטת כדי לתפקד). נזכרתי גם שרעייתו (אחות מספר 4 ? כך קוראים הסינים לפילגשי הפיאודל, לפי מספרן הסידורי) היא במקרה פסיכולוגית, וכמה מתאים שתסדר ג'ובים קלים ונוחים לחברותיה באיגוד, והכל במסווה של סיוע בתעסוקה לחד הוריות. כמה סאדו מאזו, כמה נתניהו. כל השילוב הזה של הקיסר המשעבד, רעייתו המשתפת פעולה, ומכנסת תחת כנפיה נשים נוספות שיתעללו באחרות. ממש חצר סינית עתיקה ולשם שינוי לא ביזנטית דוקא. ומעל כל אלה , מנצח על המחזה האבו גראייבי הזה, שרון עב הכרס ושני בניו, וכולם יחד מצחקקים בקול גדול על הערימה הנאנקת. פרס, כמו אותו חתול מסורס יכול רק לייעץ, והקדושה לילי, מסתכלת על כולנו בחמלה רבה.

 

משפחה אחת גדולה ושמחה

 

שכחתי מכל זה בינתיים עד היום. הילה צלצלה בקול נעים ופרחוני והקריאה לי זר שאלות אמריקאיות (הרבה מאד, הרבה, בינוני ובכלל לא) על השירות שקיבלתי. עניתי לה בהכנעה מלאה, סיפרתי לה הכל, כפי שדרש השאלון (היא בודאי משתכרת כמה גרושים על כל שאלון כזה, כעובדת קבלן). לאחר שסיימנו שאלה אם יש לי הערות, וככה אמרתי –

הפסיכולוגית היתה נחמדה ולא יעילה בצורה רגילה. התרגיל עצמו הוא שחיתות גדולה ממדרגה ראשונה. את הכסף שנתנו לפסיכולוגים האלה, שממילא אינם גוועים ללחם, אפשר היה לחלק לעניים או להשתמש בו כדי ליצור מקומות עבודה. כל הפוילע שטיק הזה כולל "סקר משוב", מתאים לזוג נתניהו ולא אתפלא אם הם אוספים את השאלונים, מעיינים בהם ביחד במיטה, ופורצים בצחוק תוך כדי משגל עסיסי על הניירות המתעופפים. 

 

 

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • זו ש  On 13/12/2005 at 23:09

    של מאתיו בארני, כמובן. סתם כי הן יפות בביזאריותן, בעיניך, או שיש קשר סמוי שלא הבנתי?

  • איריס  On 13/12/2005 at 23:49

    שורה תחתונה, כן כמובן מאתיו ברני, פשוט שמתי את התמונות שלו בהרבה פוסטים לאחרונה והרגשתי שכולם כבר מכירים אותו. תודה יתוקן.
    אגב מחפשת עותק להשאלה קצרה של הסרטים קרימסטר, יש באיזה מקום ?
    כן, בטח זה קשור, הוא מתאים לי לאוירה הזו, מולהולנד דרייב עם רבדים מאסוניים

  • גלטול  On 16/01/2006 at 19:15

    אמא שלי פסיכולוגית ואני רואה כל יום איך היא
    .עובדת קשה כדי לעזור למטופלים שלה

  • איריס  On 16/01/2006 at 20:37

    קודם כל לא כתבתי על כל הפסיכלוגים אלא על התוכנית הזו. הדגשתי גם שהפגם לא נפל בהם אלא בתוכנית עצמה. אולי לא הסברתי עצמי טוב ?
    הרעיון לתת ייעוץ פסיכולוגי כאשר מבטלים לאנשים קצבאות מחיה, ניראה לי מזעזע, עדיין. גם אם הפסיכולוג הוא נפלא. כיצד יכול טיפול לבוא במקום אוכל ? או עבודה ?
    שאני

כתיבת תגובה

