מריחה על הבוקר=מבקשת עצה (עם עדכונים מהשטח)

למי שיש עצה טובה, שיקום

בשנת 2000 הגשתי תלונה, בתמיכה של נעמ"ת, על סדרה של הטרדות, פריצות למחשב, נאצות, איומים, השמדת חומר, גרימת נזק למחשב ומה לא. הכל בחבילה יפה למשטרת ישראל, עם מספרי IP ועם חשדות שלי בדבר זהות המעוול וגם שולחו. כל הנושא של עבירות מחשב היה אז בחיתוליו, נידמה לי שרק הוקמה אז היחידה לעבירות מחשב, היו שם אולי חמשה אנשים. לפי הנוהל, הוגשה בקשה על ידי המשטרה לבית משפט לקבל צו המורה לספק לגלות למשטרה את זהות המשתמשים לפי כתובת ה IP

וכך היה. לפני כן, החוקרים הסבירו לנו שמדובר בודאי בילדים שובבים שזה התחביב שלהם. אך לאחר שקיבלו את הנתונים מהספק השתנה הטון. ממתלוננת הפכתי לנאשמת מטרידה, כלומר, מטרידה את המשטרה. פגישה אחרונה עם מפקד היחידה, ועורכת הדין של נעמ"ת היתה לא נעימה. קיבלנו מסר חד משמעי. החוצה. בקשה לעיין בתיק ובשמות נענתה בשלילה, "יש חיסיון" אמר מפקד היחידה, ותשובתו גובתה במכתב של ראש המחוז.

גם נעמ"ת, אחרי ששוחחו טלפונית עם המשטרה וקיבלו שמץ מידע על התוצאות, ירדו מן התלונה. מי זה היה ? אין לי מושג. מנהלת נעמ"ת שלחה חיוכים רבי משמעות, והסכימה רק לאמר שאחד מהם גר בשוהם או משהו כזה. או אולי כוכב יאיר. כאילו מה.

הגשתי בעצמי ערר לפרקליטות על סגירת התיק ועל החסיון. לאחר כמה חודשים קיבלתי תשובה שהם עומדים מאחורי המשטרה, בעיקר משום שסרבתי להגיד את שם החשוד בעיני. למיטב ידיעתי המשפטאית, אין עילה כזו לסגירת תיק, שלא לאמר שהטענה מוזרה, לנוכח העובדה שאמרתי את שם החשוד לדעתי, וגם הגשתי את זה בכתב. באופן כללי, ובלי להיכנס לשמות, החשוד העיקרי היה ….מדינת ישראל.

לפני כמה חודשים, כאשר התפרסמה פרשת הטרויאני, נזכרתי במה שקרה אז. כתבתי שוב למשטרה ולפרקליטות וביקשתי עיון חוזר בתיק, גם לעניין החקירה וגם לענין החיסיון. התשובה שקיבלתי בכתב היתה שוב – שהתיק נסגר בצדק כיון שסרבתי להגיד את שם החשוד. מצד שני, קיבלתי אישור לעיין עכשיו בתיק החקירה.

היום בבוקר קיבלתי טלפון בשעה מאד מוקדמת, לתאם פגישה לעיון בתיק.

האמת, אין לי ממש חשק להמשיך את המריחה הזו.

למישהו יש עצה ?

————————————————————–

עדכון מהיום, 11 אוגוסט, בבוקר. בסגנון הלמו – דיווח מהשטח ישר כאשר הביורוקרטיה מחרבנת לנו על הראש.

מתקשרת לאביבה ממפלג הונאה לתאם עיון בתיק. אביבה שמה לב שאני גרה קרוב לתחנה (סכנה…?) אז היא מדברת אליי קז'ואל, עאלק שכנים ביפו, תקפצי מתי שאת רוצה רק תודיעי מראש. שימי לב לרדיו, היא מציעה, כי אם יש הפגנות התנתקות אנחנו לא נהיה פה .

-"מפלג הונאה בהפגנות התנתקות ? מה זה צו 8 ?" אני שואלת בציניות.

-"כן, כל המשטרה." אמממ

– "טוב, אז אני אתקשר לפני. עד מתי את שם, חמש ?"

– "לא לא."

-" ארבע ?"

-" שתיים וחצי" היא עונה מבויישת קצת.

-"לא רע." אני אומרת, מכירה במזלה הטוב למצוא ג'וב נוח. 

 

והסאגה נמשכת.

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • איריס  On 10/08/2005 at 19:00

    עקב תקלות וקצת רשלנות וגם התעצבנות והקשה אלימה על כל מיני כפתורים מתסכול נמחקו תגובות. עמכם הסליחה.

    מילה על הפוסט של יהודה בלו שעלה כאן על ידי החוזר בדרך. ככל שהעניין מתפתח, ניראה לי שזה ספין עלוב בניסיון להסיח את הדעת מהסקופים שלי. ואם לא, אז ככה זה צריך להתפרש.
    הבחור שוטח משנה חדשה- שמאל שמצדד בהעמדה לדין של מרצים על פטיציה חיוורת למדי שלא השפיעה על אף אחד. האיש התערער קלות לדעתי, כי אי אפשר להבין מה הוא רוצה חוץ ממירמור קל על חוקרים אחרים שפרסומים שלהם התקבלו בכתבי עת מוסלמים ?
    ניראה לי שהוא מהשושו…ששששש….

  • הצועד בנעליו  On 10/08/2005 at 23:51

    ואיך לא חשבנו על כך:)

כתיבת תגובה

