מפריעים לי, הלו, זה מפייה ?

או, מפריעים לי בחופשה אז אני מפריעה בחזרה

עוד זה הולך וזה בא
 
לא הספקנו להירגע מהחדשות המזעזעות על משרדי החקירה ושיטות הפעולה שלהם, וכבר התאוששה המאפיה ומצאה לה במהרה תחליף מתוחכם. לא עוד ציוד טכני מתוחכם, תולעים ווירוסים פרי מוחו הקודח של גאון צעיר, ולא מעקבים מתישים אחרי אישה נואפת, מתוך גג הבניין הסמוך. חם עכשיו, והמוח היהודי ממציא לנו פטנטים.
 
כותרות "מעריב" של יום שישי מספרות על מקרה מוזר. רעייתו של השופט פלפל הגיעה יום אחד לביתם, ונדהמה לראותו מוקף בחבורת פורצים המחפשת את הנתיב הקל להיכנס לבית. בדרך כלל, ביתם של שופטים אינו מהווה יעד לפריצות גנבים, שכן גם לאלה מערך מודיעין כלשהו. מדוע להסתבך בפריצה לביתו של שופט, כאשר אפשר למצוא קורבן אחר שהמשטרה לא תטרח להגיע כלל לביתו אם יתלונן ?
התעלומה נפטרה חיש קל, היו אלה חבורה של "גובים" מטעם איזו חברת עיקולים שלכאורה טעו בכתובת. אפשר להסתפק בהסבר הזה, אבל ניתן גם להפליג איתו הלאה. מעשה שהיה כך היה.
 
לפני כמה ימים, בעוד אני משוטטת בחמסין ל"סידורים" אחרונים לפני השבת והחג (במקום להיות בסיני, כפי שעשו החכמים), ארב לפתח ביתי אדם. כאשר הגעתי בחזרה מן הסידורים והנחתי את תיק המכולת, נכנס לדירה, ללא הזמנה מפורשת, גרם לבהלה, עד שהוציא תעודה רשמית למחצה שעליה כתוב דודי שושן – "גובה". מסתבר שהוא עובד עבור חברת "שוהר", קבלן גבייה של עירית רחובות לאיתור הפושעים הגדולים במדינה, אלה שלא שלמו קנס חניה של 70 ₪. דודי, הגובה שלי, מיהר לרשום חפצים ביד מיומנת, התיישב היכן שחפץ, תבע לקבל שתייה, ודרש את הסבום האסטרונומי של 2000 ₪ עבור דוחות משנת 2000.
 
במהלך ה"סימון" הפיל את מארז המחשב, התבונן בחפצי הבית בעין מיומנת, שאל שאלות על ציורי שמן שעל הקיר, שלח מבטים רבי עניין בגופי, ולא ברור היה עבור מי הוא בדיוק עובד. כל העסק היה תמוה, שכן מעולם לא קיבלתי התראה לתשלום, ובמועד שבו רשום בדו"ח שנמסרו לי ההזמנות, הייתי בחו"ל לתקופה ממושכת. החתימה על המכתבים הרשומים מתנוססת בגדול – מרים יוכטמן, נכון האישה שרכשה את הדירה שלי ברחובות לפני חמש שנים.  מכל מקום, לו רצו לפעול כחוק, ולאחר שאתרו אותי, היה עליהם להסתפק במסירה חוקית של דרישת החוב. ולאחר מכן, לעקל.
 
מר שושן צעק קצת, ואז הציע תשלומים, ולבסוף הציע שאתקשר לחברה וכך עשינו. שיחה עם "אפרת" (החוששת לתת שם משפחה פן יבולע לה) – הובילה למשלוח פקסים, דרכונים, והוכחות שאכן לא בוצעה מסירה כיון שלא הייתי בארץ. אפרת מסכימה שזה באמת לא תקין, ומבטיחה לעכב, אך לא שולחת מסמך לאשר זאת. מאז – הטלפון בחברת שוהר עונה לקונית – "עקב שידרוג המחשב, לא ניתן לקבל שירות. נא צלצל במועד אחר". התקשרתי למשטרת ישראל, מפוחדת שמא דודי וחבריו הנמרצים, אלה משוהר ואולי חברים אחרים יש לו גם, יחזור שוב בשעה לא קרואה והוזמנתי ל"רדת לתחנה".
 
בכוונתי לגשת לתחנה עכשיו, ולראות כיצד מתמודדת משטרת ישראל עם השיטה החדשה לאיים, להשיג מידע, אולי גם לקחת את המחשב פיזית (מי צריך סוסים טרוייאנים ?) והכל תחת צו חוקי, תעודה מפלסטיק ועוד ניירות כהנא וכהנא ההופכים את הכל לבדיחה סרת טעם.
 
הנה לכם – רוצים לפרוץ ? רוצים לברר מידע ? רוצים לאיים ? רוצים לקחת מחשב ? רוצים לחסוך בדמי חקירה פרטית ? רוצו לגובה, בקשו שיטעה בכתובת, או יפברק חוב, ימתין לקורבן במבואה החשוכה ויפרוץ הביתה, לעשות בו כבשלו. הכל, כאמור, תחת כיסוי חוקי לכאורה.
 
להשלמת התמונה, נודע כי אלמונים ככל הניראה ניסו להתנקש במישהו ממשפחת אלפרון, במהלך סוף השבוע בקיסריה. נו ודאי, מישהו אחר – עם קשרים טובים יותר בממשלה – שם יד על עסקי הגבייה, אתה לא מבין ברוך ?
 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • איריס  On 25/06/2005 at 09:33

    חן חן, לדאגה מקרבי הממסד.

    לא, זה לא נורא, ומכל מקום, העניין הוסדר לשביעות רצוני, יתכן אפילו שנעשה כסף מזה. כל צרה היא הזדמנות למשהו טוב.
    לא חזרתי לבלוג, רק ביקור קטן וחובות קודמים שכבר היו בשלב הטיוטה.
    המזרח הרחוק זה מילנו ?

  • איריס  On 25/06/2005 at 09:39

    אבל עכשיו טרדה נוספת בקיץ. מסתבר שמישהו בסניף הבנק שלי פתחה חשבון בדיוק על השם שלי, על שלושת סעיפיו הנדירים, ונסעה למילנו.
    זה נשמע לי כמו גניבת זהות לצרכים לא כשרים אולי הלבנת הון, או גרוע מכך, חטיפה או שיבוש הליכים משפטיים.
    מה אתה מציע לעשות מיכאל?
    אלה סוג הטרדות, והן עולות כסף.

להשאיר תגובה

