מוצלח

כבר חודש וחצי שהילד אוכל רק המבורגר, שניצל (קפואים) וצ'יפס. זהו. גלידה מידי פעם, ושוקו. כמובן לא רוייתי נחת, אבל גם לי היה חלק בתופעה. ההשראה שלי נגמרה. כל מה שהכנתי יצא…אפעס, סתמי. השבוע החלטתי ש…די, אני צריכה להחזיר עטרה ליושנה, "האוכל של אמא". על עוגת הגזר סיפרתי כבר, ועכשיו להמשך. אני מנדבת פה אילתור טעים מאד מאד ולא מסובך על הקוסקוס האמיתי. הצליח מעל למשוער וגם היה לי נעים להכין אותו, וכמובן לאכול.  אפשר לגוון עם הירקות לפי מה שיש בבית.

טעים

 

המרק:

 
ליטר וחצי מים, אבקת מרק עוף אמיתי, קופסא רסק עגבניות, כמון, וכפית וחצי קינמון וכפית עריסה טובה (זה סוד הקוסקוס, אגב). זורקים לסיר שני תפו"א קלופים וחתוכים לרבעים, ובצל לבן גדול חתוך לרבעים. משאירים 20 דקות לרתוח, מוסיפים בטטה חתוכה לרבעים, ואחרי עשר דקות מוסיפים כוס וחצי חומוס מבושל (קפוא, עדיף), חצי כוס זיתים מגולענים, ושום כתוש (בערך שלוש שיניים). משאירים עוד חמש עשר דקות רתיכה, בודקים שהכל רך אבל לא מתפורר ומכבים.

הקוסקוס

שופכים שקית קוסקוס מוכן לקערה, מכינים כמו שכתוב (לא לדלג על שלב השמן) ובתור נוזלים משתמשים במרק שעכשיו הוכן. את הקוסקוס המוכן מעבירים לכלי נפרד וסוגרים. את המרק מסננים ואת הירקות מעבירים לכלי נפרד. אורזים כוס מהמרק ביחד עם שתי כפות שמיר כתוש ושמים בצד. זהו, זה מוכן וטעים.
כאשר הדרדס רעב לוקחים קצת קוסקוס בצלחת עליו מעמיסים ירקות ומרטיבים את הכל במרק. את זה מעבירים ישר למיקרו ומשם לשולחן.

מאד

 
טיפים : אפשר לגוון ירקות, קישואים, גזר, עגבניות, צימוקים כמובן, בקיצור כל מה שהילד שלכם אוכל.
רק חייבים לשים לב לסדר הבישול כדי לא לפורר לגמרי את הירקות.
ואם אני כבר במצב רוח נדיב, אז עוד מתכון ילדים לא רע ובהחלט בריא :

תבשיל עדשים

מרתיחים בסיר ליטר ורבע מים עם העדשים שתי כפות רסק עגבניות שום כמון מלח וקצת חומץ יין לבן. חצי שעה רתיחה באש נמוכה ולהוריד כל הזמן את האיכס שעולה למעלה עם כף. לטגן אחד או שני בצלים לבנים בשמן טוב עד להשחמה להוסיף שום ולטגן עוד קצת ולהוריד. להגיש בקערה את התרביך ולפזר מהבצל ואפשר להוסיף לימון טרי סחוט לכל מנה. 
 

בריא

גם פה אפשר לאלתר, להוסיף קצת אורז או אטריות דקות

Both comments and trackbacks are currently closed.
