בזק – קונספירציה או ניהול כושל ?

לפני חודשיים וחצי ניתקה בזק שכונה שלמה ביפו למשך שבוע ימים. נו טוב, זה יכול לקרות לכל אחד (??) אבל החלק החמור היה ההונאה. בהתחלה ניסו להגיד לכל לקוח שהבעיה אצלו בקו הפרטי וטכנאי יגיע בעוד יום יומיים. אחר כך, כאשר שכנים סיפרו זה לזה והצליבו עדויות, התברר כי כל השכונה מנותקת כולל העסקים, מכולות, הכל. כמובן, כדרכו של מרפי, זה היה בשבוע הכי נוראי מבחינת מזג האויר, ובכל יום שינתה בזק את הגירסה, אך לא הפסיקה להבטיח ש"עד מחר בשמונה בבוקר" יוחזר השירות. חשבון הסלולרי זינק אל על, כל פעולה פשוטה כמו רכישת חלב ולחם במכולת הצריכה נסיעה ארוכה לכספומט כיון שלא ניתן היה להשתמש בכרטיסי אשראי. לבסוף, לאחר שסוף סוף חזר השירות, התבשרנו על זיכוי בסך שמונה שקלים בחשבון. מישהו אמר בחצי בדיחות הדעת, שנראה לו ש"הוט" שלמה למישהו בתוך בזק לשבש את השירות כדי לגרום למעבר מסיבי של לקוחות ל"הוט", שבדיוק באותו שבוע יצאה בכותרות על "הטלפון החדש". אמממ….

 

היום בצהריים, כאשר אני גולשת לי להנאתי באינטרנט, החלו תופעות "ספוקיות" במחשב, והכי מוזרה, היא שיתוק של כל תאי הדואר, אלה שברשת ואלה שבתוכנות האימייל הרגילות. יתר האתרים עלו יפה, כולל אתרים מאובטחים היטב (כמו רשימות). כל שלושת תיבות הדואר שלי שותקו. ביאהו זה היה הכי מתסכל, כיון שיכולתי להיכנס לתיבה לראות את האימיילים החדשים, אך "לארץ המ(א)ובטחת" לא הגעתי. צלצלתי קודם כל ל"הוט" ולאחר בדיקת קוי הכבל אמר הטכנאי הענייני שהוא "מעלה את בזק, ספקית האינטרנט שלך" לשיחת ועידה. מן השיחה עלה כי התקלה המוזרה היא אצל בזק, ונשארתי עם הטכנאי המגמגם שאמר לי שיש תקלה גדולה והפרעות בשיוט. הסברתי לו שהשיוט תקין לחלוטין, אבל כל אתרי הדואר משותקים, וזה ניראה לי קצת "קונספירטיבי", אפילו התבדחתי איתו שיש לי בלוג קטן שחלקו מוקדש לפרנויות. לא עזר כלום, ובערב, שום דבר לא השתנה. צלצלתי שוב לטכנאי בזק בינלאומי, והפעם עבדתי חצי שעה עם הטכנאי אמיר, שניקה, ושינה הגדרות, ואפילו לקח את הססמא שלי (דבר שאסור לו לעשות), עלינו ירדנו, העלינו והשערנו השערות, ולבסוף גם נעלמו האימיילים מתיבת הדואר הנכס ביאהו, וגם שום דבר לא השתנה. הוא באמת הסכים שזה "מוזר מאד", אבל משום שיש תקלה, הוא לא יכול לבדוק טוב מה קורה שם. אממממ……

 

התקשרתי בחזרה לשירות לקוחות וביקשתי להתנתק משירות בזק בינלאומי, עד שהם יבררו מי מחבל להם בשירות ועושה מהם צחוק, או…שיחליפו טכנאים. חיכיתי 24 דקות בדיוק למענה, ואז לאחר שהסברתי את רצוני ונתתי את הפרטים המזהים, קיבלתי "מספר פניה" שאיתו היה עלי להתקשר לטלפון אחר. כך עשיתי ושוב הושארתי למעלה מעשרים דקות המתנה, עד שענה טלפן עייף, לקח את מספר האסמכתא, והבטיח שיתקשר חזרה. עכשיו כבר כעסתי…"אני מחכה עשרים דקות פעמיים כדי שתגיד לי שתתקשרו בחזרה ? פשוט נתקו את המנוי…כמה עוד אפשר להתעלל בלקוח ?". 

 

טוב, אני כבר מחכה שלושה חודשים לפירוט שיחות מבזק לחשבון שניראה לי מופרז (אלף שש מאות ש"ח בלי חו"ל או שיחות ארוטיות), וטרם קיבלתיו לידי, חרף חלופי פקסים יום יומיים עם מנהלת פניות הציבור החביבה מלי.

רצון טוב ? אולי יש, אבל שירות…ומחירים….נו באמת, כבר לא איכפת לי אם "הוט" הם נציגי עולם התאגידים הרב לאומיים האכזרי, אני את בזק עוזבת !

 

אוף…..

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • זו ש  On 06/03/2005 at 22:57

    לעולם אל תייחסי לזדון את מה שאפשר לייחס לטיפשות.

  • איריס לזו ש  On 07/03/2005 at 01:05

    ניראה לי שבמקרה של בזק זה אותו מקרה ייחודי ששני ההסברים דרים בכפיפה ובחלקים שווים, כל כמה שזה נשמע מופרך לוגית
    א.

  • מינוס אחד  On 07/03/2005 at 08:55

    בתור שונא בזק משכבר הימים: הימים ההם הצהבהבים בהם הפקיעו לנו את השיחות לחו"ל וגם את השיחות בארץ.
    עשיתי ככל יכולתי לא להיות מחובר אליהם, אבל גם הוט לא יותר טובים. במשך שנה שלמה הייתי "מחובר" אליהם. החיבור הזה היה מאופיין בניתוקים חוזרים ונשנים. פם בחודש היה מגיע טכנאי, מוצא איזה בורג בחיבור ואומר שהבעייה נפתרה. הכל נשאר אותו דבר. כשביקשתי להתנתק זה לקח כמה ימים לקבל תשובה שהצלחתי אך לאחר חודש שהתקשרתי כדי לברר למה אני עדיין מחוייב התברר שלא ניתקו אותי אלא שמו אותי על מעין רשימת מתלוננים. כמובן שלא זוכיתי על הניתוקים, על החודש שגנבו ממני, ולא פוציתי על השעות הארוכות שביזבזתי בביתי כדי לחכות לטכנאים (שמעתם על טכנאי שמגיע בשעות אחר הצהרים? הם לא.)
    לצערי הבעייה נפתרה רק כשעברתי לבזק.- כן שנואי נפשי מהעבר.
    אני לא רוצה לעשות פרסומת לבזק. הם חארות כמו כולם. הבעייה היא שכולם חארות. שהשירות מצוין עד שיש בעייה אמיתית. עד שאתה אומר בפשטות שאתה רוצה להפרד מהם.

    בהצלחה

  • איריס  On 07/03/2005 at 11:42

    כן מינוס אחד, בדרך כלל זה המצב, וציינתי כבר שהמתחרה ניראה לי פרובלמטי לא פחות מן הענק הביורוקרטי נזק. לא ידעתי שהוט כבר בשוק שנה ? הם אומרים שזה חדש, האם אתה מוכן לספר יותר ?
    בביקור של בזק לפני כמה חודשים כאשר באו להתקין לי שקע הטכנאי בלי בושה ניסה למכור לי הצטרפות לאיזה מועדון טלפון USB
    שעובד על תוכנה כמו סקייפ, ומאפשר גם שיחות לטלפון קוי וסלולרי בארץ ובחו"ל. משם בא לי הרעיון שלטכנאים של בזק יש כמה כובעים…כמו שאומרים אצלינו בלשכת עורכי הדין וחלק מהכובעים צהובים זל"ז
    מישהו שמע על זה?

  • הצועד בנעליו  On 07/03/2005 at 13:06

    1. טוב מאד שפתחת לתגובות.
    2. אם כבר קונספירציות ופראנויות, תגידי, אותה שכונה ביפו שאת מדברת עליה קרובה לרחוב הזה שבו הוציאו צינור ביוב החוצה?
    אם אני הייתי מג'מעת יפו, הייתי היום דואג.

כתיבת תגובה

