מחשבות על אהבה

 

 

א. זיכוי מסעיף אהבה
 
"אז מה תאריך הלידה שלְךָ ?" – שאלה עורכת הדין המשוררת בסקרנות רעבתנית.

– "שִשה באוגוסט" – מלמל עורך הדין המוסיקאי בתיעוב כלפי העיסוק באסטרולוגיה.

– "סִיקְס" ? שאלה באנגלית

– "סֵקְס" , ענה לה בתקיפות.

– "סיקס ?" שאלה שוב בקוצר רוח, מחשבת במוחה את מפת הכוכבים לאותו יום.

–  "לא! אמרתי סקס", התרעם. 
 
 בקורס המבוא למשפט הפלילי מלמדים שעל מנת להרשיע בעבירה יש להוכיח שלושה רכיבים מרכזיים. מעשה פלילי (אקטוס ריאוס), מחשבה פלילית (מנס ריאה) וסימולטניות של שני הרכיבים. בהיקש, אהבה היא אותו דבר – הרי אפשר להחזיק את התפוח ביד, ולשמוט אותו בהעדר שימת לב, חוסר מחשבה, פלילית או אחרת. סרטים של "מעשה" נאגרים בספריה פנימית ומחכים לשעת כושר להצטרף אל המחשבה. וכמובן, יש הפנטזיות, המחשבות שלעולם לא עולות כדי מעשה. בהעדר סימולטניות, לא ניתן להרשיע בסעיף אהבה. 
 

ב. אהבה ישראלית
 

1980
 

"אני בהריון, ואמא שלי אומרת שאני צעירה מידי, לוקחת אותי להפלה ואני לא רוצה." יבבה לתוך השפופרת בשיחה מתל אביב לסיני. 

– "יש לנו מבצע סודי, מפציצים את …" אמר בתקיפות והיסה את שורת החיילים שהתקבצה מאחורי המכשיר היחיד בבסיס במוצאי שבת.

1990

– "אני רוצה ילד" לחשה לאוזנו והורידה את משקפי הראייה שלו לאט, מתעכבת על הידיות מאחורי האוזן.

– "יש לנו מסיק זיתים בועד לבניית בתים הרוסים בשטחים" כתב אימייל באנגלית לנועם חומסקי והחזיר בעצבנות את המשקפיים, דוחף אותה מעליו.

2000

– "נולד לך ילד, יא דפקט, אולי תבוא לבקר ?" צעקה לתוך הסלולרי.

– "קיבלתי את כתב התביעה של עורכת הדין השרלילה שלך – ותשכחי ממזונות", אמר וחזר לחדר הרועש, אפוף בעשן מתקתק וסמיך.
 

 
בפגישה עם סופרת די בינונית בעלת לשון ארסית והערכה עצמית גבוהה, היא אומרת לי "נידמה לי שלא ידעת אהבה" כאילו בכך ניצחה בתחרות. הזכרתי את קפקא והשבתי בצער שבכל עשר שנים שולח המלאך סולם, לפעמים אנחנו עסוקים במשהו אחר.

ג. התנתקות והתנבאות

 ככה זה בינתיים עם אלוהים, האדמה וכל העניין של ישראל.

 כמו שאמר ראש הממשלה בלא שימת לב – יש עניין של היעדר שלום, בין היאללה לבין הביי.
 
 
 

Both comments and trackbacks are currently closed.
